Kun mies menettää mielenkiintonsa heti
Ensimmäisen kerran jälkeen. Halusin jatkaa keskustelua äsken poistetusta aiheesta. Siskot, olisiko vertaistukea? Veljet, voitteko avata sielunmaailmaanne?
Miten pitäisi deittailua yrittää, kun sänkyyn menemällä mies katoaa sen siliän tien, mutta "pihtaamalla" lopputulos on täsmälleen sama? Kun taidan olla liian herkkä tähän, että annan itseni ihastua ja sitten se välitön kylmyys ja etäisyys on murskaavaa.
Aina kuulee kaverien tarinoita kuinka heti menivät sänkyyn ja nyt yhdessä vuosia jne. "Mitä sitä turhaan pihtaamaan?" No tämän takia. Miksi se kiinnostus katoaa tasan sillä sekunnilla kun homma on hoidettu? Ja mistä voi tietää etukäteen millainen mies ei näin käyttäytyisi? Ei mistään vaan pakko kokeilla?
Kommentit (551)
Odottakaa ja tutustukaa ajan kanssa.
Pilluatekis mieli, missäs päin ap:n voisi tavata?
pohdiskelija-vieras kirjoitti:
Oletko ennen näitä petipuuhia keskustellut miehen kanssa mitä hän elämältä haluaa..? Onko tavoitteena parisuhde vai hetken hauskanpito?
Oletko kertonut omia odotuksiani?
Tiedätkö mitä haluat?
Toisen on hankala tietää mitä haluat jos et kerro..Luultavasti et ole ymmärtänyt etteivät he etsi suhdetta..?
Tai entäs jos tämä kylmeneminen on vain päässäsi?
Entäs jos he vaan ovat ihan omia itsejään aamulla, eikö jotain super-rakastuneita kuten ehkä toivoisit?Suhteet ovat kahden ihmisen yhdessä luomia asioita.
Aikuisilla saattaa olla voimakasta seksuaalista vetovoimaa alkuun, mutta silti rauhallisuutta ja järkeä päässä toimiakseen arkisesti aktin jälkeen. Usein jopa pieni "hulluus" -viba tulee ihmisestä joka odottaa seksin jälkeen jotain, varsinkin jos sänkyyn on päädytty ilman odotuksia.
Kuten jo mainitsin, etsimme molemmat jotain merkityksellisempää kuin irtoilu, mutta ei heti samana päivänä vakavaa. Ajatuksemme kohtasivat siis täysin, hän kertoi minulle ensin, eli tiedän siitä ettei ainakaan peilannut omia sanojani kun ajatteli että haluan kuulla niin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki olettavat ettei tässä odotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ylempänä toteat, ettei asiasta voinut kysyä tuntemattomalta ihmiseltä. Pilluavoi kyllä tuntemattomalla ihmiselle antaa. Olet aika ristiriitainen jutuissasi, olisiko tällä vaikutusta tuohon asiaan.
Mulla on käynyt päinvastoin, oon hyvin nopeasti hypännyt sänkyyn muutaman miehen kanssa ja he kaikki on jääneet kaipaamaan kanssani parisuhdetta (en itse lopulta kiinnostunut heistä kenestäkään siinä määrin että suhteeseen olisin alkanut). Toisaalta nämä miehet ei olleet mitään stereotyyppisiä fuckboyta, että riippuu varmaan miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta miehet eivät kykene arvostamaan liian helppoa naista. Pihtaamalla ei häviä mitään, korkeintaan kiinnostusta feikkaavan miehen vain "menettää".
Tässä teillä on siis luultavasti eri odotukset. Jos ihminen sanoo ettei halua "heti" vakavaa, niin toisille se on pari viikkoa, toisille kuukausia.
Keskustelitteko miten paljon asioista ennen sänkyyn menoa?
Vai kirkastuiko sinulle ajatus suhteesta ja hänelle ei?
Koska eihän se suhteen haluaminen sillä seksillä selviä.
Ihmiset haluavat suhteen tai sitten ei. Seksiä on suhteissa ja ilman.
Jos KAIKKI miehet kylmenee seksin jälkeen. Niin joko olet seksin aikana tai heti sen jälkeen jotenkin erilainen kuin ennen seksiä.
Mielikuva jonka olet itsestäsi antanut on siis osoittautunut "valheelliseksi" ja siksi mies on vetäytynyt.
Naisilla on erityinen taito osata valita antaa juuri niille miehille jotka ovat pelkän seksin perässä.
Miehille jotka on parisuhteen perässä annetaan "vaikutat kivalta kaverilta" pakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ylempänä toteat, ettei asiasta voinut kysyä tuntemattomalta ihmiseltä. Pilluavoi kyllä tuntemattomalla ihmiselle antaa. Olet aika ristiriitainen jutuissasi, olisiko tällä vaikutusta tuohon asiaan.
Ei, vaan kirjoitin "(vielä vieraalta) ihmiseltä". Ei tuntemattomalta, mutta ei kai kukaan väitä joidenkin viikkojen deittailun jälkeen ettei se uusi kumppani olisi yhtään vieras. Ei tuntematon, mutta ethän mitenkään voi tietää kaikkea hänestä. Etenkin kun hän juuri itse vieraannuttanut itsensä sinusta.
Ihmisillä voi olla vaikeuksia puhua suoraan tutullekin, kun he loukkaavat tunteitasi jotenkin. Mutta se oli nyt minun vikani että minuun sattui tuossa tilanteessa ja halusin sitten itsekin jo pois siitä?
Tässä teillä on siis luultavasti eri odotukset. Jos ihminen sanoo ettei halua "heti" vakavaa, niin toisille se on pari viikkoa, toisille kuukausia.
Keskustelitteko miten paljon asioista ennen sänkyyn menoa?
Vai kirkastuiko sinulle ajatus suhteesta ja hänelle ei?
Koska eihän se suhteen haluaminen sillä seksillä selviä.Ihmiset haluavat suhteen tai sitten ei. Seksiä on suhteissa ja ilman.
Jos KAIKKI miehet kylmenee seksin jälkeen. Niin joko olet seksin aikana tai heti sen jälkeen jotenkin erilainen kuin ennen seksiä.
Mielikuva jonka olet itsestäsi antanut on siis osoittautunut "valheelliseksi" ja siksi mies on vetäytynyt.
En edelleenkään haluaisi suhdetta, mutta olisin mielelläni tavannut uudestaan. Tai toisaalta jos aamulla ei olisi ollut tuota jäätävää etäisyyttä, en edes miettisi asiaa. Harmittelisin varmaan täällä yksinäni, että voi ei siitä tullut mitään, mutta ainakin oli kivaa. Nyt tuon täyskäännöksen vuoksi jäi näin paha mieli, kun ei ollut ensimmäinen kerta. Siksi halusin kuulla muiden kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadat ja tuhannet ihmiset antavat tuntemattomalle joka päivä, eikä heitä silti kohdella noin aamulla. Sinun tuomitsemisesti ei muuta sitä tosiasiaa, että jokainen saa antaa ihan kenelle haluaa ja ihan niin nopeasti kuin haluaa, mutta täydellinen ignooraaminen on silti huonoa käytöstä eikä ole APn vika tai muutenkaan hänen vastuullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä neuvoisin menemään tunteella. Eli ei sänkyyn jos ei itsestä tunnu hyvälle.
No mutta kun tuntuu. Sehän se onkin. Taas minua kuunneltiin, arvostettiin, ymmärrettiin. Oli mukavia treffejä ilman painostusta, ja aidosti hauskaa yhdessä. Ihastuin. Tuntui hyvältä joten mentiin sänkyyn. Jonka jälkeen mies tuskin katsoi silmiin. Tarjosi hijaiset kahvit aamulla. Se siitä. Enpä taas ole aikoihin itseäni näin tyhmäksi tuntenut. Miten voi tavata jonkun ja välttää nämä liian kipeät kokemukset? Ilmeisesti ei mitenkään?
Taisit olla pettymys sängyssä. Löysä alapää? Outie pini? Muuten vain surkea pano?
Jos et halua mitään vakavampaa, niin miksi sinua satuttaa se että mies ei halua mitään enää, siis sen jälkeen kun sai sen mitä halusi..
Jotenkin tässä ei odotukset vaan ole kohdanneet.
Ja harvemmin mies joka on huomaavainen, toisia kunnioittava ja osaa selkeästi ennen seksiä kertoa ettei etsi mitään vakavaa. Osaa seksin jälkeen toista kunnioittaen käyttäytyä, vaikka seksi olisi ollut aivan paskaa.
Ehkä vaan sitten valitset liian itsekkäitä jumal-olentoja sänkyysi ja odotat muunlaista kohtelua.
Jos et halua mitään vakavampaa, niin miksi sinua satuttaa se että mies ei halua mitään enää, siis sen jälkeen kun sai sen mitä halusi..
Ja harvemmin mies joka on huomaavainen, toisia kunnioittava ja osaa selkeästi ennen seksiä kertoa ettei etsi mitään vakavaa. Osaa seksin jälkeen toista kunnioittaen käyttäytyä, vaikka seksi olisi ollut aivan paskaa.
Ehkä vaan sitten valitset liian itsekkäitä jumal-olentoja sänkyysi ja odotat muunlaista kohtelua.
No pieleen meni tämä arvio. Ei minua harmita niin paljon se ettemme enää näe (vaikka sekin vähän koska seura oli kivaa siihen asti), vaan se loppu.
Enkä kyllä allekirjoita tuota että muka harvemmin ihmiset jotka ovat kunnioittavia osaisivat käyttäytyä jälkeenpäin. Kyllä on ihan realistista odottaa että nimenomaan kunnioittava ihminen käyttäytyisi hyvin.
"Valitset". Eli syy on minun? Minun pitäisi nähdä todella mukavan ja ihastuneesti käyttäytyvän miehen läpi?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaan sitten valitset liian itsekkäitä jumal-olentoja sänkyysi ja odotat muunlaista kohtelua.No pieleen meni tämä arvio. Ei minua harmita niin paljon se ettemme enää näe (vaikka sekin vähän koska seura oli kivaa siihen asti), vaan se loppu.
Enkä kyllä allekirjoita tuota että muka harvemmin ihmiset jotka ovat kunnioittavia osaisivat käyttäytyä jälkeenpäin. Kyllä on ihan realistista odottaa että nimenomaan kunnioittava ihminen käyttäytyisi hyvin.
"Valitset". Eli syy on minun? Minun pitäisi nähdä todella mukavan ja ihastuneesti käyttäytyvän miehen läpi?
Tarkennan vielä, että olinhan jo ihastunut, eli siinä mielessä harmittelen tuota ettei jatkoa tule, kun voi ihastua vaikkei haluaisikaan samana päivänä sitoutunutta parisuhdetta.
Anteeksi. Oli huono lauserakenne.
Siis harvemmin mies joka on huomaavainen, lopettaa olemasta huomaavainen.
Siellä oli kyllä piste välissä, mutta myönnän. Epäselvästi ilmaisin.
Jotenkin en tajua tätä. Tai sitten kohteliaat aikuiset miehet eivät ole kohteliaita aikuisia miehiä siellä päin enää seksin jälkeen...
Ja kyllä, sinä valitset kenen kanssa menet sänkyyn.
Et tietenkään sitä huonoa käytöstä.
Kauanko ehditte tuntea ja tutustua ennen jäätymistä?
Oliko molemmille selkeää mitä kumpikin haluaa?
Sotketko miehen himon tai sänkyyn kaato-yritykset ihastuneisuudeksi.
Kun kerrot että mies käyttäytyi ihastuneesti.
Yleensä ihastunt ihminen ei heilahda suuntaan tai toiseen kovin merkittävästi petipuuhien jälkeen, omien kokemuksieni kohdalla ainakaan.
Mutta jos ovat halunneet pelkkää pimperoa, niin kylmää kyytiä on seurannut.
Ja myöhemmin olenkin oppinut vähän kyselemään herrasmiesten menneisyydestä, suhteista, elämänkatsomuksesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassit on tyjennetty ja kohde vaihtuu. Tätä kutsutaan miehen seksuaalisuudeksi. Ei mies tarvitse naista muuhun kuin siemen jatkoksi ja reiäksi. Luulitko että juttukaveria sinusta etsitään?
Haha, mä en deittaile ketä hyvänsä just tämän takia. Olkaa muutkin valikoivampia! Toisen kanssa pitää tulla hyvä fiilis, suorastaan 🥰
Olen jo erittäin valikoiva, ja vuosia kerrallaan yksin. Odotan sitä aitoa tunneta, ihastusta. Ja tekoja, ei vain pelkkiä sanoja ja hurmausta. Kaikkia näitä sain ja silti homma loppui yhteen yöhön. Kuten aina. Fiilis oli superhyvä siihen sekuntiin asti. Eli kerro ihmeessä konkreettisesti miten löydät kumppaneita joiden kanssa ei käy noin?
Vuosia sinua lähestyi tavalliset miehet, jotka halusivat kivan kumppanin. Mutta sinä erittäin valikoit sen pitkän, tumman ja komean status-miehen, koska olethan sen arvoinen. Sen saman, jonka kaikki muutkin naiset halusivat. Tällä miehellä oli kylläkin takanaan 100 lyhytsuhdetta ja vain 1 pidempi parisuhde (lukioaikana), mutta sinun silmissäsi se vain lisäsi tämän miehen haluttavuutta ja toisaalta teillähän oli niin vahva kemia, että hääkellot jo kilisivät.
Minua ei lähestynyt kukaan noiden yksinäisten vuosien aikana.
Ko. mies ei ole pitkä, hiukset on joo ruskeat, komeus on suhteellista (sanoisin että söpö, ei komea), ammatiltaan toimistorotta, ei rikas tms.
Hänellä oli 7 vuoden parisuhde joka päättyi vuosi sitten. En voi tietää montako irtosuhdetta on ollut eikä asia kuulu minulle.
Oliko muita naurettavia oletuksia?
Miksi ei kuulu? Jos niitä on ollut 0 tai 30, kai se jotain kertoo ihmisestä? Et vain näe sitä, koska sinä olet nyt yksi hänen irtosuhteistaan.
Outoja luuloja taas miehistä. Pelkkää seksiä hakevia on niin miehissä kuin naisissakin. Kaikki eivät halua seksiä ollenkaan tai haluavat vasta myöhemmin.