Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Vierailija kirjoitti:
Olkaa itsellenne armollisia <3
Jokainen vanhenee ja se on ihan ok!
Kyllä saa mielestäni ärsyyntyä jos peilistä tuijottaa ihan eri ihminen kuin odottaisi. Vanheneminen on rasittavaa! Onneksi nykyään kaikkea voi paikkailla pikkasen niin että ei mene ihan hirveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että kaikki jotka näistä äkkirupsahduksista kertovat, eivät käytä aurinkorasvaa päivittäin.
UV säteily tutkitusti aiheuttaa valtaosan ihon vanhenemisen muutoksista, kuten rypyt, epätasainen väri ja roikkuminen (tuhoaa collageenia).
Vielä ei ole heillekään liian myöhäistä, auringolta suojauksen voi aloittaa nyt ja 10 vuoden päästä näyttää nuoremmalta kuin ikätoverit.
Myös kosmeettiset toimenpiteet ovat vaihtoehto :) myös erilaisilla lasereilla, kuorinnoilla ja pistoksilla voi saada todella merkittäviä tuloksia.
Ei, kyllä tämä äkkirupsahdus todella tapahtuu joillekin vaikka olisi kuinka ihonhoidossa ajan tasalla ja aurinkosuojattu. Johtuu hormoneista. Itselläni juuri nyt tapahtui tämä, hirvittävän stressiputken aikana ja jälkeen. Tuntui että viikossa vanhenin viisi vuotta. Tympii katsoa peiliin!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorena tosi pyöreät posket, vaikka olin hoikka. Nyt ikä on tuonut naamaan vähän luonnetta. Totta kai olisin kyllä mieluummin nuorena ollut kauniimpi. Mutta siis vanheneminen ei mun kohdalla ole pelkästään negatiivista.
Nuoruutta ei saa takaisin, mutta olen huomannut, että näistä jutuista on apua:
- liikunta ja urheilu ulkona, ainakin 1 h joka päivä
- apteekin ihkut Bellavita-tuotteet, nää toimii oikeasti eikä ole kalliita
- ihoa ei saa kuoria usein
- riittävä uni
- tupakka ja alkoholi pois
- sopiva kampaus ja itselle sopivat värit vaatteisiin
- painon pitäminen normaalina
- neutraalit ja luonnolliset sävyt meikkiin, ei esim. liian tummaa huulipunaa tai kulmaväriä
- hiukset vähän oikeaa väriä vaaleammaksi, ei mitään räväkkää punaista tai pinkkiä
- terveellinen ruokavalio, hedelmiä ja vihanneksia paljon, vältä liikaa suolaa ja rasvaa, syö paljon kalaa
- etsi oma tapasi elää ja mukava harrastus, josta nautit
Kyllä, oikein kivoja ohjeita, mutta tätä äkkirupsahdusta ei tajua ennen kuin sen itse kokee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla rupsahti naama mutta hankin netistä semmosen laitteen jolla hierotaan kasvoja. Siinä on valoja semmosta ihmeellistä sähköä. Väri muuttui heti tasaisemmaksi ja kasvot kiinteytyivät. Suosittelen!
Voitko vähän tarkemmin kertoa mikä laite, minkä merkkinen jne.? Ihmeellinen sähkö ei oikein avaudu:D
Olen itsekin nyt katsellut niitä valohoitolaitteita, mutta en ole varma mikä olisi paras.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos netistä löytyisi kuvia yhdessä yössä rupsahtaneista naisista, kun täällä monet siitä puhuvat. Luulen, että jotenkin se ihminen on ollut "sokea" omalle peilikuvalle ja yht´äkkiä silmät avautuu näkemää itsensä reaaliajassa ja huomaa vanhentuneesa, vaikka vanheminen on tapahtunut hiljalleen ja pidemmällä ajalla.
Vähän samaa kun lihava laihtuu, hän näkeekin pitkään itsensä peilistä lihavana, silmät(aivot) valehtee.
Ei, tämä on tosi juttu joillekin. Itse olen rupsahtanut kahdesti, ja se tosiaan tapahtuu kuin yhdessä yössä. Sitten korjailee sitä parhaansa mukaan. Onneksi nykyään on keinoja, en halua olla vihainen kun näen peilikuvani. En yritä näyttää nuorelta mutta haluan näyttää kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rupsahti naama mutta hankin netistä semmosen laitteen jolla hierotaan kasvoja. Siinä on valoja semmosta ihmeellistä sähköä. Väri muuttui heti tasaisemmaksi ja kasvot kiinteytyivät. Suosittelen!
Voitko vähän tarkemmin kertoa mikä laite, minkä merkkinen jne.? Ihmeellinen sähkö ei oikein avaudu:D
Olen itsekin nyt katsellut niitä valohoitolaitteita, mutta en ole varma mikä olisi paras.
