Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Ooks ensikertalainen? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä stressaa tuleva pääsykoe. Ei-ensikertalaisena Rovaniemelle varasijalla 15, joten pääsykoe taitaa olla ainoa toivo päästä sisälle. Toivottavasti pääsykoe menee nappiin niin pääsisi opiskelemaan.. tsemppiä kaikille, jotka on pääsykokeisiin menossa!
Mä oon varasijalla 11 Rovaniemelle. Tuntuu että ei riitä älli pääsykokeseen. En tosiaan tiedä miten haastavia nuo kokeet on kun en ole ikinä tehnyt
Oho meniki nimeksXD ooks ensikertalainen?
Jos osaan lukea vipusta oikein niin vasta 6 on vastaanottanut paikan Tampereella, joten oletan että loput odottavat pääsevänsä jonnekkin muualle (maybe?) Olin aluksi varasijalla 15 ja nyt olen varasijalla 9, joten onko mitenkä hyvät mahikset päästä? Oon koko päivän miettiny et jaksanko mennä ees kokeeseen kun tiiän et sitä kautta en ainakaan pääse😅
Pohtiva kirjoitti:
Jos osaan lukea vipusta oikein niin vasta 6 on vastaanottanut paikan Tampereella, joten oletan että loput odottavat pääsevänsä jonnekkin muualle (maybe?) Olin aluksi varasijalla 15 ja nyt olen varasijalla 9, joten onko mitenkä hyvät mahikset päästä? Oon koko päivän miettiny et jaksanko mennä ees kokeeseen kun tiiän et sitä kautta en ainakaan pääse😅
Mistä ton näkee sielä?
Vierailija kirjoitti:
Pohtiva kirjoitti:
Mistä ton näkee sielä?
Löysinkin jo XD ilmeisesti Turussa ei vielä kukaan oo ottanut paikkaa vastaan? Jos nyt tota vipusta on uskominen.
Kertokaa nopeasti vastaus täällä jo monesti kysyttyyn kysymykseen, että pitääkö esseessä siis viitata artikkelin kirjoittajaan vai mikä homma? Eikö voi vain kirjoittaa tekstiä ja välillä todeta että ”artikkelissa tuodaan esille” tai ”tutkijan nimi” mukaan..” vai pitääkö siihen kirjoitajaan viitata jatkuvasti? pääsykoevastauksissa tuntuu olevan oma tekniikkansa...
Voitteko keertoa te,jotka osaatte Vipusta tulkita,että montako on ottanut paikan vastaan Helsingin sosiaalityöhön? Olisin enemmän kuin kiitollinen tuosta tiedosta. 😘 Haen ensikertalaisena ja jännitän tuleeko välivuosi.
Lauria kirjoitti:
Voitteko keertoa te,jotka osaatte Vipusta tulkita,että montako on ottanut paikan vastaan Helsingin sosiaalityöhön? Olisin enemmän kuin kiitollinen tuosta tiedosta. 😘 Haen ensikertalaisena ja jännitän tuleeko välivuosi.
Alle 5 henkeä. Joukossa on ensikertalaisia ja muita.
Voitteko te kertoa, jotka osaatte vipusta lukea kuinka moni on vastaanottanut paikan rovaniemeltä lapin yliopistosta?
Aloituspaikat Ensisijaiset hakijat Kaikki hakijat Valitut Paikan vastaanottaneet
Helsingin yliopisto 26 279 840 15 1-4
Itä-Suomen yliopisto 87 192 963 30 1-4
Jyväskylän yliopisto 81 333 1 245 18 1-4
Lapin yliopisto 83 243 975 36 1-4
Tampereen yliopisto 100 528 1 548 21 6
Turun yliopisto 54 252 1 026 21 1-4
Yhteensä 431 1 827 3 105 138 15
Vierailija kirjoitti:
Aloituspaikat Ensisijaiset hakijat Kaikki hakijat Valitut Paikan vastaanottaneet
Helsingin yliopisto 26 279 840 15 1-4
Itä-Suomen yliopisto 87 192 963 30 1-4
Jyväskylän yliopisto 81 333 1 245 18 1-4
Lapin yliopisto 83 243 975 36 1-4
Tampereen yliopisto 100 528 1 548 21 6
Turun yliopisto 54 252 1 026 21 1-4
Yhteensä 431 1 827 3 105 138 15
Hähhhh miten jyväskylään on aloituspaikkoja 80 ja tampereelle 100?
Siinä on maisteripaikat ja avoimen väylät mukana.
Vipusesta on vähän hankala kaivella useammasta yliopistosta samaa kohdetta.
Nonniin. Palauduin kokeesta. Huomasin, että porukkaa lähti tosi aikaseen pois. Vaikea koe, vai liian helppo?
Ihmettelin kans kun osa lähti niin pian pois. Puolen tunnin jälkeen jo lähti joku ja tunnin sisään oli useampi lähtenyt. Vaikea uskoa, että niin nopeasti saa tehtyä koetta. Itse olin yhteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kans kun osa lähti niin pian pois. Puolen tunnin jälkeen jo lähti joku ja tunnin sisään oli useampi lähtenyt. Vaikea uskoa, että niin nopeasti saa tehtyä koetta. Itse olin yhteen asti.
Ilkeeltähän tää kuulostaa, mutta itse toivon kyseisen syyn olevan, ettei aikaiseen lähteneet valmistautuneet tarpeeksi kokeeseen.
Meneeköhän esseen pisteytys niimkö viimevuonna? ennakkoaineiston tekstin osuus 17p, essee rakenne jne 5p ja kokeessa jaettu aineisto ja siihe liitgyvät jutut 8p?
Mun mielestä koe oli tosi lyhyt/tehtäviä vähän aikaan nähden. Kirjotin esseen tosi hitaasti ha lähdin 12 aikaan pois. Vähintään puolet oli lähteneet jo tuntia aiemmin
Samaa mieltä, että koe oli yllättävän lyhyt, tosiaan kun eka osa pelkkää monivalintaa niin se nopeutti kyllä kokeen tekoa huomattavasti. Itse lähdin kanssa klo 12 aikaan pois kokeesta, vaikka kirjoitin esseen hitaasti. Tosin aika moni jäi vielä saliin istumaan.
Eihän tuosta kokeesta meinannut mitään tulla kun olin nukkunut vain muutaman tunnin ja ennakkomateriaaleja hädintuskin lukenut. Noh, onhan minulla ammattikorkeakoulupaikka mutta haluaisin sosiaalityöhön yliopistoon kyllä mutta en tarpeeksi panostaakseni kunnolla :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuosta kokeesta meinannut mitään tulla kun olin nukkunut vain muutaman tunnin ja ennakkomateriaaleja hädintuskin lukenut. Noh, onhan minulla ammattikorkeakoulupaikka mutta haluaisin sosiaalityöhön yliopistoon kyllä mutta en tarpeeksi panostaakseni kunnolla :D
Motivaatiotasosi perusteella amk lienee sinulle parempi vaihtoehto. Jos edes pääsykokeisiin ei jaksa panostaa niin mitenhän ajattelit yliopisto-opinnoissa pärjääväsi.