Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Käytän edullista apteekin 'ei mitään sisältävää' kosteusvoidetta (on keramideja), käyn kosmetologilla ns. täydellisessä kasvohoidossa (sis. kasvohieronta ja aineet luonnollisia, lähes tuoksuttomia) noin kerran kuussa tai harvemmin. Käytän kasvoilla vain mineraalipuuteria. Olen lopettanut meikkivoiteiden käytön. Öljyt otan sisäisesti eli ruokavalio on kunnossa. Syön tavallista sokeria. Ei kevyt tuotteita. Kosteustasapaino ihossa on ok ja ihoani kehutaan. Olen kohta 60. Tupakointia oli yli 20 v. Lopettanut onneksi jo aikoja sitten. Tässä taitaa päteä vähemmän on parempi. Ja nimenomaan ei mitään kemikaaleja, tuoksuja ja 'ihmeaineita', karkeaa kuorintaa tms. luonnotonta herkälle kasvojen ja kaulan alueen iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne voi vielä kääntyä. Varsinkin niillä joilla rupsahtaminen johtuu vaikeuksista ja surusta. Oletteko huomanneet kuinka monet onnettomassa avioliitossa olleet naiset alkavat yhtäkkiä kukoistaa eron jälkeen? Nuortuvat ihan silmissä. Samalla tavalla voisi olettaa että jos elämä kääntyykin valoisampaan suuntaan niin myös ulkomuoto voi kirkastua siinä samalla.
Mulla ulkonäkö parani eron jälkeen kun aloin treenaamaan sekä käyttämään hyvää kosmetiikkaa. Hyvällä en tarkoita kallistakaan vaan Ordinaryn retinoid-seerumia, akneen niasiiniamidiseerumia (?) ja c-vitamiinia iholle Lumenen seerumista. Lisäksi käytän kangasnaamioita kasvoille ja perusihonhoidossa puhdistan kasvoja ja käytän aurinkovoidetta. Meikkaan myös päivittäin paitsi vapaa-ajalla ellei ole menoa.
Lisäksi täytyy mainita, että alkoholia menee paljon vähemmän sekä syön paljon terveellisemmin mm. salaatteja. Olen 37 ja huomaan kyllä panostuksen kokonaisvaikutuksen. Ennen muutosta olin tosi lösähtänyt ja iho punoitti, juonteet näyttivät jotenkin isommilta ja akne oli kamala, mutta nyt iho on kimmoisampi ja olemus nuorekkaampi. Ei se nyt tietenkään kovin nuorelta näytä, mutta kuitenkin terveeltä ja hyvältä.
Mullakin oli sinun iässä vielä tosi nuorekas iho, mutta rupsahtaminen tapahtui iässä 40-45. Treenasin ja söin terveellisesti. Hoidin myös ihoani. Mikään ei auttanut. Ikä vaan teki tehtävänsä. Onneksi vartalo säilynyt paremmin kuntoilun ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne voi vielä kääntyä. Varsinkin niillä joilla rupsahtaminen johtuu vaikeuksista ja surusta. Oletteko huomanneet kuinka monet onnettomassa avioliitossa olleet naiset alkavat yhtäkkiä kukoistaa eron jälkeen? Nuortuvat ihan silmissä. Samalla tavalla voisi olettaa että jos elämä kääntyykin valoisampaan suuntaan niin myös ulkomuoto voi kirkastua siinä samalla.
Mulla ulkonäkö parani eron jälkeen kun aloin treenaamaan sekä käyttämään hyvää kosmetiikkaa. Hyvällä en tarkoita kallistakaan vaan Ordinaryn retinoid-seerumia, akneen niasiiniamidiseerumia (?) ja c-vitamiinia iholle Lumenen seerumista. Lisäksi käytän kangasnaamioita kasvoille ja perusihonhoidossa puhdistan kasvoja ja käytän aurinkovoidetta. Meikkaan myös päivittäin paitsi vapaa-ajalla ellei ole menoa.
Lisäksi täytyy mainita, että alkoholia menee paljon vähemmän sekä syön paljon terveellisemmin mm. salaatteja. Olen 37 ja huomaan kyllä panostuksen kokonaisvaikutuksen. Ennen muutosta olin tosi lösähtänyt ja iho punoitti, juonteet näyttivät jotenkin isommilta ja akne oli kamala, mutta nyt iho on kimmoisampi ja olemus nuorekkaampi. Ei se nyt tietenkään kovin nuorelta näytä, mutta kuitenkin terveeltä ja hyvältä.
Mullakin oli sinun iässä vielä tosi nuorekas iho, mutta rupsahtaminen tapahtui iässä 40-45. Treenasin ja söin terveellisesti. Hoidin myös ihoani. Mikään ei auttanut. Ikä vaan teki tehtävänsä. Onneksi vartalo säilynyt paremmin kuntoilun ansiosta.
Näin juuri. Ikääntyminen on väistämätöntä.
Estrogeenin vähetessä iho muuttuu, ei sille tosiasialle mitään voi. Pitää vain opetella hyväksymään muutokset.
Vierailija kirjoitti:
49v. asti menin jollain ihmetuurilla ja kummallisilla geeneillä. Tasan vuosi siitä eteenpäin muutos oli hurja. Tuli 50v. täyteen ja todellakin näytän siltä. Shokki oli kova, kun ennen näytti ikäänsä nuoremmalta niin kun yhtäkkiä kirii sen kiinni näyttää kuin olisi vanhentunut 5 vuotta 1 vuodessa.
Tässä on luultavasti mun tulevaisuus. Oon nyt 44v. ja työkavereiden mielestä 32-35 henkkareita kysytään Alkossa ja tänä kesänä en päässyt baariin koska henkkarit oli kotona.
Oikeasti pelottaa milloin alan näyttää ikäiseltäni. Oma mummoni näytti vielä 75-vuotiaana viisikymppiseltä, kunnes repsahdus tuli ihan yhtäkkiä. Toki sairastumiselta oli osaa asiaan. Toivoisinkin, että eläkeikään asti pääsisi ilman mainittavampaa romahdusta, paitsi normaalia kulumista, ja sitten ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 46. Tuli paha stressitilanne elämään joka ei ollut mun itseni aiheuttama. Olen hoikka mutta meni ruokahalu ja olen laihtunu 4 kg.. Nyt sitten näytänkin todella vanhalta. Ryppyjä kasvoissa, iho roikkuu ja iho muutenkin elottoman näköinen. En mä nyt ennenkään enää niin nuoren näköinen ollut mut nyt on paha.
Myös suru vanhentaa. Mutta kun surua on saanut käsiteltyä eikä se ole enää akuutti, ulkonäkökin paranee. Uskoisin että stressin kanssa myös näin.
Ärsyttää rupsahdus. Kun sisäisesti on vielä nuori. Ja se, että muutokset eivät lopu tähän vaan niitä tulee tasaisesti lisää. Olen nyt 44-v. Pelottaa oikeasti miltä näytän 50- tai 60-vuotiaana, jos pääsen noihin ikävuosiin.
Menisin esteettisiin hoitoihin, jos olisi varmuus, että ne onnistuvat. Olen kuitenkin lukenut ja kuullut paljon kertomuksia epäonnistuneista toimenpiteistä. Silmäluomileikkaus on poikkeus, mutta täytehoidot ja vastaavat voivat hyvinkin epäonnistua.
Vierailija kirjoitti:
Itestä tullut kuulemma entistä komeampi vanhetessa. Rupsahtaminen on naisten ongelmia.
Äitisikö on noin sanonut?
Perusilme on järkky, naama roikkuu, suupielet alaspäin jne. Sellainen paheksuva, tympääntynyt, luotaantyöntävä ilme vaikka mieli ihan neutraali. Nauraessa nuortuu ainakin kymmenen vuotta. Pitääkö tässä vääntää joku kestohymy naamalle töissä, että ihmiset uskaltaa lähestyä? Toimitetaanko minut hoitoon, jos itsekseni virnuilen koko päivän?
Mutta vakavasti ottaen, pilke silmäkulmassa oikeasti nuorentaa tai ainakin lisää viehättävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itestä tullut kuulemma entistä komeampi vanhetessa. Rupsahtaminen on naisten ongelmia.
Äitisikö on noin sanonut?
Äiti ja mummo
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ei hoida itseään. Okei geenitkin vähän vaikuttaa mutta ei selitä esim sitä että 20 vuotiaatkin on kokoa xxl! Lisäksi ei panosteta ihonhoitoon,meikkiin tai vaatteisiin. Kyllä nekin jotain tekee. Ihoa täytyy hoitaa joka päivä ja mieluiten myös ajottain kosmetologilla. Meikki ei ole välttämätön mutta kyllä sekin usein ilmettä piristää. Vaatteiden ei pidä olla hienot mutta itselleen sopivat ja siistit. Vanhentua voi myös kauniisti.
