Onko muillakin nyt korona-aikaan samanlaista: töihin, ilta sohvalla, nukkumaan - töihin, ilta sohvalla, nukkumaan..
Joka päivä samanlainen. Ei voi tavata ketään, ei ole mitään menoja, ei harrastuksia, ei mitään. Ei viitsi lähteä mihinkään, kun ylimääräistä menemistä pitäisi rajoittaa.
Lastenkin harrastukset ovat kaikki katkolla. Joitain etäjuttuja on, mutta nehän ovat siis kotona. Lapset teini-ikäisiä, jotka nekään eivät näe kavereita livenä, vaan etänä tai ulkona kävelyillä.
Arjessa ei ole mitään, mitä odottaa. Joka päivä samanlainen. Tulen töistä kotiin, niin voin tehdä ruokaa tai jotain kotitöitä, mutta muuten makaan sohvalla ja luen tai katson telkkaria.
Tätä pitäisi jaksaa vielä kuukausikaupalla.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämää 2 vuotta, lapsi aamulla pk ja muut lapset kouluun. Kotiin röhnöttään 7h,netti ja Netflix. Lapset kotiin, ruoka, läksyt pyykit imuroiti, tiskit. Nukkumaan.
Ja taas sama aamulla. Syön tylsyyteen, painan jo 100kg ja olen 161cm pitkä. Odotan kuolemaa.
N35Miksi alapeukkuka? Tätä tää pas ka on.
Sinä voisit tehdä kuten minä: 6 h viikossa etäliikuntaa, eikä paino lähelläkään 100 kg. Siihen lisäksi ulkoilua. lukemista. Lemmikkien kanssa leikkimistä, kodin pieniä remppoja. Ruoka tehdään kotona, siksi se on terveellistä eikä lihota.
Miksi? Teen ruoan jo kotona.
asun vuokralla, en voi tehdä remppaa, lemmikkiä en halua, yksi paska kone lisää ei kiitos.
Miksi liikkua, kun ei se laihduta, kun syö 5000 kaloria päivässä.
Olen yrittänyt 1800 per päivä, ei onnistu koskaan.
Olet typerä, tulet olemaan typerä myös koronan jälkeen. Jos harrastaa liikuntaa, ei tee mieli syödä mässyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se "vapaa elämä" oli teillä ennen koronaa?
Kävin salilla (nyt kiinni), uimassa (kiinni) teattereissa (kiinni), konserteissa (kielletty), ravintoloissa (ei huvita nyt, kun ei ole turvallista), elokuvissa (kiinni), sisäkiipeilyhalleissa (kiinni), keilaamassa (kiinni), matkusteltiin (ei mahdollista), kutsuttiin vieraita (ei mahdollista työn takia - liikaa kontakteja), pidettiin perhejuhlia (sama kuin edellinen), shoppailtiin (ei huvita mennä huvikseen kauppakeskuksiin).. Ihan normaalia, tavallista elämää, jonka eläminen on nyt mahdotonta.
ap
Vaihda sali yksityiseen, käy kahvilassa, varaa hotelli kotimaasta esim Omppuhotelli, niin ei tarvitse nähdä ketään, tapaa kavereita ja perhettä ulkona lenkillä.
Jos ahdistaa, niin ei kannata noudattaa koronasuosituksissa aivan äärimmäisen tiukkaa linjaa. Vähempikin riittää ja tarvittaessa voi sitten kiristää. Kuka tietää, miten monta vuotta tätä vielä jatkuu, tuleeko uusia muunnoksia yhä uudelleen. Ahdistus voi laukaista masennuksen tai jäädä muuten vain päälle. Ahdistus on vaikeimpia mielenterveydenhäiriöitä hoitaa, sillä se takertuu ihmiseen niin tiukasti, joten sitä ei kannata vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämää 2 vuotta, lapsi aamulla pk ja muut lapset kouluun. Kotiin röhnöttään 7h,netti ja Netflix. Lapset kotiin, ruoka, läksyt pyykit imuroiti, tiskit. Nukkumaan.
Ja taas sama aamulla. Syön tylsyyteen, painan jo 100kg ja olen 161cm pitkä. Odotan kuolemaa.
