Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
81/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.

On silti ok sanoa että lihavuus ei ole terveellistä eikä näin ok. Se on totuus. Ikävää jos pahoitat totuudesta mielesi.

Vierailija
82/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paljon itseinhoa on himourheilijoissa. Pakonomainen tarve hallita omaa painoaan. Ei kyetä näkemään itseään kauniina, vaikka kaikki muut olisivat eri mieltä.

Ja sen takia heille on punainen vaate se, että joku viallinen läski ei vihaa kehoaan yhtä paljon kuin he.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.

On silti ok sanoa että lihavuus ei ole terveellistä eikä näin ok. Se on totuus. Ikävää jos pahoitat totuudesta mielesi.

Liikkumattomuus ei ole terveellistä, punainen liha, istuminen, sisälläolo, tupakka, sokeri, alkoholi, huumeet, lika, stressi, väärä unirytmi jne jne jne on epäterveellistä. Pitääkö ne huomauttaa joka kerta disclaimerina?

Vierailija
84/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martinan mielestä ne riisikakut ovat ”autuaaksi tekevä” ruoka. Sekä aikuisille että lapsille. Jeeeeee ! Mä oon sitten ihan muodin ytimessä !

Tällä hetkellä ei mikään muu pysy mun sisällä.

Terveiset syöpähoidoista teille.

Hengessä mukana. Parikymmentä vuotta sitten jouduin syöpähoitoihin. Söin, mitä pystyin, ja selvisin hengissä, lääkkeiden aiheuttamasta turvotuksesta huolimatta.

No, eikös sen aikainen työpaikkaterveydenhoitajani ruvennut paasaamaan laihduttamisesta, toipilaalle. Jäi tylikirjaimin mieleeni. Oli "tosi ammattilainen"....

No, äskettäin syöpäni uusiutui, vatsaonteloon kertyi litroittain vettä. Kommentteja vatsani suuruudesta kuulin. No, juttu hiljeni, kun vettä vaan on huono laihduttaa. Loppupeleissä en tiedä kuinka käy?

Kaikki vaan ei ole tahdonvoimasta kiinni.

Vierailija
85/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... tulikirjaimin..

Vierailija
86/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumattomuus ei ole terveellistä, punainen liha, istuminen, sisälläolo, tupakka, sokeri, alkoholi, huumeet, lika, stressi, väärä unirytmi jne jne jne on epäterveellistä. Pitääkö ne huomauttaa joka kerta disclaimerina?

Kehopositiiviset eivät näe ylipainoa epäterveellisenä kuten tupakoijat eivät nähneet tupakointiaan epäterveellisenä joten askeihin piti laittaa teksti tupakka tappaa ja ruumiskuvia

Vierailija
87/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopuheissa pitäisi katsoa aina painoindeksiä. Oiskohan niin, että kehopositiivisuudesta puhuvat ne, joilla on se max. 10 ekstrakiloa ja kilot olisi liikunnalla ja ruokavaliolla hoidettavissa pois. Joko ei vain huvita ja herkut maistuvat. ja tällä valinnalle haetaan hyväksyntää. Kun mulla oli tuo 10 ekstrakiloa. pituus 170 ja painoa 74, YTHS oli huolissaan lievästä ylipainosta. Kilot lähtivät helposti, muta tuskinpa niistä olisi ollut terveydellistä haittaa vielä moneenkymmeneen vuoteen. Joskus kuitenkin. Sitten kun puhutaan 40 kiloan ylipainosta nuorehkoilla ihmisillä, kehopositiivisuuspuhe alkaa olla jo vaarallista. Tuskinpa he siihen edes osallistuvat, vaan kärsivät niistä liikakiloista. liikkuminen on hankalampaa, hengästyminen vaivaa jne. Ei kovinkaan positiivista

Vierailija
88/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta pätkän vertaa miten läski tai epäläski kukakin on. On aina olevinaan niin hienoa lässyttää jostain yhteiskunnalle kalliiksi tulemisesta, mutta ööö kukaan ei kyllä maksa senttiäkään mitään läskiveroa. Ja vaikka kaikki Suomen ihmiset painaisivat alle 60 kg, ei verotus muuttuisi pätkän vertaa.

Joten ihan naurettavaa pas--kaa, EI KIINNOSTA!!

Vierailija
89/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli tuo 10 ekstrakiloa. pituus 170 ja painoa 74, YTHS oli huolissaan lievästä ylipainosta.

XDDDDDDD HUOLISSAAN. Menikö oikeasti läpi?

Vierailija
90/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan se on!

Mutta mulla ei riitä itsekuri laihduttaa, olen yrittänyt 5 vuotta.

N35 ja 100kg

Vierailija
91/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin et tässä oli kyse niistä vanhoista kommenteista

Vierailija
92/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopuheissa pitäisi katsoa aina painoindeksiä. Oiskohan niin, että kehopositiivisuudesta puhuvat ne, joilla on se max. 10 ekstrakiloa ja kilot olisi liikunnalla ja ruokavaliolla hoidettavissa pois. Joko ei vain huvita ja herkut maistuvat. ja tällä valinnalle haetaan hyväksyntää. Kun mulla oli tuo 10 ekstrakiloa. pituus 170 ja painoa 74, YTHS oli huolissaan lievästä ylipainosta. Kilot lähtivät helposti, muta tuskinpa niistä olisi ollut terveydellistä haittaa vielä moneenkymmeneen vuoteen. Joskus kuitenkin. Sitten kun puhutaan 40 kiloan ylipainosta nuorehkoilla ihmisillä, kehopositiivisuuspuhe alkaa olla jo vaarallista. Tuskinpa he siihen edes osallistuvat, vaan kärsivät niistä liikakiloista. liikkuminen on hankalampaa, hengästyminen vaivaa jne. Ei kovinkaan positiivista

Minulla on juurikin 40kg ylipainoa ja en todellakaan ole kehopositiivinen. Lenkkeilen pimeällä ja vältän julkisia paikkoja ja kaupan ruuhka-aikoja.

N35 ja 100kg

Vierailija
93/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin et tässä oli kyse niistä vanhoista kommenteista

Mistä vanhoista kommenteista??

Vierailija
94/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulla oli tuo 10 ekstrakiloa. pituus 170 ja painoa 74, YTHS oli huolissaan lievästä ylipainosta.

XDDDDDDD HUOLISSAAN. Menikö oikeasti läpi?

Toi on lievän ylipainon puolella mutta lähellä normaalia. Ei tarvitse tiputtaa kuin 5-7 kiloa. esimerkiksi jo 72 kiloa on normaalipainon puolella. Lievän alipainon puolelle mennään 53 kilolla.

Vierailija
95/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku meinaa alkaa lässyttämään, että joo ei makseta läskiveroa, mutta muihin asioihin tarkoitetut varat menevät läskien hoitamiseen, niin hohhoijaa... Jos tässä maassa on jokin OIKEA ongelma, se on VALTAVA maa hañmuu tto. Ei se, että joku on vähemmän läski ja joku enemmän läski.

Vierailija
96/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole kuitenkaan oikea tapa saada asiakkaita.

Ok, minulla on nyt 10 kg ylipainoa ja olen liki 50 vuotias. Työni on keskiraskasta fyysistä työtä ja askeleita tulee hyvin helposti 10 000-15 000 päivässä. Kaikkien labratestien mukaan, (otettu viimeksi marraskuussa 2020) olen täydellisen terve ja kuntoni on hyvä. Minulle ei tee esimerkiksi yhtään hankaluuksia kävellä 20 km vaihtelevassa maastossa tai hiihtää 25 km ja olla sen jälkeen vielä ihan normaalisti loppupäivän. En ole raato tullessani töistä kotiin, vaan ihan hyvin jaksan lähteä vaikka kävelylle mieheni kanssa tai fillaroimaan.

Jos haluaisin ylipainoni pois, niin menisinkö tämän rouvan luokse? Pitäisikö häntä niin ammattilaisena, että kuuntelisin hänen neuvoja? Ottaisinko oppia hänen syömisistään, periaatteistaan ja kaikesta? En.

Hän ei ole sellainen ihminen, jota pitäisin asiantuntijana laihtumiseen. Laihtuminen ei ole se juttu, vaan hyvä olo ja jaksaminen. En pidä ollenkaan tavoiteltavana asiana kymmenen kilon laihtumista ja en tee asialle yhtään mitään. Tykkään itsestäni ja arjestani, olen onnellinen ja en viitsi stressata asioita, jotka eivät ole olennaisia. Tiedän, että 10 kg ei ole paljon joidenkin kiloihin verrattuna, mutta jokainen on itsensä herra ja muiden ei tarvitse heidän huoliaan kantaa. Ei Marttiinan, eikä av:n mammojen.

Vierailija
97/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuuluu kategoriaan "sanomattakin selvää" mutta eihän se varmaan läskeistä hyvältä tunnu kun eivät osaa laihduttaa. Jokainen saa näyttää miltä haluaa mutta muistakaa läskit että te kuolette kaikki ennen aikojaan. Ihan jokainen.

Hoikat ja hyväkuntoiset voivat myös kuolla vaikka koronaan, kolarissa jne jne. Ehkä vain nautin elämästä enkä välitä yhtään mitä muut sanoo 😀

Vierailija
98/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juurikin 40kg ylipainoa ja en todellakaan ole kehopositiivinen. Lenkkeilen pimeällä ja vältän julkisia paikkoja ja kaupan ruuhka-aikoja.

N35 ja 100kg

No näin juuri. Onko tuo kehopositiivisuuspuhe kuitenkin aiemmin suht hoikkien mutta nykyään vain lievästi ylipainoisten hömpötystä? Pinnallisuutta. Halutaan se hoikaan saatu ihailu mutta myös ne kermakakut.

Vierailija
99/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina ei edes tiedä, mitä kehopositiivisuus tarkoittaa ja ei tiedä sen alkuperäistä tarkotusta.

Kyse ei ole itsensä rakastamisesta tai hyväksymisestä.

Tästä huolimatta laukoo kuraa. Kertoo aika paljon kyseisen henkilön älykkyydestä.

Vierailija
100/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35 ja 100kg

No näin juuri. Onko tuo kehopositiivisuuspuhe kuitenkin aiemmin suht hoikkien mutta nykyään vain lievästi ylipainoisten hömpötystä? Pinnallisuutta. Halutaan se hoikaan saatu ihailu mutta myös ne kermakakut.

Kehopositiivisuus on alunperin aktivismiliike, jonka ajatuksena on se, että kaikenlaiset marginaaliset, ja muutkin (lihavuus niin yleistä nykyään), kehot hyväksytään ja saavat olla esillä.

Joku on jossain välissä vääntänyt siitä jonkun itserakkausasian, vaikka se ei sitä ole.

Martina sanoo, että lihavuus ei ole OK Suomen yhdessä isoimmaissa mediassa on merkki siitä, että sitä ihan oikeaa kehoposia todellakin tarvitaan. Kaikkien kehojen tulisi olla OK.