On fakta, että etelä-Euroopan naiset rupsahtaa jo 3kymppisinä, syynä aurinko ja viini. Brittein saarilla päinvastoin.
Ruokavaliokin vaikuttaa varmasti jonkun verran. Itse jättänyt ylimääräisen sokerin,ylimääräiset lisäaineet eli yritän syödä mahdollisimman alkuperäistä, muuntelematonta ravintoa ja tehdä paljon itse. Mulla esim. hiusten kuntoon vaikuttaa jos syön paljon transrasvoja sisältäviä tuotteita, heti rasvoittuu nopeammin ja ihoon tulee finnejä jos ravinto huonoa. Harvoin valmisruokia. Huonot rasvat vähiin, tilalle hyviä rasvoja. Paljon kasviksia ja marjoja. Vettä tarpeeksi. Yritän nukkua tarpeeksi ja sitten liikuntaa tarpeeksi. En tupakoi,alkoa ei oikeestaan ollenkaan ehkä yks-kaks olutta puolessa vuodessa jos sitäkään :). Ei näinkään ikääntymiseltä voi välttyä, mutta jos hidastaa edes hiukan :)
Olen jo vanha akka, mutta ollessani 32 minulle myytiin bussissa lastenlippu!!!! Huomasin sen vasta istuuduttuani.🤣
Tarkistuta kilpirauhasarvot, esim kasvojen varsinkin silmien ja nenän alueen turvotusta esiintyy vajastoiminnassa. Kasvojumpat vaan kehiin jos ei ole muuta syytä.
Vierailija kirjoitti:
Perusilme on järkky, naama roikkuu, suupielet alaspäin jne. Sellainen paheksuva, tympääntynyt, luotaantyöntävä ilme vaikka mieli ihan neutraali. Nauraessa nuortuu ainakin kymmenen vuotta. Pitääkö tässä vääntää joku kestohymy naamalle töissä, että ihmiset uskaltaa lähestyä? Toimitetaanko minut hoitoon, jos itsekseni virnuilen koko päivän?
Mutta vakavasti ottaen, pilke silmäkulmassa oikeasti nuorentaa tai ainakin lisää viehättävyyttä.
Hymy kaunistaa kaikkia. Itse näin keski-iässä tykkään nauraa ja hymyilen myös itsekseni, kun tulee joku hauska juttu mieleen. Jos joku pitää hulluna, niin pitäköön. Olen myös revennyt ihan täysin yksin kadulla kulkiessani kun mietin jotain juttua. Silloin kyllä vähän nolotti.
Mutta siis, positiiviset ajatukset heijastuvat kasvoihin ja olemukseen. Jos en muuta keksi, niin pään sisäinen jukeboksi soittaa jonkun biisin, josta tulee hyvä mieli. Ei tää elämä ole niin vakavaa.
Enkö muuten ole työpaikan tyhjännauraja tai se ärsyttävä hahmo, joka vääntää vitsiä joka asiasta. Olen aika huono vitseissä ja muutenkin uskon, että työpaikka ei ole kenenkään henkilökohtainen stand up-lava.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ei hoida itseään. Okei geenitkin vähän vaikuttaa mutta ei selitä esim sitä että 20 vuotiaatkin on kokoa xxl! Lisäksi ei panosteta ihonhoitoon,meikkiin tai vaatteisiin. Kyllä nekin jotain tekee. Ihoa täytyy hoitaa joka päivä ja mieluiten myös ajottain kosmetologilla. Meikki ei ole välttämätön mutta kyllä sekin usein ilmettä piristää. Vaatteiden ei pidä olla hienot mutta itselleen sopivat ja siistit. Vanhentua voi myös kauniisti.
Entä miehet? Karseita plösöjä.
Nesteen, suolan määrä kehossa. Mitä syöt ratkasee paljon.
Syö pari viikkoa oikein terveellistä ruokaa, nuku hyvin, ulkoile. Huomaat eron kyllä, huonot hiilarit ja sokerit poissa. Vaaleat pastat poissa ja muut ns. Mättöhöttö'ruuat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä miehet? Karseita plösöjä.
Se että asia B asian A lisäksi on paskaa, ei yhtään vähennä B:n paskuutta.
Kertaa Logiikka 1, kiitos.