Taas kerran sama homma! Tänäkin vuonna liian moni poika kieltäytyy tanssimasta vanhojentansseja!
Jos nyt tansseja tänä vuonna ylipäänsä järjestetään lainkaan tai jos ne siirretään toiseen ajankohtaan. Mutta, jos tanssit järjestetään, niin jälleen kerran on monen nuoren miehenalun itsekkyys huipussaan, kun ovat ilmoittaneet, että eivät tanssi vanhoja! Heidän päätökseensä ei vaikuta mitenkään se, onko koronaa vai ei. Kun ei vaan kuulemma kiinnosta! Taas kerran on siis vaarassa monen tytönkin tanssit tuon asian vuoksi, kun tanssiparia ei välttämättä löydy.
Kyllä on kauhean itsekästä ja omaan napaan tuijottavaa toimintaa monilla pojilla. Oikein kunnon minä minä minä ajattelutapaa!
Kommentit (86)
Niin, pitäishän sitä tyttöjen saada leikkiä prinsessaa. Odottakoot häihin tai menkööt lavatansseihin.
Homojen hommaa joku tanssiminen, kjeh.
Tanssimisesta palkkioksi pinppiä ja persettä niin tulee halukkaita. Eihän siitä muuta iloa ja hyötyä ole.
M35
Millä tavalla on muka itsekästä? En minäkään tanssinut, vihaan tanssimista.
M24
Ehkä Vanhojen tanssi perinnettä voisi hieman uudistaa.... Itse miehenä pääsin kyllä aikanaan aika vähällä kun sain juhlapuvukseni helposti frakin lainaksi. Parturissa olin käynyt hienan aiemmin mutta niin olisin tehnyt jokatapauksessa... Tanssipartnerinikin oli tyytyväinen olemukseeni. Se taisi olla asia, miä jännäsin eniten
Mutta, mutta voi olla, että tässä on paikallisia eroja kuitenkin minusta on viime vuosina vaikuttanut sille, että vanhojen tansseista on tullut päivä, jolloin tulee elää vielä kerran tänäkin vuonna heeronormatiivinen näytelmä, jossa tiukasti jokaiselle kerrottu, miten tulee toimia ja jota edeltää huomattava laittautuminen ja kilpavarustelu.
Hieman käy sääliksi niitä nuoria, joilla tai paremmin, joiden huolajilla on taloudellisesti tiukkaa. Juuri kun on Joulusta selvitty, niin pitäisi käyttää helposti huomattava summa, että lapsi on tuona päivänä juhlakunnossa.
Toki jos on ollut hyvissä ajoin liikkeellä, niin on saattanut saada juhla-asun edullisestikin...vaan ehkä joku tajusi pointtini
No tykkään kovasti laittautua ja muutenkin kaikesta kauniista mutta on nämä vanhojen meiningit jo menneet liiallisuuksiin. Lukio sinällään on jo kallis koulu eikä edes valmista mihinkään. Ymmärrän senkin että pojat äänestävät jaloillaan. Tosin heidän syynsä voi olla ihan erilaiset. Ja onko tanssiaisia pakko olla jos kaikki eivät halua. Voihan se olla muutakin esittäytymistä esiintymishaluisille.
Mun aikana -95 osa vanhojenpäivänä pukeutui ns vanhaksi. Jotain hartiahuivia yms. Mulla oli ompelijalla teetetty puku jota en tosin ole käyttänyt kuin kerran. Se oli edullisempaa kuin vuokrata puku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi kun tulee vieläkin kylmät väreet sanasta vanhojentanssi. Mulle rumana tyttönä se oli nöyryytys. Meitä oli tyttöjä ja poikia yhtä paljon jotka tanssi, joten kaikille löytyi pari, mutta: kukaan ei olisi halunnut minua, eikä yhtä yli 180 cm pitkää lihavaa tyttöä. Siinä oli kiva kuunnella kun jämäpojat vertailivat, kumpi noista nyt on vähemmän yököttävä jak kumpi ottaa kumman. Päätyivät siihen että olemme molemmat yhtä vastenmielisiä ja arvotaan. Oli aika vaivautunut tunnelma tanssissa.
Mikäs niistä jämäpojista teki jämäpoikia? Et saanutkaan pariksesi sitä lukion avaruusleukaista mallipoikaa?
No u l i han se siinä vinkuu kun ei saanut niitä j ä nnä tyttöjä. Tavalliset ei kelpaa.
Turussa ja Tampereella on siirretty toukokuulle.
Lapseni koulussa 2 vuotta sitten osa pojista tanssi molemmissa näytöksissä ja jotkut pojat tanssivat jo lukion ekalla luokalla ja toisen kerran tokalla.
Osa tytöistä tanssi kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi kun tulee vieläkin kylmät väreet sanasta vanhojentanssi. Mulle rumana tyttönä se oli nöyryytys. Meitä oli tyttöjä ja poikia yhtä paljon jotka tanssi, joten kaikille löytyi pari, mutta: kukaan ei olisi halunnut minua, eikä yhtä yli 180 cm pitkää lihavaa tyttöä. Siinä oli kiva kuunnella kun jämäpojat vertailivat, kumpi noista nyt on vähemmän yököttävä jak kumpi ottaa kumman. Päätyivät siihen että olemme molemmat yhtä vastenmielisiä ja arvotaan. Oli aika vaivautunut tunnelma tanssissa.
