Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaalla ystävällä on häät ja minulla ei ole varaa juhla-asuun eikä lahjaan! Mitä teen?

Vierailija
18.01.2021 |

Menemättä en voi jättää. Mistä pieraista rahat juhla-asuun ja lahjaan? Mitä itse tekisit.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mautonta mennä häihin kirppikseltä ostetussa asussa?

Ei mitenkään.

Vierailija
42/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asubudjetti 0€, vai 0-50€? Jos asut kaupungissa, jossa on Vaatepuu, niin niiltä saa vuokrattua muutamalla kympillä Suomi-designia, ja samaten jotkin vaatemerkit (ainakin Uhana, varmaan muutkin) pyörittää vaatelainaamoa. Varmaan keltä tahansa kaveriltakin saat lainaan, jos tunnet sopivan kokoisia.

Joku aineeton/itse ajatuksella tehty lahja voisi oikeasti olla ihan mieleenpainuva, jos keksii oikeanlaisen, mut tarvitsisi tuntea lahjansaaja paremmin. Itse oon esmi. saanut sellaisen leikekirja-tyylisen, selvästi ajatuksella kasatun valokuva-albumin. Siihen ei antajalta ole omaisuutta uponnut, mutta lämmittää yhä mieltä ihan toisella lailla kuin astiasarja tai 100€ tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta löytyy kyllä tosi hyvin juhlavaatteita. Lahjan suhteen kertoisin tilanteesta, ja keksisin jonkun ehdotuksen, mitä voisin tarjota sitten kun on enemmän rahaa, tyyliin yhteinen retki paikkaan X, liput teatteriin tms. Tai sitten johtain itse tehtyä, ei kuitenkaan mitään Tokmannin tuotteista väsättyä herkkukoria.

Vierailija
44/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kirpparilta löytää nykyaikaisia vaatteita?

Vierailija
45/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti läpi muut läheiset ystäväsi ja sukulaiset, olisiko joku samaa kokoa kuin sinä, soitat jollekin heistä ja kysyt, olisiko ystävällä lainata sinulle joku vaate häihin. Tai jos kaapissasi nyt jotakin on, laitat päälle sieltä ja käyt kirppikseltä ostamassa muutamalla eurolla jonkin kauniin värisen kesäisen huivin ja laitat sen vielä hartioillesi. 

Lahjaksi voit antaa vaikka lahjakortin. Onko ystävälläsi piha, mökki tai mitä nyt onkin, askartele itse kaunis lahjakortti, missä tarjoat apua pihatöihin, mökin siivoukseen, ikkunan pesuun, mattojen pesemiseen, varaston siivoukseen, mitä ikinä nyt ystävällä onkin. Tai jos heillä on lapsia tai koira, niin hoitoapua. 

Vierailija
46/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi jättää menemättä?

Häät on tyhjänpäivästä ajan- ja rahanhukkaa, jonka ainoa funktio on hivellä huomionkipeän pariskunnan egoa.

Eivät avioliitot pitkään kestä muutenkaan. Sano vaikka "ystävällesi", että voit osallistua ehkä sitten ensi kerralla.

Vierailija
47/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kysyt mammapalstalta. Miksi ei vain voi sanoa sille kaverille, että on pa?

Vierailija
48/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaat juhla- asun/ostat käytettynä/ pyydän jossain fb ryhmässä lahjoitusta.

Lahjan ei tarvitse olla iso, se voi olla kortti jonka sisällä on ”lahjakortti” eli jokin palvelus, jonka lupaat tehdä kun he sen lunastavat. Esim kutsu syömään sinun luoksesi hääparina, tai jos heillä on lapsia lupaat tarjota heille lastenhoitoapua, jotta vastanaineet pääsevät kahdestaan viettämään treffi iltaa. Tai jos heillä on omakotitalo, hankkisin pienen puun/pensaan taimen yms ja antaisin taimen lahjaksi kuvastamaan rakkautta, joka kasvaa iän myötä. He voivat sitten istuttaa puun omaan pihaansa valitsemaansa paikkaan.

Lahjan ei aina tarvitse olla 100€ seteli, vaan lahja voi olla luova ja henkilökohtainen. Itse arvostan lahjoja, joiden eteen antaja on nähnyt vaivaa ja käyttänyt ajatusta.

Vierailija
49/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se prinsessa pärjää ilman sinuakin?

