Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Miten teillä on alkanut opinnot? Täällä turussa on ainakin yksinäistä, en ois uskonut, että sosiaalityön opiskelijat syrjis muita tai ei päästäis porukkaan mukaan. Mulla on jotenkin yksinäinen olo täällä turussa 😞 ois pitänyt hakee sinne tampereelle, onks siellä hyvä meno?
Hei, mulla on mennyt jotenkin ohi tämä ryhmä. Ison ryhmän jo tiedän, mutta siellä muodostettua en ole huomannut. Tosin itse opiskelen perustasolta alkaen, sillä olen aiemmin suorittanut sivuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivaa kirjoitti:
Nyt ootellaan koulun alkua, en päässe vaan sairasloman takia orientaatioviikolle. Toivottavasti olisi paljon etänä kursseja kun tuo matka on 4h suuntaansa eikä aamusta edes mene junia vaan pitää yöpyäkin…
Opiskelijakortti ja terkkamaksu maksettu, pohdin liittyykö omaan ainejärjestöön…?
Odottava fiilis, mutta edelleen joskus hymyilyttää, kun tajuaa että olen päässyt sisään. 8 prosenttia pääsi. Kiitollinen kyllä saan olla, kun mielestäni tällä kertaa meni vähän huonolla lukemisella.Hei, en minäkään mene orientaatioviikoille. Itsellä on matkaa noin 6-7 tuntia junalla, että eipä helppoja nopeat käynnit.
Miten muut olette ajatelleet syksyn tai tulevan vuoden opiskella? Koitatteko etänä vai lähinä aina kun tarjolla?
Onko täällä muita Lapin yliopiston fukseja, jotka aikovat hyödyntää mahdollisimman paljon noita etämahdollisuuksia ja olisi kiinnostusta perustaa joku oma ryhmä pienelle etäopiskelijoiden porukalle, voisi vaihtaa ajatuksia/ keskustella mikäli joku kurssi tuottaa haasteita jne..? Ja olisi sitten vaikka pieni tuttuporukka, joiden kanssa pakollisissa lähitapaamisissa keskustella, jos muut ovat porukoituneet läsnä oloissa.
Olen ollut mukana tällä viikolla yliopistolla ja yrittänyt löytää muita etämahdollisuuksia hyödyntäviä, mutta toistaiseksi kaikki keille olen puhunut, ovat olleet lähinnä kiinnostuneita fyysistä luennoista jne..
Täällä yksi Lapin yliopiston fuksi! Olet varmaan siinä meidän fuksien whatsapp-ryhmässä? Siellä järkättiin aiempia opintoja/tutkinnon suorittaneille oma ryhmä jossa kaikki taitaa olla etäilijöitä. Liity siihen ryhmään. Itsekin olen etäopiskelija Etelä-Suomesta ja tulen käymään mahd. vähän Lapissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on alkanut opinnot? Täällä turussa on ainakin yksinäistä, en ois uskonut, että sosiaalityön opiskelijat syrjis muita tai ei päästäis porukkaan mukaan. Mulla on jotenkin yksinäinen olo täällä turussa 😞 ois pitänyt hakee sinne tampereelle, onks siellä hyvä meno?
... Sama homma Kuopiossa. Kaikkia muita kiinnostaa ryyppääminen enemmän kun mikään muu.. No keskityn mielummin yksin opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Sama homma Kuopiossa. Kaikkia muita kiinnostaa ryyppääminen enemmän kun mikään muu.. No keskityn mielummin yksin opintoihin.
Tämä sama ilmiö on varmaan joka kaupungissa, että valtaosa osallistuu fuksitapahtumiin, sosialisoituu niissä, ehkä juo jne ja pitää niistä meteliä. Näin myös Lapissa.
Itse olen aikuinen 30+, toisen vuoden opiskelija ja en osallistunut yhteenkään fuksitapahtumaan, mutta löysin vuoden aikana etäilystä huolimatta muutaman kaverin, kylläkin ovat myös vanhempia opiskelijoita, joitten kanssa tehtiin yhdessä ryhmätöitä, jossa sitten kivasti tutustui. Mutta siis opinnoissa on kuitenkin paljon ryhmätöitä, ja niidenkin kautta voi ryhmäytyä ja löytää uusia tuttavuuksia. Sitten ehkä liikuntavuorot tai vastaavat, etenkin tälläiset pelilliset saattaa olla hyviä.
Millä tavalla teillä tänä vuonna päässeillä on opetusta tänä syksynä/keväänä? Onko painotettu lähiopetusta paljonkin perusopinnoissa tai muussa opetuksessa?
Ja vapaata kommenttia aiheen ympäriltä :)
Hep! Haluaisitko jutskailla mun kanssa? Miten suhun sais yhteyden? Ootko jossain tietyssä ryhmässä ennestään (esim. fuksien oma), jos annat vaikka lisätietoja, niin voin etsiä sut ja ottaa yhteyttä yksityisesti 😀
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita Lapin yliopiston fukseja, jotka aikovat hyödyntää mahdollisimman paljon noita etämahdollisuuksia ja olisi kiinnostusta perustaa joku oma ryhmä pienelle etäopiskelijoiden porukalle, voisi vaihtaa ajatuksia/ keskustella mikäli joku kurssi tuottaa haasteita jne..? Ja olisi sitten vaikka pieni tuttuporukka, joiden kanssa pakollisissa lähitapaamisissa keskustella, jos muut ovat porukoituneet läsnä oloissa.
Olen ollut mukana tällä viikolla yliopistolla ja yrittänyt löytää muita etämahdollisuuksia hyödyntäviä, mutta toistaiseksi kaikki keille olen puhunut, ovat olleet lähinnä kiinnostuneita fyysistä luennoista jne..
Moikka,
Mielelläni jutskailisin, jos täällä vielä käyt lukemassa, niin laita elonmerkkiä. Oon nyt tosiaan molemmissa whatsupp-ryhmissä (fuksit ja sos.opinnot), mutta eipä niissä erityisemmin keskustelu-keskustelua ole. :)
Vierailija kirjoitti:
Hep! Haluaisitko jutskailla mun kanssa? Miten suhun sais yhteyden? Ootko jossain tietyssä ryhmässä ennestään (esim. fuksien oma), jos annat vaikka lisätietoja, niin voin etsiä sut ja ottaa yhteyttä yksityisesti 😀
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt välillä täällä kattomassa onko joku kertonut opinnoistaan ja oletko sä vastannut ja nyt olitkin. Muuten on kyllä hiljaista, niin täällä kuin Whatsapissa. Millaista keskustelua sä kaipaisit? Tai kaipaisitko myös näkemisiä?
Etäopiskelijana jää kyllä mahdolliset keskustelut ja riennot väliin, ois just kiva jos voisi miettiä vähän syvällisemmin miten opinnot ja muu elämä ja huikata mahdollisesti livenä. Jos haluat, niin laita ryhmässä jokin keskustelunavaus :) Siitä voi avata sitten yksityiskeskustelua…
Vierailija kirjoitti:
Moikka,
Mielelläni jutskailisin, jos täällä vielä käyt lukemassa, niin laita elonmerkkiä. Oon nyt tosiaan molemmissa whatsupp-ryhmissä (fuksit ja sos.opinnot), mutta eipä niissä erityisemmin keskustelu-keskustelua ole. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kannata hakea ja tuhlata yhteiskunnan koulutusvaroja.
Opintopolun mukaan varasijatilanne päivittyy vain kerran vuorokaudessa. Vastaako reaalimaailman havaintoja?
Täällä yksi Lapin yliopiston fuksi! Olet varmaan siinä meidän fuksien whatsapp-ryhmässä? Siellä järkättiin aiempia opintoja/tutkinnon suorittaneille oma ryhmä jossa kaikki taitaa olla etäilijöitä. Liity siihen ryhmään. Itsekin olen etäopiskelija Etelä-Suomesta ja tulen käymään mahd. vähän Lapissa. :)