Parhaalla ystävällä on häät ja minulla ei ole varaa juhla-asuun eikä lahjaan! Mitä teen?
Menemättä en voi jättää. Mistä pieraista rahat juhla-asuun ja lahjaan? Mitä itse tekisit.
Kommentit (85)
Olisiko mautonta mennä häihin kirppikseltä ostetussa asussa?
Voitko lainata juhla-asun joltain kaverilta tai sukulaiselta?
Lainaa siltä morsiamelta juhla-asu. Ja tarjoudu leipomaan heille hääkakku.
Kun kerran kyseessä on paras ystävä, kerro hänelle, että et pysty hankkimaan häälahjaa. Voit pukeutua juhlavimpiin vaatteisiisi tai vaikka lainata joltakulta kivan asun. Ei häiden ole tarkoitus olla stressaava tapahtuma. :)
Ihan tyylikkään juhlamekon saat vitosella kirpparilta.
Koska kyseessä on paras ystäväsi, te olette luottamuksellisissa väleissä, joten voit kertoa hänelle, että sulla ei ole varaa hankkia mitään ostolahjaa, mutta mielellään vaikka auttaisit järjestelyissä tai kyydeissä tai suunnittelussa tai mitä nyt tarvitaan. Ei varmasti tule ystävien kesken ongelmaa.
Hauskoja juhlia, ap!
Vierailija kirjoitti:
Lainaa siltä morsiamelta juhla-asu. Ja tarjoudu leipomaan heille hääkakku.
Ei ehkä olla ihan saman kokoisia... Ja heillä on kyllä ihan ammattilaiselta tilattu kakku tulossa. Itse en osaisi leipoa kuin jonkun rumiluksen :D
Ei kai kukaan järjestä häitä nyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan järjestä häitä nyt?
Miksei, jos niitä on pitkään suunnitellut niin miksei järjestäisi.
Juhla-asua voi kysellä esimerkiksi tästä ryhmästä: https://www.facebook.com/groups/lahjoitamekkosi - alunperin ryhmä luotiin vanhojentanssimekkoja varten, mutta siellä liikkuu myös rippi- yms. juhlamekkoja ja iltapukuja.
Häälahja voi olla vaikka kauniisti tekstattu runo kehyksissä, itse tehty kylpysuola tai ihan mitä tahansa. Jos olet morsiamen paras ystävä, niin hänelle tärkeintä on saada jakaa tärkeä päivä hyvien ystävien kanssa. Lahjat on toisarvoisia.
Oletetaan ettet ole provo :) Saisit lainata multa jotain mekkoa/hametta/siistejä housuja tms juhlavampaa jos sattumoisin löytyy sopiva. Meilaa vaan cvit@luukku.com
Mene sellaisena kuin olet. Siistein asu mitä omistat ja lahjaksi itse tehty kortti.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mautonta mennä häihin kirppikseltä ostetussa asussa?
No ei tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Häälahja voi olla vaikka kauniisti tekstattu runo kehyksissä, itse tehty kylpysuola tai ihan mitä tahansa. Jos olet morsiamen paras ystävä, niin hänelle tärkeintä on saada jakaa tärkeä päivä hyvien ystävien kanssa. Lahjat on toisarvoisia.
Ei nyt herranen aika mitään kylpysuolaa häälahjaksi. Jos ei ole varaa, niin sitten ei mitään.
Olisit säästänyt rahaa lahjaan.
Ja pitääkö sen häälahjan muka olla niin kallis.
Niitä lahjoja tulee yleensä suuret määrät, eivätkä lahjan saajat lopulta edes muista, mitä keltäkin on tullut.
Joskus jopa onnittelukortit niistä lahjoista joutuvat hukkaan, kun niitä availlaan ja ihmiset niitä kopeloi lahjapöydällä.
Ja joku rätti naiselle löytyy aina päälle juhliin. Huomaa ap, ettet sinä ole niiden häiden keskushenkilö vaan se on hääpari.
On itsekästä luulla, että jokainen jossakin häissä tai muissa juhlissa katsoo juuri minua, ja arvostelee juuri minun vaatteitani ja ulkoanäköäni.
Ihmiset ovat niin täynnä itseään, ja omaa oloaan ja esiintymistään, etteivät he toisten ihmisten, etenkään täysin outojen pukeutumista jälkeenpäin muista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisit säästänyt rahaa lahjaan.
Ja pitääkö sen häälahjan muka olla niin kallis.
Niitä lahjoja tulee yleensä suuret määrät, eivätkä lahjan saajat lopulta edes muista, mitä keltäkin on tullut.
Joskus jopa onnittelukortit niistä lahjoista joutuvat hukkaan, kun niitä availlaan ja ihmiset niitä kopeloi lahjapöydällä.
Ja joku rätti naiselle löytyy aina päälle juhliin. Huomaa ap, ettet sinä ole niiden häiden keskushenkilö vaan se on hääpari.
On itsekästä luulla, että jokainen jossakin häissä tai muissa juhlissa katsoo juuri minua, ja arvostelee juuri minun vaatteitani ja ulkoanäköäni.
Ihmiset ovat niin täynnä itseään, ja omaa oloaan ja esiintymistään, etteivät he toisten ihmisten, etenkään täysin outojen pukeutumista jälkeenpäin muista ollenkaan.
No sinä ainakin olet täynnä itseäsi ja mäkämäkäneuvojasi.
Vanhemmat auttavat. Pyydä äidiltäsi tai isältäsi raha-apua.
Jos on köyhä niin ei kannata olla ystäviä. Ystäviin menee liikaa rahaa kun on kaiken maailman kissanristiäisiä mihin on pakko pukeutua ja viedä lahja...