Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityön pääsykoe 2021

Vierailija
10.01.2021 |

Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?

Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.

Kommentit (992)

Vierailija
421/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esseen kirjoittaminen viimevuonna myös helpompaa, kun sen sai tehdä koneella. 

Tämä totta, oli kyllä paljon helpompi kirjoittaa koneella ja erityisesti se korjata tekstiä. Tosin samahan se oli kaikilla, samoin kun nyt kaikilla se kynä ja paperi.

Vierailija
422/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannu nyt lainata, mutta mietin et omassa esseessä en ehkä osannu tuoda tarpeeksi niitä ennakkomateriaalin sosiaalisen käsitteitä esiin vaan jauhoin lähinnä siitä, miten arvot, yhdenvertaisuus yms on tärkeitä ja miten ne tulis huomioida sosiaalityössä myös tulevaisuudessa ja siltä kannalta tarkastelin kokeen artikkelia ja tulevaisuuden työtä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asioita esimerkiksi nostitte esiin tai käsittelitte esseessä?

Sosiaalisen käsitettä, kaventumista. Sote uudistusta, pedagogisoitumista, medikalisaatiota ja sosiaalityön tulevaisuutta.

Vierailija
424/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, jotka tietää jo nyt  vastanneensa väärin a-osion tehtäviin. Ärsyttää, kun en luottanut itseeni vaan ajattelin, että ei siellä kompia ole, mutta mitä vielä... Saako a-osion pisteitä edes tietää, jos ne eivät riitä b-osion tarkistukseen?

Vierailija
425/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hurjaa, että niinkin pientä yksityiskohtaa kysyttiin kuin sterilisointi 1960-luvulla. Mielestäni yhdessä väitteessa oli myös kirjoitusvirhe? Taisi olla toisen sivun ylin väittämä. Huomasiko muut?

Vierailija
426/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mielestäni mitään uutta, että nippelitietoa kysytään väittämissä, mutta sen kirjoitusvirheen huomasin myös. Se koko väittämä piti lukea monta kertaa kun kuulosti niin kummalliselta

Vierailija
427/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli myös omituinen se lause missä puhuttiin hyvinvointivaltion rakentamisesta uudelleen tms, tuo uudelleen sana hämäsi. Mitä laitoitte tuohon kohtaan?

428/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisen käsitettä, kaventumista. Sote uudistusta, pedagogisoitumista, medikalisaatiota ja sosiaalityön tulevaisuutta.

Samoja asioita minäkin, lisäksi ainakin myös epävarmuuden ajasta ja suuruuden ekonomiasta lyhyesti. Mutta nähtäväksi jää kuinka hyvin näitä sitten osasi siihen aineistoon linkittää ja riittääkö 1 osion pisteet koko esseen arvosteluun 😫

Vierailija
429/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin sterilointiin kyllä, oliko siinä joku kompa (vuosi tms) jota en huomannut. Mitä laitoitte KP-oikeuksiin? Yk:n julistuksen vuosiluvussa taisi olla väärä vuosi?

Vierailija
430/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä32727 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja asioita minäkin, lisäksi ainakin myös epävarmuuden ajasta ja suuruuden ekonomiasta lyhyesti. Mutta nähtäväksi jää kuinka hyvin näitä sitten osasi siihen aineistoon linkittää ja riittääkö 1 osion pisteet koko esseen arvosteluun 😫

Voi vee ... listasin vaan medikalisaation, juridisoitumisen, ekonomisoitumisen jne. mut en avannut niitä. Ois voinu jokaista ainakin lauseella. Etymologiaa laitoin vähän.

431/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin sterilointiin kyllä, oliko siinä joku kompa (vuosi tms) jota en huomannut. Mitä laitoitte KP-oikeuksiin? Yk:n julistuksen vuosiluvussa taisi olla väärä vuosi?

Kp-oikeuksiin vastasin väärin sillä nehän oli tss-oikeudet jotka turvaavat välttämättömimmät perustarpeet. Ja jep myös yk julistus väärin, taisi heittää 10 vuodella se vuosi.

Vierailija
432/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä32727 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kp-oikeuksiin vastasin väärin sillä nehän oli tss-oikeudet jotka turvaavat välttämättömimmät perustarpeet. Ja jep myös yk julistus väärin, taisi heittää 10 vuodella se vuosi.

Joo, itsellä nuo meni oikein, mutta virheitä tein sitten siinä etymologiassa. Tiesin kyllä, että se olisi etymologia eikä se kokeen etnomologia tms. mutta ajattelin vain, että ei siinä yhden-kahden kirjaimen virhettä olisi, että olen vain lukenut aineistosta sanan itse väärin.

Toinen virhe oli hyvän kehän teoria, jonka jopa selitin esseeseen täysin oikein. Laitoin siis hyvän kehän teorian oikeaksi (vaikka olisi pitänyt olla väärä?), koska aloin pohtimaan sitä liian laajasti, että kyllähän lisääntynyt hyvinvointi lisää turvallisuutta jne...

Onneksi olen vielä vanhempainvapaalla tämän koko vuoden ja voin jatkaa opintoja avoimessa, niin ovat sitten alta pois, jos ensi vuonna pääsee kouluun. Ei sen suhteen paniikkia, mutta harmittaahan tuo aina silti.

Vierailija
433/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vastasitte siihen hyvän kehän teoriaa-koskevaan kysymykseen?

Vierailija
434/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vastasitte siihen hyvän kehän teoriaa-koskevaan kysymykseen?

Vastasin oikein, vaikka väärä olisi (kai) oikea vastaus.

Vierailija
435/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä32727 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itsellä nuo meni oikein, mutta virheitä tein sitten siinä etymologiassa. Tiesin kyllä, että se olisi etymologia eikä se kokeen etnomologia tms. mutta ajattelin vain, että ei siinä yhden-kahden kirjaimen virhettä olisi, että olen vain lukenut aineistosta sanan itse väärin.

Toinen virhe oli hyvän kehän teoria, jonka jopa selitin esseeseen täysin oikein. Laitoin siis hyvän kehän teorian oikeaksi (vaikka olisi pitänyt olla väärä?), koska aloin pohtimaan sitä liian laajasti, että kyllähän lisääntynyt hyvinvointi lisää turvallisuutta jne...

Onneksi olen vielä vanhempainvapaalla tämän koko vuoden ja voin jatkaa opintoja avoimessa, niin ovat sitten alta pois, jos ensi vuonna pääsee kouluun. Ei sen suhteen paniikkia, mutta harmittaahan tuo aina silti.

Voi höh. Joo, mä mietin kanssa just tollee pitkästi et voihan sen toisaalta noinkin sanoa, mut ruksin kuitenkin "väärä" (joka meni siis ehkä oikein?)

Vierailija
436/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasitteko kaikkiin?

Vierailija
437/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasitteko kaikkiin?

Vastasin 25/30, joista ainakin nuo mainitsemani 2 väärin eli pisteitä max. 21. Todennäköisesti vielä pari muutakin virhettä, joita en vielä hahmota eli sen takia en usko pisteideni riittävän toisen osion tarkistukseen, mikä on harmi, koska esseeseen sain paljon asiaa. 

Vierailija
438/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasitteko kaikkiin?

Vastasin 25/30, joista ainakin nuo mainitsemani 2 väärin eli pisteitä max. 21. Todennäköisesti vielä pari muutakin virhettä, joita en vielä hahmota eli sen takia en usko pisteideni riittävän toisen osion tarkistukseen, mikä on harmi, koska esseeseen sain paljon asiaa. 

Sama, 25/30. Manannut koko päivän etten vastannut edes pariin enemmän. En vielä hokannut virheitä, mutta epäilen että on x juuri noita joita en tajunnut virheiksi. Epäilen myös että munkaan pisteet ei riitä toisen osan tarkastukseen. Joo sama että toka osaan sain paljon tekstiä. Tsemppiä!

Vierailija
439/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koin monivalinnan todella vaikeaksi, vaikka olin lukenut kuukauden niin ahkerasti kuin mahdollista. Mutta on se luonnollistakin, kun on stressi ja väsymys päällä. Parhaani tein.

Kiinnostaisi tietää muidenkin mielipiteitä tai ehkä jopa joidenkin joilla on tietoa, että minkälaisen pistemäärän (kun on vähennetty väärien miinukset), uskotte riittävän toisen osion tarkastamiseen?

Ja onko se 50 % siis valtakunnallinen vai paikallinen määrä, jotka pääsevät kaikista valintakokeen tehneistä "jatkoon" eli myös toisen osion tarkastukseen?

440/992 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä32727 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi höh. Joo, mä mietin kanssa just tollee pitkästi et voihan sen toisaalta noinkin sanoa, mut ruksin kuitenkin "väärä" (joka meni siis ehkä oikein?)

Kirjotinpas epäselvästi tuon aiemman kommentin, minulla meni siis nuo molemmat oikein (kp ja yk kysymykset) koska niihin oikea vastaus oli "väärin" :D eli vastasin "väärin" joka toivon mukaan toisi pisteitä kotiin, jännittää kyllä kuinka tuo ykkös osio kokonaisuudessaan meni.

Ketju on lukittu.