Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaalla ystävällä on häät ja minulla ei ole varaa juhla-asuun eikä lahjaan! Mitä teen?

Vierailija
18.01.2021 |

Menemättä en voi jättää. Mistä pieraista rahat juhla-asuun ja lahjaan? Mitä itse tekisit.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että ystävyytenne oikeasti on sellaista, että hän ymmärtää tilanteesi. Jos ei, niin ehkette hänen taholtaan ihan parhaita ystäviä ole. Itse en voisi kuvitellakaan suuttuvani parhaille (tai muillekkaan) ystäville/sukulaisille siitä, ettei heillä ollut varaa ostaa häihini uutta asua. Laita siistein ja sinulle parhaiten sopivin asu, joka sulla on kaapissa ja ehosta sitä vaikka jollain sulle uudella. Uusia juhla vaatteita, koruja, laukkuja jne saa tosi edullisesti Fb-kirppiksiltä. Kokeile.

Mitä tulee lahjaan, niin tee jotain itse. Onko jotain, mitä erityisesti osaat tehdä ja mistä tiedät hääparin tykkäävän? Itse sain kaveriltani hänen tekemän makrameen. Tykkäsin todella paljon. Äidiltäni sain upeat itsekudotut pitkävartiset villasukat. Jos on vain rahaa toivottu, niin parhaalle ystävälle pitäisi voida kertoa, ettei nyt onnistu.

Vierailija
22/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin ystävän kanssa. Minä ainakin haluaisin parhaan ystäväni paikalle, enkä vaatisi lahjaa ja lainaisin mielelläni juhlavaatteet. Jos ette ole samaa kokoa, niin löytyykö joku muu ystävä, joka voisi lainata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta mekko! Siellä on joskus juhlamekkojakin ja ei kukaan mistään saa tietää että se on käytetty. Kannattaa myös tsekata h&m nettikaupan aleosasto, tai muiden kauppojen alehyllyt. 

Lahja on sitten vaikeampi. Joku ketju sanoi että 50e lahja on hyvä. Se on iso raha jos..no, ei ole rahaa. Ehkä voisit jollain 20e tuotepaketilla selvitä tuosta. Ehkä joku muu osaa neuvoa paremmin.

Vierailija
24/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin väliin.

Vierailija
25/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin suoraan. Juhla-asuksi nyt mikä vaan, mutta lahjan osalta sanoisin, että ei ole varaa kalliiseen lahjaan, olenko silti tervetullut.

Vierailija
26/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku kori missä on kylpytarvikkeita saunaa varten, tuollaisen saa varmaan 20 eurolla tokmannilta. Tai joku herkkukori. Siis joku tuon tyyppinen. Ja mukaan kaunis kortti. Ja mekko käytettynä. Selviät varmaan 30 eurolla. Ehkä 40 jos tarvitset myös kengät, kirpparilta tai aleista nekin.

Vierailija
27/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyylikkään juhlamekon saat vitosella kirpparilta. 

Koska kyseessä on paras ystäväsi, te olette luottamuksellisissa väleissä, joten voit kertoa hänelle, että sulla ei ole varaa hankkia mitään ostolahjaa, mutta mielellään vaikka auttaisit järjestelyissä tai kyydeissä tai suunnittelussa tai mitä nyt tarvitaan. Ei varmasti tule ystävien kesken ongelmaa.

Hauskoja juhlia, ap!

Niin, tai miksei häälahja voi olla vaikka piknik , jonka järjestöt hääparille tai joku itsetehty lahja.

Vierailija
28/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan ja mekon ja kengät, laukut, saat ilmaiseksi tori.fi lahjoitetaan osiosta

Vierailija
29/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sulla kotoasi jotain uudehkoa löytyy jonka voit lahjoittaa. Esim. joku vähemmän käytetty kukkamaljakko. 

Vierailija
30/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä hääjuhlakeskusteluissa ihmettelen joka kerta, eikö ihmisillä ole kaapissa mitään juhlavaatetta? Yhtä juhlampaa mekkoa, pikkukenkiä? Vai onko ajatus, että aina pitäis olla uusi?

Vierailija
31/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta mekko! Siellä on joskus juhlamekkojakin ja ei kukaan mistään saa tietää että se on käytetty. Kannattaa myös tsekata h&m nettikaupan aleosasto, tai muiden kauppojen alehyllyt. 

Lahja on sitten vaikeampi. Joku ketju sanoi että 50e lahja on hyvä. Se on iso raha jos..no, ei ole rahaa. Ehkä voisit jollain 20e tuotepaketilla selvitä tuosta. Ehkä joku muu osaa neuvoa paremmin.

Missä hemmetissä se on määrätty, että lahjan pitää olla vähintään 50 €? Olen suhteellisen varakas mutta vain omille lapsille ja lapsenlapsille ostan yli 50 € lahjoja. Helkkari sentään.

