Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Asiat joilla vaikutusta ihon kuntoon ja kimmoisuuteen ovat:
-Vitamiinit, varsinkin c-vitamiini vaikuttaa kollageenin muodostumiseen
-Veden juonti
-Ihon päivittäinen puhdistus ja kosteutus ihotyypille sopivilla aineilla
- Ruokavalio
-Ulkoilu (vaikuttaa ihon väriin kun saa hapekasta ilmaa)
-Riittävä nukkuminen
Näillä keinoilla voi yrittää pitää itsensä ja kasvonsa kunnossa, mutta tosiasia on että vanheneminen (rupsahtaminen) on meillä kaikilla edessä ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään tullut silmäpusseja yhtäkkiä? Olen 49v., ikinä ei ole ollut kummoisia silmänalusongelmia. Iho on aika rypytönkin yhä.
Syksyllä aloitin estrogenilaastarit (pieni annos) ja samoihin aikoihin silmänaluset turposivat ja pussi jättää varjon silmän alle. Oli kyllä myös flunssa. Mikään massiivinen pussi tai oikeastaan turvotus silmän alla ei ole, mutta minulle aivan todella outo, kun ei ole kuunaan moista ongelmaa ollut.
Silmät ovat jonkin verran ärtyneet ja välillä vuotavat, mutta.. Tuleeko tosiaan tällainen ihan yhtäkkiä??
On, johon kosmetologi "määräsi" veden säännöllisemmän juonnin. Kuulema silmänalusistani näkyi munuaisvaivat ja vähäinen veden käyttö. Tilanteen korjaus on juuri käynnissä.
Mietin itsekin munuaisjuttuja, mutta kun mitään muuta vaivaa (väsymystä, laihtumista, saati muita turvotuksia) ei ole ja mielestäni vettäkin juon riittävästi. Mutta kiitos! Lisään vielä vähän.
Geeneille ei voi mitään. Olet varmaan saanut huonot geenit. Itselläni on ollut geenilotossa onnea, ja ihoni hehkuu vaikka mittari näyttää yli 50 v. Äidilläni ja mummollani oli samanlainen ihotyyppi, ja onneksi tyttäreni on perinyt sen myös. En oikeasti käytä kosmetiikkaa, koska ihoni voi niin paljon paremmin ilman rasvoilla läträämistä. Jos iho voi huonosti, kannattaa miettiä elintapoja ja lopettaa tuhoisat elintavat. Juuri tänään ihastelin ihoani, vaikka on ollut pakkaspäiviä, ihoni ei ole kuivunut. Pakkasessa villahuivi suojaa kasvoja hyvin. Puhtaus on kaiken a ja o. Myös vuodevaatteet ja esim tyynyliina, kannattaa vaihtaa riittävän usein ja välillä käydä esim. leudommissa maissa nauttimassa auringosta ja ilman luonnollisesta kosteudesta. Ei paahtava aurinkoa, vaan lempeää puolivarjoa. Nyt on matka jo varattu seuraavalle vuosineljännekselle noin 20 asteen lämpöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellekään tullut silmäpusseja yhtäkkiä? Olen 49v., ikinä ei ole ollut kummoisia silmänalusongelmia. Iho on aika rypytönkin yhä.
Syksyllä aloitin estrogenilaastarit (pieni annos) ja samoihin aikoihin silmänaluset turposivat ja pussi jättää varjon silmän alle. Oli kyllä myös flunssa. Mikään massiivinen pussi tai oikeastaan turvotus silmän alla ei ole, mutta minulle aivan todella outo, kun ei ole kuunaan moista ongelmaa ollut.
Silmät ovat jonkin verran ärtyneet ja välillä vuotavat, mutta.. Tuleeko tosiaan tällainen ihan yhtäkkiä??
Liian rasvainen voide aiheuttaa tätä. Minun piti käydä ihan ihotautilääkärillä, kun oli silmien lähellä ihottumaan. Lääkäri sanoi, että on harhaluulo, että ikääntyessä pitäisi käyttää rasvaista silmänympärysvoidetta. Hänen mukaansa pitäisi päinvastoin käyttää mahdollisimaan vähärasvaista, mutta paljon kosteuttavia ainesosia sisältävää voidetta.
Kiitos sinullekin! En käytä lainkaan rasvaisia voiteita, mutta uskon, että joillain syynä on juuri tämä.
