Kun mies menettää mielenkiintonsa heti
Ensimmäisen kerran jälkeen. Halusin jatkaa keskustelua äsken poistetusta aiheesta. Siskot, olisiko vertaistukea? Veljet, voitteko avata sielunmaailmaanne?
Miten pitäisi deittailua yrittää, kun sänkyyn menemällä mies katoaa sen siliän tien, mutta "pihtaamalla" lopputulos on täsmälleen sama? Kun taidan olla liian herkkä tähän, että annan itseni ihastua ja sitten se välitön kylmyys ja etäisyys on murskaavaa.
Aina kuulee kaverien tarinoita kuinka heti menivät sänkyyn ja nyt yhdessä vuosia jne. "Mitä sitä turhaan pihtaamaan?" No tämän takia. Miksi se kiinnostus katoaa tasan sillä sekunnilla kun homma on hoidettu? Ja mistä voi tietää etukäteen millainen mies ei näin käyttäytyisi? Ei mistään vaan pakko kokeilla?
Kommentit (551)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa, hyvä ap, ei ole mitään vikaa. Olet toiminut ihan oikein ja vastuullisesti. Miten muutoin voisikaan ihmissuhteessa toimia kuin luottaen toiseen ihmiseen varsinkin kun asioista on eksplisiittisesti keskusteltu ennen seksiä jne?
Mies tässä on se vastuullinen osapuoli. Hän käytti sinua ja tunteitasi täysin hyväkseen. Vaikuttaa, että hänellä väärä pää otti ohjat ja se käy todella helposti ihmisille, joilla ei ole henkustä kypsyyttä ja sydämen sivistystä.
Tilanteessanne tuollainen epäkohtelias kylmeneminen ja suoranainen häipyminen takavasemmalle heti seksin jälkeen on ainoastaan rottamaista.
Hiljeneminen voi kertoa myös miehen huonosta omastatunnosta ellei ole psykopaatti.
Olet ap sympaattisen, älykkään ja hyvällä tavalla herkän ihmisen oloinen nainen. Ja aivan ehdottomasti paremman miehen arvoinen. Tässä kohtaa ei voi kuin harmitella huonoa tuuriasi.
Nämä ensitreffeiltä seksiin ja hyvään parisuhteeseen -tyypit eivät ole sinua parempia, viisaampia, herkemmin tuntosarvin varustettuja naisia. He vain ovat olleet tuossa asiassa onnekkaampia. Ehkä elämä kuitenkin tällaiset tasaa - tai ei.
Osaisinpa neuvoa erottamaan oikeasti hyvät miehet sellaista hyvin esittävistä. Mutta pelimiehet ovat usein juuri niitä, joista ei uskoisi. Eivät suinkaan niitä tavoitelluimpia.
Heti pitkän parisuhteen jälkeen vapautunut mies on mielestäni riski. Sinä kuitenkin kohtasit vuoden sinkkuilleen. Hän ei edes ollut erityisen komea, joten vielä ei ollut saanut mahdollisuuksia kaataa mielestään tarpeeksi naisia. Kurjaa sinulle!
Itse olen pyrkinyt pitkittämään rakastelua, jotta saisin selvyyden miehestä, mutta ei sekään ihan aina ole toiminut. Oppirahat on varmaan meidän kaikkien maksettava. Hyviä ihmisiä on. Myös on hyviä miehiä.
Älä syytä itseäsi. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Tämän kypsymättömän miehen jatkoseurasta välttyminen on sinulle oikeasti lahja tulevaisuuteen, joka on parempi.
Toivon kaikkea hyvää sinulle!
Todella kaunis kiitos sanoistasi. Sait mut ihan liikuttumaan. Kuten aiemmin mainitsin, mulla on vähän kiltin tytön syndroomaa, ja syytän itseäni herkästi. Nytkin koko ajan meinaan ajatella että oma vika, mitäs menin, mitäs uskoin. Vaikka olet ihan oikeassa, mieshän tässä on käyttäytynyt huonosti. Ihan yhtä hyvin kaikki olisi voinut mennä nappiin ja nyt romanssimme jatkuisi.
Oikeasti, kiitos. Oloni parani juuri moninkertaisesti. En olisi itselleni osannut tuota sanoa.
Ole hyvä, ap! Kyllä elämä kantaa. Sinä selviät kaikesta, viisas nainen
Jotain sellaista siellä sängyssä paljastuu, tavalla tai toisella, joka tämän ilmiön aiheuttaa. Enkä todellakaan tarkoita sitä, että tuollainen käytös olisi hyväksyttävää, edes ymmärrettävää, paljastuu siellä mitä hyvänsä, mutta eihän tästä mitään muuta johtopäätöstä voi vetää. Itse kyllä kysyisin suoraan, jos tällainen tapahtuisi kerta toisensa jälkeen. Yksi yksittäinen nyt menisi, laittaisin ääliömäisen käyttäytymisen piikkiin. Mutta useita samanlaisia? Kyllä haluaisin tietää, missä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pohdiskelija-vieras kirjoitti:
Oletko ennen näitä petipuuhia keskustellut miehen kanssa mitä hän elämältä haluaa..? Onko tavoitteena parisuhde vai hetken hauskanpito?
Oletko kertonut omia odotuksiani?
Tiedätkö mitä haluat?
Toisen on hankala tietää mitä haluat jos et kerro..Luultavasti et ole ymmärtänyt etteivät he etsi suhdetta..?
Tai entäs jos tämä kylmeneminen on vain päässäsi?
Entäs jos he vaan ovat ihan omia itsejään aamulla, eikö jotain super-rakastuneita kuten ehkä toivoisit?Suhteet ovat kahden ihmisen yhdessä luomia asioita.
Aikuisilla saattaa olla voimakasta seksuaalista vetovoimaa alkuun, mutta silti rauhallisuutta ja järkeä päässä toimiakseen arkisesti aktin jälkeen. Usein jopa pieni "hulluus" -viba tulee ihmisestä joka odottaa seksin jälkeen jotain, varsinkin jos sänkyyn on päädytty ilman odotuksia.Kuten jo mainitsin, etsimme molemmat jotain merkityksellisempää kuin irtoilu, mutta ei heti samana päivänä vakavaa. Ajatuksemme kohtasivat siis täysin, hän kertoi minulle ensin, eli tiedän siitä ettei ainakaan peilannut omia sanojani kun ajatteli että haluan kuulla niin.
Mies halusi vain pimpiä ja mielisteli sinua sen takia. Sinä et tunnistanut tätä, vaan kuvittelit miehen olevan ihastunut.
Case closed. Uutta matoa koukkuun.
Minulta on monikin mies halunnut vain pimpiä ja aika moni on sitä myös saanut. Silti kertaakaan kohdalleni ei ole osunut tuollaista käyttäytymistä, jota aloittaja on kohdannut jo useita kertoja. Ei kertaakaan. Ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin harhakäsitys modernissa maailmassa että naiset kuvittelevat voimaantuvansa yms. vapaan seksuaalisuuden kautta kun juuri noinhan he antavat sen pois. Mitä useammalle ja mitä helpommin annat sitä arvottomammaksi muutut, mutta sitä sun ei tietenkään haluta tajuavan, sillä miehet joutuisivat kasvamaan miehiksi, ei olisi enää helppoja panoja, vain kunnollisia naisia ja miehiä jotka ottavat vastuun teoistaan.
Jaa-a. Mä aika huolettomasti harrastan seksiä, enkä todellakaan pihtaile jos itse haluan miestä. Kuitenkin varmaan 95% miehistä haluaisi tavata uudelleen yhteisen yön jälkeen ja kiinnostuksen lopahtamisia on tapahtunut aika tasapuloisesti puolin ja toisin vaihtelevien aikojen kuluessa. Oman kokemuksen mukaan aika harva mies on kiinnostunut siitä, kuinka monta kumppania mulla on aiemmin ollut, joten en ainakaan omassa elämässäni ole kohdannut kovinkaan usein ajatusmallia, jonka mukaan useammat kumppanit tekisivät naisesta arvottoman. Tai ehkä mä vaan olen onnistunut tapailemaan harvinaisen täyspäisiä miehiä.
Kuulostaa valitettavasti siltä, että syynä on ollut sinun kokemattomuutesi ja jännitys sängyssä. Vaikka mies on lauennut, ei tarkoita että seksi oli hänen mielestään hyvää. Itse seksiakti teillä taisikin kestää vain vähän aikaa. Jos mies on itse kokenut seksin saralla, tällainen kerta on voinut olla hänelle tylsää. Olet puhunut hänelle jännityksestäsi ja kokemattomuudestasi, mies varmaankin etsii sänkyyn kumppania joka on jo "vapautunut" ja pystyy heittäytymään. Mies ei ollut tarpeeksi kiinnostunut sinusta, että olisi jäänyt odottelemaan "vapautumistasi". Eli yksinkertaisesti teidän seksuaaliset lähtökohdat ja halut ei vaan natsanneet.
Ei-suosittu mies. 7 vuoden suhde, jonka päätteeksi nainen pettää ja jättää. Kostonhalu ja naisviha alkaa kyteä. Ap:n kaltainen ujo ja jännittynyt nainen tulee vastaan. Miehessä roihahtaa halu rankaista ja olla kerrankin se hyväksikäyttäjä.
Olen nainen, mutta olen varmaan itse käyttäytynyt samoin miestä kohtaan pari kertaa kun seksi olikin ihan kamalaa. Se on todella kiusallinen tilanne, että ollaan oltu tosi fiiliksissä ja sitten omat orastavat tunteet kuolevat kammottavaan räpellykseen. Ja pahimmillaan se toinen ei yhtään tajua, että homma ei todellakaan mennyt hyvin ja on ihan raukeana ja hymyilevänä vieressä ja itse yrität keksiä miten saisit tyypin kohteliaasti pihalle ja miten ilmaiset, että ei ole kiinnostusta nähdä enää. Oman kokemukseni perusteella kundit yleensä pyrkivät pitämään naisesta kiinni silloinkin, kun eivät oikeasti halua vakavaa suhdetta, sillä miehelle on järkevää pitää kaikki ovet raollaan, että tarvittaessa voi olla saumaa edes booty calliin.
Siksi olen taipuvainen epäilemään, että seksi sinun kanssasi ei ollut miehille mieleistä, sillä jos mies olisi saanut jotain hyvää, hän olisi yrittänyt saada sitä toistekin. Ja jos kyseessä on todella jatkuvasti toistuva kuvio, kyseessä ei taida olla mikään erikoinen yksittäistapauskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa valitettavasti siltä, että syynä on ollut sinun kokemattomuutesi ja jännitys sängyssä. Vaikka mies on lauennut, ei tarkoita että seksi oli hänen mielestään hyvää. Itse seksiakti teillä taisikin kestää vain vähän aikaa. Jos mies on itse kokenut seksin saralla, tällainen kerta on voinut olla hänelle tylsää. Olet puhunut hänelle jännityksestäsi ja kokemattomuudestasi, mies varmaankin etsii sänkyyn kumppania joka on jo "vapautunut" ja pystyy heittäytymään. Mies ei ollut tarpeeksi kiinnostunut sinusta, että olisi jäänyt odottelemaan "vapautumistasi". Eli yksinkertaisesti teidän seksuaaliset lähtökohdat ja halut ei vaan natsanneet.
Toisin sanoen perinteinen kuspää. Tietää haluavansa kokeneen, vapautuneen ja heittäytymään kykenevän kumppanin mutta silti on pakko saada sänkyyn myös se jännittäjänainen josta tietää jo etukäteen ettei ole sitä mitä hän etsii.
OK, eli olitte molemmat ennen tätä seksikokemusta sitä mieltä, että mitään vakavaa ette halua. Mitä jos mies tulikin toisiin aatoksiin? Hän haluaisikin vakavan suhteen ja heti, mutta sinä et? Siinä tilanteessa saattaa pettyä niin pahasti sekä itseensä että sinuun. Puhumallakin nämä asiat selviäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Ei-suosittu mies. 7 vuoden suhde, jonka päätteeksi nainen pettää ja jättää. Kostonhalu ja naisviha alkaa kyteä. Ap:n kaltainen ujo ja jännittynyt nainen tulee vastaan. Miehessä roihahtaa halu rankaista ja olla kerrankin se hyväksikäyttäjä.
Eli joku läheisväkivaltaa kokenut nainen voisi treffeillä hakata sut pesäpallomailalla paskaksi, koska haluaisi kerrankin olla se pahoinpitelijä ja se on sun mielestä ihan ymmärrettävää?
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ensisijainen syy silloin ole ap:n kokemattomuus ja jännitys, vaan se ettei miestä kiinnosta tarpeeksi eikä ollut tunteita ap:ta kohtaan. Jos mies olisi aidosti ihastunut, tai jopa rakastunut, niin olisi itselleenkin selitellyt tuon huonon kerran parhain päin, laittanut jännityksen piikkiin ja oltaisi jatkettu tapailua. Harvoin se seksi ensimmäisellä kerralla on tajunnanräjäyttävää. Aikamoisesta alun kohelluksesta monet jatkaa ihan avioliittoonkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joku läheisväkivaltaa kokenut nainen voisi treffeillä hakata sut pesäpallomailalla paskaksi, koska haluaisi kerrankin olla se pahoinpitelijä ja se on sun mielestä ihan ymmärrettävää?
Aika äärimmäinen esimerkki, mutta totta se on, että väkivalta synnyttää lisää väkivaltaa.
Puhumalla asiasta ja odotuksistaan etukäteen ja suoraan. Ei mitään valtapelejä, pihtaamista ja riskin ottamista sänkyyn menemisellä ("kyllä se varmaan on luotettava ja tosissaan kun on tähän asti vaikuttanut siltä"). Ihan kaikkein parasta olisi etsiä miestä, jolla on samanlaiset odotukset ja arvot kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niiltä miehiltä sitten voi suoraan kysyä, että mitä tapahtui? Jos kerran ap mainostaa olevansa sosiaalinen ja puhelias, niin mikä estää kysymästä suoraan? Pelkäänkö kuitenkin, että vastaus ei olisi mieluinen sinulle?
Ei se kysyminen välttämättä hyödytä mitään. Minulle kävi yhden miehen kanssa vähän samoin kuin aloituksessa ja kysyin asiasta mieheltä sitten kun hän sanoi ettei enää halua tavata. Sain selitykseksi kryptistä kiertelyä ja kaartelua, en suoraa vastausta. Siis yhtä tyhjän kanssa.
Ei siinä naisen/miehen/molempien tarvi olla mikään kokenut heittäytyjä että seksi sujuu. Kyllä se toimii kahden ihmisen välillä jos on toimiakseen.
Ihan vaan perinteisesti kyse on siitä, ettei pidä antaa liian nopeasti vaikka se kuinka onkin nykymeininkiä. Se vaan karkottaa miehet ja helppo saalis ei enää maistu. Sanoisin että muutama kk kannattaa odottaa. Tässä vaiheessa tuntee jo paremmin toisen ja mies suhtautuu vakavammin kuin aiempiin, jotka kaikki olleet valmiita viimeistään parien treffien jälkeen. Nää on sitten avioliittoainesta kun mies kokee kerrankin olevansa epävarma. Ja jos mies ei jaksa sitä aikaa odottaa on se merkki siitä, et oli väärä mies. Se oikea kyllä odottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika äärimmäinen esimerkki, mutta totta se on, että väkivalta synnyttää lisää väkivaltaa.
Kyllä, mutta eihän se ole mikään ideaalitilanne, että me kostetaan kokemiamme vääryyksiä ihmisille, joilla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä. Jokainen henkisesti kypsä ja aidosti hyvä tyyppi tajuaa tämän ja se kertoo, että ekan kommentin pettävästä ja jättävästä tyttiksestä kirjoittanut tyyppi joka kosti vääryydet viattomalle naiselle ei ole henkisesti kypsä eikä aidosti hyvä ihminen.
Täällä on naurettavia kommentteja siitä että syy olisi ollut sun kokemattomuudesta sängyssä. Tää se syy ei ainakaan ole! Toki jos kemiat ei natsaa, mutta se ei silloin liity mihinkään kokemuksen määrään. Kaikkea ne ihmiset uskottelee...
Onnekas seksuaalisesti etuoikeutettu nauta! Sinä saat mielenkiintoa edes hetkeksi.
Kyllä nää pelimiehet hommansa taitaa.
Mies halusi vain pimpiä ja mielisteli sinua sen takia. Sinä et tunnistanut tätä, vaan kuvittelit miehen olevan ihastunut.
Case closed. Uutta matoa koukkuun.