Vierailija
32/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkea tarvitse ostaa uutena, mekon voit ostaa kirppikseltä, tai netistä jostain kirppariryhmästä, tai kai sulla nyt jotain juhlavaatteita valmiina jo on muuten kin. Lahja voi olla kekseliäs, vaikka sellainen, että teette jotain yhdessä tms. Herkkukori hääpäivän aamuun voisi myös olla kiva, eikä maksa maltaita, mukaan runo, kirje, jne. voi näitä keksiä, ilman isoja kustannuksia, kun vähän miettii itse ja googlailee

Vierailija
33/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä hemmetissä se on määrätty, että lahjan pitää olla vähintään 50 €? Olen suhteellisen varakas mutta vain omille lapsille ja lapsenlapsille ostan yli 50 € lahjoja. Helkkari sentään.

No se tuntui olevan yleinen konsensus.

Vierailija
34/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on paras ystäväsi, pystyt varmaan soittamaan hänelle ja sanomaan, että tulet mielelläsi häihin, mutta sinulla ei ole varaa lahjaan. Jos hän todella on paras ystäväsi ja sinä hänen, hän toteaa saman tien, että lahjalla ei ole mitään väliä. Kunhan tulet. Juhla-asuakin voit kysyä häneltä tai joltain muulta ystävältä lainaksi, jos ei itseltä löydy mitään sopivaa. Myös kirppikset on hyvä vaihtoehto. Tuolla myös hyvänä vinkkinä aiemmin facebook-ryhmä, jossa lahjoitetaan mekkoja. Ja jos ei näistä mitään löydy, niin eiköhän jonkun asiallisen vaatteen saa aika edullisesti ostettuakin, ei kaikki juhlavaatteet ole kalliita. Olen myös huomannut, että jos vaan uskaltaa/kehtaa avata suunsa, niin monista facebook-ryhmistäkin löytyy kyllä auttamisen halua, eli jos haluat, niin ihan vaikka oman paikkakuntasi roskalava-ryhmään kysely, että olisiko jollain juhlamekkoa/tms vaatetta koossa tämä.

Vierailija
35/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmettelen, että

-eikö ihmisillä ole ainuttakaan vaatetta juhliin jo valmiina kaapissaan? Ihan hyvin voi mennä juhliin vanhoissakin juhlavaatteissa, ei tarvi olla viimeisen muodin päälle olevat

-ihanko oikeasti ei ole varaa muutaman kympin lahjaan?? Jos ei ole, niin lahjaksi voi antaa vaikka oman käsityötaidon näytteen, tai vaikka lettukestit hääparille mökillä tai vsikks 5 h lastenhoitoa tai pihan haravoinnin. Kampaaja voi antaa hiustenleikkuun jne...

Vierailija
36/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä hääjuhlakeskusteluissa ihmettelen joka kerta, eikö ihmisillä ole kaapissa mitään juhlavaatetta? Yhtä juhlampaa mekkoa, pikkukenkiä? Vai onko ajatus, että aina pitäis olla uusi?

Ihmettelen samaa. Toki joillain on voinut koko muuttua isompaan tai pienempään niin paljon, ettei vanhat enää sovi ja tietysti on myös ihmisiä, jotka hyvin, hyvin harvoin pukeutuvat juhlavasti, joten silloin juhlavaatteita ei ehkä ole. Mutta tietysti kannattaa myös muistaa, että pelkkää yhtä tilaisuutta varten ei kannata välttämättä mitään ostaa, eli kannattaako häihinkään ostaa mitään överiä juhlamekkoa, jos ei sitä ikinä tule käyttämään. Toki tilaisuuden luonnetta kunnioittavat vaatteet on suotavaa olla, mutta sitäkin voi miettiä, että mikä olisi itselle sopivin vaihtoehto: olisiko vaikka suorat housut ja bleikku nätillä topilla monikäyttöisempi vaihtoehto? (Näitä muuten löytyy usein uffistakin hyvin!)

Vierailija
37/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina kirpparilta juhliin vaatteet muutamalla eurolla.  Sillä muutaman tunnin takia

ei ole mitään järkeä ostaa kallista vaatetta.

Vierailija
38/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veimme naapurin ylioppilaalle 50 € lahjaksi. Jos menisin yksin häihin vieraaksi, 50 € olisi minimi, perheenä 100 €. Oikein läheiselle isompi summa. 

Toki esim. siskon häissä olen ollut tiiviisti mukana apuna (ja siskot sitten minun juhlissa), silloin lahja voi olla pienempikin, kun tärkein panos on muu osallistuminen. 

Vierailija
39/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjasta: jos lahja on jokin tavara eikä rahaa, läheisenä ystävänä ehkä tiedät mahdollista lahjatoivelistaa tarkemmin mitä lahjan saaja arvostaa/tarvitsee. Eli osaat ehkä ostaa jotain jonka arvo juuri heille on suurempi kuin hinta kaupassa, mutta mahtuu sinun budjettiisi. Rahalahjan osalta annat sen mikä sopii sinun tilanteeseesi. Ei sinun tarvitse koko häitä maksaa. 

Asusta: ei joka juhliin tarvitse uutta, jos nyt kaapista tai joltain läheiseltä jotain sopivaa löytyy. Jos häissä on joku teema ja siihen liittyvä pukukoodi, se toki vaikeuttaa asiaa.

Vierailija
40/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mautonta mennä häihin kirppikseltä ostetussa asussa?

Totta kai voi juhla-asun ostaa kirppikseltä, jos sieltä löytää mieleisen. Sehän on vain järkvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi