Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon rupsahtanut paljon viime vuosina mikä on luonnollista kun ikää on 47. Vielä jonkun aikaaa sitten sitä stressasin ja meinasin että jotain pitää tehdä. Mutta mihinkään pistoksiin saati leikkauksiin en lähde, se oli alusta varmaa. Ostin retinolia ja hyaluronihappoa ja kävin happokuorinnoissa kosmetologilla, opettelin varjostusmeikkaamaan roikkumiset pienemmäksi, mutta siinä vaiheessa kun ostin Insta-vaikuttajalta kasvojen kinesioteippaus -kurssin ja eräänä iltana tajusin että ei helvetti, akka tässä teippailee naamaansa joka yöksi ryppyjen estämiseksi. Koin että ei, tämä on älytöntä, tämä ei ole mun juttu. En halua omistaa niin paljon ajastani vanhenemisen estämiseen kuin niihin kaikkiin ihonhoitorutiineihin, kasvojoogaan, kinesioteippauksiin tms. meni, koska kaikki se aika on oikeastaan vanhenemisen ajattelemista. Päädyin hyväksymään ikäni ja muuttuman ulkonäköni ja roskiin lensi kinesioteipit, gua shat yms, kirvelevät retinolivoiteet, aamuun tuli aikaa lisää kun ei tarvi tehdä kasvojoogaa joka aamu. Olen tyytyväinen rupsahtaja nyt :)
Tämä lohdutti meikäläistä 🙋
Mietin yksi päivä, että voisipa muuttaa johonkin korpimökkiin ja olla sen näköinen kuin on.
40+ alkoi nopea rupsahtaminen. Näin 46-vuotiaana hiukset hapsottaa, kasvot riippuu ja kasvoilla on kuin väsynyt naamari.
Vaihdevuodet ovat alkaneet, kiristää niskaa, kramppaa, väsyttää, ilmavaivoja, masentaa, muisti pätkii jne.
Tiedän monia naisia jotka ryyppää ja rällää, vaihdevuodet ohittaneet tietämättään ja ovat nuorekkaita yli viisikymppiä 🤔
Joutasmonttuun kirjoitti:
40+ alkoi nopea rupsahtaminen. Näin 46-vuotiaana hiukset hapsottaa, kasvot riippuu ja kasvoilla on kuin väsynyt naamari.
Vaihdevuodet ovat alkaneet, kiristää niskaa, kramppaa, väsyttää, ilmavaivoja, masentaa, muisti pätkii jne.
Tiedän monia naisia jotka ryyppää ja rällää, vaihdevuodet ohittaneet tietämättään ja ovat nuorekkaita yli viisikymppiä 🤔
Kuulostaa että elintavat vaan pielessä pitemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös iso ero miten näen itseni, riippuen hormonikierrosta. Välillä katson peiliin että herranjumala mikä akka, MITEN toi voi olla minä, en kehtaa kauppaan mennä. Kahden viikon päästä peilissä on hemaiseva kaunotar. Tämä toistuu kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Luulen että objektiivisesti katsottuna näytän tasan samalta, mutta hormonit vaikuttaa todella vahvasti siihen millaisena näen itseni.
Tämä!
Olen vuosia huomannut ihan saman.
Kuukaudessa selkeitä rumuusjaksoja ja sitten parempia päiviä.
Sitä en tosiaan tiedä, huomaako tätä muutosta kukaan muu, mutta omaan mielialaan se varmasti heijastuu.
Kyllä muutkin huomaavat sen, tästä oli joku tutkimus, muistan. Hormonit tosiaan vaikuttavat ihoon ja ulkonäköön todella paljon, moni nainen on kierron eri aikoina eri näköinen.
Olen lukenut samankaltaisia tutkimuksia. Muistaakseni nainen (loogisestikin) näyttää parhaimmalta ovulaation aikoihin ja huonoimmalta versiolta itsestään juuri kuukautisten jälkeen.
Se vaikuttaa paljon ulkonäköön, jos nukkuu huonosti. Hyvä uni palauttaa sisäisesti ja ulkoisesti. Ja nyt on tullut tutkimustuloksia mt-ongelmat vanhentaa.
T. N52V.
Tänne pakko sanoa yksi juttu minkä itse löysin juuri: kauneustyyny. Olen jo pian 50 v ja hyväksynyt ryppyni ja roikkumiseni, mutta se ärsytti että joka päivä puoleenpäivään asti naamassa pysyi "tyynynkuva" eli kyljellä nukkuessa toinen puoli oli paljon ryttyisempi ja räjähtäneemmän näköinen kuin toinen riippuen siitä kummalla kyljellä olin nukkunut. Välillä esim. poskella oli oikein isoja pitkiä "vekkejä" tuon takia. Tilasin sellaisen kauneustyynyn, jossa naama ei paina siillä tavalla tyynyyn kyljelläkään nukkuessa, ja kas, näytän tosiaan heti aamuisin paremmalta. Samoin silmissä ei tunnu turvonnutta oloa sillä puolella joka on ollut kohti tyynyä. (Mulla on Beautypillow merkkinen tyyny, mutta niitä on muitakin)
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen huomannut lähipiiristäni, että covid-rokotuksen saaneet ovat ryppyyntyneet ja väsähtäneet silmissä. Joku geenipiikki varmaan ja peilistä kurkkaa yksi todellinen esimerkki. Ystäväni, jotka eivät ole rokottautuneet, hehkuvat ja ovat elmänsä kunnossa. Mikä lienee syynä.
