Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?
Kommentit (1236)
Eikö siihen Martinan ulkonäköjään ja elämänkäänteisiin ole omakin ketjunsa. Pysytään nyt vaan tässä läskiongelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuuluu kategoriaan "sanomattakin selvää" mutta eihän se varmaan läskeistä hyvältä tunnu kun eivät osaa laihduttaa. Jokainen saa näyttää miltä haluaa mutta muistakaa läskit että te kuolette kaikki ennen aikojaan. Ihan jokainen.
Hoikat ja hyväkuntoiset voivat myös kuolla vaikka koronaan, kolarissa jne jne. Ehkä vain nautin elämästä enkä välitä yhtään mitä muut sanoo 😀
Nauttiiko läskit elämästä? Kovin masentuneilta yleensä näyttävät verrattuna niihin jotka ovat löytäneet liikunnan ilon
Ootko oikeasti noin typerä?
Kukaan läskihän ei harrasta liikuntaa joo.
Eikös se ole aika vaarallista laittaa läski juoksemaan? Sydärinhän siinä touhussa saa ja polvet hajoo
Mitä sä nyt trollaat?
Juokseminen ei ole ainoa liikuntamuoto, tauno.
Menepä joskus ryhmäliikuntatunnille, vesijumppaan tai naisten salille niin voit todistaa, että waaaaau lihavat ja ylipainoisetkin harrastaa liikuntaa!
Ei se ekstra 30 kg maagisesti putoa pois, kun harrasta liikuntaa.
Eipä näy putoavan joo kun vähääkään ympärilleen katsoo. Pysyvästi on kilot kiinni vaikka "liikuntaa" harrastettu ja yritetty laihduttaa vuosia. Uskomattomia luusereita ja jääkaapin oven paukuttelijoita
Mitä sä nyt oikein sopotat?
Kai sä ymmärrät, että yleisesti laihdutaan ruokavaliomuutoksilla, ei liikunnalla?
Ruokavalion merkitys on 80 prosenttia.
Kai myös ymmärrät, että paino ei kerro mitään elintavoista?
Olen 105 kg/180 cm nainen, peruskulutukseni on näillä mitoilla n. 2300-2500 kcl.
Toki enemmän kuin jollain 155 senttisellä, koska olen pitkä ja massaa on. Syön suhteellinen normaalisti ja ylläpidän sillä tätä nykyistä painoa.
Paino nousi viimeksi varmaan 18 kk sitten. Harrastan liikuntaa, olen harrastanut monta vuotta, ja ei, maagisesti ei ole kadonnut 40 kiloa. 😂 Tää on tämmöstä plus miinus nolla peliä, koska toistaiseksi ainakaan en ole alkanut rajoittaa syömistä vaikka 1800 kaloriin.
Vierailija kirjoitti:
Riisikakuissa arseenia, olisiko ruisleipä parempi välipala? https://yle.fi/uutiset/3-8339809
Tää riisikakku homma on aika läppä näillä fitnessbimboilla.
Siinä on ei ole mitään ravinteita. Kaloreita saman verran kuin hapankorpussa, jossa on paremmat ravintoarvot.
Mutta ruokavalion kulmakivi on tietenkin höttökakut, koska kaloreita on vähän. Ookoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuuluu kategoriaan "sanomattakin selvää" mutta eihän se varmaan läskeistä hyvältä tunnu kun eivät osaa laihduttaa. Jokainen saa näyttää miltä haluaa mutta muistakaa läskit että te kuolette kaikki ennen aikojaan. Ihan jokainen.
Hoikat ja hyväkuntoiset voivat myös kuolla vaikka koronaan, kolarissa jne jne. Ehkä vain nautin elämästä enkä välitä yhtään mitä muut sanoo 😀
Nauttiiko läskit elämästä? Kovin masentuneilta yleensä näyttävät verrattuna niihin jotka ovat löytäneet liikunnan ilon
Ootko oikeasti noin typerä?
Kukaan läskihän ei harrasta liikuntaa joo.
Eikös se ole aika vaarallista laittaa läski juoksemaan? Sydärinhän siinä touhussa saa ja polvet hajoo
Mitä sä nyt trollaat?
Juokseminen ei ole ainoa liikuntamuoto, tauno.
Menepä joskus ryhmäliikuntatunnille, vesijumppaan tai naisten salille niin voit todistaa, että waaaaau lihavat ja ylipainoisetkin harrastaa liikuntaa!
Ei se ekstra 30 kg maagisesti putoa pois, kun harrasta liikuntaa.
Eipä näy putoavan joo kun vähääkään ympärilleen katsoo. Pysyvästi on kilot kiinni vaikka "liikuntaa" harrastettu ja yritetty laihduttaa vuosia. Uskomattomia luusereita ja jääkaapin oven paukuttelijoita
Mitä sä nyt oikein sopotat?
Kai sä ymmärrät, että yleisesti laihdutaan ruokavaliomuutoksilla, ei liikunnalla?
