Äkillinen rupsahtaminen
Olen yhtäkkiä rupsahtanut oikein kunnolla ja ikää on vasta kolmekymmentä. Voiko naamaa pelastaa enää millään? Vielä pari kuukautta sitten iho oli melkein rypytön. Ihmetyttää mitenkä voi parissa kuukaudessa muuttua kuin toiseksi ihmiseksi. Olen stressannut valtavasti viimeiset kaksi vuotta, mutta nyt vihdoin stressi helpottanut.
Ihmetyttää kun jotkut vetää kaksin käsin tupakkaa ja heidän ihosta ei huomaa vanhenemista. Panostan kosmetiikkaan ja en polta, mutta iho näyttää siltikin roikkuvalta.
Kommentit (1130)
Olkaa itsellenne armollisia <3
Jokainen vanhenee ja se on ihan ok!
Mulla oli nuorena tosi pyöreät posket, vaikka olin hoikka. Nyt ikä on tuonut naamaan vähän luonnetta. Totta kai olisin kyllä mieluummin nuorena ollut kauniimpi. Mutta siis vanheneminen ei mun kohdalla ole pelkästään negatiivista.
Nuoruutta ei saa takaisin, mutta olen huomannut, että näistä jutuista on apua:
- liikunta ja urheilu ulkona, ainakin 1 h joka päivä
- apteekin ihkut Bellavita-tuotteet, nää toimii oikeasti eikä ole kalliita
- ihoa ei saa kuoria usein
- riittävä uni
- tupakka ja alkoholi pois
- sopiva kampaus ja itselle sopivat värit vaatteisiin
- painon pitäminen normaalina
- neutraalit ja luonnolliset sävyt meikkiin, ei esim. liian tummaa huulipunaa tai kulmaväriä
- hiukset vähän oikeaa väriä vaaleammaksi, ei mitään räväkkää punaista tai pinkkiä
- terveellinen ruokavalio, hedelmiä ja vihanneksia paljon, vältä liikaa suolaa ja rasvaa, syö paljon kalaa
- etsi oma tapasi elää ja mukava harrastus, josta nautit
Vierailija kirjoitti:
Lapset kun tulee niin kaikki seksikkyys menee. Älkää tehkö niitä.
No mikä asia kullekin on tärkeää? Olen seksikäs mieheni silmissä ja se riittää minulle ja jos lakkaisin olemasta sitäkin niin voi voi, sellaista elämä on. Lapsien tekoa en kadu hetkeäkään. Seksikkyys lakkaa kuitenkin viimeistään 40-50-vuotiaana, on lapsia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nuorena tosi pyöreät posket, vaikka olin hoikka. Nyt ikä on tuonut naamaan vähän luonnetta. Totta kai olisin kyllä mieluummin nuorena ollut kauniimpi. Mutta siis vanheneminen ei mun kohdalla ole pelkästään negatiivista.
Nuoruutta ei saa takaisin, mutta olen huomannut, että näistä jutuista on apua:
- liikunta ja urheilu ulkona, ainakin 1 h joka päivä
- apteekin ihkut Bellavita-tuotteet, nää toimii oikeasti eikä ole kalliita
- ihoa ei saa kuoria usein
- riittävä uni
- tupakka ja alkoholi pois
- sopiva kampaus ja itselle sopivat värit vaatteisiin
- painon pitäminen normaalina
- neutraalit ja luonnolliset sävyt meikkiin, ei esim. liian tummaa huulipunaa tai kulmaväriä
- hiukset vähän oikeaa väriä vaaleammaksi, ei mitään räväkkää punaista tai pinkkiä
- terveellinen ruokavalio, hedelmiä ja vihanneksia paljon, vältä liikaa suolaa ja rasvaa, syö paljon kalaa
- etsi oma tapasi elää ja mukava harrastus, josta nautit
Tästä puuttuu yksi tosi tärkeä, eli aurinkosuojaus, muuten hyvä lista!
Tää on totta että se tapahtuu joskus äkillisesti. Kesän jälkeen heräsin yksi aamu naama todella turpeana ja väsyneen näköisenä, posket oli siirtyneet hivenen alemmas että sen huomasi. Se jäi päälle vaikka toivoin että oli vaan huonosti nukuttujen öiden tms. seurausta. Olenkin aina vitsaillut että vanhempana jää se ns. aamunaama päälle, nyt ei ehkä niin naurata enää..
jos ottas valokuvan jokapäivä, niin tajuais että ei se tapahdu äkillisesti.
eikai kukaan omaa naamaa jatkuvasti katso tarkasti, siksi se tapahtuu muka huomaamatta.
Nyt sen tajuaa että Anistonit ja muut ”ikinuorer” ovat satavarmasti kiristyttäneet leukaperiään ja teettäneet hienovaraisia kasvojenkohotuksia.
Mikähän siinäkin on, että ikääntymisen myötä silmät näyttävät pienentyvän ja huulet kapenevan? Huomaa itsestä ja ihan uutisankkureista, näyttelijöistä ja muista julkisuuden henkilöistä jotka ovat ylittäneet 40 ikävuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sen tajuaa että Anistonit ja muut ”ikinuorer” ovat satavarmasti kiristyttäneet leukaperiään ja teettäneet hienovaraisia kasvojenkohotuksia.
Mikähän siinäkin on, että ikääntymisen myötä silmät näyttävät pienentyvän ja huulet kapenevan? Huomaa itsestä ja ihan uutisankkureista, näyttelijöistä ja muista julkisuuden henkilöistä jotka ovat ylittäneet 40 ikävuotta.
Huulet kapenee ihan siksi, kun rasvaa lähteeä kasvoista kauttaaltaan, myös huulista.
Silmien pieneneminen voi osin liittyä samaan, eli silmät näyttävät olevan syvemmällä kuopissa kun silmänalusista lähtee rasva. Ja osin myös useimmilla tapahtuvaan yläluomien roikahtamiseen. Luomet joko peittää suuremman osan näkyvää liikkuvaa luomea kuin ennen, tai tosiaan alkavat ihan roikkua silmän osin peittäen niin ettei liikkuvaa luomea näy enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi 43 vuotiaana yhdessä yössä. Aamulla katsoin peiliin, että mitä v***ua! 😬
Noh, siitä on jo pari vuotta, ja hiljalleen tähän tottuu.
Sama juttu, mutta en kyllä totu vaan ihan joka päivä tuo roikkuva/valahtanut alanaama vtutttaa ihan yhtä paljon. Oikeasti hurjaa huomata se ero kun nyt maskiaikana peilikuvassa näyttää taas ihan itseltään kun tuo katastrofialue on peitettynä.
Miten freesi sitä olisikaan jos tuo alanaama olisi pysynyt paikallaan :-(
Joo. Minulla oli nuorena todella hyvä iho ja siksipä en pitänyt siitä huolta kunnolla. Poltin ja join myös aika lailla. :(
Vierailija kirjoitti:
Tää on totta että se tapahtuu joskus äkillisesti. Kesän jälkeen heräsin yksi aamu naama todella turpeana ja väsyneen näköisenä, posket oli siirtyneet hivenen alemmas että sen huomasi. Se jäi päälle vaikka toivoin että oli vaan huonosti nukuttujen öiden tms. seurausta. Olenkin aina vitsaillut että vanhempana jää se ns. aamunaama päälle, nyt ei ehkä niin naurata enää..
Tuo aamunaama on sitten ihana kun vasta näin joskus iltapäivästä alkaa hävitä viimeiset tyynyn kuvat poskesta ja silmätkin saa taas kunnolla auki.
Eikä tosiaan ole huonojen elämäntapojen ansiota vaan tilanne oli nyt esim jouluherkkujen aikaan tätäkin normiakin pahempi.
Mä oon toistaiseksi näköjään sit säästyny äkkirupsauksilta. Mua ei oo koskaan luultu ikääni nuoremmaksi vaikka usein oisin niin toivonut, mut toisaalta ei kyllä vanhemmaksikaan. Tasaisesti vaan kun ikää tulee lisää, niin ulkonäkö muuttuu. Valokuvista vasta huomaan eron, peilistä tuntuu aina kurkkivan se sama kolho naama. Paino pysytellyt samoissa, johtuisko siitä sit osin? Hoikka rimpula oon, jos rasvakerrokset asiaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon toistaiseksi näköjään sit säästyny äkkirupsauksilta. Mua ei oo koskaan luultu ikääni nuoremmaksi vaikka usein oisin niin toivonut, mut toisaalta ei kyllä vanhemmaksikaan. Tasaisesti vaan kun ikää tulee lisää, niin ulkonäkö muuttuu. Valokuvista vasta huomaan eron, peilistä tuntuu aina kurkkivan se sama kolho naama. Paino pysytellyt samoissa, johtuisko siitä sit osin? Hoikka rimpula oon, jos rasvakerrokset asiaan vaikuttaa.
Ainiin, ja ikä alkaa nykyään vitosella.
Mulla rupsahti naama mutta hankin netistä semmosen laitteen jolla hierotaan kasvoja. Siinä on valoja semmosta ihmeellistä sähköä. Väri muuttui heti tasaisemmaksi ja kasvot kiinteytyivät. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 47 v ja suunnilleen tähän asti olen ollut sen näköinen, että ihmiset ovat pöyristelleet, miten mulla muka voi olla jo yli kaksikymppiset lapset. Papereita kysytään, jos Alkossa joskus käyn. Mutta. Nukun luonnostaan vatsallani ja ihan viime aikoina olen huomannut, että neste pakkautuu yön aikana naamaan ja se näyttää aamulla aika rähjäiseltä: turvotuksia, joiden reunoilla vastaavasti juonteita. Syömis- tai juomistavat on ihan ok ja entisellään, ja naama kyllä normalisoituu pikkuhiljaa aamun kuluessa. Mutta siis tuollainen varhaisaamu-look on jotain uutta :(
Tuo vatsallaan nukkuminen valitettavasti vanhentaa lopulta pysyvästi liian helposti, koska aiheuttaa turvotusta, joka lähtee tietysti pois, mutta tuo pumppaus eestaas on se vanhentaa asia. Aivan kuten alkoholia juovilla tai huonon ruokavalion (eines, sokeri, suola) ihmisillä. Turpoaa->laskee->turpoaa->laskee... Siksi esim geishat ovat aikoinaan opetelleet nukkumaan kovalla tyynyllä selällään. Itsekin nukun aina mahallaan ja harmittaa, kun aamulla on naama ihan vinossa ja pöhössä, mutta en osaa nukkua mitenkään muuten.
Mä nukuin ennen aina vatsallani, mutta opin siitä pois kun hommasin itselleni sellaisen niskatyynyn, sellaisen hevosenkengänmallisen (tempur-materiaalia). Kannattaa kokeilla sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi 43 vuotiaana yhdessä yössä. Aamulla katsoin peiliin, että mitä v***ua! 😬
Noh, siitä on jo pari vuotta, ja hiljalleen tähän tottuu.Sama juttu, mutta en kyllä totu vaan ihan joka päivä tuo roikkuva/valahtanut alanaama vtutttaa ihan yhtä paljon. Oikeasti hurjaa huomata se ero kun nyt maskiaikana peilikuvassa näyttää taas ihan itseltään kun tuo katastrofialue on peitettynä.
Miten freesi sitä olisikaan jos tuo alanaama olisi pysynyt paikallaan :-(
Hei tää maskijuttu on ihan totta! Itsekin tunnen oloni paremmaksi ja entiseksi minäkseni, kun maski peittää kaksoisleuan ja roikahtaneet bulldogin posket!
En ole edes lihonut tai jojoillut painoni kanssa viimeisen parin vuoden aikana, joten mistä tuo kaksoisleukakin on ilmestynyt 😳 Tai siis semmonen löysä iho heti leuan alla. Mies silloin tällöin piruilee (ihan hyväntahtoisesti kylläkin) kaksoisleuasta, kun ei mulla ennen sellasta ollut. Rintojen ihokin alkanut veltostua, ja nänninpäät sojottaa kohta alaspäin. On se vaan ihanaa vanheta 😇
T:44v mieleltään nuori, mutta mummon kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulle kävi niin viime vuoden aikana. Olen 39v ihan pian.
Nestettä kertyy helpommin ja nahka on alkanut roikkua.
Iho on kuiva ja eloton. Vaatteet ei istu vaikka paino ei ole viime aikoina noussut eli kehon koostumuksesta tapahtunut jotain.
Mulla kyllä pitkäaikainen stressi ja liiallinen alkoholin käyttö tätä rupsahtamista kyllä edesauttavat.
Mutta olen huomannut että liian laiha/ kuiva ei kannata olla, sekin vanhentaa. Itsellä pitäis pudottaa muutama kilo mutta en nyt kyllä viitsi kun naama roikkuu sitte vielä pahemmin
Juuri näin, vielä 90-luvulla oli sanonta että kun nainen tulee tiettyyn ikään pitää päättää kumpi näyttää hyvältä, naama vai pylly. Eli että liika laihdutus, jolla saa pyllyn timmiksi rupsahduttaa kasvot. En tiedä sopiiko tuo sanonta enää tähän aikaan, kun pyllyyn(kin) halutaan volyymia luisevuuden sijaan. Mutta joo, jos noista pitäisi toinen valita niin mieluummin ne nuorekkaat kasvot.
Sokeri ja maitotuotteet näkyy ekana kasvoista. Iho alkaa roikkuu ja on veltto.
Vaihdevuodet. Normaalia. Emme ole ikuisesti nuoria :D