Vyötärönympärys yli 80 cm, olen kuitenkin normaalipainoinen
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Mitat heittelee paljonkin riippuen siitä, onko päärynämallinen tai omppumallinen.
Juuri näin. Jos on omppumallinen niin se tarkoittaa sitä että rasva kertyy haitallisempiin paikkoihin kuin päärynämallisilla. Siksi omenojen pitää kiinnittää elintapoihin erityisesti huomiota, ei armahtaa itseään silläajatuksella kun mä nyt oon tämmönen 100 - 85 - 100.
Ketä varten pitää kiinnittää huomiota? Sinuako?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erimallisia. On pallomahaisia, riukujalkaisia ja sitten taas paksujalkaisia tiimalasivyötäröisiä. Ynnä muita.
Luurangot on kaikki samanmallisia. Hoikkia. Ylipaino kertyy kehoon eritavalla ihmisillä. Jos se kertyy vatsaan, niin vatsaontelot ovat täynnä rasvaa ja sisäelimet ovat rasvan peitossa. Se on terveydelle haitallista. Ei se pallomaha ole mikään pelkkä kosmeettinen haitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erimallisia. On pallomahaisia, riukujalkaisia ja sitten taas paksujalkaisia tiimalasivyötäröisiä. Ynnä muita.
Miksi tehdä aloitusta jos tietää johtuvan ruumiinrakenteesta, sen verran jokainen käsittää ettei silloin ole ongelmaa.
Pallomahaisuus naisilla ei ole kehotyyppi vaan elintapojen aiheuttaman hormonitoiminnan seurausta. Geeneillä on oma osuutensa kaikkeen mutta ennen elämäntapamuutoksen kokeilua en usko että keskivartalolihavuus on kenenkään luonnollinen olomuoto.
Ap ei kai ole kertonut mihin luokkaan kuuluu, voi olla pallomahainen mies.
Ööö no ensinnäkin voi olla piiloummetusta. Tai maha voi olla jatkuvasti turvoksissa. Minun pitäisi lopettaa syöminen ja juominem kokonaan, jotta saisin kaikesta turpoavan mahani kuriin. Lisäksi notkoselkä vie mahaa eteenpäin. No se ei ympärysmittaan vaikuta, mutta ulkomuotoon kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä aloitusta jos tietää johtuvan ruumiinrakenteesta, sen verran jokainen käsittää ettei silloin ole ongelmaa.
Miten niin ei ole ongelmaa? Onhan se. Läski keräytyy ihmisillä eri paikkoihin ja jos se keräytyy vyötärölle, se ON riski. Esim. monen inhoama "ruman näköinen" läski lanteilla, pakaroissa, reisissä ja jaloissa ei ole ongelmallista. Mutta vatsan kohdalla on.
Vyötärönympärys on PALJON tärkeämpi kuin painoindeksi. Ei pitkälläkään ihmisellä kuulu olla metrinen vyötärö.
Ja se mitta kannattaa kutistaa ennen vaihdevuosia, koska silloin ongelma vaan pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Mitat heittelee paljonkin riippuen siitä, onko päärynämallinen tai omppumallinen.
Juuri näin. Jos on omppumallinen niin se tarkoittaa sitä että rasva kertyy haitallisempiin paikkoihin kuin päärynämallisilla. Siksi omenojen pitää kiinnittää elintapoihin erityisesti huomiota, ei armahtaa itseään silläajatuksella kun mä nyt oon tämmönen 100 - 85 - 100.
Omaa terveyttään ja itseään varten! En ole äskeinen kirjoittaja, mutta eikö vastaus ole selvä? Vyötäröllä oleva rasva on epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Ööö no ensinnäkin voi olla piiloummetusta. Tai maha voi olla jatkuvasti turvoksissa. Minun pitäisi lopettaa syöminen ja juominem kokonaan, jotta saisin kaikesta turpoavan mahani kuriin. Lisäksi notkoselkä vie mahaa eteenpäin. No se ei ympärysmittaan vaikuta, mutta ulkomuotoon kuitenkin.
Kyllä on melkoinen ummetus jos kasvattaa parikymmentä senttiä vatsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallomahaisuus naisilla ei ole kehotyyppi vaan elintapojen aiheuttaman hormonitoiminnan seurausta. Geeneillä on oma osuutensa kaikkeen mutta ennen elämäntapamuutoksen kokeilua en usko että keskivartalolihavuus on kenenkään luonnollinen olomuoto.
Ap ei kai ole kertonut mihin luokkaan kuuluu, voi olla pallomahainen mies.
Sekään ei olisi hyvä juttu. Ainoa tapaus jossa kannattaa kysellä ”onhan muillakin näin, onhan tämä ok?” on se että on kookas naispäärynä jonka vyötärö/lantiosuhde on hyvä eikä kilot kasvamaan päin. Muuten vastaus on että jotain kannattaa tehdä vaikka se ei olisikaan se mitä ap haluaa kuulla.
Vierailija kirjoitti:
80cm on loppujen lopuksi aika tavallisen näköinen vyötärö, vaikka saattaakin olla joku kynnysmitta sisäelinrasvalle. Oma vyötäröni on noin 76cm, ja olen n. 3kg ylipainoinen. Vatsani on malliltaan aika tiimalasi, vaikka minulla onkin vähän jenkkakahvoja. Selässäni ei kuitenkaan ole makkaroita eikä vatsani roiku. Näyttää välillä vain vähän turvonneelta. Mekossa olen suorastaan muodokas, mutta hoikan näköinen.
Se että isot rinnat ja lanteet tekevät sinusta "muodokkaan näköisen" ei tarkoita sitä, etteikö isosta vatsanympäryksestäsi olisi sinulle terveydellistä haittaa.
Tuo on usein isorintaisen naisen puolustus - kun rinnat ovat se isoin mitta, voi "näyttää ihan hyvältä". Se on ihan sama niille rinnoille. Jos vatsa on iso, vatsa on iso.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuokaan ole kiveen hakattuja ongelmia. Vatsan turvotus ei ole normaalia jatkuvana olotilana vaan helpotettavissa oleva asia. Notkoselkä katoaa kun pitää keskivartalon lihakset, pakarat ja ryhdin kunnossa.
T. Kummastakin kärsinyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks paksuudella vouhotetaan?
Sen vuoksi että terveydelle vaarallinen sisäelinrasva kertyy keskivartaloon. Naisella hormonitoiminta ja metaboliakin ainakin ennen vaihdevuosia on jo vinksallaan jos rasva kertyy vatsan alueelle. Sitä näkee nykyään paljon mutta keho ei toimi niin jos terveys on kunnossa.
Eikä ole. Kyllä on nuoriakin luonnostaan omppumallisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80cm on loppujen lopuksi aika tavallisen näköinen vyötärö, vaikka saattaakin olla joku kynnysmitta sisäelinrasvalle. Oma vyötäröni on noin 76cm, ja olen n. 3kg ylipainoinen. Vatsani on malliltaan aika tiimalasi, vaikka minulla onkin vähän jenkkakahvoja. Selässäni ei kuitenkaan ole makkaroita eikä vatsani roiku. Näyttää välillä vain vähän turvonneelta. Mekossa olen suorastaan muodokas, mutta hoikan näköinen.
Se että isot rinnat ja lanteet tekevät sinusta "muodokkaan näköisen" ei tarkoita sitä, etteikö isosta vatsanympäryksestäsi olisi sinulle terveydellistä haittaa.
Tuo on usein isorintaisen naisen puolustus - kun rinnat ovat se isoin mitta, voi "näyttää ihan hyvältä". Se on ihan sama niille rinnoille. Jos vatsa on iso, vatsa on iso.
No itseasiassa. Se kuvastaa kehon terveempää toimintaa että rasva kertyy rintoihin ja lanteille ja 76 on alle yleisen riskirajan. Onko muutamankaan kilon ylipaino hyvä? Ei. Onko parempi että keho toimii siitä huolimatta kuten pitää? Ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luurangot on kaikki samanmallisia. Hoikkia. Ylipaino kertyy kehoon eritavalla ihmisillä. Jos se kertyy vatsaan, niin vatsaontelot ovat täynnä rasvaa ja sisäelimet ovat rasvan peitossa. Se on terveydelle haitallista. Ei se pallomaha ole mikään pelkkä kosmeettinen haitta.
Ei ne luurangot kaikki ole samanmallisia. Toisilla on pitkät jäsenet ja esim pieni suoliluidenharjanteiden etäisyys toisistaan ja toisilla lyhyet jäsenet ja suoliluun harjanteet ovat kaukana toisistaan. Mieti vaikka hevosia: suomenhevosen ja arabialaisen luurangot näyttävät erilailaisilta, vaikka ne samaa lajia edustavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks paksuudella vouhotetaan?
Sen vuoksi että terveydelle vaarallinen sisäelinrasva kertyy keskivartaloon. Naisella hormonitoiminta ja metaboliakin ainakin ennen vaihdevuosia on jo vinksallaan jos rasva kertyy vatsan alueelle. Sitä näkee nykyään paljon mutta keho ei toimi niin jos terveys on kunnossa.
Eikä ole. Kyllä on nuoriakin luonnostaan omppumallisia naisia.
Luonnostaan on hieman haastava käsite nykyisellään kun ei voi tietää mitä kotona syödään, miten liikutaan ja onko nuorellakin jo stressiä joka saa saa kortisolin koholle.
Niin meitä on monenlaisia. Mulla aina ollut kapea vyötärö ja vielä reilusti ylipainoisena on paljon alle riskirajan (75 cm). t: 159/77
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se motivoi pitämään omasta terveydestä huolta että et voi koskaan tietää kävelenkö vastaan niin vaikka sen takia. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään ole terveydelle hyväksi että on piiloummetusta. Sen verran rehellinen pitää muutenkin olla itselleen että tietää onko itsellä ummetusta vai riskirasvaa vai sekäettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luurangoissakin esiintyy vaihtelua ja pienen naisen ja suuren miehen välillä reisiluiden koko ja paino voi olla todella vaihteleva. Eihän ylipaino tietysti luiden painolla selity, mutta jos luusto on leveä, niin kyllähän niiden väliin enemmän lihaa sun muuta mahtuu.
Olin joskus ihmisosteologian kurssilla, jossa tutkittiin ihan oikeita ihmisten luita ja se reisiluun painoerot pystyi havaitsemaan ihan pitämällä eri kokoisia luita käsissään. Se oli todella mielenkiintoinen kurssi.