Mies ei hoida vauvaa
Miten saada mieskin hoitamaan vauvaa?
Ei vaihda vaippaa, ei sylittele, alun innostuksen jälkeen ei käy enää vaunuilemassa.. Lista on, loputon. Kahden käden sormilla laskettavissa kuinka monta vaippaa hän on vaihtanut. Syliin ei oma-alotteisesti ota vauvaa, vaan minä vien vauvan hänen syliinsä. Syyllistää minua jos kaipaan omaa aikaa. Kaupastakin aina hätäilee äkkiä kotiin hoitamaan vauvaa. Ei oikeen ymmärrä että tarvin omaa aikaa jotta jaksan tätä arkea.
Hän käy töissä, ja on sitä mieltä että hänen ei tästä syystä tarvi kotona tehdä mitään.
Luulen että hänenlaisia miehiä on varmasti liuta, mutta ei se silti tee tuosta käytöksestä hyväksyttävää.
Toinen ongelma on, että hän haluaisi seksiä nykyään usein, kun ei ole enää raskausmaha tiellä. Minulla taas ei oikein kiinnosta, kun käyttäytyy niin huonosti, ja ei kyllä oikeen ole aikaakaan siihen. Hän ei huomioi minua paitsi sillon kun haluaisi panna.. Tosi kiva. Kuulemma käyn vieraissa kun en anna, jaa missähän vaiheessa ehtisin käymään?!
En haluaisi erota vauvavuonna, mutta miehen käytös on todella törkeää.
En halua avautua tästä kellekkään tutulle, koska olen huono puhumaan murheistani. Miehen äiti aina kysyy miten meillä menee, mutta en kehtaa hälle valittaa.
Onko mitään vinkkejä?
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkul kirjoitti:
Lastenhoito ja synnyttäminen on naisten hommia! Siinä vaiheessa mies on jo työnsä tehnyt!
Sitten on ihan normaalia ja hyväksyttävää, että nainen haluaa eron.
tietysti on
Soisin toki että naiset kertovat aikeistaan rehellisesti:
Kun olet tehnyt haluamani määrän lapsia, tulen jättämään sinut ja jäät maksajan rooliin. Yhtäkään päätöstä et lastesi elämään tule tekemään ja jos yrität, leimaan sniut hankalaksi mieheksi joka vastustaa kaikkea mitä sovittelevasti yritän ehdottaa.
Hyvin harva nainen haluaa erota hyvästä miehestä. Hyvä mies on hyvä puoliso ja hyvä isä, sellaisesta miehestä pidetään kiinni. Tuo sinun kommentti sopii monelle tähän ketjuun kirjoittaneelle miehelle. Heitä ei kiinnosta oma lapsi eikä vastasynnyttäneen vaimon hyvinvointi.
Ei ole hyviä miehiä, se on kiistaton palstatotuus
Kyllä on, mutta ei palstalla. Sen näkee, kun lukee tästä ketjusta miesten kommentteja.
No ei ole täällä hyviä naisiakaan, en tekisi lapsia näitten naiskommentoijien kanssa. Lapset ansaitsevan turvallisen ja rakastavan lapsuuden.
Tässä tuleekin vänkä puoli. Suomalainen nainen nähdään rahanahneena versus rahasta oikeasti kumartava enkelinä. Logiikka? (Kontrollinhalu 🙄)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OLis kannattanu valikoida mies paremmin. Varmaan oli mukava supliikkimies ja kiihkeä rakastaja. Ei tainnut naisen vaisto toimia. Naisen vaistohan on haarojen välissä, kun kostuu niin sitten mennään.
Miksi luullaan strippibaarista otetun akan muuntautuvan rakastavaksi vaimoksi ja perheenäidiksi? Ihmetellään kun tätä kiinnostaakin status eikä rakkaus tai omat lapset.
Sellainenko olet?
Taitaa puhua sinun vaimosta.
en olisi noin tanakkaa löytänyt strippipaikasta.
Kehitysmaihin on viime vuosina ilmaantunut pikaruokaloita. Osassa paikoista löytyy tästä syystä pluskoon tanssijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurkul kirjoitti:
Lastenhoito ja synnyttäminen on naisten hommia! Siinä vaiheessa mies on jo työnsä tehnyt!
Sitten on ihan normaalia ja hyväksyttävää, että nainen haluaa eron.
tietysti on
Soisin toki että naiset kertovat aikeistaan rehellisesti:
Kun olet tehnyt haluamani määrän lapsia, tulen jättämään sinut ja jäät maksajan rooliin. Yhtäkään päätöstä et lastesi elämään tule tekemään ja jos yrität, leimaan sniut hankalaksi mieheksi joka vastustaa kaikkea mitä sovittelevasti yritän ehdottaa.
Hyvin harva nainen haluaa erota hyvästä miehestä. Hyvä mies on hyvä puoliso ja hyvä isä, sellaisesta miehestä pidetään kiinni. Tuo sinun kommentti sopii monelle tähän ketjuun kirjoittaneelle miehelle. Heitä ei kiinnosta oma lapsi eikä vastasynnyttäneen vaimon hyvinvointi.
Ei ole hyviä miehiä, se on kiistaton palstatotuus
Kyllä on, mutta ei palstalla. Sen näkee, kun lukee tästä ketjusta miesten kommentteja.
No ei ole täällä hyviä naisiakaan, en tekisi lapsia näitten naiskommentoijien kanssa. Lapset ansaitsevan turvallisen ja rakastavan lapsuuden.
Tässä tuleekin vänkä puoli. Suomalainen nainen nähdään rahanahneena versus rahasta oikeasti kumartava enkelinä. Logiikka? (Kontrollinhalu 🙄)
En ymmärrä mikä logiikka. Esim. omat vanhempani (oletan että suurin osa vanhemmista) luopuivat omasta mukavuudestaan ja rahoistaan siksi, että lapsilla olisi hyvät edellytykset elämään. Miksi muka nimenomaan suomalaiset naiset olisivat rahanahneita, ei yhtään sen rahanahneempia kuin vaikka tanskalaiset naiset.
Minun mieheni teki esikoisen synnyttyä kolmea työtä, mutta vapaa-ajallaan ihan mukisematta osallistui kotitöihin ja vauvan hoitoon. Minulla oli luonnollisesti isompi vastuu arjen pyörityksestä ja kyllä sillä miehellä enemmän vapaa-aikaa oli kuin minulla, mutta mies oikein kehotti minuakin ottamaan välillä omaa aikaa.
Seksihalut oli minulla aivan olemattomat imetyshormonien ja valvomisen takia, mutta koska mies huomioi minun tarpeitani arjessa, minäkin mielellään välillä huomioin hänen seksuaalisia tarpeitaan. Mies olisi toki toivonut enemmänkin seksiä ja vaati kyllä vähän keskustelua että hän ymmärsi olla vonkaamatta kovin usein. Seksihalut muuten sitten palautuivat samalla kun imetys loppui ja yölläkin sai nukkua, joten miehen kärsivällisyys palkittiin :)
Nyt kun lapset on jo vähän isompia ja me molemmat töissä niin vastuu jakautuu aika tasaisesti. Ja sitä osallistuvaa, vastuunsa kantavaa kumppania on helppo arvostaa, rakastaa ja sitä kautta myös haluta seksuaalisesti. Mitään sohvalla makaavaa vonkaavaa miesvauvaa ei paljon tekisi mieli sängyssä ilahduttaa.
Tietysti hoidat enemmän, jos mies käy töissä. Mutta mutta, eihän se noin voi mennä ettei ollenkaan kiinnosta, menee miehen elämä pilalle, jos antaa mennä pikkulapsi ajan ohitse. Kannattaa välillä antaa pannakkin, se voi ihmeesti auttaa. Ittellä on huomenna vapaa päivä ja lapsilla hoidosta vapaa, äiti menee töihin. Kyllä se on meille laatuaikaa, tehdään ruokaa, luetaan, käydään ulkona ja nukutaan. Iskäx3
Vierailija kirjoitti:
Tietysti hoidat enemmän, jos mies käy töissä. Mutta mutta, eihän se noin voi mennä ettei ollenkaan kiinnosta, menee miehen elämä pilalle, jos antaa mennä pikkulapsi ajan ohitse. Kannattaa välillä antaa pannakkin, se voi ihmeesti auttaa. Ittellä on huomenna vapaa päivä ja lapsilla hoidosta vapaa, äiti menee töihin. Kyllä se on meille laatuaikaa, tehdään ruokaa, luetaan, käydään ulkona ja nukutaan. Iskäx3
Mä en saata ymmärtää mitä jotkut näkee sovinistisissa ja epäromanttisissa miehissään. Hyi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni teki esikoisen synnyttyä kolmea työtä, mutta vapaa-ajallaan ihan mukisematta osallistui kotitöihin ja vauvan hoitoon. Minulla oli luonnollisesti isompi vastuu arjen pyörityksestä ja kyllä sillä miehellä enemmän vapaa-aikaa oli kuin minulla, mutta mies oikein kehotti minuakin ottamaan välillä omaa aikaa.
Seksihalut oli minulla aivan olemattomat imetyshormonien ja valvomisen takia, mutta koska mies huomioi minun tarpeitani arjessa, minäkin mielellään välillä huomioin hänen seksuaalisia tarpeitaan. Mies olisi toki toivonut enemmänkin seksiä ja vaati kyllä vähän keskustelua että hän ymmärsi olla vonkaamatta kovin usein. Seksihalut muuten sitten palautuivat samalla kun imetys loppui ja yölläkin sai nukkua, joten miehen kärsivällisyys palkittiin :)
Nyt kun lapset on jo vähän isompia ja me molemmat töissä niin vastuu jakautuu aika tasaisesti. Ja sitä osallistuvaa, vastuunsa kantavaa kumppania on helppo arvostaa, rakastaa ja sitä kautta myös haluta seksuaalisesti. Mitään sohvalla makaavaa vonkaavaa miesvauvaa ei paljon tekisi mieli sängyssä ilahduttaa.
Tällä reseptillä meillä ollaan onnellisia myös perhe-elämän jälkeen. Molempien tarpeet tulevat huomioiduiksi, niin henkiset kuin fyysisetkin. Vastavuoroisuus ennen kaikkea. On helppo säilyttää tunteet, kunnioitus ja halu. - Aikuisen äiti
Aikuisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saata ymmärtää mitä jotkut näkee sovinistisissa ja epäromanttisissa miehissään. Hyi olkoon!
Ja miten tämä liittyi tuohon mun kommenttiin?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyse synnytyksestä toipuvasta naisesta, jolla on vastasyntynyt hoidettavana. Pelkkään fyysiseen toipumiseen menee aikaa. Etkö sinä sitä ymmärrä? Miksi?
Täällä on huudeltu miesten terveiden käsien perään.
Löytyy ne terveet kädet teiltä vastasynnyttäneiltäkin,
Ja terve suu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyse synnytyksestä toipuvasta naisesta, jolla on vastasyntynyt hoidettavana. Pelkkään fyysiseen toipumiseen menee aikaa. Etkö sinä sitä ymmärrä? Miksi?
Ja terve suu!
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, kerro miehen äidille jos kerran kyselee. Itse anoppinsa haluaisin tietää jos oma poika perseilisi, millään tavalla. Hyvä äiti-poika suhde mahdollistaa keskustelun joka toivottavasti avittaisi parisuhdetta ja miniää. Tässä ko. tapauksessa tuntuu miehellä olevan pikkuisen puutteita käytöksessään.
Meillä taas kävi niin, että kun valitin miehen käytöksestä hänen äidilleen, anoppi kääntyikin mua vastaan. "Ei meidän kultsipuppeli voi semmosta tehdä, kyllä sinussakin se vika on. Ei meidän poika semmonen oo. "
Joopa joo, arvaa oonko enää avautunut miehen vanhemmille mistään henkilökohtaisemmasta. Mies taas lavertelee kaikki jutut heille kääntäen kaikki tilanteet omaksi edukseen, eikä suostu mullekaan kertomaan, mistä ovat jutelleet.
Anteeksi nyt, mutta oisko teistä naiset ihan ok, jos teidän miehet kävisi vinkumassa teidän isillenne ( eli appiukoilleen) kun on niin huonosti kasvattaneet tyttärensä, ja kuinka te jätätte tiskejä lojumaan ja annatte lapsille periksi joka asiassa jne.
Aikuiset hoitaa asiansa ihan itse, ei mene itkemään puolison vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahaa, ilmankos naiset ottaa eroja paljon. Naisen pääasiallinen tehtävä on hoitaa lastaja itseään, eikä olla joka hetki miehen panopuuna. Jos miehestä ei ole apua vauvan hoidossa, ei nainenkaan jaksa olla kiinnostunut itsestään ja seksistä, kun on aivan rättiväsynyt aina. Parempi erota niin saa keskittyä pelkästään yhteen lapseen, siihen joka on oikeasti lapsi. Mieslapsi mäkeen, jätä se sika!
Muistuttaisin että nainen päättää raskaaksi tullessaan ihan yksin, pitääkö lapsen vai ei.
Ja koska miehellä ei ole tässä asiassa valtaa, on miehellä oikeus odottaa ettei lapsen syntymä polje hänen seksuaalisia oikeuksiaan.
Ei pidä paikkaansa. Uskon, että sinä mielelläsi haluaisit uskoa tuon olevan totta, mutta oikeassa maailmassa, jossa ihmiset oikeasti PUHUVAT toistensa kanssa, asiat eivät mene noin. Ja huomaisit sen kyllä, jos uskaltaisit lähestyä ihmisiä IRL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja terve suu!
Onneksi menin yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Sentään ymmärtää perheen päälle.
No. Minä erosin tuollaisesta miehestä, kun lapsi oli pieni. Mies ei siis halunnutkaan perhe-elämää. Olin sitten yh koko ajan. Lapsi on nyt aikuinen. En ole katunut eroa, sillä minulla on vahva oman arvon tunto ja en olisi pystynyt elämään niin vaikeassa tilanteessa.
Vauvan tulo perheeseen muuttaa parisuhdetta täysin. Siinä miehestä tulee isä ja naisesta äiti. Vasta lapsen tullessa voi tietää, millainen vanhempi siitä omasta rakkaasta tulee.
Vähän voi saada osviittaa siitä, että minkälainen isä/isäsuhde miehellä on (tai millainen äiti/äitisuhde naisella).
Kadun toki, että valitsin ko miehen aikoinaan, mutta lapsi on minulle maailman tärkein ihminen ja tulemme erittäin hyvin toimeen: isänsäkin on ollut hyvä viikonloppuisä. Eli loppu hyvin kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille että "aikuinen mies ja pelkää omaa lastaan!" ja naurat päälle.
Onpas kypsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja terve suu!Onneksi menin yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Sentään ymmärtää perheen päälle.
Sen huomaa kyllä kun maapallolla on liikaa ihmisiä. Myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja terve suu!Onneksi menin yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Sentään ymmärtää perheen päälle.
Sen huomaa kyllä kun maapallolla on liikaa ihmisiä. Myös Suomessa.
Tuolla ajatusmaailmalla luulisi pysyvän omiensa seurassa tai maksivoivan lapsettomana pysymisen pysymällä leluissa. Miksi kuitenkin halutaan hypätä siihen samaan tylsään oravanpyörään kuin muutkin?
Tottakai vauva pitää hoitaa mutta äiti tai hankkii apua jostain..jos isää ahistaa enempi ku äitiä niin ei vaan pysty siihen..miks tehä lapsia kun ei sit halua hoitaa ja olettaa että kumppani on heti mukana?Kyllä vauva aika pilaa monen pari suhteen..
en olisi noin tanakkaa löytänyt strippipaikasta.