Mies ei hoida vauvaa
Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.
Onko mitään vinkkejä?
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin miehet olisivat jotain tahdottomia uhreja, joita naiset vain käyttävät hyväkseen saadakseen "nukkeleikkejä" ja päästäkseen loisimaan lompakolle. Tuolla maailmankuvalla on varmasti todella surkea, kurja ja yksinäinen elämä.
Montako vuotta sinä elätit miestäsi lasten jälkeen? Sinä kävit tienaamassa rahat kun mies katsoi muumeja kotona lasten kanssa? Ja teit tietenkin kotityöt ja laitoit ruoat?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, kerro miehen äidille jos kerran kyselee. Itse anoppinsa haluaisin tietää jos oma poika perseilisi, millään tavalla. Hyvä äiti-poika suhde mahdollistaa keskustelun joka toivottavasti avittaisi parisuhdetta ja miniää. Tässä ko. tapauksessa tuntuu miehellä olevan pikkuisen puutteita käytöksessään.
Ei kannata kertoa. Anopit ovat vihoviimeisiä joille kannattaa kertoa mitään pahaa pojastaan.
Näitä kun lukee niin ei kyllä ihmetytä ettei ihmiset hanki lapsia. Se kyllä ihmetyttää miten aikuiset miehet käyttäytyy kuin lapset. Ikinä en sellaisen kanssa lähtisi parisuhteeseen, lapsensaannista puhumattakaan. Mutta meillä naisilla on valitettavan usein usko siihen että mies kyllä muuttuu. Luonnevikaa, saamattomuutta ja lapsellisuutta ei vaan valitettavasti korjaa mikään.
Hälytyskellojen pitäisi siinä kohtaa jo soida jos mies ei ole ikinä esimerkiksi asunut hetkeäkään yksin lähes kolmikymppisenä. Sellainen mies ei osaa omaa kotia tai taloutta hoitaa, fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkul kirjoitti:
Lastenhoito ja synnyttäminen on naisten hommia! Siinä vaiheessa mies on jo työnsä tehnyt!
Sitten on ihan normaalia ja hyväksyttävää, että nainen haluaa eron.
tietysti on
Soisin toki että naiset kertovat aikeistaan rehellisesti:
Kun olet tehnyt haluamani määrän lapsia, tulen jättämään sinut ja jäät maksajan rooliin. Yhtäkään päätöstä et lastesi elämään tule tekemään ja jos yrität, leimaan sniut hankalaksi mieheksi joka vastustaa kaikkea mitä sovittelevasti yritän ehdottaa.
Hyvin harva nainen haluaa erota hyvästä miehestä. Hyvä mies on hyvä puoliso ja hyvä isä, sellaisesta miehestä pidetään kiinni. Tuo sinun kommentti sopii monelle tähän ketjuun kirjoittaneelle miehelle. Heitä ei kiinnosta oma lapsi eikä vastasynnyttäneen vaimon hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä luen näitä jokapäiväisiä kauhutarinoita miehistä, on pakko kysyä: kuka nämä miehet kasvattaa? Mistä he saavat nämä asenteet lastenhoitoon, äitiyteen, isyyteen, kotiaskareihin?. Tuntuu että järjestään joka toinen mies on kuin saapuisi ulkoavaruudesta, niin vierasta on perhe-elämä.
Te poikien äidit! Kasvattakaa miehiä jotka osaavat, ymmärtävät, näkevät, välittävät. Te tiedätte mistä on kysymys. Itsestään asenteet ei tule, ne opitaan.
Ja samat sanat teille harvalukuisille isille joissa ei ole moitittavaa. Te sen teette. Näyttäkää esimerkkiä pojillenne.Missä on isät? Edellisen sukupolven isät ovat näyttäneet näille nykyisille huonon isän mallin. Nuoret miehet pitävät itsestäänselvyytenä, että miehen kuuluu käyttäytyä niin kuin hänen oma isänsä käyttäytyi. Eivät he edes ajattele, että jotenkin muutenkin voisi toimia.
Äitini erosi isästäni kun olin kolme. Aikuisena selvisi että tapaamisyritykset, kirjeet ja synttärilahjat torpattiin, uskoin 25-vuotiaaksi ettei isää kiinnosta.
Ja kyllä, 70-luvulla oli turha puhua mitään vuoroviikkoisästä kun äiti muutti 400km päähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, kerro miehen äidille jos kerran kyselee. Itse anoppinsa haluaisin tietää jos oma poika perseilisi, millään tavalla. Hyvä äiti-poika suhde mahdollistaa keskustelun joka toivottavasti avittaisi parisuhdetta ja miniää. Tässä ko. tapauksessa tuntuu miehellä olevan pikkuisen puutteita käytöksessään.
