Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vyötärönympärys yli 80 cm, olen kuitenkin normaalipainoinen

Vierailija
12.01.2021 |

Muita?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo ikä vaikuttaa, meikä 70 v, vyötärö 82 cm, pituus 160 ja paino 60 kg liikun joka päivä tuon 10 000 askelta ja käyn salilla pari kertaa viikossa, syön terveellisesti, ja ruoka-ajat, mutta vyötäröltä ei sitte millään saa senttejä pois.

Vierailija
62/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino 63kg, vy 81cm, bmi 23,5. Ei rasvamaksa mutta suora vartalonmalli (95-81-95)  ja korkeat kylkiluut. 

52 kiloisena vy oli 71cm.

Toki 4 raskauttakin vaikuttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mitat heittelee paljonkin riippuen siitä, onko päärynämallinen tai omppumallinen.

Omppumallinen tarkoittaa ylipainoa

Vierailija
64/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minä. Olen omenavartalo eli kaikki rasva kertyy lähinnä vyötärölle. Vatsan turvotuskin lisää tuota. Välillä näytän ihan hoikalta, raskaana olevalta ihmiseltä. 

Vierailija
65/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Mitat heittelee paljonkin riippuen siitä, onko päärynämallinen tai omppumallinen.

Ei tarkoita, se on vartalon rakenne. Itselläni menee vyötärönympärys yli 90 senttiin, vähän yli 60 kiloisena. Palstan mukaan joillain 20 kiloa painavammillakin saattaa hyvin olla kapeampi vyötärö. 

Vierailija
66/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita, se on vartalon rakenne. Itselläni menee vyötärönympärys yli 90 senttiin, vähän yli 60 kiloisena. Palstan mukaan joillain 20 kiloa painavammillakin saattaa hyvin olla kapeampi vyötärö. 

Toki minulla se on paljon epäterveellisempää ja siksi koitan olla lihomatta. 

Vierailija
67/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino 63kg, vy 81cm, bmi 23,5. Ei rasvamaksa mutta suora vartalonmalli (95-81-95)  ja korkeat kylkiluut. 

52 kiloisena vy oli 71cm.

Toki 4 raskauttakin vaikuttaa. 

Musta toi ei oo suora vartalomalli. Mulla voi olla tyyliin 85- 85 - 85. Melkein. 

Vierailija
68/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Onko yli 100? Minulla on 90 mutta minua pidetään hoikkana. Vain mahassa ylimääräistä.

Tuotaaa... miten voi olla hoikka, jos on mahassa ylimääräistä...? Nykyaika on sairas...

No se maha piilotetaan väljän paidan alle. Meillä omenoilla on laihat, pitkät raajat. Ne hämää. 

Vierailija
69/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso rumpu! 

Vierailija
70/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos on omppumallinen niin se tarkoittaa sitä että rasva kertyy haitallisempiin paikkoihin kuin päärynämallisilla. Siksi omenojen pitää kiinnittää elintapoihin erityisesti huomiota, ei armahtaa itseään silläajatuksella kun mä nyt oon tämmönen 100 - 85 - 100.

Nuo ei ole ompun mitat. Lantioni ei ole ikinä ollut 100 cm. Edes silloin kun vyötärö oli 90 cm. Siihen ei vaan kerry rasvaa. Takapuoli on miesten mallia. 

Vierailija
71/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erimallisia. On pallomahaisia, riukujalkaisia ja sitten taas paksujalkaisia tiimalasivyötäröisiä. Ynnä muita. 

Luurangot on kaikki samanmallisia. Hoikkia. Ylipaino kertyy kehoon eritavalla ihmisillä. Jos se kertyy vatsaan, niin vatsaontelot ovat täynnä rasvaa ja sisäelimet ovat rasvan peitossa. Se on terveydelle haitallista. Ei se pallomaha ole mikään pelkkä kosmeettinen haitta.

Ei ne luurangot kaikki ole samanmallisia. Toisilla on pitkät jäsenet ja esim pieni suoliluidenharjanteiden etäisyys toisistaan ja toisilla lyhyet jäsenet ja suoliluun harjanteet ovat kaukana toisistaan. Mieti vaikka hevosia: suomenhevosen ja arabialaisen luurangot näyttävät erilailaisilta, vaikka ne samaa lajia edustavatkin.

Totta. Jos on pitkäselkäistä ja lyhytjalkaista mallia, vyötärö on usein luonnostaan kapea. Jos on pitkäjalkaista ja lyhytselkäistä mallia, ei siihen kylkiluiden ja lantioluiden väliin jää kovin paljoa tilaa. Eli kyllä luurangotkin on hyvin erimallisia. 

Vierailija
72/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erimallisia. On pallomahaisia, riukujalkaisia ja sitten taas paksujalkaisia tiimalasivyötäröisiä. Ynnä muita. 

Miksi tehdä aloitusta jos tietää johtuvan ruumiinrakenteesta, sen verran jokainen käsittää ettei silloin ole ongelmaa.

Pallomahaisuus naisilla ei ole kehotyyppi vaan elintapojen aiheuttaman hormonitoiminnan seurausta. Geeneillä on oma osuutensa kaikkeen mutta ennen elämäntapamuutoksen kokeilua en usko että keskivartalolihavuus on kenenkään luonnollinen olomuoto.

On se kehotyyppi. Geeneistä nimenomaan, koska rakenne kulkee suvuittain. Meidän suvussa kaikki tikkujalkaiset pallomahat on eläneet yli 90- vuotiaaksi. 

Vierailija
73/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas jaksa näitä foorumin vouhotuksia. Mullekin pitkäjalkaisena kun en pääse suorin jaloin hyvin kyykkyyn inistään, että vartalossa on jotain vialla ja kunto on paska kun kyllähän sitä nyt pitäisi jokaisen luonnostaan vääntyä samoihin asentoihin minkä kokoisena vain.

Samoin ei voi olla samaan aikaan siro ja lihaksikas, että kaikki 64 kiloa painavat naiset käyttävät kokoa M ja kaikki näyttävät tasan samalta muutenkin. Aivan varmasti jollain on luonnostaan omenavartalo ja jos sen haluaa laihduttaa johonkin ihannemittaan niin rasva ei katoa mihinkään paikallisesti vaan ympäri kroppaa. Sitten on tasapaksu maha ja luisevat kädet ja jalat, jee.

Vierailija
74/74 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako metriä yli 80 vm?