Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaalla ystävällä on häät ja minulla ei ole varaa juhla-asuun eikä lahjaan! Mitä teen?

Vierailija
18.01.2021 |

Menemättä en voi jättää. Mistä pieraista rahat juhla-asuun ja lahjaan? Mitä itse tekisit.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lahjaidea oli mun mielstä ihana.

Saatiin siis puun taimi ja siihen sopiva runo.

On ihana ollut seurata sen kasvua pihassa, siitä on nyt 20 vuotta ja edelleen muistan keneltä sen sain.

Vierailija
62/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö jostain esim. vanhemmiltasi joku Arabian astia, esim. kulho tai vati

(hyväkuntoinen). Siihen voisi ystäväsi laittaa vaikka jonkun kukan.

Sitten nätti kortti ja siihen kiva runo. Minä ainakin arvostaisin tällaista lahjaa jota

on mietitty.

Vaatteksi joku siisti vaate. Käy vaikka UFF:ssa, jos nyt olet suht normimittainen, niin

löydät varmasti jotain kivaa parilla eurolla.

Nyt vain mielikuvitusta kehiin!

Kaunis ajatus, mutta alapeukku koska jännä idea antaa omien vanhempiensa tavaroita lahjaksi ja maksattaa kukka ystävällä. Ei sellainen paljon mielikuvitusta tarvi, jos laittaa muut maksamaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin harmittaisi hurjasti jos paras ystävä ei haluaisi rahan puutteen takia osallistua. Tottakai se ymmärtää! Mulla on monta mekkoa menossa kierrätykseen kun ei niitä ikinä tule käytettyä arjessa, mielelläni antaisin.

Ei aina tarvitse olla kallista ja hienoa.

Vierailija
64/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kysyt mammapalstalta. Miksi ei vain voi sanoa sille kaverille, että on pa?

Kulissit kaatuvat ja ego ei kestä.

Vierailija
65/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie itsetehty kortti ja kimppu neilikoita (neilikat kestävät pitkään ja maksavat about 4e kimppu)

Eikö sulla ole mitään juhlavaatteita? Ihmettelen kun näissä hääketjuissa aina ensimmäisenä sanotaan, että täytyy ostaa juhlavaatteet. Miksi? Eikö teillä oikeasti ole mitään mikä kelpaa juhlaan?

Vierailija
66/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Häät on jo pidetty ja ap kertoi jättäneensä ne väliin.

Vierailija
67/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mautonta mennä häihin kirppikseltä ostetussa asussa?

Olen ostanut jokaisen mekkoni hienompiin juhliin kirppiksiltä. Niitä ei yleensä käytetä kuin kerta tai pari, joten ovat hyväkuntoisia.

Vierailija
68/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa rahaa parhaalta ystävältä, tai ota pikavippi, tai ota pankista kulutusluottoa.

Vierailija
69/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko homma on förbi aikoja sitten, mutta jatkakaa toki ehdottelua.

Vierailija
70/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Häät on jo pidetty ja ap kertoi jättäneensä ne väliin.

Voidaan silti jakaa köyhäilyvinkkejä tuleviin häihin muille lukijoille :)

Vierailija
71/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten niin ei oikeasti ole mitään juhlavaatteita kaapissa. Vai onko se tämä konmari-minimalismi-ideologian tuotosta, että heitetään pois kaikki juhlavaatteet kun ei ole vuoteen tarvittu? Minulla on useampi häihin sopiva asu kaapissa, osa jo lähemmäs 10 vuotta vanhoja. Ja aika monet niistä on muuten ostettu aikanaan kirpparilta, juhlavaatteet harvoin juuri kuluvat käytössä joten niitä löytyy kyllä käytettynä. Nyt fb-kirppisaikoina sen juhla-asun löytäminen on vielä helpompaa, kun voi laittaa paikalliseen ryhmään ostoilmoituksen, niihiin yleensä tulee kyllä tarjouksia. Ja oman hääpukunikin muuten ostin käytettynä aikanaan :)

Vierailija
72/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä hääjuhlakeskusteluissa ihmettelen joka kerta, eikö ihmisillä ole kaapissa mitään juhlavaatetta? Yhtä juhlampaa mekkoa, pikkukenkiä? Vai onko ajatus, että aina pitäis olla uusi?

Mulla ei itse asiassa ole. Olen tarvinnut juhlatamineita viimeksi 12 vuotta sitten omissa vslmistujaisissa. Senkin asun lainasin ystävältä. Jos nyt tulisi kutsu juhliin pitäisi minun ap:n lailla lähteä ostoksille.

Vierailija
73/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juhlamekkoa pitää olla kaapissa köyhälläkin naisella. Kirpparilta saa halvalla.

Huiveilla, vöillä ja koruilla muuntelet. Omat juhlavaatteeni ovat 2000-luvun alkupuolelta, yksi musta hautajaisiin, pari iloisemman väristä muihin juhliin ja tilaisuuksiin. Miksi muka pitäisi ostaa joka juhliin uudet rytkyt?

Vierailija
74/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pöllö nosti vanhan ketjun ja toiset jatkavat kynä sauhuten.

Vierailija
75/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ap, jolla elämänhallinta hukassa.

Vierailija
76/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mautonta mennä häihin kirppikseltä ostetussa asussa?

====

Ei kukaan tiedä mistä vaatteesi on ostettu, ellet itse kerro.

Vierailija
77/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen tilanne. Ostin tuolloin Mangosta ale-hyllystä mekon 15 eurolla enkä vain hankkinut lahjaa. Niitä ei onneksi avata juhlissa. Tuntui ikävältä, mutta ei vain ollut rahaa. Lähdin siitä, että minut haluttiin ensisijaisesti juhlaan ja ystäväni ymmärtävät tilanteeni. Näin kävi.

Vierailija
78/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä hääjuhlakeskusteluissa ihmettelen joka kerta, eikö ihmisillä ole kaapissa mitään juhlavaatetta? Yhtä juhlampaa mekkoa, pikkukenkiä? Vai onko ajatus, että aina pitäis olla uusi?

Mulla ei yleensä ole mitään sopivaa. Enkä toisaalta viitsisi yhtä tilaisuutta varten aina uuttakaan ostaa, joten osallistun mihinkään juhliin ainoastaan silloin, kun on aivan pakko. Häät ovat hyvin harvoin sellaiset.

Kokoni siis heittelee niin paljon, että todennäköisesti parin vuoden takainen juhlavaate ei ole enää sopiva. Kengät toki kelpaa vuositolkulla. Olen viimeisen vuosikymmenen käyttänyt kaikissa yhtään juhlavammissa tilaisuuksissa samoja mustia pikkukenkiä enkä tunne tarvetta hankkia toisia, ennen kuin nuo hajoaa. Vihaan ylipäätään vaatteiden ostelua enkä halua ostella vaatteita muuten kuin todelliseen tarpeeseen.

Vierailija
79/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaa ei sinun tarvitse viedä. Itse olisin arvostanut kaikkein eniten apua järjestelyissä. Esim olisin ollut ikionnellinen jos joku kauniilla käsialalla varustettu ystävä olisi kirjoittanut osoitteet kutsuihin puolestani. Jotain päällepantavaa tarvitset, jos ei käytettynä löydy niin jos sinulla on samankokoisia kavereita tai sukulaisia niin varmasti on voit kysyä jos lainaan.

Vierailija
80/85 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ap enää tarvitse teidän neuvojanne, kun häät on jo pidetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi