Oletko köyhä?
12% Suomen väestöstä on köyhiä.
Köyhyysraja on alle 1200€/kk nettotulo.
Kommentit (204)
Tulojen mukaan olen (saan palkkaa 450 eur/kk ja siitäkin menee veroja), mutta minulla on omaisuutta sen verran, etten voi väittää olevani köyhä.
Mittaan elämäni laadun muussa kuin rahassa. En siis ole köyhä, ainoastaan rahaton.
Maapallon väestön mittakaavassa kukaan suomalainen ei todellakaan ole köyhä.
Tuon määritelmän mukaan kyllä. Aiemmin töissä ollessani nettotuloni ylittivät tuon noin kahdella sadalla eurolla.
Olen tulojen mukaan, mutta varallisuuden mukaan en.
Luulin olevani...mutta en mä näköjään olekaan🤗
Tulot ovat kyllä pienet.Rahaa on säästössä joten köyhyys ei ole ongelma.Asun yksin.
typerää puhua tuloista yhtäaikaa köyhyyden kanssa. Olenko köyhä jos minulla on omaisuutta 10 miljoonaa mutta tulot jäävät tuon 1200 €/kk neton alle?
Tuloissa kuulun 10% suurituloisimmista, Omaisuuden puolesta taas kuulun rikkaimpaan 5%...
Joo tuon määritelmän mukaan olen köyhä. En kylläkään tunne itseäni köyhäksi. Asun vuokralla kivassa rivarissa joen rannassa ja autoa en edes halua kun kaikki palvelut on lähellä. Rahaa jää vähän säästöönkin yleensä joka kuukausi. Onneksi en mitään luksusta kaipaa vaan ilo tulee luontoretkistä yms.
Olen. Tulot alle tuon eikä omaisuutta. T. Ammattivalittaja
Olen köyhä ja aina ollut. Nyt olen opiskelija.
En ole enää. Opiskelevana yhden lapsen yh:na olin ja saimme lapsen kanssa vähän alle 1200€/kk eli todellakin alle köyhyysrajan. Tuosta summasta piti siis maksaa aivan kaikki vuokrasta lähtien.
Nykyään olen onneksi työelämässä ja vuosiansio n.39 000€. Ei mikään huippupalkka, mutta suorastaan luksusta verrattuna entiseen.
Suunnillee tuplasti toinen mutta edelleen köyhä, eikä puolen miljoonan omaisuus velattomalla asunnolla muuta asiaa mihinkään. Rutikoyha.
Tuloni ovat aina olleet alle köyhyysrajan, mutta en ole koskaan kokenut itseäni köyhäksi. Suurelta osin tämä johtuu varmaan siitä, että asun syrjäseudulla jossa asumiskulut ovat lähes olemattomat. Jos asuisin kaupungissa suurin osa tuloistani menisi asumiseen ja joutuisin tinkimään ruuasta ja muusta, varmasti tuntisin itseni köyhäksi.
Vierailija kirjoitti:
typerää puhua tuloista yhtäaikaa köyhyyden kanssa. Olenko köyhä jos minulla on omaisuutta 10 miljoonaa mutta tulot jäävät tuon 1200 €/kk neton alle?
Olet koska tulet menettämään tuon 10 miljoonan omaisuuden veroihin ja muihin kuluihin joita ei kykene maksamaan ja omaisuutesi takavarikoidaan.
Viitaniemi myös siihen että omaisuus ei ole realisoitava vissa.
Ketipinor resepti ja eläke.Työikää olisi ollut vielä noin 20vuotta.Työeläke jäi pieneksi.
Nyt ei juurikaan enää mitään psyykeongelmaa ole.Nyt mennyt parammin.
En, en ole köyhä.