Mies ei hoida vauvaa
Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.
Onko mitään vinkkejä?
Kommentit (650)
Hyvä ap, kerro miehen äidille jos kerran kyselee. Itse anoppinsa haluaisin tietää jos oma poika perseilisi, millään tavalla. Hyvä äiti-poika suhde mahdollistaa keskustelun joka toivottavasti avittaisi parisuhdetta ja miniää. Tässä ko. tapauksessa tuntuu miehellä olevan pikkuisen puutteita käytöksessään.
Vierailija kirjoitti:
Parahin AP, olet tullut juuri oikeaan paikkaan neuvoja kyselemään! :)
Tarinasi perusteella perheessänne on vain kaksi fundamentaalista ongelmaa, jotka on onneksi verrattain helppo korjata.
1) Laiminlyöt miehesi seksuaalisia tarpeita.
—> Anna miehesi panna aina kun hän haluaa, se on hänen oikeutensa miehenä.2) Painostat miestäsi hoitamaan vauvaa.
—> Lähtökohtaisesti olet äitinä yksin vastuussa vauvan hoidosta. Mies voi toki hoitoon halutessaan osallistua, mutta on syytä muistaa, että tämä ei missään nimessä ole miehen velvollisuus, ja pitää siis tapahtua miehen omasta aloitteesta.Näillä eväillä harmonian pitäisi palata perhe-elämäänne, tsemppiä!
Hahahaa, ilmankos naiset ottaa eroja paljon. Naisen pääasiallinen tehtävä on hoitaa lastaja itseään, eikä olla joka hetki miehen panopuuna. Jos miehestä ei ole apua vauvan hoidossa, ei nainenkaan jaksa olla kiinnostunut itsestään ja seksistä, kun on aivan rättiväsynyt aina. Parempi erota niin saa keskittyä pelkästään yhteen lapseen, siihen joka on oikeasti lapsi. Mieslapsi mäkeen, jätä se sika!
Nyt sanot, että tarvitset omaa aikaa. Vaadit muutaman illan viikossa vapaaksi omalle harrastuksellesi. Mies saa hoitaa vauvaa sillä aikaa.
Ja jos mies ei auta vauvan hoidossa ja siivouksessa, pitää miehen maksaa siivooja muutaman kerran kuussa. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Hahahaa, ilmankos naiset ottaa eroja paljon. Naisen pääasiallinen tehtävä on hoitaa lastaja itseään, eikä olla joka hetki miehen panopuuna. Jos miehestä ei ole apua vauvan hoidossa, ei nainenkaan jaksa olla kiinnostunut itsestään ja seksistä, kun on aivan rättiväsynyt aina. Parempi erota niin saa keskittyä pelkästään yhteen lapseen, siihen joka on oikeasti lapsi. Mieslapsi mäkeen, jätä se sika!
Muistuttaisin että nainen päättää raskaaksi tullessaan ihan yksin, pitääkö lapsen vai ei.
Ja koska miehellä ei ole tässä asiassa valtaa, on miehellä oikeus odottaa ettei lapsen syntymä polje hänen seksuaalisia oikeuksiaan.
Vauvat ei ole kivoja..itseäni vauvat ahistaa,niin omat kuin vieraat..on paljo kivempaa kun lapsi on 3,sit voi tehä paljon asioita heidän kanssaan..ja mieti mä olen äiti,4 lapsen..mutta vauva aika on aina ollut ahistavaa,joka päivä vain odotan kun kasvaa,ja niin käy..mun lapset on nyt 19,16,15 ja 3😊 ymmärrän hyvin miehiä jotka pakenee vauva arkea..
Miten käy, jos vaan jätät vauvan miehen hoitoon? Ensin vaikka pariksi tunniksi, sitten pidempään. Joskus ei mene perille kuin pakolla.
Kun mä luen näitä jokapäiväisiä kauhutarinoita miehistä, on pakko kysyä: kuka nämä miehet kasvattaa? Mistä he saavat nämä asenteet lastenhoitoon, äitiyteen, isyyteen, kotiaskareihin?. Tuntuu että järjestään joka toinen mies on kuin saapuisi ulkoavaruudesta, niin vierasta on perhe-elämä.
Te poikien äidit! Kasvattakaa miehiä jotka osaavat, ymmärtävät, näkevät, välittävät. Te tiedätte mistä on kysymys. Itsestään asenteet ei tule, ne opitaan.
Ja samat sanat teille harvalukuisille isille joissa ei ole moitittavaa. Te sen teette. Näyttäkää esimerkkiä pojillenne.
Vauvan tultua on ero aina paras ratkaisu. Anna vauva huostaan, niin pääset taas baariin.
Hohhoijakkaa taas. Lukaisepa vaikka joku niistä miljoonasta ketjusta samasta aiheesta, joita täällä on ollut. Eiköhän niissä ole jo kaikki tarpeelliset sianjättövinkit annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vauvat ei ole kivoja..itseäni vauvat ahistaa,niin omat kuin vieraat..on paljo kivempaa kun lapsi on 3,sit voi tehä paljon asioita heidän kanssaan..ja mieti mä olen äiti,4 lapsen..mutta vauva aika on aina ollut ahistavaa,joka päivä vain odotan kun kasvaa,ja niin käy..mun lapset on nyt 19,16,15 ja 3😊 ymmärrän hyvin miehiä jotka pakenee vauva arkea..
No se lapsi nyt ei vaan ole vielä kolme. Tuskin ap:n mielestä se vauvanhoito on kivaa 24/7, varsinkin kun luuli että lapsesta ollaan yhdessä vastuussa toisen vanhemman kanssa. Joskus vaan pitää tehdä asioita vaikka ahdistaisi.
Voisitko kertoa rehellisesti miehellesi, mikä on ongelma. Että hänen pitää töiden jälkeen ottaa vastuuta lapsesta puoliksi kanssasi. Että lapsi on teidän yhteisellä vastuulla, eikä sinun 24/7 vastuulla. Voisit kysyä miten hänen vanhempansa asian hoitivat, voi selittää hänen asennettaan. Sun on saatava mies tajuamaan asia, muuten ajaudutte vielä huonompaan tilanteeseen. Tsemppiä sinne ♥️
Hahaa, just tän takia mä tein lapseni yksin lahjasolulla. Ihan hirveä haitake tuollainen mies, ja noita on paljon. En kyllä millään jaksaisi vauva-arjessa enää kaiken muun lisäksi yrittää vääntää aikuiselle ihmisella rautalangasta, että sä et ole mun toinen lapsi, vaan tämän lapsen toinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko mahtaa olla syy, ja kumpi seuraus?
Luulen että miehesi osoittaa mieltään.
Kokeilepa aktivoida seksi-elämänne uudestaan, luulen että sen jälkeen miestäkin taas kiinnostaa vauvan hoitokin.
Tässä on nyt ihminen kasvatettavana, mikä ei ole ihan pikkuhomma vaan äärimmäisen merkittävä ja tärkeä asia. Seksielämät voi sen vuoksi jäädä vaikka tauolle, jos tilanne sen vaatii.
Miten ihmiset pitää lasten hankintaa ja niiden kasvatusta niin vähäpätöisenä asiana kun kysehän on meidän tulevaisuudestamme. Jos lapset kasvaa kieroon, niin sitä on se tulevaisuuskin.
Sori, olet haksahtanut hankkimaan vauvan sekundamiehen kanssa. Ne usein onnistuu huijaamaan naista kunnes on hankittu se yhteisesti toivottu vauva, ja sitten mies heittäytyy täysin veteläksi kun nainenhan on nyt nalkissa eikä pääse helposti lähtemään omille teillensä vauvan kanssa. Tai niin mies ainakin laskelmoi.
Eipä tuossa ole paljon muuta tehtävissä kuin hommata oma kämppä. Mies uhriutuu kavereille ja omalle äidilleen kuinka ero tuli ihan puskista ja siinä oli sitten taas yksi suuri suomalainen rakkaustarina.
Taas kerran - tässä on todennäköisesti se perimmäinen syy vauvakatoon.
Mies käy töissä, ja sinun tehtäväsi on hoitaa se vauva. Siitä yhteiskunta sinulle maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, kerro miehen äidille jos kerran kyselee. Itse anoppinsa haluaisin tietää jos oma poika perseilisi, millään tavalla. Hyvä äiti-poika suhde mahdollistaa keskustelun joka toivottavasti avittaisi parisuhdetta ja miniää. Tässä ko. tapauksessa tuntuu miehellä olevan pikkuisen puutteita käytöksessään.
Minä toteaisin anoppina, että en puutu teidän perheen asioihin hyvässä enkä pahassa. Jos ei kaksi aikuista kykene ilman äitiä selvittämään välejään, niin suosittelen eroa.
Onko lapsi edes miehen? Onko isyystesti tehty?
Tuollaiset miehet ovat vaarallisia vauvojen lähellä.
Kumpiko mahtaa olla syy, ja kumpi seuraus?
Luulen että miehesi osoittaa mieltään.
Kokeilepa aktivoida seksi-elämänne uudestaan, luulen että sen jälkeen miestäkin taas kiinnostaa vauvan hoitokin.