Ruokavalion merkitys on 80 prosenttia.
Kai myös ymmärrät, että paino ei kerro mitään elintavoista?
Olen 105 kg/180 cm nainen, peruskulutukseni on näillä mitoilla n. 2300-2500 kcl.
Toki enemmän kuin jollain 155 senttisellä, koska olen pitkä ja massaa on. Syön suhteellinen normaalisti ja ylläpidän sillä tätä nykyistä painoa.
Paino nousi viimeksi varmaan 18 kk sitten. Harrastan liikuntaa, olen harrastanut monta vuotta, ja ei, maagisesti ei ole kadonnut 40 kiloa. 😂 Tää on tämmöstä plus miinus nolla peliä, koska toistaiseksi ainakaan en ole alkanut rajoittaa syömistä vaikka 1800 kaloriin.
Olet selkeästi perehtynyt asiaan mutta voisit silti sellaiset 30 kiloa helposti tiputtaa niin oltaisiin painoindeksin mukaan normaalin rajoilla. Ei kait se kovin vaikeaa voi olla kun itsekin olen alipainoinen vaikken harrasta liikuntaa
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuteen liittyy oikeastaan aina ongelmasyöminen. Eli syömishäiriö. Se ei poistu sillä että joku oman elämänsä fitnessguru - tai kuka tahansa - sanoo että pitäisi laihduttaa tai että lihavuus on terveysriski.
Martina on myös sanonut joskus haastattelussa vihaavansa/inhoavansa/halveksivansa lihavia ihmisiä (en muista enää sanaa, mutta viestin kyllä). Ulkoisesti kaunis ja urheilullinen nainen, mutta jää kyllä fiilis että on sisäisesti ruma. Tätä fiilistä ei varsinaisesti paranna nää rattijuopumukset, pahoinpitelyt ja pandemia-aikaan matkustelu ilman karanteeneja.
Mä olen myös sitä mieltä, että ylipaino on hyvin usein jonkinlainen syömishäiriö tai oire masennuksesta, uupumuksesta tai jostain muusta. Olen itsekin hiukan ylipainoinen, enkä taatusti haluaisi olla. Tuskin kukaan sisimmässään _haluaa_ olla ylipainoinen. Ja ei meitä olisikaan näin paljon, jos normaalipainoon pääseminen ja siinä pysyminen olisi helppoa ja siihen riittäisi vain itsekuri.
Haluaisin myös sanoa, että me hiukan ylipainoiset emme välttämättä ole välinpitämättömiä terveydestä, roskaruokaa syöviä herkkup*rseitä, laiskoja, liikkumattomia tai jotenkin kehopositiivisia. Ylipaino on nykyajan vitsaus, mikä johtuu monesta asiasta. Se +10kg tulee jo sillä, että syö pari ruisleipää tai annoksen kotiruokaa päivittäin liikaa kulutukseen nähden. Yleensä ylipainoon nuoruudesta saakka taipuvaiset ovat myös kontrolloineet mielihalujaan koko ajan ja laihduttaneet/jojoilleet koko ikänsä. Se jos mikä sotkee normaalin suhteen syömiseen ja aiheuttaa syömishäiriötä, minkä uskon olevan hyvin yleistä! Sellainen häiriö, jossa ruokaa ajatellaan liikaa ja syömisestä tulee huono omatunto. Syöminen on niin iso (ja pakollinen!) osa elämää, että kyllä siihen liittyvät negatiiviset ajatukset ovat iso häiriö mielen hyvinvoinnissa. Itse pysyn normaalipainossa vain, jos pidän jatkuvasti ruokapäiväkirjaa kaloreineen. Kulutukseni on noin 1500kcal päivässä. Sellainen, joka voi syödä vapaasti miettimättä kaloreita ja lihomista, ei voi tietää kuinka kuluttavaa se on. Ja sitä pitää jaksaa kymmeniä vuosia.
Eikä normaalipainoisten tarvitse luulla, että heillä on meihin verrattuna jotenkin aina parempi tietämys terveellisestä ruoasta, parempi itsekuri tai parempi fyysinen kunto. Teillä voi olla paremmat lähtökohdat jo äitinne kohdusta saakka. Teillä voi tulla tunne kylläisyydestä paremmin. Ehkä opitte nauttimaan liikunnasta jo lapsena. Ehkä olette onnellisia, sillä onnellisuus auttaa painonhallinnassa! Jos pysytte helposti hoikkana, olkaa siis tyytyväisiä ja onnellisia, älkää ylenkatsoko muita.
Itse pidän tätä Martinaa huonona esimerkkinä puhumaan koko aiheesta. Häneltä tuntuu puuttuvan se sydämen empaattisuus ja järjen viisaus näin herkkää ja tärkeää asiaa kohtaan.
"Mielestäni se, että sanotaan, että on ok olla lihava, niin se ei ole ok. "
Aikamoista suomen kielen r a i s k a a m i s t a.