Sulla on jotenkin vääntyneet silmät siinä selitys.
Sama tilanne! Näytän kasvoista enemmän isältäni kuin äidiltäni, jokin estrogeenien lasku. Ja tullut vatsaa, vaikka en todellakaan ole alkanut herkuttelemaan, paino onneksi vielä normaali, mutta kropan mittasuhteet ei.
Miult pääs äkillii rupsahtammii hoosuun!! Keskel torrii!! Mie aattelin et ko mie oisin niin iloinen mutku mie oon niin suruinen sen äkillii rupsahtammii takkii!!
Ei se ole äkillistä muuta kuin itselle. Kaikki muut ovat huomanneet jo pitkään että paksuinkaan meikkikerros ei enää auta
Liikaa aurinkoa naamaan (ja muuallekin) vuosien varrella sekä myös tupakointi vanhentaa ihoa ennenaikaisesti tosi paljon. Mutta loppujen lopuksi me kaikki rupsahdamme eikä sille vaan voi mitään, se on luonnon oma kiertokulku se. Ei kukaan voi näyttää nuorelta ikuisesti ja ne muovinaamaksi itsensä laitattaneet on ihan kauhean näköisiä!!
Rupsahtakaamme vaan rauhassa kuten laulussakin sanotaan :D
En ole paljoakaan miettinyt vanhenemista tai rupsahtamista. Silti aika karmivaa lukea täältä että se voi tulla ja alkaa näkyä yllättäen yhtäkkiä.
Hiuksetäni ovat harmaat 37 vuotiaana jo ja alkoivat harmaantua 30 vuotiaana. Tämä ei haittaa. On kuitenkin hiukset vielä päässä ja värjätä voi välillä vaikka hennalla jos tykkää. Papereita kysyttiin viimeksi lauantaina, kun hain pullon viiniä. Eikä sitä edellisestä kerrastakaan ole kauaa aikaa kun kysyttiin paperit ja jouduin ne erikseen hakemaan.
Iho voi hyvin, eikä ryppyjäkään juuri ole. En meikkaa tai käytä muutakaan kemikaalimössöä, rasvoja, puhdistusaineita tmv. Se on mielestäni vaikuttanut siihen että olen pysynyt melko nuoren näköisenä. Hiuksia lukuunottamatta.
Mutta kaikille se vanhuus tulee. Jos onnekkaita ollaan.
Ei tarvitse ihmetellä mistä syntyy kysyntä kaikista suurimmalle huijaribisnekselle nimeltä kauneustuotteet. Maailmassa on satoja miljoonia ulkonäöstään epävarmoja naisia, jotka ovat ovat valmiit maksamaan satoja euroja kuukaudessa illuusiosta nimeltä kauneus ja nuoruus.
Vierailija kirjoitti:
Samastun vahvasti! Ikää nyt 44 ja viimeisen vuoden aikana on tapahtunut jotain outoa kasvoille. Just niinku joku edellä kirjoitti, niin yhtäkkiä naama valahtanut ja yleisilme tympeä ja väsynyt. Ryppyjä ei ole kiitos hyvien geenien (70-vuotias äiti edelleen lähes rypytön), mutta muuten on kollageenit naamasta kadonneet. Tai mikä se onkaan mikä pitää naaman ryhdissä... Bulldogleuka roikkuu, silmiä ei pelasta edes meikki. Peli on menetetty.
Minullakaan ei ryppyjä, vaikka 57 juuri täytin, mutta naama on valahtanut, kaksoisleukaa, eli velttoutta. Kimmoisuuden häviäminen surettaa
Itse näytin kohtuullisen hyvältä 45 v asti. En väitä, vettä papereita kysyttiin, mutta ikäisekseni ok. 45- 50 oli pahin rupsahdus vaihe. Yksi ilonaihe mulla on. Jostain kumman syystä hiukset ovat nyt 55 v paksummat kuin koskaan. Kasvatin pituutta kun olkapäille hyväkuntoisen takia. Yleensä iän myötä hiukset ohenevat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä mistä syntyy kysyntä kaikista suurimmalle huijaribisnekselle nimeltä kauneustuotteet. Maailmassa on satoja miljoonia ulkonäöstään epävarmoja naisia, jotka ovat ovat valmiit maksamaan satoja euroja kuukaudessa illuusiosta nimeltä kauneus ja nuoruus.
Miten EI olisi ulkonäöstään epävarma, kun se vaan kosahtaa päivä päivältä (kaikilla)
Itestä tullut kuulemma entistä komeampi vanhetessa. Rupsahtaminen on naisten ongelmia.
Mitä enemmän ihminen huomaamattaan ilmeilee joka päivä, sitä enemmän ryppyjä tulee. Iho kestää vääntelyä tietyn määrän ja sen jälkeen tulee ryppyjä.
Pitäisi tasaisesti lihoa ikääntyessä niin rypyt tasoittuu sitä mukaa kun niitä ilmestyy.
Joo, olen huomannut lähipiiristäni, että covid-rokotuksen saaneet ovat ryppyyntyneet ja väsähtäneet silmissä. Joku geenipiikki varmaan ja peilistä kurkkaa yksi todellinen esimerkki. Ystäväni, jotka eivät ole rokottautuneet, hehkuvat ja ovat elmänsä kunnossa. Mikä lienee syynä.