Parhaalla ystävällä on häät ja minulla ei ole varaa juhla-asuun eikä lahjaan! Mitä teen?
Menemättä en voi jättää. Mistä pieraista rahat juhla-asuun ja lahjaan? Mitä itse tekisit.
Kommentit (85)
Eli siis ap ei mennyt juhliin?
Eipä tuollainen ole mikään ystävä, varsinkaan paras sellainen. Vaatteet saa kyllä minimikustannuksilla tai lainaan, ja paras ystävä ymmärtää kyllä, jos lahjaan ei ole varaa.
Jos kyseessä on oikeasti hyvä ystävä, hänelle on tärkeintä että olet paikalla. Omissa häissäni toivoimme häälahjaksi korttia (häämatkatili oli tosin myös, jotta vältimme vanhempiemme lahjanostoinnon) ja asia oli muotoiltu niin, että kutsutut myös ymmärsivät, että on täysin hyväksyttävää tulla sen kortin kanssa. Saamamme kortit olivat häidemme vieraskirja eli emme niitä turhaan pyytäneet. Pukeutumisen osalta minulle olisi riittänyt varsinkin parhaan ystävän kohdalla mikä tahansa pyjamaa juhlavampi asu. Jos tuntee olonsa epämukavaksi "alipukeutuneena", varsinkin naisvieras voi edullisestikin löytää asun tai asusteen, jolla jo olemassa olevista vaatteista saa juhlavan kokonaisuuden (esim. kaunis huivi).
Ei niille kannata mitään kallista ostaa, eroavat kumminkin parin vuoden sisällä
kirppiksiltä esim.hyväntekeväisyys löytyy usein suoria mustia housuja ja hameita.yläosaksi löytyy juhlavia valkoisia paitapuseroita. näihin voi yhdistää tosiaan kauniin iloisen värisen huivin tai kivoja kesäisiä koruja esim rintaneula jossa kukka aihe tai jotain helminauhoja paljon kaulaan. kato netistä coco chanel niin ymmärrät musta valko tyylin. samat asut voi käyttää eri juhlis musta käy esim.hautajaisiin. kirppikseltä nämä voi saada 10 eurol tai jopa halvemmal esim,seurakuntien hyväntekeväisyys kirppiksiltä.
tosiaan vaikka viinipullo rusetilla tyylikäs,en veisi mitään itse askarteluja voi näyttää ankeelta lahjapöydäl.pelkkä kortti käy.lahja on vapaa-ehtoinen joka tapaukses.
Mene missä vaan romppeessa, pese se kuitenkin ja silitä. Tarjoa lahjaksi siivousta x 10, kirjoita kortti. Tai lahjaksi joku taito, joka sinulla on ammatissasi.