Oletko köyhä?
12% Suomen väestöstä on köyhiä.
Köyhyysraja on alle 1200€/kk nettotulo.
Kommentit (204)
Tulot on melko pienet.Rahaa on kyllä säästössä.Täti kuoli saan perintönä noin 3000€.
Olen köyhä, peruspäiväraha reilu 600e.
Kyllä koen olevani köyhä. Teen matalapalkkaista osa-aikatöitä työmarkkinatuen lisäksi (en kykene mielenterveysongelmien vuoksi kokoaikatyöhön eikä niitä kyllä ole tarjollakaan), käteen jäävät tulot kuukaudessa kaikkiaan alle 900e. Tuosta summassa saan säästöön kuukaudesta riippuen 200-400e. Velaton asunto-osake on, ihan hyvällä paikkakunnalla 40km Helsingistä, mutta remontoimaton läävä enkä uskalla käyttää säästöjä remonttiin. Onneksi on aviopuoliso jakamassa asumiskulut. Tilillä säästöjä 48.000e mutta kun miettii kokonaisuutta, ei tällä juhlita jos näillä eväillä pitäisi elää vanhuus omilla säästöillä niinkuin on ennustettu ettei enää 20-30v päästä ole eläkkeitä, ikää itsellä tosiaan nyt 38v.
En, kuulumme Suomen rikkaimpaan 10 prosenttiin.Muutaman vuoden kuluttua kuulumme Suomen rikkaimpaan 5 prosenttiin.
olen työpaikkana ylivoimaisesti pienituloisin mutta luultavasti yksi varakkaimmista, tätä eivät muut tiedä eikä tajua, olettavat väärin ja eläkööt siinä luulossa...fiksut osaavat säästää ja sijoittaa vaikka ei olisi hyvää työtä saanutkaan kun ei ole suhteita
Tulojen perusteella minut luokitellaan köyhäksi.
En ole. En ole myöskään rikas. Elän siivoojan palkalla yksin ja ilman tukia.
Olen köyhä, kuukauden kaikki tulot n.700 euroa. Sillä on pärjätty ja on pakko pärjätä, kuun lopussa tulee syötyä kaurapuuroa parikin kertaa päivässä mutta ei se mitään, puuro on hyvää.
Kuulun edelleen tähän 12% vähemmistöön.
Suomessa olisin, Virossa en. Elän ihan mukavasti tulla rahalla.
N. 3800 e/kk bruttona. Vanhempien yhteistulot hieman alle 10 000 e/kk. Riittää juuri ja juuri nelihenkiselle lapsiperheelle (säästöön ei jää), mutta köyhäksi en itseäni koe.
Meillä 4henkisen perheen nettotulot yhteensä 1800e.
Ollaan köyhiä.
Kait mä olen köyhä, vaikka en koe olevani köyhä, kahden eläkeläisikäisen tulot molemmilla on alle köyhyysrajan ja tuloista menee vuokraan yli puolet, Lisäksi pakolliset lääkket maksaa , jotta hengissä pysyisi. Mutta jos jaksaa tarjousten perässä mennä, niin saa ostettua edullisesti ja varata ruokaa niin että riittää. Tulot ei riitä, mutta tilillä on rahaa sen verran, että on joustovaraa ja olen oppinut elämään taloudelllisesti.
Käyttövarallisuuden osalta kyllä. 99 % varallisuudestani on kiinni sijoitussalkussa, joten elän (tarkoituksella) vaatimattomampaa elämää kuin moni tuntemani työtön. En esimerkiksi matkustele.
Totta helvetissä olen köyhä, aina ollut
Olen. Kuntoutustuki on 969 euroa (sisältää kelan ja ja kevan eläkkeen).
En ole köyhä, jonkin verran sijoituksissa, okt melkein oma (PK-seutu), velaton auto ja nettopalkka n. 4000€ / kk. Ikää 40.