Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Olin kävelemässä keskuspuistossa kun yhtäkkiä "RUPS!". Mitään ei ole sen jälkeen ollut tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kanssa näin, mutta sitten hiffasin että ihonihan on pintakuiva ja nyt on ensimmäistä kertaa pariin vuoteen kunnon talvi ja kuiva sisäilma. Ne "rypyt" katosi kun vaihdoin tujumpaan kosteusvoiteeseen ja kevyempään puuteriin.
Mutta eihän sille vanhenemiselle pidemmänpäälle lopulta mitään voi ja se tapahtuu kaikille. Sellaista elämä on. Elämän jatkumisen hinta on ikääntyminen.
Kaikille ilmainen vinkki, että kannattaa kostuttaa sisäilmaa talvella, koska varsinkin koneellinen ilmanvaihto kuivattaa ilmaa ja onhan se talvella muutenkin ilma kuivaa. Eikä tarvitse ostaa jotain kallista sähköä kuluttavaa ilmankostutinta, ihan riittää että laitat vaikka pesuvatiin vettä. Huomaatte kuinka yllättävästi se vesi siitä haihtuu. Itselläni saman asian hoitaa avoin akvaario. Parasta tietenkin olla se kosteuden lähde makkarissa, vaikka yöpöydällä. Suomalaiset rypistyvät ennen aikojaan juurikin kuivan talvi-ilman takia. Toki kannattaa hyvää kosteusvoidettakin käyttää, mutta se ei yksin riitä.
Siis sori nyt vain, olen ehkä vähän hupsu, mutta paljonko sitä vettä pitäis olla esim laakeassa astiassa että haihtuminen tapahtuu? voiko olla ihan täynnä?
Geenit varmaan isoimmassa osassa? Todella outoa kuinka 30-40 vuotiailla vanhentuminen vaihtelee, toiset näytää kaksikympisiltä ja toiset todella vanhoilta. Irina Björklund näyttää todella vanhalta ikään nähden vai kärsiikö jostain syömishäiriöstä?
Mies 38, otsarypyt tuli jo varmaan ennen 30 vuotta. Nyt on naama jo paperia ja juovaa ja viivaa silmien ympärillä ja poskissa. Ei mene alkoa, ei tupakkaa. Stressi, ruokavalio, geenit ja kortisonivoiteiden holtiton liikakäyttö. Ryppyjen lisäksi turvotusta ja punaisuutta. Deekunaama absolutistilla.
Ai tämä ei ollutkaan Sanna-ketju
Piikkiproteiini estää solukorjauksen. Siitä on ruotsalaistutkimuskin.
Pistäkää vaan lähetti rna piikkejä kehoon, jotka käskee soluja tuottamaan piikkiproteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kovasti kuvattu näitä rupsahduskokemuksia ja luulen, että kukaan meistä ei välty noilta nopean notkahduksen ajanjaksoilta. Olen itse jo kohta eläkeiässä oleva - mummo siis suorastaan - ja voin sanoa omasta ystäväpiiristäni, että geeneillä on hirveän iso merkitys yksilöllisessä ulkonäön ja ihon vanhenemisessa. Ystävättäreni muistuttavat yhä enemmän vanhempiaan, jotka hyvin vielä muistan. Mutta on mielestäni kaksi asiaa, joilla voi tehdä paljon ulkonäkönsä eteen jokainen iästä riippumatta. Ne ovat huolellinen hampaiden ja hiusten hoito. Tasainen valkoinen hammasrivi ja kiiltävät, hyvänväriset ja muodikkaasti leikatut hiukset tekevät todella paljon siinä vaiheessa, kun iho vääjäämättä roikkuu ja rinnat muistuttavat rahtimiehen rukkasia.
Ja asenne auttaa. En minä ainakaan kiinnitä älyttömästi huomiota siihen miltä kukin näyttää, vaan miten kantaa itsensä. ihmiset, jotka hymyilevät ja ovat sujut itsensä kanssa, näyttävät hyvältä. Rypyillä ja ilman.
Onko kenellekään tullut silmäpusseja yhtäkkiä? Olen 49v., ikinä ei ole ollut kummoisia silmänalusongelmia. Iho on aika rypytönkin yhä.
Syksyllä aloitin estrogenilaastarit (pieni annos) ja samoihin aikoihin silmänaluset turposivat ja pussi jättää varjon silmän alle. Oli kyllä myös flunssa. Mikään massiivinen pussi tai oikeastaan turvotus silmän alla ei ole, mutta minulle aivan todella outo, kun ei ole kuunaan moista ongelmaa ollut.
Silmät ovat jonkin verran ärtyneet ja välillä vuotavat, mutta.. Tuleeko tosiaan tällainen ihan yhtäkkiä??
Oon M25, naama tuntuu jotenkin valahtaneen ja elähtäneen ihan lyhyen ajan sisällä, samoin tullut rypyt silmäkulmiin. Voi kun saisi vielä näyttää siltä miltä pari vuotta sitten näytti
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään tullut silmäpusseja yhtäkkiä? Olen 49v., ikinä ei ole ollut kummoisia silmänalusongelmia. Iho on aika rypytönkin yhä.
Syksyllä aloitin estrogenilaastarit (pieni annos) ja samoihin aikoihin silmänaluset turposivat ja pussi jättää varjon silmän alle. Oli kyllä myös flunssa. Mikään massiivinen pussi tai oikeastaan turvotus silmän alla ei ole, mutta minulle aivan todella outo, kun ei ole kuunaan moista ongelmaa ollut.
Silmät ovat jonkin verran ärtyneet ja välillä vuotavat, mutta.. Tuleeko tosiaan tällainen ihan yhtäkkiä??
Vielä lisään, että en juo alkoholia, syö paljoa suolaa, valvo, liikun, syön kasviksia, hyviä rasvoja enkä ole ihmeemmin lihonut. Iho muuten ihan hyvä ja esim. otsa täysin sileä yhä. En tajua.
Vierailija kirjoitti:
On, johon kosmetologi "määräsi" veden säännöllisemmän juonnin. Kuulema silmänalusistani näkyi munuaisvaivat ja vähäinen veden käyttö. Tilanteen korjaus on juuri käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Liiallinen ihon hoitaminen ja rasvoilla läträäminen tuhoaa ihon.
Eräs tuttavani jaksaa jankuttaa, että mitä enemmän ihoa rasvaat, sitä enemmän joudut sitä rasvaamaan. Hänestä näkyy pitkän matkan päähän, että voidepurkkia on vältelty.
Miten maailma voi olla niin epäoikeudenmukainen. Miehet pääsevät kaikessa naisia helpommalla ja jopa vanhenevat paremmin. Monet jopa "paranevat" vanhetessaan. Hirveetä katsoa omaa rupsahtavaa naamaa kun 47v työkaveri mies se vaan komistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liiallinen ihon hoitaminen ja rasvoilla läträäminen tuhoaa ihon.
Eräs tuttavani jaksaa jankuttaa, että mitä enemmän ihoa rasvaat, sitä enemmän joudut sitä rasvaamaan. Hänestä näkyy pitkän matkan päähän, että voidepurkkia on vältelty.
En myöskään usko, että ihoa voi helpolla liikaa hoitaa. Minulla oli kausi, jolloin kävin kosmetologilla ihonpuhdistuksessa muutaman kuukauden välein, käytin monenlaisia ihonhoitoaineita, jumppasin kasvolihaksia. Tuloksena tosi kaunis iho, moni sen kuntoa ihasteli.
Vierailija kirjoitti:
Geenit varmaan isoimmassa osassa? Todella outoa kuinka 30-40 vuotiailla vanhentuminen vaihtelee, toiset näytää kaksikympisiltä ja toiset todella vanhoilta. Irina Björklund näyttää todella vanhalta ikään nähden vai kärsiikö jostain syömishäiriöstä?
Uskon että Irina on malliesimerkki noin 50-vuotiaasta naisesta joka ei käytä botoxia, täyteaineita eikä värjää hiuksiaan.
Leukalinja edelleen kireä Irinalla, veikkaan että harmaat hiukset ovat hänellä tuo eniten ulkomuotoa vanhentava tekijä. Irina on ollut huikean kaunis aina.
Vierailija kirjoitti:
Miten maailma voi olla niin epäoikeudenmukainen. Miehet pääsevät kaikessa naisia helpommalla ja jopa vanhenevat paremmin. Monet jopa "paranevat" vanhetessaan. Hirveetä katsoa omaa rupsahtavaa naamaa kun 47v työkaveri mies se vaan komistuu.
T. harhainen Mies 47 v
Vierailija kirjoitti:
Pappa keksii taas iltasatuja.. Samalla tavalla ne miehetkin kurtistuu.
Olen 50v mies ja syvät otsarypyt, muutenkin naama jo kurttuinen, kun 50v vaimoni senkun kaunistuu.
Täällä on kovasti kuvattu näitä rupsahduskokemuksia ja luulen, että kukaan meistä ei välty noilta nopean notkahduksen ajanjaksoilta. Olen itse jo kohta eläkeiässä oleva - mummo siis suorastaan - ja voin sanoa omasta ystäväpiiristäni, että geeneillä on hirveän iso merkitys yksilöllisessä ulkonäön ja ihon vanhenemisessa. Ystävättäreni muistuttavat yhä enemmän vanhempiaan, jotka hyvin vielä muistan. Mutta on mielestäni kaksi asiaa, joilla voi tehdä paljon ulkonäkönsä eteen jokainen iästä riippumatta. Ne ovat huolellinen hampaiden ja hiusten hoito. Tasainen valkoinen hammasrivi ja kiiltävät, hyvänväriset ja muodikkaasti leikatut hiukset tekevät todella paljon siinä vaiheessa, kun iho vääjäämättä roikkuu ja rinnat muistuttavat rahtimiehen rukkasia.