Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
101/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paljon itseinhoa on himourheilijoissa. Pakonomainen tarve hallita omaa painoaan. Ei kyetä näkemään itseään kauniina, vaikka kaikki muut olisivat eri mieltä.

Ja sen takia heille on punainen vaate se, että joku viallinen läski ei vihaa kehoaan yhtä paljon kuin he.

Totta. Mikäli suhtautuminen omaan kehoon, painoon ja ulkonäköön on jollain tavoin ongelmallinen reagoi muidenkin painoon ja ulkoiseen olemukseen ärsyyntyen.

Ihmiset jotka on itsensä ja kehonsa kanssa aidosti tasapainossa - eivätkä vain esitä olevansa - eivät häiriinny muiden olemuksesta.

Vierailija
102/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuuluu kategoriaan "sanomattakin selvää" mutta eihän se varmaan läskeistä hyvältä tunnu kun eivät osaa laihduttaa. Jokainen saa näyttää miltä haluaa mutta muistakaa läskit että te kuolette kaikki ennen aikojaan. Ihan jokainen.

Hoikat ja hyväkuntoiset voivat myös kuolla vaikka koronaan, kolarissa jne jne. Ehkä vain nautin elämästä enkä välitä yhtään mitä muut sanoo 😀

Nauttiiko läskit elämästä? Kovin masentuneilta yleensä näyttävät verrattuna niihin jotka ovat löytäneet liikunnan ilon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan Martina tuossa puhuu, siis että, lihavuus ei terveyden näkökulmasta ole ok. Kehopositiivisuus ja kehorauha ovat mielettömän hyviä juttuja. Kehopositiivisuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihminen voisi ottaa siitä tekosyyn itselleen jatkaa epäterveellistä elämää (en puhu pelkästä lihavuudesta vaan kaikesta ihmistä vahingoittavasta epäterveellisyydestä), vaan kehopositiivisuus ainakin minulle tarkoittaa sitä, että ihminen rakastaa omaa kehoaan sellaisena kuin se on ja antaa muidenkin rakastaa kehojansa. Kehopositiivisuus ei sulje pois laihduttamista terveydellisistä syistä tai mistä syistä nyt ihminen haluaakaan laihduttaa. Laihdutuksen pitää kuitenkin tapahtua rakkauden, ei inhon, kautta.

Vierailija
104/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paljon itseinhoa on himourheilijoissa. Pakonomainen tarve hallita omaa painoaan. Ei kyetä näkemään itseään kauniina, vaikka kaikki muut olisivat eri mieltä.

Ja sen takia heille on punainen vaate se, että joku viallinen läski ei vihaa kehoaan yhtä paljon kuin he.

Totta. Mikäli suhtautuminen omaan kehoon, painoon ja ulkonäköön on jollain tavoin ongelmallinen reagoi muidenkin painoon ja ulkoiseen olemukseen ärsyyntyen.

Ihmiset jotka on itsensä ja kehonsa kanssa aidosti tasapainossa - eivätkä vain esitä olevansa - eivät häiriinny muiden olemuksesta.

Kiitos, hyvin kirjoitettu.

Vierailija
105/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen keho on jokaisen oma asia. Veromme me läskit myös maksamme, joten miksi terveytemme kuuluu jokaiselle läskipoliisille? :D Olen maksanut enemmän veroja ja olen terveempi, kuin anoreksiaa lapsesta saakka sairastanut tuttuni. Enemmän hän verorahoja on käyttänyt sairauteensa ja siitä syntyneisiin muihin ongelmiin, mutta mitä hän saa muilta ihmisiltä? Suitsutusta hyvästä ulkonäöstään ja sosiaalisen median kautta yhteistyöpyyntöjä fitness alan ihmisiltä, alipainoisena ja sairaana. Tekee varmaan hyvää myös päänsisäisesti, kun muut hehkuttaa anorektikon ulkonäköä. :D

Jätän omaan arvoonsa nämä. En ole tyytyväinen läskeihini, mutta toisaalta olen ”laihduttanut” 12-vuotiaasta saakka, ja edelleen olen lihava, niin olen ehkä alkanut hyväksyä sen tosiasian, ettei musta koskaan tule laiheliinia. Olen kuullut asiasta koko elämäni, 9-vuotiaasta asti, joten mua ei enää edes hetkauta, kun mulle sanotaan ikävästi ja kaikki kokevat asiakseen kertoa, miten läski olen ja miten mikään mitä teen laihtuakseni, ei riitä. :) Terveisin, vihdoinkin onnellinen läskiperse

Vierailija
106/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepulis, kekenkään olemuksen ei pidä antaa häiritä eikä mollata ketään painon voksi. Se täytyy kuitenkin jokaisen hiljaisesti myöntää, että ylipaino on terveysongelma. Se ei milään kampnajoilla miksikään muutu. Se ylipaino terveysongelmineen on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen ongelma. Julkisesti ylipainoon ei pidä tsempata kuten ei myöskään alipainoon ja rääkkiin, mihin nämä bikinifitness-hehkutukset saattavat johtaa.

Vierailija
107/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.

Martina myy työkseen ruokavalioita,

” muutosta”, laihduttamista, senttien mittailua, treenaamista - hänen käsitykensä ns.hyvinvoinnsta.

Kehopositiivisuus ei tietenkään sovi mitenkään tähän hänen brändiinsä jota myy.

Vierailija
108/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuuluu kategoriaan "sanomattakin selvää" mutta eihän se varmaan läskeistä hyvältä tunnu kun eivät osaa laihduttaa. Jokainen saa näyttää miltä haluaa mutta muistakaa läskit että te kuolette kaikki ennen aikojaan. Ihan jokainen.

Hoikat ja hyväkuntoiset voivat myös kuolla vaikka koronaan, kolarissa jne jne. Ehkä vain nautin elämästä enkä välitä yhtään mitä muut sanoo 😀

Nauttiiko läskit elämästä? Kovin masentuneilta yleensä näyttävät verrattuna niihin jotka ovat löytäneet liikunnan ilon

Höpöhöpö

Vierailija
109/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Martina olisi tutustunut kehopositiivisuuteen, hän ymmärtästäsi että kehopositiibisyydessä sanotaan, minä olen ok, se mitä minä olen sisältä on ok ja ja kenelläkään Marttiinalla ei ole oikeutta tulla sanomaan yhtään mitään minun kropastani, niinkuin minulla ei ole oikeutta sanoa mitään Martinan kropasta.

On silti ok sanoa että lihavuus ei ole terveellistä eikä näin ok. Se on totuus. Ikävää jos pahoitat totuudesta mielesi.

Tuo ei ole kuitenkaan oikea tapa saada asiakkaita.

Ok, minulla on nyt 10 kg ylipainoa ja olen liki 50 vuotias. Työni on keskiraskasta fyysistä työtä ja askeleita tulee hyvin helposti 10 000-15 000 päivässä. Kaikkien labratestien mukaan, (otettu viimeksi marraskuussa 2020) olen täydellisen terve ja kuntoni on hyvä. Minulle ei tee esimerkiksi yhtään hankaluuksia kävellä 20 km vaihtelevassa maastossa tai hiihtää 25 km ja olla sen jälkeen vielä ihan normaalisti loppupäivän. En ole raato tullessani töistä kotiin, vaan ihan hyvin jaksan lähteä vaikka kävelylle mieheni kanssa tai fillaroimaan.

Jos haluaisin ylipainoni pois, niin menisinkö tämän rouvan luokse? Pitäisikö häntä niin ammattilaisena, että kuuntelisin hänen neuvoja? Ottaisinko oppia hänen syömisistään, periaatteistaan ja kaikesta? En.

Hän ei ole sellainen ihminen, jota pitäisin asiantuntijana laihtumiseen. Laihtuminen ei ole se juttu, vaan hyvä olo ja jaksaminen. En pidä ollenkaan tavoiteltavana asiana kymmenen kilon laihtumista ja en tee asialle yhtään mitään. Tykkään itsestäni ja arjestani, olen onnellinen ja en viitsi stressata asioita, jotka eivät ole olennaisia. Tiedän, että 10 kg ei ole paljon joidenkin kiloihin verrattuna, mutta jokainen on itsensä herra ja muiden ei tarvitse heidän huoliaan kantaa. Ei Marttiinan, eikä av:n mammojen.

En minäkään menisi, enkä pidä asiantuntijana. Mutta ehdottomasti menisin sellaisin puheille, joka sanoo suoraan asiat niin kuin ne ovat. Me ihmiset olemme erilaisia. Katsopa vaikka näitä liikalihavista kertovien ohjelmia. Niille on sanottava asiat suoraan, että muutosta tapahtuu. Toki siinä tarjotaan samalla muutakin apua ja tukea lisäksi. Mutta itse näen, että totuus ja realismi on kaiken kestävän muutoksen pohja.

Vierailija
110/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko oikeasti noin typerä?

Kukaan läskihän ei harrasta liikuntaa joo.

Vierailija
111/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jälleen se koira älähtää johon keppi kalahtaa. Kun läskit suuttuvat niin sitten arvostellaan Martinan ulkonäköä vaikkei sillä ole mitään tekemistä tämän kehopositiivari-asian kanssa

Vierailija
112/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauttivat tietenkin. :) Ystäväni on ainakin 30 kg ylipainoinen ja ihanampaa ja positiivisempaa ihmistä saa hakea! Tunnen muutenkin paljon lihavia ihmisiä ja he ovat kaikki upeita ja nauravaisia ihmisiä. Emme edes puhu jostakin painosta koskaan, sillä se ei ole tärkeää. Mutta ihan sama, jokainen tavallaan. En murehdi muiden puolesta, vaan hyväksyn.

Vierailija
113/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole aika vaarallista laittaa läski juoksemaan? Sydärinhän siinä touhussa saa ja polvet hajoo

Vierailija
114/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole aika vaarallista laittaa läski juoksemaan? Sydärinhän siinä touhussa saa ja polvet hajoo

Mitä sä nyt trollaat?

Juokseminen ei ole ainoa liikuntamuoto, tauno.

Menepä joskus ryhmäliikuntatunnille, vesijumppaan tai naisten salille niin voit todistaa, että waaaaau lihavat ja ylipainoisetkin harrastaa liikuntaa!

Ei se ekstra 30 kg maagisesti putoa pois, kun harrasta liikuntaa.

Vierailija
115/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin jälleen se koira älähtää johon keppi kalahtaa. Kun läskit suuttuvat niin sitten arvostellaan Martinan ulkonäköä vaikkei sillä ole mitään tekemistä tämän kehopositiivari-asian kanssa

Itse kerroin syöpäkokemukseni aiemmin, ei kyllä kolahtanut. Halusin vain antaa laajempaa näkökulmaa asioihin. Jostain syystä johonkuhun kolahti tarinani, alapeukusta päätellen. En siltikään toivo hänelle samaa kuin itselleni.

Vierailija
116/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä nyt trollaat?

Juokseminen ei ole ainoa liikuntamuoto, tauno.

Menepä joskus ryhmäliikuntatunnille, vesijumppaan tai naisten salille niin voit todistaa, että waaaaau lihavat ja ylipainoisetkin harrastaa liikuntaa!

Ei se ekstra 30 kg maagisesti putoa pois, kun harrasta liikuntaa.

Eipä näy putoavan joo kun vähääkään ympärilleen katsoo. Pysyvästi on kilot kiinni vaikka "liikuntaa" harrastettu ja yritetty laihduttaa vuosia. Uskomattomia luusereita ja jääkaapin oven paukuttelijoita

Vierailija
117/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa juosta, on kuule paljon lungimpia liikuntamuotoja vaikka kuinka paljon. 😄

Harrastan 3-5 h erilaista liikuntaa viikottain vaikka painan 105 kg, kuten mooooooni muukin. Lihavuus ei tee liikuntakyvyttömäksi.

Salilla teen kevyttä lihaskuntoa ja jonkun verran aerobista, pidän pilateksesta ja joogasta + käyn ryhmätunneilla, jossa tanssitaan. Pomput jätän välistä isojen tissien takia, mutta hienosti minä ja muut läskit siellä pärjätään.

Polveni ovat ihan kunnossa myös, kiitos vaan.

Vierailija
118/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mara hullu aktivoitui. Spämmää asioita jotka eivät kuulu keskusteluun.

Vierailija
119/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa M on käynyt koronavuoden aikana reissaamassa maailmalla? Tai jo Suomessakin?

Kuinka monta kertaa spämmäät samoja asioita palstalle?

Vierailija
120/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakuissa arseenia, olisiko ruisleipä parempi välipala? https://yle.fi/uutiset/3-8339809