Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö kylään/kahville käsiäsi heilutellen etkä ymmärrä viedä mitään tuliaisia?

Vierailija
13.01.2021 |

Miten on?

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin en vie tuliaisia? Kyllä vien koronan.

Vierailija
2/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En _ikinä_. Vien vähintääkin kahvia/teetä, keksejä, suklaata tms. Kotona jo opetettiin tällaiset perus käytöstavat. Tiedän ihmisiä, jotka vievät vain niihin paikkoihin ”tuliaisia” joita arvostavat, muihin mennään vaan syömään ja röhnöttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aina. Otan myös itseeni jos joku ei tuo mitään, ei edes sitä kahvipakettia. Uutta kyläkutsua en esitä.

Vierailija
4/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiva Toikan lintuko sitä pitäisi viedä?

Eikö kahvipaketti ole vähän niinkuin loukkaus.

Vierailija
5/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiva Toikan lintuko sitä pitäisi viedä?

Eikö kahvipaketti ole vähän niinkuin loukkaus.

Ei minusta! Se on tapakulttuuria, kohteliaisuus.

Vierailija
6/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aina jotain, vaikka vain kahvi- ja keksipaketin, tai jotain hienompaa, jos on kyse kyläilypaikasta, jossa käyn harvemmin. Riippuu siis kyläilypaikasta ja miten usein siellä käyn. Itseäni kyllä harmittavat kylään tyhjin käsin tulevat, vaikka peitänkin ajatukseni. Varsinkin yövieraaksi tuleminen tyhjin käsin on moukkamaista, samoin sellaiset tyhjin käsin tulevat, jotka eivät koskaan esitä vastakutsua.

7/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pokkaa mennä kyläilemään ilman mitään viemisiä. Vähintään perheen lapsille haluan viedä jonkin lelun tai karkkia.

Keksipakettikin on ihan hyvä. Siitä saa sitten aikuisetkin napsia.

Vierailija
8/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heiluttele käsiä mutten mitään viekään. Enkä halua että meille tuodaan mitään. Naurettavaa mukakohteliaisuutta, jolla vain vaikeutetaan kyläilykulttuuria, joka muutenkin nykyään harvinaistuu.

Vierailija
9/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen. Ja meille kun tulee kylään, niin todella toivon, ettei tuoda mitään mukana, kun mä kutsun kavereita käymään, ei se ole mikään virallinen juhlallinen tilaisuus ja tarjottavia on monta laatua talon puolesta. Onneksi kaverit ovat pääosin samaa maata.

Synttärit erikseen, silloin lapsille lahja ja aikuisille kukkia/suklaata.

Toisaalta, mulla on jouluna rento kotiasu ja inhoan pönöttämistä, että ehkä mä olen vaan junteista jutein.:)

Vierailija
10/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veisin? Kaikki kyläkutsut on aina sen varjolla että saa korjata ja asentaa tietokonetta tai puhelinta.

Vierailija
11/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, olen. Ja meille kun tulee kylään, niin todella toivon, ettei tuoda mitään mukana, kun mä kutsun kavereita käymään, ei se ole mikään virallinen juhlallinen tilaisuus ja tarjottavia on monta laatua talon puolesta. Onneksi kaverit ovat pääosin samaa maata.

Synttärit erikseen, silloin lapsille lahja ja aikuisille kukkia/suklaata.

Toisaalta, mulla on jouluna rento kotiasu ja inhoan pönöttämistä, että ehkä mä olen vaan junteista jutein.:)

No sitähän sinä olet.

Vierailija
12/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En heiluttele käsiä mutten mitään viekään. Enkä halua että meille tuodaan mitään. Naurettavaa mukakohteliaisuutta, jolla vain vaikeutetaan kyläilykulttuuria, joka muutenkin nykyään harvinaistuu.

Niin, vaatihan se kahvipaketin vieminen ja vastaanottaminen ponnistuksia.

Vierailija
13/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn todella harvoin kylässä, ja kun käyn, vien mielelläni jotakin; kukkia, viiniä, herkkuja. Olen jo lähes viisikymppinen, ja tämä on ollut tapana lapsesta lähtien. On mukava keksiä kutsun esittäjiä ilahduttava tuliainen.

Vierailija
14/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie mitään koska minullekaan ei ole kukaan tuonut mitään.

Vierailija
15/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut on kutsuttu kylään en vie. Jos menen "yhteisestä sopimuksesta" vien. Ja samoin toimii omat tuttuni.

Vierailija
16/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37018 kirjoitti:

Ei olisi pokkaa mennä kyläilemään ilman mitään viemisiä. Vähintään perheen lapsille haluan viedä jonkin lelun tai karkkia.

Jos et ole lapsille erityinen ihmen (setä, kummi tms.) älä vie lapsille mitään, varsinkaan karkkia. Ajattelepa perhettä, jossa käy vieraita usein viikossa - ja ne tuo aina lapsille jotain. Se on sitten ikuinen karkkipäivä. 

Vierailija
17/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kesken tämä perustuu kyllä enemmän vastavuoroisuuteen eli ei viedä mitään, puolin tai toisin. 

Vierailija
18/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaalle anopille olen jo monta viikkoa yrittänyt viedä koronaa.

Vierailija
19/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37018 kirjoitti:

Jos et ole lapsille erityinen ihmen (setä, kummi tms.) älä vie lapsille mitään, varsinkaan karkkia. Ajattelepa perhettä, jossa käy vieraita usein viikossa - ja ne tuo aina lapsille jotain. Se on sitten ikuinen karkkipäivä. 

Ei kannata olla tyhmä. Vien lapsiperheisiin karkkia, kysyn onko teillä karkkipäivä erikseen, ja jos on, annan äidille/isälle talteen karkkipäivää odottelemaan. Ongelma ohi.

Vierailija
20/180 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti vien. Mikään ei ole kuvottavampaa kuin perseelle haiseva, tyhjin käsin ilmestyvä ihmisruho.

Käy suihkussa ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi