Vyötärönympärys yli 80 cm, olen kuitenkin normaalipainoinen
Kommentit (74)
Sama minulla. En usko rasvamaksaan.
Nuorena olin hyvin hoikka ja silloinkin hoikimmillani ja kiinteimmillämi (bmi 21-22) olin 96-74-99.
Keski-iässä jokainen ympärysmitta on kasvanut 10 sentillä.
Olen 177 cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena olin hyvin hoikka ja silloinkin hoikimmillani ja kiinteimmillämi (bmi 21-22) olin 96-74-99.
Keski-iässä jokainen ympärysmitta on kasvanut 10 sentillä.Olen 177 cm pitkä.
Hyvin hoikka metrin ympäryksellä??
Miettikää ap:n kanssa alkon, mutta etenkin sokerien ja hiilarien kulutustanne. Ne on iso riski rasvamaksaan ja rasvamaksa tarkoittaa että saatte yhdestä alkoholiannoksesta nelinkertaisen riskin kuin oikeasti hoikat.
Ihmiset on erimallisia. On pallomahaisia, riukujalkaisia ja sitten taas paksujalkaisia tiimalasivyötäröisiä. Ynnä muita.
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksa.
Mulla sama tilanne kuin ap:lla, ainakaan maksa-arvojen mukaan mitään tuollaista ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää ap:n kanssa alkon, mutta etenkin sokerien ja hiilarien kulutustanne. Ne on iso riski rasvamaksaan ja rasvamaksa tarkoittaa että saatte yhdestä alkoholiannoksesta nelinkertaisen riskin kuin oikeasti hoikat.
Kyllä hoikalla ihmisellä voi olla yli metrinkin rinnan- ja lantionympärys, vyötäröhän tuossa ei ollut sitä lähellekään.
Päinvastoin. Olen 10-15 kiloa ylipainoinen, mutta vyötärö on alle 80 senttiä. Ihan kuin jokaisen ihmisen vartalo olisi erilainen... ei uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erimallisia. On pallomahaisia, riukujalkaisia ja sitten taas paksujalkaisia tiimalasivyötäröisiä. Ynnä muita.
Miksi tehdä aloitusta jos tietää johtuvan ruumiinrakenteesta, sen verran jokainen käsittää ettei silloin ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, painoin 62 kg ja olin 177 cm pitkä. Selkäranka näkyi.
Olen rakenteeltani sellainen, että minulla on pitkät raajat. Rintani olivat nuorena d75 ja nyt g75.
Vierailija kirjoitti:
Miks paksuudella vouhotetaan?
Sen vuoksi että terveydelle vaarallinen sisäelinrasva kertyy keskivartaloon. Naisella hormonitoiminta ja metaboliakin ainakin ennen vaihdevuosia on jo vinksallaan jos rasva kertyy vatsan alueelle. Sitä näkee nykyään paljon mutta keho ei toimi niin jos terveys on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä aloitusta jos tietää johtuvan ruumiinrakenteesta, sen verran jokainen käsittää ettei silloin ole ongelmaa.
Pallomahaisuus naisilla ei ole kehotyyppi vaan elintapojen aiheuttaman hormonitoiminnan seurausta. Geeneillä on oma osuutensa kaikkeen mutta ennen elämäntapamuutoksen kokeilua en usko että keskivartalolihavuus on kenenkään luonnollinen olomuoto.
80cm on loppujen lopuksi aika tavallisen näköinen vyötärö, vaikka saattaakin olla joku kynnysmitta sisäelinrasvalle. Oma vyötäröni on noin 76cm, ja olen n. 3kg ylipainoinen. Vatsani on malliltaan aika tiimalasi, vaikka minulla onkin vähän jenkkakahvoja. Selässäni ei kuitenkaan ole makkaroita eikä vatsani roiku. Näyttää välillä vain vähän turvonneelta. Mekossa olen suorastaan muodokas, mutta hoikan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallomahaisuus naisilla ei ole kehotyyppi vaan elintapojen aiheuttaman hormonitoiminnan seurausta. Geeneillä on oma osuutensa kaikkeen mutta ennen elämäntapamuutoksen kokeilua en usko että keskivartalolihavuus on kenenkään luonnollinen olomuoto.
3 jatkaa
En minä ole pallomaha. Mittani ovat jotain 99-84-106
Mulla päinvastoin. Vyltärö 75cm ja paonoa 96kg.
Vierailija kirjoitti:
80cm on loppujen lopuksi aika tavallisen näköinen vyötärö, vaikka saattaakin olla joku kynnysmitta sisäelinrasvalle. Oma vyötäröni on noin 76cm, ja olen n. 3kg ylipainoinen. Vatsani on malliltaan aika tiimalasi, vaikka minulla onkin vähän jenkkakahvoja. Selässäni ei kuitenkaan ole makkaroita eikä vatsani roiku. Näyttää välillä vain vähän turvonneelta. Mekossa olen suorastaan muodokas, mutta hoikan näköinen.
Jatkan. Toisaalta vyötärössä jo muutama sentti tekee ihmeitä. 72cm leveä vyötärö on tosiasiassa jo melko kapoinen verrattuna 76 senttiin, kun taas 82cm saattaa jo se vatsa roikkua, vaikka ei ole määrällisesti kovin kaukana 76cm:stä.
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksa ei taida olla uskontopuolen asioita. Totta on että vatsanympäryksen rinnalla käytetään mittasuhteiden mittausta riskin kartoitukseen. Riski on pienempi jos mittasuhteet on 84 - 109 kuin 109 - 84.
Jos ei ole pitkä ja luonnostaan kookas eikä ylipainoinen niin Yli 80 vyötärönympärys viittas siihen että rasvaa on kertynyt haitallisimpiin paikkoihin.
Mulla on yli 90 senttiä, ja olen normaalipainoinen (tosin ylärajalla). Maksa-arvot on Ok. Laihdutan kyllä nyt, jos pääsisi vielä tuonne 80 cm tuntumaan tai jopa alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvamaksa ei taida olla uskontopuolen asioita. Totta on että vatsanympäryksen rinnalla käytetään mittasuhteiden mittausta riskin kartoitukseen. Riski on pienempi jos mittasuhteet on 84 - 109 kuin 109 - 84.
Jos ei ole pitkä ja luonnostaan kookas eikä ylipainoinen niin Yli 80 vyötärönympärys viittas siihen että rasvaa on kertynyt haitallisimpiin paikkoihin.
Uskolla viittasin elintapoihini.
Huoh. Mitat heittelee paljonkin riippuen siitä, onko päärynämallinen tai omppumallinen.
Rasvamaksa.