Olen eri mutta mulla on sellanen LED maski ja se auttaa mielestäni kyllä. Amazonista ostin jonkun edullishintaisen. Suojaa silmät hyvin jos käytät. Käytän myös mikroneulauskynää ja sekin auttaa tosi hyvin. Sellasta syvemmälle menevää kuin rullaneulat.
Uskon että myös muutaman vuoden stressi ja siihen liittyvä huonosti nukkuminen yms voi aiheuttaa.
Mutta en usko yhtään että kaikki tämän ketjun äkkirupsahtajat ovat 18v lähtien käyttäneet vähintään SPF 30 (parempi olisi SPF 50 Pa +++) aurinkosuojaa joka päivä helmikuusta lokakuuhun, ja talvellakin hyvä kosteutus yms.
Usko mitä tahdot, mutta minun perusteluni ovat tieteessä.
Tiede ei tue sitä että naishormonien tasojen väheneminen aiheuttaisi merkittävää ihon vanhenemista tai ainakaan mitään äkkinäistä.
Minäkin olin tuohon n. 45 v asti nuorekas ja hehkeä. Sitten piti ostaa silmälasit
Vierailija kirjoitti:
Uskon että myös muutaman vuoden stressi ja siihen liittyvä huonosti nukkuminen yms voi aiheuttaa.
Mutta en usko yhtään että kaikki tämän ketjun äkkirupsahtajat ovat 18v lähtien käyttäneet vähintään SPF 30 (parempi olisi SPF 50 Pa +++) aurinkosuojaa joka päivä helmikuusta lokakuuhun, ja talvellakin hyvä kosteutus yms.Usko mitä tahdot, mutta minun perusteluni ovat tieteessä.
Tiede ei tue sitä että naishormonien tasojen väheneminen aiheuttaisi merkittävää ihon vanhenemista tai ainakaan mitään äkkinäistä.
No eivät tietenkään ole, kasarilla nuoria olleet käyttivät jotain aurinkoa vahvistavia öljyjä jopa että oikein tarttuisi rusketus, syvä rusketus oli muotia.
Ja aivan sama mulle mistä tämä äkkirupsahdus johtuu, mutta se on todellista ja vissiinki vain ne jotka sen kokevat ymmärtävät sen. Yhtenä aamuna herää ja peilissä on väärä ihminen!
Hienoa jos et ole kokenut tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi 43 vuotiaana yhdessä yössä. Aamulla katsoin peiliin, että mitä v***ua! 😬
Noh, siitä on jo pari vuotta, ja hiljalleen tähän tottuu.Sama juttu, mutta en kyllä totu vaan ihan joka päivä tuo roikkuva/valahtanut alanaama vtutttaa ihan yhtä paljon. Oikeasti hurjaa huomata se ero kun nyt maskiaikana peilikuvassa näyttää taas ihan itseltään kun tuo katastrofialue on peitettynä.
Miten freesi sitä olisikaan jos tuo alanaama olisi pysynyt paikallaan :-(
Hei tää maskijuttu on ihan totta! Itsekin tunnen oloni paremmaksi ja entiseksi minäkseni, kun maski peittää kaksoisleuan ja roikahtaneet bulldogin posket!
En ole edes lihonut tai jojoillut painoni kanssa viimeisen parin vuoden aikana, joten mistä tuo kaksoisleukakin on ilmestynyt 😳 Tai siis semmonen löysä iho heti leuan alla. Mies silloin tällöin piruilee (ihan hyväntahtoisesti kylläkin) kaksoisleuasta, kun ei mulla ennen sellasta ollut. Rintojen ihokin alkanut veltostua, ja nänninpäät sojottaa kohta alaspäin. On se vaan ihanaa vanheta 😇
T:44v mieleltään nuori, mutta mummon kehossa.
Hihi, huomasin tuon myös. Pari viikkoa sitten kävin ostoksilla maski naamalla muutamassa kaupassa saman iltapäivän aikana. Ihmettelin kun nimenomaan nuorenpuoleiset miehet kaikissa liikkeissä olivat minulle kovin ystävällisiä ja puheliaita, tekivät suorastaan tikusta asiaa. Normaalisti kukaan ei kiinnitä minuun mitään huomiota. Sitten juolahti mieleeni että maski naamalla ja koronan takia pitkäksi venähtänyt suttunutturatukka raidalliseksi "blondiksi" harmaantuneena olin ehkä heidän silmissään suorastaan puoleensavetävä. Muutakaan selitystä en yhtäkkiselle ekstrahuomiolle keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en usko yhtään että kaikki tämän ketjun äkkirupsahtajat ovat 18v lähtien käyttäneet vähintään SPF 30 (parempi olisi SPF 50 Pa +++) aurinkosuojaa joka päivä helmikuusta lokakuuhun, ja talvellakin hyvä kosteutus yms.Usko mitä tahdot, mutta minun perusteluni ovat tieteessä.
Tiede ei tue sitä että naishormonien tasojen väheneminen aiheuttaisi merkittävää ihon vanhenemista tai ainakaan mitään äkkinäistä.No eivät tietenkään ole, kasarilla nuoria olleet käyttivät jotain aurinkoa vahvistavia öljyjä jopa että oikein tarttuisi rusketus, syvä rusketus oli muotia.
Ja aivan sama mulle mistä tämä äkkirupsahdus johtuu, mutta se on todellista ja vissiinki vain ne jotka sen kokevat ymmärtävät sen. Yhtenä aamuna herää ja peilissä on väärä ihminen!
Aikoinaan ei tosiaan ollut yleisesti tiedossa auringon vaarat ja vaikutukset, ja sittenkin kun oli, niin ei niistä pitkään puhuttu. Varmasti monet olisivat paremmin suojautuneet, jos vain olisivat tienneet.
Voin kuvitella, että tuntuu todella ikävältä että ulkonäkö on nopeasti muuttunut huonompaan.
Muutoksiin VOI kuitenkin vielä vaikuttaa, ja ehkäistä ihon vanhenemistä lisää.
Aloittajakin on vain 30-vuotias. Vielä on vuosikymmeniä aikaa nauttia hyvän ihonhoidon tuloksista!
Ja mielestäni ei ole pinnallista panostaa esim. hyvin valittuun kosmeettiseen toimenpiteeseen, jos se palauttaa itsetunnon. Vaihtoehdot ovat nykyään paljon laajemmat kuin vain kasvojenkohotus :D
Mutta rahojani en haaskaisi mihinkään ebayn tms huijauslaitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiede ei tue sitä että naishormonien tasojen väheneminen aiheuttaisi merkittävää ihon vanhenemista tai ainakaan mitään äkkinäistä.No eivät tietenkään ole, kasarilla nuoria olleet käyttivät jotain aurinkoa vahvistavia öljyjä jopa että oikein tarttuisi rusketus, syvä rusketus oli muotia.
Aikoinaan ei tosiaan ollut yleisesti tiedossa auringon vaarat ja vaikutukset, ja sittenkin kun oli, niin ei niistä pitkään puhuttu. Varmasti monet olisivat paremmin suojautuneet, jos vain olisivat tienneet.
Voin kuvitella, että tuntuu todella ikävältä että ulkonäkö on nopeasti muuttunut huonompaan.
Aloittajakin on vain 30-vuotias. Vielä on vuosikymmeniä aikaa nauttia hyvän ihonhoidon tuloksista!
Ja mielestäni ei ole pinnallista panostaa esim. hyvin valittuun kosmeettiseen toimenpiteeseen, jos se palauttaa itsetunnon. Vaihtoehdot ovat nykyään paljon laajemmat kuin vain kasvojenkohotus :DMutta rahojani en haaskaisi mihinkään ebayn tms huijauslaitteisiin.
Esim. sculptra injektiohoito joka tutkitusti lisää omaa collageenintuotantoa, maksaa näköjään suomessa n. 600-800e. On uudehko hoito jolla on pitkäkestoiset tulokset. Tähän vielä joku ihon tekstuuria parantava kemiallinen kuorinta ja ainakin 5 vuotta saa kasvoilta pois luultavasti alle 1500e hintaan.
No on aika dramaattista settiä täällä.
Koskaan en ole nähnyt tai tuntenut yhtäkään ”rajusti rupsahtanutta” ihmistä, en yhdessä yössä rupsahtanutta tms.
Tästä ketjusta tulee olo, että osa naisista vaan syynää sitä naamaansa oikein urakalla ja kokee sen todella dramaattisena ”rajuna rupsahduksena” ja ”yhdessä yössä rupsahtamisena” kun tajuavat, etteivät näytä ikuisesti parikymppisiltä.
Kuten EI KUKAAN.
En tiedä missä nää ”rajusti rupsahtaneet” bulldogit ja muut karmein sanankääntein ketjussa kuvaillut muijat lymyää, mutta missään niitä ei näy.
Kirjoittajien sisäisestä kokemusmaailmasta nää tekstit täällä kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole nähnyt tai tuntenut yhtäkään ”rajusti rupsahtanutta” ihmistä, en yhdessä yössä rupsahtanutta tms.Tästä ketjusta tulee olo, että osa naisista vaan syynää sitä naamaansa oikein urakalla ja kokee sen todella dramaattisena ”rajuna rupsahduksena” ja ”yhdessä yössä rupsahtamisena” kun tajuavat, etteivät näytä ikuisesti parikymppisiltä.
Kuten EI KUKAAN.En tiedä missä nää ”rajusti rupsahtaneet” bulldogit ja muut karmein sanankääntein ketjussa kuvaillut muijat lymyää, mutta missään niitä ei näy.
Kirjoittajien sisäisestä kokemusmaailmasta nää tekstit täällä kertoo.
No, vaikka et ymmärrä niin ei se tarkoita että sitä ei tapahdu. Jos joku täällä sanoisi "mun jalkaa särkee", ei tulisi mieleeni tulla kirjoittamaan että "mun jalkaa ei ole ikinä särkenyt eli kenenkään toisen ei voi".
En syynää naamaani enempää kuin kukaan muukaan, uskoisin, mutta olen tosiaan kokenut sen että ihan muutamassa päivässä näytän eri ihmiseltä kuin ennen, pysyvästi. Onnittelen teitä jotka ette tätä koe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mielestäni ei ole pinnallista panostaa esim. hyvin valittuun kosmeettiseen toimenpiteeseen, jos se palauttaa itsetunnon. Vaihtoehdot ovat nykyään paljon laajemmat kuin vain kasvojenkohotus :DMutta rahojani en haaskaisi mihinkään ebayn tms huijauslaitteisiin.
Esim. sculptra injektiohoito joka tutkitusti lisää omaa collageenintuotantoa, maksaa näköjään suomessa n. 600-800e. On uudehko hoito jolla on pitkäkestoiset tulokset. Tähän vielä joku ihon tekstuuria parantava kemiallinen kuorinta ja ainakin 5 vuotta saa kasvoilta pois luultavasti alle 1500e hintaan.
Kyllä, nykyhoidot ovat tosi tehokkaita. Mielestäni kemiallinen kuorinta jo yksin kirkasti ihon ihanasti ja poisti muutaman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole nähnyt tai tuntenut yhtäkään ”rajusti rupsahtanutta” ihmistä, en yhdessä yössä rupsahtanutta tms.Tästä ketjusta tulee olo, että osa naisista vaan syynää sitä naamaansa oikein urakalla ja kokee sen todella dramaattisena ”rajuna rupsahduksena” ja ”yhdessä yössä rupsahtamisena” kun tajuavat, etteivät näytä ikuisesti parikymppisiltä.
Kuten EI KUKAAN.En tiedä missä nää ”rajusti rupsahtaneet” bulldogit ja muut karmein sanankääntein ketjussa kuvaillut muijat lymyää, mutta missään niitä ei näy.
Kirjoittajien sisäisestä kokemusmaailmasta nää tekstit täällä kertoo.No, vaikka et ymmärrä niin ei se tarkoita että sitä ei tapahdu. Jos joku täällä sanoisi "mun jalkaa särkee", ei tulisi mieleeni tulla kirjoittamaan että "mun jalkaa ei ole ikinä särkenyt eli kenenkään toisen ei voi".
En syynää naamaani enempää kuin kukaan muukaan, uskoisin, mutta olen tosiaan kokenut sen että ihan muutamassa päivässä näytän eri ihmiseltä kuin ennen, pysyvästi. Onnittelen teitä jotka ette tätä koe.
Mutta jostain syystä kukaan muu ei sitä huomaa kuin sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
Olkaa itsellenne armollisia <3
Jokainen vanhenee ja se on ihan ok!
Kenelle on ok ja kenelle ei. Tuntuu että jos joutuu nuorempien kanssa tekemisiin, menee uskottavuus, luulevat etten ymmärrä heitä, jos olen kovin kulahtaneen näköinen. Vaikka mieli olisi kuinka nuori.
Talvella kuiva sisäilma saa ihon näyttämään vanhemmalta. Kesä tuo taas hehkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muuten useampikin "huijauslaite" ja olen ollut kaikkiin tosi tyytyväinen. Eivät ole kalliita edes, ja jos ei huomaa eroa entiseen voi useinkin palauttaa sen vempaimen. Itse en ole palauttanut mitään, koska kaikki on tosiaan auttanut. Teknologia on edistynyt huikeasti viime vuosina.
Luulen että kaikki jotka näistä äkkirupsahduksista kertovat, eivät käytä aurinkorasvaa päivittäin.
UV säteily tutkitusti aiheuttaa valtaosan ihon vanhenemisen muutoksista, kuten rypyt, epätasainen väri ja roikkuminen (tuhoaa collageenia).
Vielä ei ole heillekään liian myöhäistä, auringolta suojauksen voi aloittaa nyt ja 10 vuoden päästä näyttää nuoremmalta kuin ikätoverit.
Myös kosmeettiset toimenpiteet ovat vaihtoehto :) myös erilaisilla lasereilla, kuorinnoilla ja pistoksilla voi saada todella merkittäviä tuloksia.