Mikäs niistä jämäpojista teki jämäpoikia? Et saanutkaan pariksesi sitä lukion avaruusleukaista mallipoikaa?
Se kai teki jämiä etteivät olleet sosiaalisesti suosittuja, kuten ei me jämätytötkään. Toinen pojista oli lähes sairaalloisen ujo ja kosketuskammoinen. Se minulle päätynyt oli muiden poikien kiusaama ollut ala-asteelta asti ja myös jotenkin sosiaalisten tilanteiden kammoinen.
Itse en todella haaveillut mallipojista, olin ollut ruma ja kiusattu aina ja tiesin paikkani. Lähinnä toivoin että kun äidin haaveiden takia piti tanssia, niin ei olisi kovin paha nöyryytys. Mutta olihan se. Mm. partnerini teki pilaa koskeemalla minua kuin jotain saastaista, ja pyyhkimällä käsiään sen jälkeen teatraalisesti.
Poikani tanssi peruskoulussa 8lla, 9llä ja 10llä ysien tanssit, koska poikia puuttui. Lukiossa ei tanssinut. Lähinnä frakin puutteen takia. Tanssiva poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No u l i han se siinä vinkuu kun ei saanut niitä j ä nnä tyttöjä. Tavalliset ei kelpaa.
Ulinaisethan tässä ketjussa itkee. Kuten sinäkin
Vanhojen tanssit eivät ole ihmisoikeus.
Joutavuuksia. Järjestäkööt vaikka hiihtokisat. Se on yhtä typerää mutta toisesta ääripäästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kai teki jämiä etteivät olleet sosiaalisesti suosittuja, kuten ei me jämätytötkään. Toinen pojista oli lähes sairaalloisen ujo ja kosketuskammoinen. Se minulle päätynyt oli muiden poikien kiusaama ollut ala-asteelta asti ja myös jotenkin sosiaalisten tilanteiden kammoinen.
Itse en todella haaveillut mallipojista, olin ollut ruma ja kiusattu aina ja tiesin paikkani. Lähinnä toivoin että kun äidin haaveiden takia piti tanssia, niin ei olisi kovin paha nöyryytys. Mutta olihan se. Mm. partnerini teki pilaa koskeemalla minua kuin jotain saastaista, ja pyyhkimällä käsiään sen jälkeen teatraalisesti.
Tiedätkö miten tuollaisilla entisillä sälleillä nykyään menee? Aika mielisairaala-ainekselta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikoot itse parinsa. En minäkään tanssinut eikä olisi kyllä ollut pariakaan.
Vanha viisaus: "Tough Guys Don't Dance".
Vanhojentanssit on kurssi, joten sinne ei voi pakottaa niitä, jotka eivät sitä kurssii oo ottanu. :) Jos tytöille tulee noi mitättömästä asiasta paha olo, nii sit on kasvatukses joki menny pahasti pieleen ja tulee olemaan hankala elämä edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulinaisethan tässä ketjussa itkee. Kuten sinäkin
Minua ei sinun surkeat mielipiteesi kiinnosta.
Lukiopojat taitaa olla vielä aika keskenkasvuisia. Eivät hiffaa, että mikään ei sytytä tyttöjä niin kuin tanssiminen. Ainakin itse aloin seurustella tanssiparini kanssa, johon tutustuin juuri tanssikurssilla. Niin teki moni muukin! Terävimmät pojat kävivät tanssimassa jopa kolmena vuonna, jos sattui välirikko tyttiksen kanssa. Viimeistään tanssien jatkoilta lähdettiin kämpille pareittain.
Vielä näin vanhanakin muistelen, miten tanssiparini kanssa pantiin seuraava vuosi kuin puput.
N32
Kyllä on taas palstan kermap erseet kynnet esillä.
Meillä koulu arpoi parit ja kaikki tanssivat, itse ja mutsin avustuksella ommeltiin tyttöjen puvut ja kaikilla oli hauskaa.
Nykyaika: ei huvita, ei kiinnosta, minua ei saa määrätä, kieltäydyn kaikesta koska ei huvita, naiset ylimielisiä eivätkä juttele kanssani joten alotan incelin urani jo lukiossa. +Puvut ja kampaukset maksavat omaisuuden,
No ei kaikki tytötkään noista innostu. Jos tuollaisia olisi järjestetty minun lukioaikanani, niin väliin olis jääneet. Kömpelö rumilus olisi vaan pilannut toisten tanssit, eikä kotoa olisi kyllä mitään rahaa pukuihin tai kampauksiinkaan saanut. Ihan kivaa tietysti niille jotka kalliista tanssiaispuvuista ja kampauksista intoilee, joten antaa heidän juhlia ihan rauhassa, ei ole minulta pois.