Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö kylään/kahville käsiäsi heilutellen etkä ymmärrä viedä mitään tuliaisia?

Vierailija
13.01.2021 |

Miten on?

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole tapana ollut viedä mitään. Olisiko joku sukupolviero? Olen nuorehko ihminen ja ei kavereilla kyläillessä olla viety mitään. 

Vierailija
62/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän sellainen pönötystapa minusta. Että pitää olla hirveän muodollista. Kun tapaan läheistä ystävää ja olen vienyt jotain, kun niiden ei niin läheisten kanssa on tuntenut painetta viedä, niin tää läheinen tokaisee että ei sun ois tarvinnut ja tiedän että tarkoittaa sitä. Eikä olla viety kummatkaan enää. Ja se on musta parasta. Ulkokultaista ja teennäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia mukava saada. Jokunkahvipaketti kolhon ihmisen tuomia. Ei viitsi nähdä vaivaa pullan tai kukan tuomina. Vähän sama jos antaa joululahjaksi 2 euroa maksaneen arvan tai joku rahalahja. Ei henk koht input jutskaa.

Vierailija
64/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole tapana ollut viedä mitään. Olisiko joku sukupolviero? Olen nuorehko ihminen ja ei kavereilla kyläillessä olla viety mitään. 

Kyseessä on kohteliaisuusero ja juntteusero. Minun tuttavapiirissäni ei ole ketään joka ei veisi.

Vierailija
65/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruverkkareissa marssin sisään ja lysähdän sohvalle. Mitään en koskaan vie.

Vierailija
66/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo teidän sukupolvi ei osaa kiittää edes joululahjoista eikä muistakaan muistamisista. Vasta kysyttäessä saitko perille saadaan puristettua se muutaman kirjaimen oijoo kiits.. että näin.

Halveksin nykynuorison tavattomuutta. Ja hemmoteltuja öykkiä, mitä ovat.

Ennen kiitettiin ja muistettiin sukulaisia, oli heillä jotain antaa tai ei. Nykynuoren ahidsteloituu matkustusjäljistä ja suuntaa Balille joogaamaan. No respect at all.

Vierailija
67/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan anna kenellekään vapaaehtoisesti mitään. Ottamassa olen kyllä aina jos annetaan. Kiittää en osaa.

Vierailija
68/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsellä ei ole tapana ollut viedä mitään. Olisiko joku sukupolviero? "

Ehkä se vieminen ei aina ole olennaisin asia vaan tunne vastavuoroisuudesta. Kävin itse aiemmin useita kertoja syömässä kaverin luona ja vein kukkaa ja viinipulloa ym mukanani koska en itse tehnyt mitään vastavuoroisesti. Tämä piti tilanteen tasapainossa. Jos olisin itse myös laittanut päivällistä ja kutsunut kotiin, niin olisin voinut ehdottaa että luovutaan tuliaisista. Lokit haluavat aina vain ottaa mutta eivät ilahduttaa omalta osaltaan.

Vierailija
69/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä nykyäänkö kutsut vierailulle , vain tuliaisten toivossa !? Kuinkapa itse toimit ? Arvostelet vaan , mutta itse menet tyhjinkäsin.

Vierailija
70/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin, että tästä pullakahvikilpavarustelusta päästäisiin kokonaan. Monella suomalaisella on isoja painonhallintaongelmia, mitä järkeä on ylläpitää kulttuuria jossa sinun on pakko tarjota herkkuja, vieraan on pakko tuoda vielä lisää herkkuja ja kumppanin on pakko vielä syödä niitä tai on paha itsekäs huonokäytöksinen ihminen?

Mitä jos haluaisi ihan vaan tavata ihmisiä ilman sitä pakollista tuhannen kalorin puputussessiota?

Kuka on sanonut että tuliaisten pitää olla syötävää? Kukkia, kahvia, younameit. Tekosyitä omalle ahneudelle ja itsekkyydelle sekä haluamattomuudelle antaa noin ylipäätään ikinä mitään löytyy kyllä! Tunnen teitä!

Vierailija
71/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli kutsua kyllä yhtä lokkeilijaa, joka on aina tarjouskajveja vailla. Kukkaro aina hitaasti jossain kadoksissa. Käyttää kaikkia ystäviään tai exiään tavalla tai toisella hyväkseen.

Vierailija
72/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan anna kenellekään vapaaehtoisesti mitään. Ottamassa olen kyllä aina jos annetaan. Kiittää en osaa.

Jep. Kyllähän sut siitä tunnetaankin. Ja sun koko sukupolvi.

Vierailija
73/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on kohteliaisuusero ja juntteusero. Minun tuttavapiirissäni ei ole ketään joka ei veisi.

Sitten ollaan varmaan jutteja kavereiden kanssa. Ei se minua haittaa, kun kuitenkin muuten elän epäjunttimaista elämää ja olen onnellinen.

Vierailija
74/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tää tuo esiin näiden lokkien ajattelutavan. Enää ei lokkia kylään.

Vierailija
75/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutteko te aina kyläillessä puputtamassa jotain? Eikö teillä piipahtele kaverit vaan moikkaamassa?

Tai oletteko koko illan samassa paikassa? Itse en monesti viikonlopun alussa tiedä välttämättä edes yöpaikkaa, saati sitä, kenen luona käyn/istun iltaa.

Jotenkin tuntuu, että tässä keskustelevat ihmiset, joille kyläily on joku "koko perhe puunataan ja kyläilyä suunnitellaan viikko" ja sitten ne, jotka voivat esim. pe iltana käydä useamman kaverin luona piipahtamassa.

Vierailija
76/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä kyllä vähän nolottaa että kerran kaveri kokkasi enkä vienyt mitään. Ei sitä vaan osannut ajatella kun en ole tottunut tuollaiseen. Olen kyllä akateeminen jne, mutta ns.pönötystuttavia ei juurikaan ole. Eivätkä vanhempani tavanneet kauheasti ihmisiä, joskus vain sukulaisia eikä heille mitään viety. Tärkeintä on se että näkee sitä ihmistä! Enkä itse todellakaan halua mitään tuliaisia. En koe niille mitään tarvetta. En sitten osaa ajatella että pitäisi viedäkään. Mutta jälkikäteen harmitti tuo yksi kerta kun en vienyt, koska kävi sitten niin etten koskaan ehtinyt kokata hänelle takaisin. Minun puolesta paras olisi nähdä vaikka ravintolassa tai kahvilassa niin ei tarvitsekaan kokata.

Vierailija
77/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee mieli kutsua kyllä yhtä lokkeilijaa, joka on aina tarjouskajveja vailla. Kukkaro aina hitaasti jossain kadoksissa. Käyttää kaikkia ystäviään tai exiään tavalla tai toisella hyväkseen.

Tähän ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu: älä sitten kutsu. Mikä siinä on niin vaikeaa? Saat jotain kiksejä täällä ruikuttamisesta?

Vierailija
78/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käy kenelläkään kylässä, ellei tiedossa ole ryyppäjäiset. Silloin vien omat kaljat ja joskus viskipullon yhteiseen käyttöön.

Vierailija
79/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava laittoi juurikin yhteiselle tarjoilulle tuodut leivokset pois näkyvistä itselleen. No moukka on moukka

- Tuossa tilanteessa voisi jo kysyä ihan suoraan: " Hei laitoitko johonkin ne pullat mitkä toin, haluaisin maistaa kahvin kanssa. Ostin ne meille molemmille nyt syötäväksi"

Mun mielestä ei ole epäkohteliasta, jos aikomus nimenomaan ollut tuoda syötävät molemmille mukanaan.

Vierailija
80/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa haluaa käyttää kamuja tai ex kamuja tod näk jonain leopotuoliterapiana ja syödään samalla muiden laskuun.

Itsellä katkesi välit tällaiseen mentaalivampyyriin, joka ei koskaamnitse tarjonnut vastavuoroisesti yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi