Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit tukia yhteensä 1250e kuussa, ja sinulla tarjottaisiin työtä postin varhaisjakelussa palkalla 1200e netto / kk, Menisitkö?

Vierailija
12.01.2021 |

Mitä sinä tekisit? Kyseessä on hyvin raskas työ huonoon aikaan

Haittaisiko palkan alhaisuus sinua? Ottaisitko työn vastaan?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkekertymä, työterveys ainakin houkuttaa. Tohon toinen osa-aikatyö, niin palkka on ihan ok. Päivän liikuntakin tulisi työn ohessa.

Eläkettä tuosta ei kerry paskanvertaa. Ja jos olet yön töissä niin meinasit vielä jaksaa päivälläkin käydä töissä? Unirytmi menee aivan päin viddua ja kaikki vapaa-aika menee nukkuessa.

Olen oikeasti vähän huolissani, että ihmisille tällainen orjatyö on ok.

Jaoin aikoinani hesaria ja muita aamulehtiä. Minut perehdytti tehtävään eräs virolainen, joka jakoi öisin lehtiä ja opiskeli päivisin AMK:ssa. Oli tehnyt sitä 3 vuotta eli tullut Suomeen opiskelemaan ja teki töitä siinä ohessa. Kyllä sitä jaksaa, kun on tavoitteita ja asenne kohdillaan. Jotenkin veikkaan, että tuo virolainen on jo päässyt elämässään eteenpäin eikä jaa enää lehtiä huonolla palkalla. Vastaavasti ihminen, joka valitsee huonopalkkaisen työn sijaan pienet tuet, voi olettaa nauttivansa niitä pieniä tukia vielä vuosienkin päästä. Mutta hei, en aio tämän enempää taivutella. Jokainen valitsee itse tiensä.

Vierailija
62/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan menisi. Olen kuullut kokemuksia Postin jakelusta, ja niissä on todella huonot työilmapiirit näiden kuulopuheiden mukaan, ihan esimiehistä lähtien. Itse olen varastotyössä enkä ihan hirveitä vaadi työltä, mutta kyllä työilmapiirin pitää olla kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo töitä työttömyyskorvausta pienemmällä rahalla kun ei tarvitse sössöttää työkkärin kanssa.

Vierailija
64/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä ne tuet tulee. Jos saisin ansiosidonnaista niin en ehkä ottaisi tuota työtä, tosin pitäisi vähän laskeskella saisiko sitten soviteltua päivärahaa. Mutta jos nuo tuet tulee Kelalta niin ottaisin, silloin varmasti saisi tuohon palkan päälle asumistukeakin. Ja työ tuskin on koko aikainen?

Vierailija
65/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en menisi. Tällä hetkellä saan tukia noin 1000 €/kk ja työstä olisi saatava vähintään 2000 €/kk netto, jotta edes harkitsisin.

Vierailija
66/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen jo töitä työttömyyskorvausta pienemmällä rahalla kun ei tarvitse sössöttää työkkärin kanssa.

Ei työkkärin kanssa tarvitse sössöttää mitään. Ei-sana riittää ja siinä ei ässillä sössötellä.

Vierailija
67/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koska saisin tukia vielä tuohon päälle.

Vierailija
68/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tulee päälle tukea sen verran että netto on 1500e. Kyllä sitä jonkun aikaa tekee ja tuet pyörii taas jonkun aikaa helpommin pätkän jälkeen. Eniten matalapalkkatyössä ärsyttää byrokratia, koska noilla tuloilla olet kuitenkin vielä työkkärin kirjoilla vaikka töissä käytkin.

Vierailija
69/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin. Kuka hitto haluaa lojua kotona toimettomana? Enkä nyt tarkoita niitä oikeasti työkyvyttömiä ihmisiä vaan laiskuuttaan kotona makaavia.

Kuka hitto ei osaa keksiä itselleen tekemistä ilman palkkatöitä? 

Maailmassa on vaikka mitä kivaa hommaa, johon ei ehdi mukaan (tai ei jaksa) sen takia, että pitää käydä töissä. Minulla ei ainakaan tulisi aika pitkäksi. 

Mutta voisin minä mennä postinlajittelijaksi sisätiloihin oikein hyvin tuolla palkalla. Ulkotöitä en tekisi.  

Vierailija
70/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tapauksessani varhaisjakelijan työ saattaisi olla tässäkin elämäntilanteessa järkevämpää kuin nykyinen työni. Työskentelin varhaisjakelijana jo 18-vuotiaana ja mukavaa työtä oli. Töitä tehtiin toki 6+2-rytmillä ja työtunteja oli se 4-5 yössä.

Tällä hetkellä yhden lapsen yh-äitinä tienaan kokopäivätöistäni n. 2500 euroa kuukaudessa, joten emme saa esim. asumistukea tulojeni vuoksi. Toisin taas jos jakaisin yöt vielä postia, niin 1200 euron palkan lisäksi saisimme 600 euroa asumistukea Helsingissä. Lisäksi veroprosentti  ja lapsen hoitomaksu olisi pienempi ja tietenkin viikon työtunnit olisivat vähemmät, joten aika +-0 tuo olisi minulle vaihtaa nykyisestä työstäni takaisin varhaisjakelijan töihin.

Helppo höpistä nimettömänä täällä. Jakelijoista on pulaa, joten saisit työpaikan varmaan heti huomenna, jos haluaisit. Mutta ethän sinä oikeasti halua etkä nykyisestä vaihda. 

Vierailija
71/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei mainita että työpäivät on 3-4 tuntisia. 

T. Työuran aloittanut jakelijana.

Vierailija
72/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Onko tuollainen tilanne siis todellisuudessa mahdollinen?

Pääkaupunkiseudulla normaali  yhden henkilön saama tukisumma (työmarkkinatuki + toimeentulotuki + asumistuki) on juurikin noin 1200 euroa kuussa. Voi olla selvästi isompikin, jos on perheellinen tai jos saa ansiosidonnaista.

Itse saan toimeentulotukea max sen 500 euroa sekä toimeentulotukena vuokraan 100 euroa ja asumistukena 300 euroa. Yhteensä siis max 900 euroa kuussa. Yksin asun yksiössä nukkumalähiössä.

Nyt joku miettii että miks en laiska mene varhaisjakajaksi. Mä kävin jo. Pari viikkoa jakoa ja hups luut sököks.

Tolla liksalla en enää mene tuota työtä yöllä tekemään.

Vierailija
73/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkärin kanssa tarvitse sössöttää mitään. Ei-sana riittää ja siinä ei ässillä sössötellä.

Ai voi vapaasti kieltäytyä kaikista työkkärin ehdotuksista?

Vierailija
74/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, koska mulla on taipumusta vaikeaan unettomuuteen. Nukuin joskus monta vuotta unilääkkeiden voimalla ja silloinkin niin huonosti, että pysyin hädin tuskin toimintakykyisenä. Olen hetkessä pahoissa ongelmista, jos en pidä normaalista unirytmistäni (22-06) tiukasti kiinni. 

Vierailija
75/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilainen vuodesta 1998 kirjoitti:

Todellakin ottaisin työn vastaan. Ennemmin palkataan niitä, jotka on vaikeina aikoina tehnyt huonompiakin hommia, kuin ylimielisiä pissiksiä, jotka koulunpenkiltä lähdettyään vaativat +4000e palkan - ilman mitään kokemusta...

Kukaan ei ota akateemista takaisin koulutustaan vastaavaan työhön vain siksi, että hän on jakanut aamupostia. Lopettakaa tuo typerä valehtelu. 

Vierailija
76/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa. Vapaa-aika on minulle niin tärkeää, että sen menettämisestä täytyy saada kunnon korvaus. 1250 euroa kuussa riittäisi minulle hyvään elämään, jos ei tarvitse kuluttaa isoa osaa päivästä palkkaorjuuteen.

4 tuntia iso osa elämästä.

Vierailija
77/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ tekee vapaaksi.

Vierailija
78/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kyllä jotain muuta työtä tekemään, mutta en varhaisjakeluun. En uskalla liikkua yöllä tuolla ulkona kaupungilla. Noloa kyllä, mutta ei voi mitään. 

Vierailija
79/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postilainen vuodesta 1998 kirjoitti:

Todellakin ottaisin työn vastaan. Ennemmin palkataan niitä, jotka on vaikeina aikoina tehnyt huonompiakin hommia, kuin ylimielisiä pissiksiä, jotka koulunpenkiltä lähdettyään vaativat +4000e palkan - ilman mitään kokemusta...

Kukaan ei ota akateemista takaisin koulutustaan vastaavaan työhön vain siksi, että hän on jakanut aamupostia. Lopettakaa tuo typerä valehtelu. 

Lopettaisit itse tuon typerän ihmisten lannistamisen. Kyllä se on akateemisellekin työttömyyttä parempi, jos työskentelee varhaisjakelijana. Eipähän ainakaan ole mikään nirso kermaperse, joka heittäytyy muiden elätettäväksi ellei pääse unelmiensa työpaikkaan.

Vierailija
80/114 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori kuntoutuu n. 2 viikossa tuohon hommaan. Yleensä.