Varasin varuilta silmälääkärin, joka onkin jo heti kuukauden päästä. 🙄
Minulla alkoi toisen silmän yläluomi roikkua YHDESSÄ yössä. Siis ihan todella, huomasin aamulla, että minullahan on siinä ryppyisen nahan muodostama poimu jota ei edellisenä iltana vielä ollut. Minulla on muutenkin kapeat silmät, joten vähäinenkin luomen roikkuminen vaikuttaa ulkonäköön todella paljon, ja tämä häiritsee minua hirveästi.
Olen ennenkin vanhentunut pikemminkin isoina kertarysäyksinä kuin vähitellen, mutta tämä on kyllä näistä pahin.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Sain lapsen ja joka päivä on huolta ja murhetta sekä riittävät yöunet on historiaa. Iho ei ole veltto, mutta yhtäkkiä silmien ympärille on ilmestynyt kunnon juonteet.
Sain lapsen 19-vuotiaana. Lapsi ei nukkunut yhtään yötä kokonaan siihen asti että muutti 18v pois kotoa. 10v Tämä lapsi sairastui vakavasti ja kroonisesti, ja sairastaa samaa siis edelleen nyt 21-vuotiaana, joskin sairaus on nyt hyvässä vaiheessa.
Minulta kysyi eräs vanha tuttu nähdessämme piiiitkästä aikaa, että mites olen näin paljon vanhemtunut, onkos ollut raskas elämä, samalla miimikoiden syömistä juomista ja tupakointia. Sanoin vain että sepä se.
Mietin että oikeastiko yli nelikymppisetkään eivät ymmärrä että jos et nuku kahteenkymmeneen vuoteen, ja pelkäät lapsesi kuolemaa päivästä toiseen, niin MITEN he luulevat että joku iho voi?
Realisti kirjoitti:
Minäkin olin tuohon n. 45 v asti nuorekas ja hehkeä. Sitten piti ostaa silmälasit[/quote)
Kokonaisuuden viimeistelee se, että itsellä vahva likinäköisyys ja nyt tullut myös ikänäköä eli mihinkään sieviin pieniin pokiin ei käy moniteholasit. Joutuu valitsemaan niistä malleista, mitkä väistämättä tuovat mieleen lasit, joita on kaikilla "mummoilla".
Vierailija kirjoitti:
ILON KAUTTA kirjoitti:
Hei kaikki naiset ympäri Suomen maan, oletteko ajatelleet että VÄÄRÄ PUOLISO TAI POIKAYSTÄVä voi aiheuttaa ennenaikaista ns. rupsahtamista jos elämästä tulee oikein v:tä tai muuten hankalaa, täytyisi osata nostaa kytkintä tarpeeksi ajoissa, hyvää joulun odotusta itse kullekin!
Tätä ei voi tarpeeksi korostaa! Nimim. *kokemusta on*
Löytyihän se syyllinen tähänkin asiaan loppujen lopuksi miehistä…:D
Vitamiinit ja hivenaineet puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Geeneille ei voi mitään. Olet varmaan saanut huonot geenit. Itselläni on ollut geenilotossa onnea, ja ihoni hehkuu vaikka mittari näyttää yli 50 v. Äidilläni ja mummollani oli samanlainen ihotyyppi, ja onneksi tyttäreni on perinyt sen myös. En oikeasti käytä kosmetiikkaa, koska ihoni voi niin paljon paremmin ilman rasvoilla läträämistä. Jos iho voi huonosti, kannattaa miettiä elintapoja ja lopettaa tuhoisat elintavat. Juuri tänään ihastelin ihoani, vaikka on ollut pakkaspäiviä, ihoni ei ole kuivunut. Pakkasessa villahuivi suojaa kasvoja hyvin. Puhtaus on kaiken a ja o. Myös vuodevaatteet ja esim tyynyliina, kannattaa vaihtaa riittävän usein ja välillä käydä esim. leudommissa maissa nauttimassa auringosta ja ilman luonnollisesta kosteudesta. Ei paahtava aurinkoa, vaan lempeää puolivarjoa. Nyt on matka jo varattu seuraavalle vuosineljännekselle noin 20 asteen lämpöön.
Sulla on hyvät geenit ja sitten kehtaat neuvoa toisia ylemmyydentunnossasi, just. Toisilla on huono iho vaikka MITÄ tekisi.
Itsellä tulee 52v täyteen Jouluna, ja en ainakaan viel ole löytänyt ryppyjä. En ole koskaan käyttänyt muita meikkejä kuin ripsaria ja huulipunaa. Ja en koskaan pese kasvojani saippualla, ainoastaan suihkussa shampoolla, kun pesen hiuksia. Ihoni on kuivanlainen, joten suihkun jälkeen lätkin kosteusvoidetta nassuun.
Ymmärrän harmituksenne, sillä puolisoni on alkanut rupsahtaa huomattavasti nopeammin,kuin olisi saattanut etukäteen odottaa, ja luonnollisesti olen todella harmissani siitä. Mielestäni tämä seikka on, kuin sopimusrikkomus ja harkitsenkin eroa, tai muutoin tahdon jonkinlaisen takuun tms., Ettei ole tulossa enää moisia rupsahdus romahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Sain lapsen ja joka päivä on huolta ja murhetta sekä riittävät yöunet on historiaa. Iho ei ole veltto, mutta yhtäkkiä silmien ympärille on ilmestynyt kunnon juonteet.
Sain lapsen 19-vuotiaana. Lapsi ei nukkunut yhtään yötä kokonaan siihen asti että muutti 18v pois kotoa. 10v Tämä lapsi sairastui vakavasti ja kroonisesti, ja sairastaa samaa siis edelleen nyt 21-vuotiaana, joskin sairaus on nyt hyvässä vaiheessa.
Minulta kysyi eräs vanha tuttu nähdessämme piiiitkästä aikaa, että mites olen näin paljon vanhemtunut, onkos ollut raskas elämä, samalla miimikoiden syömistä juomista ja tupakointia. Sanoin vain että sepä se.
Mietin että oikeastiko yli nelikymppisetkään eivät ymmärrä että jos et nuku kahteenkymmeneen vuoteen, ja pelkäät lapsesi kuolemaa päivästä toiseen, niin MITEN he luulevat että joku iho voi?
Olisikohan ollut nolona, jos olisit vastannut oikean syyn. Todella tökeröä kuitenkin.
Minä huomasin, että naama alkoi harmaantua ja rypistyä samaan aikaan, kun tämä maskitouhu alkoi. Kai se on, kun iho ei hengitä yhtään ja suukin on kuiva kuin Saharan autiomaa.
Pitänee siirtyä käyttämään visiiriä...
Alkoholin liikakäyttö saa myös rupsahtamaan ennenaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Juon nykyään aika vähän vettä. Kokeilen lisätä veden juontia, jos se auttaisi.
-ap
Solut eivät tosiaan voi pysyö ryhdissään, jos niissä ei ole rittävästi nestettä. Jos soput olisivat ilmapalloja, niin kumpi ilmapallosolukeho näyttäisi paremmalta a) sopivasti täydessä ilmassa oleva ilmapallosolukeho vai b) ilmasta puolilityhjä ilmapallosolukeho?
Nestettä lisää ja vähän vähemmän diureetteja kuten olut ja kahvi (ei tarvitse lopettaa nauttimista).
Ulkonäkö muuttuu suuntaan ja toiseen jopa päivittäin sen mukaan miten solut kantavat toisiaan.
Paras keino säilyä nuorekkaana pitkään; olla lapseton. Ei unettomia öitä, ei ylimääräistä stressiä, voi panostaa enemmän itseensä ajallisesti ja rahallisesti. Onnellisuus näkyy naamasta, ja kropasta :))
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin liikakäyttö saa myös rupsahtamaan ennenaikaisesti.
Miten noi jenkkien Real housewives-sarjojen 35-60 v naiset näyttää nuorilta ja ihot kimmoisilta ja raikkailta vaikka vetävät tequilaa, vodkaa ja viinejä kaksin käsin?
Eivät ole käyneet kirurgilla tekemässä faceliftejä, sarjassa nähty jotain laitekohotuksia, lasereita ja vähän botoksia sinne tänne.
Onko tullut otettua kuinka monta K piikkiä?
Liian rasvainen voide aiheuttaa tätä. Minun piti käydä ihan ihotautilääkärillä, kun oli silmien lähellä ihottumaan. Lääkäri sanoi, että on harhaluulo, että ikääntyessä pitäisi käyttää rasvaista silmänympärysvoidetta. Hänen mukaansa pitäisi päinvastoin käyttää mahdollisimaan vähärasvaista, mutta paljon kosteuttavia ainesosia sisältävää voidetta.