Vierailija
50/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjatkin on vapaaehtoisia.  Isoissa häissä ei kukaan pidä lukua lahjoista eikä niiden antajista.  Lastenkin yo- juhlissa lahjapöytä täyttyi lahjoista, joissa ei kortteja eikä muutakaan tietoa keneltä.  Hienoja lahjoja, mutta jälkeenpäin mahdoton tehtävä selvittää keneltä mikäkin.  

51/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu lainaan tai kirpputorilta. Lahjaksi itsetehty lahjakortti, esim. tarjoat parille picnicin, teet 1v hääpäiväkakun tms (en tiedä missä olet hyvä tai mistä pari tykkää, siltä pohjalta ideoit).

Vierailija
52/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi parhaista ystävistä eli toimeentulotuella silloin, kun menin naimisiin. Hänellä ei siis mitenkään ollut varaa häälahjaan. Hänellä ei myöskään ollut varaa mun polttareihin, mutta pidettiin huoli, että hänkin pääsi mukaan (eli minä ja muutama muu myös hänen läheinen ystävä maksettiin hänen osuutensa). 

Mekko häneltä löytyi häihin vanhastaan, vaikka sekään ei ollut ihan oikeaa kokoa enää, mutta ihan menevä ja kaunis kuitenkin. Olisin hänelle mielelläni mekkoa lainannut, jos olisi tarvinnut. 

Monesti on oikeasti kyse vain siitä, että pitäisi uskaltaa avata suunsa. Ongelmat häviäisi hetkessä. Jos on oikeasti ystävistä kyse, niin mikään häihin osallistuminen ei jää rahasta kiinni. (Jos nyt ei tarvitse kovin pitkälle matkustaa ja maksella kalliita majoituksia.)

Vierailija
53/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole. 

Ei niin, tiedän morsiamen joka osti hääpuvunkin kirpparilta.

Vierailija
54/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos et saa mekkoa lainattua, etkä löydä kirpparilta, niin ihan vaikka H&M:n verkkokaupasta löytyy tälläkin hetkellä häihin sopivia mekkoja alle 20 eurolla, vielä laajempi valikoima alle 25 eurolla. Onko edes sen vertaa käytettävissä? Sitten tietysti homma hankaloituu, jos pitäisi saada kengätkin, mutta niitäkin kannattaa katsoa alesta (jos kirpparit ja muut katsottu).

Vierailija
55/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoinen ajatus, että edes pohdit tällaista. Samaa tavaraahan se on, joku on vain ensin ostanut sen kaupasta. Mietitkö sitäkin, onko mautonta lainata vaikka ystävän vaatetta?

Kai jokaiselta joku mekko löytyy, ei kai sitä varten uutta tarvi ostaa. Lahjaksi annat jotain aineetonta tai lainaat sitä varten rahaa.

Vierailija
56/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin asu lainaten tai kirppikseltä. Kerrot että ei ole varaa lahjaa ja haluat antaa lahjan aineettomana, riippuen lahjoistasi. Esim musiikkiesitys, valokuvaus, leipominen ovat yleisiä lahjoja.

Vierailija
57/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo häät ole jo ollutta ja mennyttä, ei kannata tässä vaiheessa enää vinkkejä jaella.

Vierailija
58/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö jostain esim. vanhemmiltasi joku Arabian astia, esim. kulho tai vati

(hyväkuntoinen). Siihen voisi ystäväsi laittaa vaikka jonkun kukan.

Sitten nätti kortti ja siihen kiva runo. Minä ainakin arvostaisin tällaista lahjaa jota

on mietitty.

Vaatteksi joku siisti vaate. Käy vaikka UFF:ssa, jos nyt olet suht normimittainen, niin

löydät varmasti jotain kivaa parilla eurolla.

Nyt vain mielikuvitusta kehiin!

Vierailija
59/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliinnäköinen pullo kuohuviiniä tai rasia hienonnäköistä suklaata ei paljoa maksa. Laita nättiin lahjapussiin, selviät n. 10-15 €:lla lahjasta.

Lainaa juhlavaate tai lisää vanhaan joku näyttävämpi asuste: huivi, hiuskoriste tai näyttävä koru.

Näillä pärjäät ap hyvinkin.

Vierailija
60/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, miksi olisi? Minullakin on yksi kirpparilta ostettu perussiisti kotelomekko, jolla olen käynyt ties kuinka monet häät, lakkiaiset, synttärit, kastejuhlat/nimiäiset jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän