Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Kun omia vanhempia seuratessa huomasin mikä minun tulevaisuuteni on, niin aloin jo kolmekymppisenä tupakoimaan satunnaisesti ja tissuttelemaan. Tosi vaikeaa koska en pitänyt tupakoinnista ja tissuttelusta. Tykkään juoda kerralla kunnolla tajun pois.
Nelikymppisenäkin vielä kysyttiin ikää, mutta nyt alan näyttämään ikäiseltäni ja arvostustakin tulee muilta. Minua inhotti se miten alentavaan sävyyn nuoria ja nuoren näköisiä kohdellaan. Meillä on selvästi ikään liittyvää nokkimajärjestystä. Tupakoimalla ja alkoholilla voi saada kasvoihin ikää lisää melko nopeassakin ajassa. Aurinko on mielestäni ehkä paras keino tuoda lisää ikää naamatauluun, jos nuorekkuus on alkanut ahdistaa ja viedä itsetuntoa.
Ikä tuo arvokkuutta ja auktoriteettia. Kun peilikuva alkaa näyttää oikealta, niin tupakat pois ja alkoholit viemäriin. Onnea kaikille jotka painii saman ongelman kanssa. Siihen löytyy ratkaisu ja lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ei hoida itseään. Okei geenitkin vähän vaikuttaa mutta ei selitä esim sitä että 20 vuotiaatkin on kokoa xxl! Lisäksi ei panosteta ihonhoitoon,meikkiin tai vaatteisiin. Kyllä nekin jotain tekee. Ihoa täytyy hoitaa joka päivä ja mieluiten myös ajottain kosmetologilla. Meikki ei ole välttämätön mutta kyllä sekin usein ilmettä piristää. Vaatteiden ei pidä olla hienot mutta itselleen sopivat ja siistit. Vanhentua voi myös kauniisti.
Tässäpä olikin hyvä vinkki ihan kaikille!
(Itse ajattelen epätoivon hetkillä tekeväni sen, mitä on tehtävissä. Se on paljon! Kampaus, meikki, kynsilakka, vaatteet, asusteet jne..)
Sais nuorempaa🥚 niin jopa naurattais. Sitten tulee piipaa henkilökunta ja diagnoosi, kun on koko ajan pilkettä silmäkulmassa. 😂
Sleeping beauty kirjoitti:
Oon miettiny onkohan ehkäisypillerien lopettamisella tällainen vaikutus. Auttaiskohan jos niiden vetämistä vaan jatkais vanhalle iälle? Estrogeenia, keltatauhashormonia.. Onko jollain kokemuksia?
Mikään ehkäisypilleri ei sisällä mainitsemiasi hormooneja (estrogeenia ja progesteronia), vaan niiden kestävämpiä, synteettisiä versioita.
Ehkäisypillereiden syöminen lisää hormonaalisen syövän riskiä. Ei niiden syömistä syyttä lopeteta nuorena - ne ovat todellinen terveysriski.
Vierailija kirjoitti:
Sais nuorempaa🥚 niin jopa naurattais. Sitten tulee piipaa henkilökunta ja diagnoosi, kun on koko ajan pilkettä silmäkulmassa. 😂
No tämä. T. Se hapannaama
Vierailija kirjoitti:
Kova henkinen stressi kyllä vanhentaa todella paljon ja saa rupsahtamaan. Kokemusta on...
Sama mutta niin, että kun stressi helpotti niin ulkonäkökin palautuu ennalleen. Tosin tähän syy että myös se stressiä aiheuttava työ päättyi. Saa taas nukuttua ja jaksaa taas ulkoilla ja liikkua. 😊 T. Toipuva
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ei hoida itseään. Okei geenitkin vähän vaikuttaa mutta ei selitä esim sitä että 20 vuotiaatkin on kokoa xxl! Lisäksi ei panosteta ihonhoitoon,meikkiin tai vaatteisiin. Kyllä nekin jotain tekee. Ihoa täytyy hoitaa joka päivä ja mieluiten myös ajottain kosmetologilla. Meikki ei ole välttämätön mutta kyllä sekin usein ilmettä piristää. Vaatteiden ei pidä olla hienot mutta itselleen sopivat ja siistit. Vanhentua voi myös kauniisti.
Tuossahan saattaa olla nimenomaan nuorista naisista puheen ollen että on kyllästynyt kaikenlaisten miesten häirintään erityisesti niiden vanhojen miesten seksuaaliseen häirintään.
Lihavana saa olla rauhassa.
Kysykää Martinalta hän on tosin rupsahtanut aikoja sitten
Rups, rups, hanki mielekästä sisältöä elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Miso-langat on avain
Soijapaputahnalangat?
Mulla "rupsahti äkillisesti" just nyt kun luin näitä juttuja vedet silmissä nauraen! XD meni varmaan pöksyt vaihtoon
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kasvojen lihaksien treenaamista päivittäin (jooga, pilates)
Todellakin! Olen jumpannut kasvojen lihaksia vuosikaudet ja hoitanut ihoa hyvin. Nyt päälle 40-vuotiaana naamani on kiinteämpi kuin nuorena.
Se on ne kaikenmaailman kemikaalit ja meikit mitä olette käyttäneet nuoresta tähän asti. Itse en juuri meikkiä ole käyttänyt ja välttänyt kaikenlaisia keinotekoisia kemikaaleja ulkoisesti ja sisäisesti. Iho on hyvä vielä 45 vuotiaana.
Kun olet itseäsi kemikaaleilla kyllästänyt niin valitettavasti niitä tuhoja ei pois saa enää.
Facial yogaa kasvoja kiinteyttämään ja lenkkeilyä.
Se oikea rupsahtaminen tapahtuu naisilla vasta yli 5-kymppisenä, tavallisesti ennen kuin nainen täyttää 60 vuotta. Jos te jo 3-kymppisinä luulette rupsahtavanne, niin odottakaahan vain, mitä on vielä edessänne.
Huhhuh, sitä ei vaan unohda kun sen yhden kerran katsoo peiliin, joka on esim. pöydällä ja näkee miten on bulldogit kehittyny. Sen jälkeen miettii niinsanotun minäkuvansa aika uusiksi. Yksi sekunti ja nuoruus on enää pelkkä illuusio.
Eli peili siis sillai vaakatasossa.
Mä rupsahdin . 45 vuotiaana. Naama veltto lätty ja rintojen kimmoisuus pois yms kivaa. Vaihdevuodet alkoi jo nelikymppisenä.. Jos katson valokuvia joissa oon nuori ja nätti niin inhottaa niin paljon, että laitan kuvat äkkiä pois. Oon 50+
Joo. Kapakasta tuomani "hoito" rupsahti aamulla kun heräsin pää selvänä.
43-vuotiaana lakkasivat kysymästä henkkareita alkossa. Kaulan iho on löystynyt ja dekolteen selvästi muuttunut keski-ikäisen näköiseksi. Silmien alle tulivat ensimmäiset rypyt viitisen vuotta sitten, mutta sen jälkeen on pysynyt jokseenkin samana. On myös pakko ruveta liikkumaan tavoitteellisemmin, selkään sattuu aamuisin, jos ei kävele vähintään 7000 askelta joka päivä.