Meillä taas kävi niin, että kun valitin miehen käytöksestä hänen äidilleen, anoppi kääntyikin mua vastaan. "Ei meidän kultsipuppeli voi semmosta tehdä, kyllä sinussakin se vika on. Ei meidän poika semmonen oo. "
Joopa joo, arvaa oonko enää avautunut miehen vanhemmille mistään henkilökohtaisemmasta. Mies taas lavertelee kaikki jutut heille kääntäen kaikki tilanteet omaksi edukseen, eikä suostu mullekaan kertomaan, mistä ovat jutelleet.
Siis totta kai äiti on AINA oman poikansa puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkul kirjoitti:
Lastenhoito ja synnyttäminen on naisten hommia! Siinä vaiheessa mies on jo työnsä tehnyt!
tietysti on
Kun olet tehnyt haluamani määrän lapsia, tulen jättämään sinut ja jäät maksajan rooliin. Yhtäkään päätöstä et lastesi elämään tule tekemään ja jos yrität, leimaan sniut hankalaksi mieheksi joka vastustaa kaikkea mitä sovittelevasti yritän ehdottaa.
Hyvin harva nainen haluaa erota hyvästä miehestä. Hyvä mies on hyvä puoliso ja hyvä isä, sellaisesta miehestä pidetään kiinni. Tuo sinun kommentti sopii monelle tähän ketjuun kirjoittaneelle miehelle. Heitä ei kiinnosta oma lapsi eikä vastasynnyttäneen vaimon hyvinvointi.
Ei ole hyviä miehiä, se on kiistaton palstatotuus
OLis kannattanu valikoida mies paremmin. Varmaan oli mukava supliikkimies ja kiihkeä rakastaja. Ei tainnut naisen vaisto toimia. Naisen vaistohan on haarojen välissä, kun kostuu niin sitten mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kertoa. Anopit ovat vihoviimeisiä joille kannattaa kertoa mitään pahaa pojastaan.
Riippuu anopista. Minä ainakin tekisin kaikkeni, että pojan perhe pysyisi yhdessä ja olisi onnellinen. Olen jo poikien ollessa pieniä sanonut heille, että jos he saavat lapsia, heidän ensihetkiään ei kannata hukata. Hyvä isä-lapsi-suhde on kummallekin korvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä luen näitä jokapäiväisiä kauhutarinoita miehistä, on pakko kysyä: kuka nämä miehet kasvattaa? Mistä he saavat nämä asenteet lastenhoitoon, äitiyteen, isyyteen, kotiaskareihin?. Tuntuu että järjestään joka toinen mies on kuin saapuisi ulkoavaruudesta, niin vierasta on perhe-elämä.
Te poikien äidit! Kasvattakaa miehiä jotka osaavat, ymmärtävät, näkevät, välittävät. Te tiedätte mistä on kysymys. Itsestään asenteet ei tule, ne opitaan.
Ja samat sanat teille harvalukuisille isille joissa ei ole moitittavaa. Te sen teette. Näyttäkää esimerkkiä pojillenne.Missä on isät? Edellisen sukupolven isät ovat näyttäneet näille nykyisille huonon isän mallin. Nuoret miehet pitävät itsestäänselvyytenä, että miehen kuuluu käyttäytyä niin kuin hänen oma isänsä käyttäytyi. Eivät he edes ajattele, että jotenkin muutenkin voisi toimia.
Mitkä isät? Pelkkiä lompakkoja ja siitoskoneita, joista sinäkin olet täällä kehottamassa kaikkia naisia eroamaan joka ikinen kerta
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kertoa rehellisesti miehellesi, mikä on ongelma. Että hänen pitää töiden jälkeen ottaa vastuuta lapsesta puoliksi kanssasi. Että lapsi on teidän yhteisellä vastuulla, eikä sinun 24/7 vastuulla. Voisit kysyä miten hänen vanhempansa asian hoitivat, voi selittää hänen asennettaan. Sun on saatava mies tajuamaan asia, muuten ajaudutte vielä huonompaan tilanteeseen. Tsemppiä sinne ♥️
Meillä kävi tutuille niin, että muuttivat asumuseroon vauvan ollessa alle 2kk. Toinen lapsi alle 2v. Lapset päivisin äidillään ja mies hakee iltaisin isompaa lasta luokseen, koska äiti on vauvan kanssa eikä puuhaile isomman kanssa mitään.
Tämä vauva oli naisen päätös (kertoi raskaudesta vasta niin myöhään, ettei tilaanteesta voinut enää perääntyä) mies ei olisi sitä halunnut alun alkaenkaan. Mies olisi halunnut vain yhden, nainen halus heti toisen vauvan perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista se valitettavasti on. Monia miehiä ei vauvanhoito kiinnosta pätkääkään.
Eikä kuulukaan. Niin se elämä vaan menee. Nainen on luotu synnyttämään, hoitamaan kotia ja tyydyttämään miehensä tarpeet. Mies on luotu siittämään ja tekemään töitä.
Maailma muuttuu ja jos miehet ei muutu sen mukana, he jäävät yksin. Kukaan täysjärkinen nainen ei halua suhteeseen kaltaisesi miehen kanssa. Sekö on hyvä?
Miksi te naiset ette hae sitä spemaa pankista, kun miehet on niin paskoja? Ai niin, miehen lompakko. -eri
No kyllä monet hakeekin. Mäkin hain. Ei oo lompakolle tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu anopista. Minä ainakin tekisin kaikkeni, että pojan perhe pysyisi yhdessä ja olisi onnellinen. Olen jo poikien ollessa pieniä sanonut heille, että jos he saavat lapsia, heidän ensihetkiään ei kannata hukata. Hyvä isä-lapsi-suhde on kummallekin korvaamaton.
Ja sinäkö kuvittelet määrääväsi aikuisten ihmisten elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkul kirjoitti:
tietysti on
Ei ole hyviä miehiä, se on kiistaton palstatotuus
Kyllä on, mutta ei palstalla. Sen näkee, kun lukee tästä ketjusta miesten kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee niin ei kyllä ihmetytä ettei ihmiset hanki lapsia. Se kyllä ihmetyttää miten aikuiset miehet käyttäytyy kuin lapset. Ikinä en sellaisen kanssa lähtisi parisuhteeseen, lapsensaannista puhumattakaan. Mutta meillä naisilla on valitettavan usein usko siihen että mies kyllä muuttuu. Luonnevikaa, saamattomuutta ja lapsellisuutta ei vaan valitettavasti korjaa mikään.
Hälytyskellojen pitäisi siinä kohtaa jo soida jos mies ei ole ikinä esimerkiksi asunut hetkeäkään yksin lähes kolmikymppisenä. Sellainen mies ei osaa omaa kotia tai taloutta hoitaa, fakta.
On se kumma kun te vaan niitä paskoja miehiä silti valitsette. Tyttöraukkaparkauhrit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toteaisin anoppina, että en puutu teidän perheen asioihin hyvässä enkä pahassa. Jos ei kaksi aikuista kykene ilman äitiä selvittämään välejään, niin suosittelen eroa.
Minä taas anoppina sanoisin pojalleni, että nyt loppuu tuollainen (olenkin puolileikillä sanonut pojan vaimolle, että sanoo heti jos ei ole poika kunnolla niin puhuttelen sen - ei ole tarvinnut :).
Poika on oppinut isänmallin omalta isältään, jonka kanssa puuhasivat sekä puutarhahommissa että liikuntaharrastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä asenteella umpisolmut ei aukea... :(
Salli minun esittää kysymys:
Miksei tuota ehdottamaani ”lääkettä” voi edes KOKEILLA?!Te naiset saattaisitte yllättyä, kuinka nopea positiivinen muutos tapahtuu miehessä tämän myötä :)
...ja viimeiset noin 50 kommenttia kertoo karua kieltään... :-(
Kun ihan asiallisesti ehdottaa ratkaisua, yhdessä kuorossa huudetaan: ”EI IKINÄ! VETÄKÄÄ KÄTEE!!”
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies juurikaan hoitanu lasta kun hän oli vauva. Mies kävi töissä ja toi ruuan pöytään. Parempi niin että minä hoidin lapsen, niin mies ei ollu kireänä ja pahantuulisena koko ajan. Moni tekee sen virheen että eroaa vauvavuotena. Se ei ole syy erota että mies ei hoida vauvaa.
Minä en olisi sellaisen miehen kanssa, jolle oman lapsen kanssa oleminen aiheuttaa jatkuvaa kireyttä ja pahantuulisuutta. Miksi tuollaisen miehen kanssa tarvitsee edes lisääntyä?
Ja kyllä, se on aivan hemmetin hyvä syy erota, että mies on kiukuttelualtis aikuislapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkö kuvittelet määrääväsi aikuisten ihmisten elämästä?
Kyllä minä pojalta kysyisin, haluaako hän heittää kaiken hukkaan. Onhan se surullista, jos poika pilaa koko suhteen vain laiskuuttaan.
Ihan kuin naiset olisivat jotain helposti huijattavia olentoja joita viekkaat miehet kusettavat kotipiian hommiin, totuuden miehen luonteesta paljastuessa vasta vuosien päästä ensimmäisestä lapsesta.