Ärsyttää näissä liikuntakeskusteluissa, kun joogaa mainostetaan jonain hikivapaana, helppona lajina. Siinä on ehkä helppo lepsuilla ja vetää helpomman kautta, mutta oikein tehtynä vaikkapa astangajoogasarjalla saa oikeasti tehokkaan ja kokonaisvaltaisen treenin. Kunnolla joogaa harrastavilla on todella kova lihaskunto ja kehonhallinta.
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Mutta aivan järkyttävän vähän tuo ihminen syö. Ja suhteellisen paljon ihan höttöä; pastaa, riisiä, nuudeleita.
Ihmeen hyvin se kuitenkin jaksaa (juoksu, fillarointi ym)
Katsoin, että syö aika runsaasti. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja illallakin proteiinia. Voisi olla lihava tuolla ruokamäärällä, jos ei treenaisi noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.
Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?
Juuri näin sanoi. Mutta kuten aina, Martinan sanomiset ja tekemiset kääntyy näiden hatereiden mielikuvissa aivan joksikin toiseksi, jota sitten totuutena huudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää näissä liikuntakeskusteluissa, kun joogaa mainostetaan jonain hikivapaana, helppona lajina. Siinä on ehkä helppo lepsuilla ja vetää helpomman kautta, mutta oikein tehtynä vaikkapa astangajoogasarjalla saa oikeasti tehokkaan ja kokonaisvaltaisen treenin. Kunnolla joogaa harrastavilla on todella kova lihaskunto ja kehonhallinta.
No mutta musta taas yin on tosi helppoa, eli tosiaankin riippuu joogasta. Siis vaikka olen selkäkipuinen 110 kiloinen.
Joku perus kuntosalin Flow-jooga saa kyllä hien pintaan, jos on ollut taukoa kestävyysliikunnasta ja itellä jälkikäteen hetken voi jalat tärrätä, mutta suhteellisen helppoa sekin. Astangaa en edes kokeilisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Mutta aivan järkyttävän vähän tuo ihminen syö. Ja suhteellisen paljon ihan höttöä; pastaa, riisiä, nuudeleita.
Ihmeen hyvin se kuitenkin jaksaa (juoksu, fillarointi ym)
Jos treenaa noin paljon, niin tarvitsee hiilareita ja pitää syödä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää kuinka liikuttavan paljon ihmiset ovat huolissaan toisten (ylipainoisten) ihmisten terveydestä. Jos joku vetää röökiä ketjussa, tai vetää pleksit joka viikonloppu, niin ei se muita huoleta. Mutta ruokavalio huolettaa :D
Tämä! Mibua ärsyttää vielä enemmän, kun se verhotaan siihen, että ollaan nuka huolissaan laskien terveydestä....p@skanmarjat, sanon minä.
, miksi ei voi suoraan sanoa, että läski on ruma, siksi en pidä.
Mitenkäs tämä rakkauden voittoputki on edennyt?
Eremenkosta on nyt siirrytty kasvun ja itsetutkiskelun kautta kehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunnan merkitys painonhallinnassa on noin 20-30% ja ruokavalion 70-80%. Lihavuus ei poissulje liikuntaa. Koko viikon liikunnat on helppo nollata jopa yhdellä aterialla tai välipaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tämä rakkauden voittoputki on edennyt?
Eremenkosta on nyt siirrytty kasvun ja itsetutkiskelun kautta kehen?
Ei liity aiheeseen.
Martina taas ei vaikuta positiiviselta henkilöltä missään mielessä. Itsensä leikkeleminen ja täyteaineen ottaminen on aika kaukana kehopositiivisuudesta, minusta hänelle tekisi hyvää tutustua siihen hieman syvällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku kehopistiivisuus -sana lykätään aina joka paikkaan. En ymmärrä myös sitä miksi muilla pitää olla toisen ulkonäöstä mielipide.
Minulla ei ole paljoa ylipainoa, mutta en tyrkytä ajatuksiani joka suuntaan, vaan hyväksyn ihmiset täsmälleen sen näköisinä kuin he ovat. Jos joku haluaa painoa pois, niin ok, hän löytänee reittinsä siihen, mutta kehopositiivisuus ei ole asia, mitä alkaisin miettimään, koska se on täysin erillinen asia. Ystävät ja kaikki muutkin kelpaavat minulle kuitenkin kiloineen päivineen ja en tuputa heille mitään.
Vain itseä voi muuttaa.
Lihavuudesta aiheutuu käsittämättömän suuret kulut kansantaloudelle joka ikinen vuosi. Kuvittele tilannetta, jossa samat kustannukset aiheutuisivat ruoan liikasyönnin sijasta esimerkiksi huumeiden ongelmakäytöstä.
Olisiko tämäkin edelleen täysin jokaisen oma valinta mistä kenelläkään muulla ei saisi olla mielipidettä?
Jos nyt pysytään kehopositiivisuus-aiheessa niin ketjua ei poistettaisi...