Työtön naapuri oli kolannut meidän pihan.
Naapurini oli kolannut meidän pihan viikonloppuna kun oltiin itse pois. Tultiin vasta tänään ja huomasin että oli lappu postilaatikossa missä toivotettiin hyvää alkanutta vuotta ja maksun voi kuulemma suorittaa oman tunnon mukaan.
Sinänsä ihan kiva ajatus ja oli tosiaan mukava tulla kotiin, ja varmasti hänelle maksankin jotain, mikähän olisi hyvä summa?? 20€?
Mietin vain että tuleeko tästä nyt jokapäiväinen tapa ja olen kohta hänelle velkaa vaikka kuinka paljon?
Kommentit (20)
Aika törkeetä jos on totta.
Veisin myös jotsin aineellista esim kahvipaketti ja suklaalevy tai muuta vastaavaa.
Jos haluaisin jatkossakin näin tapahtuvan niin voisin sitten viemisien kanssa tehdä ehdotuksen jossa tiettyä summaa vastaan kolaisi pohan jatkossakin.
Tuo vieminen myös kertoo siitä että olet kiitollinen muttet kaipaa jatkossa tällaisia palveluja ainakaan niin että jäät rahaa velkaa.
Jos kolaisi jatkossakin tuosta huolimatta niin kertoo se sen että ei odottanutkaan rahaa vaan ilahtui kahvipaketista.
Voisin siten jatkossakin viedä jonkun vastaavan kiitokseksi.
Veisin kahvipaketin ja kympin rahaa.
Pelkkä kahvi on saitaa eikä kymppi ole paljon rahaa. Yhdessä näistä tulee ikään kuin lahjapaketti.
Jos maksaa vain rahalla, voi olla että saa maksaa koko ajan.
Voisin myös neuvotella tulevista kolauksista, jos hänellä on niihin kiinnostusta.
En maksaisi. En tosin usko että aloitus on totta. Tai sitten lappu oli vitsiksi tarkoitettu.
Vaatisin tuomaan omistamani lumet takaisin ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Veisin kahvipaketin ja kympin rahaa.
Pelkkä kahvi on saitaa eikä kymppi ole paljon rahaa. Yhdessä näistä tulee ikään kuin lahjapaketti.
Jos maksaa vain rahalla, voi olla että saa maksaa koko ajan.
Voisin myös neuvotella tulevista kolauksista, jos hänellä on niihin kiinnostusta.
Ja mikä tässä on väärin, hyvä alapeukuttaja? Onhan kiitoslahja kohteliaisuutta.
Maksaisin vähintään 20€. Ehkä enemmänkin, jos lunta on ollut paljon.
Vaadi palauttamaan lumet heti!
Ja sano että käy parturissa ja hankkii töitä!
Ilmoittaisin te-toimistoon ja verottajalle.
Provo.
Ja jos noin on, tarkoitti sen vitsiksi.
Kaikke paskaa tällekin palstalle kirjoitellaan.
On ajankulukseen kolaillut pihan, kun se ollut luminen ja naapuri reissussa.
Eikös vaan ollutkin kiva tulla kolatulle pihalle ja purkaa autosta tavarat.
Ja säästyi itse lumitöiltä sinä päivänä.
Kuka kehtaa pyytää rahaa työstä, jonka on tehnyt ihan omasta tahdosta kysymättä mitään?? Voisin kanssa lähteä kulkemaan kolan kanssa pitkin naapurustoa ja laittaa rahankerjuuviestejä postilaatikkoon.
9 euroa antaisin, eikös ne sen verran siellä kuntouttavassa työtoiminnassa maksa. Yleisen taso mukaan on hyvä mennä.
20 euroa ja kahvipaketti jotain muuta kun halvinta kahvia tai Juhla Mokkaa ovat hyvä, mutta samalla kohtelias viesti, että jatkossa tällaista palvelua ei tarvita, vaan lumityöt hoidetaan itse.
Riippuu tilanteesta. Jos lunta olisi tullut paljon ja lisäksi aura-auto kasannut kinokset ajotien eteen jäätymään, niin olisin kiitollinen ja maksaisin parikymppiä mielelläni.
Eihän naapuri rahaa pyytänyt. Jos omatunto sallii olla korvaamatta vaivanpalkkaa, se on ihan fine. Naapuri ei vaan toista kertaa kolaa.
Jos taas korvaat jotain, voit myös kysyä jarkosta, jos haluatte itse välttyä kolaamiselta. Pakko ei ole.
Kossupullo. Toinen vaihtoehto on haastaa oikeuteen, koska oli lanannut pihan liukkaaksi ja liukastuit ja loukkasit lonkkasi ja ranteesi pahasti.
Kiinteistöhuollon tessin minimin voisin maksaa yhdeltä tunnilta, kunhan toisi ensin verokorttinsa.
No en maksais mitään. Kiitoskortti ja korkeintaan kahvipaketti postilaatikkoon. Maksaa sit jos tilaa palvelun ja hinnasta sovittu.