En kyllä ihmettele jos 7 h röhnötät netissä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voisit tehdä kuten minä: 6 h viikossa etäliikuntaa, eikä paino lähelläkään 100 kg. Siihen lisäksi ulkoilua. lukemista. Lemmikkien kanssa leikkimistä, kodin pieniä remppoja. Ruoka tehdään kotona, siksi se on terveellistä eikä lihota.
asun vuokralla, en voi tehdä remppaa, lemmikkiä en halua, yksi paska kone lisää ei kiitos.
Älä sit tee mutta jätä valittaminen pienemmälle. Kukaan muu ei voi tehdä puolestasi, itsestä se on kiinni.
Mun päivät on erilaisia. Olen yrittäjä ja työajat voin pitkälti itse säädellä. Aamuisin joogaan, illalla teen pitkän lenkin, usein saunotaan. Tietysti on ruuanlaittoa, kaupassakäyntiä, kotitöitä. Kerran viikossa käyn aamu-uinnilla. Viikonloppuisin lämmitellään savusaunaa, käydään hiihtämässä, kyläillään, meillä käy vieraita. Aikuiset lapset tulevat usein viikonlopuksi. Muuten sitten teen käsitöitä, luen, maalaan tauluja. Ei meillä tämän ihmeellisempää ole muulloinkaan. No, joskus käydään jossain konsertissa. Kesällä reissattiin kotimaassa ja niin varmaan ensi kesänäkin tai jos on mahdollista käydään Lofooteilla.
Ei ole.
Tänään on syöty aamiainen, luotu lunta (aura-auto ajoi 70x70cm jäisen vallin autopaikalle), käyty uimassa, luotu lisää lunta ja keitetty kahvit. Töitä ei tällähetkellä ole, olen edelleenkin lomautettuna. Jääpähän aikaa elämästä nauttimiseen! Iltaisin etsitään hyviä eurooppalaisia sarjoja tai leffoja joita katsotaan yhteen putkeen. Kerrankin on aikaa tällaiseen turhaan:)
Miten niin ei voi tavata ketään? Meillä lasten perheet piipahtaa tässä viikoittain, ystävien kanssa on syöty hyvin viikonloppuna, kaupassa käydään ja abi koulussa. Teatteria en kaipaa, selviän hyvin ilmankin. Ravintoloissa on käyty lähinnä matkoilla joten ei mitään jää puuttumaan, ruuan voi tilata ravintolasta kotiin. Kahvilassa olen käynyt pari kertaa kuukaudessa. Shoppailua en kaipaa kun ei ole mitään ostettavaa.
Matkailu on ainoa mikä puuttuu tällä hetkellä
Entä jos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän tuo eroa ajasta ennen koronaa mitenkään
Entä jos kaikki eivät eläkään kuten sinä?
On kuitenkin hyvä muistaa, että kaikki eivät ole koskaan liehuneet siellä täällä. Kenenkään ei siis pidä yleistää omaa elämäntyyliään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt 1800 per päivä, ei onnistu koskaan.Olet typerä, tulet olemaan typerä myös koronan jälkeen. Jos harrastaa liikuntaa, ei tee mieli syödä mässyä.
Olen kokeillut, liikunta LISÄÄ syömisen himoa!!
Työttömät, ottakaa joku tavoite. Vaikka uuden kielen opiskelu, ottakaa joku nettikurssi tms. Tehkää tavallaan etätyötä, edes muutama tunti päivässä. Tulee aikaansaava olo.
Ilman etätöitä ei itsellä riittäisi jokaiselle päivälle aamusta iltaan tekemistä. Itse nukahdan, jos alan löhöilemään päivällä, mikä sekoittaa yöunet aivan totaalisesti. Saatan valvoa neljään, jos nukun päiväunia. Ja väsyneenä kaikki alkaa vit*ttaa.
Myös koira rytmittää päivää, ruokinta, hoito, ulkoilutus.
Sitten on siivous, pyykit, tiskit, ruoanlaitto, kauppa-asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt 1800 per päivä, ei onnistu koskaan.Älä sit tee mutta jätä valittaminen pienemmälle. Kukaan muu ei voi tehdä puolestasi, itsestä se on kiinni.
Aloituksessa kysyttiin päivien kulku ja vastasin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin salilla (nyt kiinni), uimassa (kiinni) teattereissa (kiinni), konserteissa (kielletty), ravintoloissa (ei huvita nyt, kun ei ole turvallista), elokuvissa (kiinni), sisäkiipeilyhalleissa (kiinni), keilaamassa (kiinni), matkusteltiin (ei mahdollista), kutsuttiin vieraita (ei mahdollista työn takia - liikaa kontakteja), pidettiin perhejuhlia (sama kuin edellinen), shoppailtiin (ei huvita mennä huvikseen kauppakeskuksiin).. Ihan normaalia, tavallista elämää, jonka eläminen on nyt mahdotonta.
ap
Voi jessus, että te perheelliset marisijat otatte mua päähän. Buhuu, kyllä on kurjaa, kun ei pääse kotoa mihinkään. Sulla on kuitenkin ainakin lapset siellä, miestä et mainitse, mutta todennäköisesti sellainen löytyy. Mietitkö hetkeäkään miltä tämä eristyneisyys tuntuu esim. etätöitä tekevästä tai työttömästä yksineläjästä? Ihan samaa p***aa, kun ennen joulua huudettiin, että perhejoulut on peruttu, buhuu. Miten ihmiset voi olla näin itsekeskeisiä?!
Aivan. Minä olen yksi Suomen yksinäisistä. Nyt olen kiitollinen siitä, että olen tottunut elämään yksin, niin kestän tätä tilannetta aika hyvin. Muutenkin voisimme kaikki muistaa, että asiat voisivat olla paljon pahemminkin. Ei tässä kuitenkaan esim. sodan keskellä eletä eikä Suomeen ole iskenyt esim. suuri maanjäristys tai hirmumyrsky. Jos voi edelleen asua omassa kodissa ja saa joka päivä syödä kylläkseen, niin pelkästään siitä voi olla kiitollinen, koska se on asia, mitä moni tämän maailman ihminen ei koskaan koe.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät, ottakaa joku tavoite. Vaikka uuden kielen opiskelu, ottakaa joku nettikurssi tms. Tehkää tavallaan etätyötä, edes muutama tunti päivässä. Tulee aikaansaava olo.
Ilman etätöitä ei itsellä riittäisi jokaiselle päivälle aamusta iltaan tekemistä. Itse nukahdan, jos alan löhöilemään päivällä, mikä sekoittaa yöunet aivan totaalisesti. Saatan valvoa neljään, jos nukun päiväunia. Ja väsyneenä kaikki alkaa vit*ttaa.
Jos joki maksaisi siitä kielen opiskelusta vaikka 9 e päivä, niin voisinkin. Mutta kun ei maksa, niin ei ole hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi jessus, että te perheelliset marisijat otatte mua päähän. Buhuu, kyllä on kurjaa, kun ei pääse kotoa mihinkään. Sulla on kuitenkin ainakin lapset siellä, miestä et mainitse, mutta todennäköisesti sellainen löytyy. Mietitkö hetkeäkään miltä tämä eristyneisyys tuntuu esim. etätöitä tekevästä tai työttömästä yksineläjästä? Ihan samaa p***aa, kun ennen joulua huudettiin, että perhejoulut on peruttu, buhuu. Miten ihmiset voi olla näin itsekeskeisiä?!
Aivan. Minä olen yksi Suomen yksinäisistä. Nyt olen kiitollinen siitä, että olen tottunut elämään yksin, niin kestän tätä tilannetta aika hyvin. Muutenkin voisimme kaikki muistaa, että asiat voisivat olla paljon pahemminkin. Ei tässä kuitenkaan esim. sodan keskellä eletä eikä Suomeen ole iskenyt esim. suuri maanjäristys tai hirmumyrsky. Jos voi edelleen asua omassa kodissa ja saa joka päivä syödä kylläkseen, niin pelkästään siitä voi olla kiitollinen, koska se on asia, mitä moni tämän maailman ihminen ei koskaan koe.
Joo tulisikin joku ruoka saarto, niin ei pystyisi syömään.
N 100kg
Omat setit
Arkisin:
Aamulla ylös
Koiran kanssa ulos
8-16 töitä, tauot käytän pyykkäämiseen ja kotitöihin
Koiran kanssa ulos
18->22
Kuntosalille,harrastuksiin, näen ystäviä
Viikonloppuisin nukun pidempään, käyn ravintoloissa yms.
Mikä korona :D?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt 1800 per päivä, ei onnistu koskaan.Olet typerä, tulet olemaan typerä myös koronan jälkeen. Jos harrastaa liikuntaa, ei tee mieli syödä mässyä.
Olen kokeillut, liikunta LISÄÄ syömisen himoa!!
Jos kitaansa työntää 5000 kaloria päivässä eikä ole huippu-urheilija niin on vähintään syömishäiriö. Hae apua, mutta muista ettei kellään ole parantumiseesi taikasauvaa tai ihmepilleriä, sun on itse tehtävä se työ.
Herääminen, kipeiden lasten vahtiminen, kotihommat, nukkumaan.
Sitä joka päivä.
Kerran kuussa ehkä töihin jos sattuu lapset olemaan nenä kuivana.
Hohhoijaa. Vihaan tätä elämää.
Ainut ilo on työ ja siitäkään ei pääse nauttimaan kun lapset jatkuvasti niiskuttaa.
Järki lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joki maksaisi siitä kielen opiskelusta vaikka 9 e päivä, niin voisinkin. Mutta kun ei maksa, niin ei ole hyötyä.
Mitä hel**ttiä? Eli et tee yhtään mitään, jos siitä ei makseta? Eikö uuden kielen oppimisesta ole sinulle mitään iloa tai hyötyä? Tai täydennä omaa ammattitaitoa, mikä nyt alasi onkaan. Saat korvausta työttömyydestä, kyllä sinulle maksetaan...
Jatkuvasti on ilmaisia luentoja jne. ainakin omalla alallani.
Vapaaehtoistyö on myös yksi mahdollisuus, jos on tylsä elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt sitten on ihan omaa tyhmyyttä. Älä valita jos syöt 5000 kcal, kukaan muu ei sitä ruokaa suuhusi pistä. 1800 kaloriin mahtuu paljon hyvää ruokaa. Tässä esimerkki:
Aamulla 2 munan munakas jossa siivu kinkkua ja juustoa pari kourallista kasviksia silputtuna 250 kcal
Lounas broilerin file 150g ja vihersalaattia, tomaattia, kurkkua, lusikallinen maissia ja 50g fetaa. Ruokalusikallinen oliiviöljyä kastikkeeksi 540kcal
Välipala kourallinen pähkinöitä (30g ) 202 kcal
Päivällinen 10 lihapullaa kermakastikkeessa (metsurin annos 300g) + spaghettia 300g (normaalisti syövän naisen annos 150+150g) 600kcal
Iltapala marjasmoothie: 1 dl rahkajugurttia, 1 dl sokeritonta marjakeittoa ja 1 dl marjoja + ruisleipäsiivu kinkulla ja juustolla (1 siivu kumpaakin) 250kcal
Noista tulisi isompikin mies kylläiseksi ja kaloreita 1842. Itse syön em lounaan broilerista puolet ja päivällisestä 1/3 enkä ole ollenkaan nälkäinen. Sama pituus mutta 60 kg paino.
Vierailija kirjoitti:
Joo eli pysyvästi tyhmä meikkaava kotkottaja mielikuvani sai vaan vahvistusta. Hyi helvetti mikä kaakattaja. :D sitten menen sinne ja tänne ja kaak kaak tilaan vaatteita ja kaak kaak nähdään tuota ja tätä ja ei käytetä maskeja ja ollaan tyhmiä kaak kaak :D hyi helvetti.
Ai luoja tämä on mahtavaa 😂 Nauran itsekseni täällä sun jutuillesi, naapuripöydästä katsotaan vähän kummissaan.
Kyllä, puuteri, kajaali ja ripsiväri tekevät ihmisestä automaattisesti tyhmän. Onneksi en erehtynyt laittamaan huulipunaa, sehän on verrattavissa lobotomiaan.
Sinä et osaa muuta kuin kaakattaa, eikä vieläkään ole selvinnyt, mikä siinä netistä tilaamisessa on niin kamalaa? Voisitko ystävällisesti selventää? Käsittääkseni hyvin monet ihmiset tekivät sitä jo ennen Koronaa, nythän se on jopa suositeltavaa.
Laskin huvikseni, tämän kahvilan jonossa oli itseni lisäksi kahdeksan ihmistä. Kolmella oli maski. Pöydissä aterioivilla osalla roikkuu maski kaulalla ja se sitten vedetään ruokailun jälkeen takaisin naamalle. Auttaa varmasti paljon.
Syön salaattini loppuun ja jatkan matkaa. Mukavaa kaakatusta ja muistathan halveksia kaikkia niitä, joilla on meikkiä, sekä tietenkin aloittaa sen koronabunkkerin rakentamisen mihin voit linnoittautua. Ja sieltä käsin valittaa nettiin, miten vaikeaa ja tylsää elämä on 🤗
Ei, kun ei ole töitä. Lopun kait osaatte päätellä.