Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Martinan mielipiteestä lihavuudesta?

Vierailija
10.01.2021 |

Kommentit (1236)

Vierailija
61/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin kana? Se on ihan eri kuin broileri, jota kai suurin osa syö. Broileri on mureaksi jalostettu, kasvatetaan se kuusi viikkoa ja sitten teuraaksi. Kana on muutaman vuoden vanha munituskana, ja kun on munintansa muninut ja teurastetaan ja käytetään ruoanlaitossa, niin sitä saa keittää monta tuntia. Inhottaa, kun ihmiset puhuvat asioista eri nimillä.

Vierailija
62/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan täysjärkinen voi olla erimieltä tässä asiassa ja sanoa että on ok olla hirveä läski.

Miksi se pitää sanoa julkisuudessa? Jos joku ihminen on vakavasti sairas ja ei pysty hallitsemaan painoaan. Tuleeko parempi mieli, kun kuulee, että ei ole ok olla lihava? Auttaako se mitään? Ihminen ahdistuu entistä enemmän ja alkaa inhoamaan itseään lisää.

Asioiden pitäisi tapahtua hyvän kautta.

Minua on kiusattu koulussa rumaksi. Tämä aiheutti vain sen, että sulkeuduin lisää ja lopetin meikkaamisen kokonaan. Halusin olla näkymätön ja sitten niin ruma, että pohjaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan täysjärkinen voi olla erimieltä tässä asiassa ja sanoa että on ok olla hirveä läski.

Miksi se pitää sanoa julkisuudessa? Jos joku ihminen on vakavasti sairas ja ei pysty hallitsemaan painoaan. Tuleeko parempi mieli, kun kuulee, että ei ole ok olla lihava? Auttaako se mitään? Ihminen ahdistuu entistä enemmän ja alkaa inhoamaan itseään lisää.

Minua on kiusattu koulussa rumaksi. Tämä aiheutti vain sen, että sulkeuduin lisää ja lopetin meikkaamisen kokonaan. Halusin olla näkymätön ja sitten niin ruma, että pohjaa ei ole.

Tässä artikkelissa kyse olikin kehopositiivisista läskeistä. Sinä et selkeästikään kuulu tähän positiivisuusporukkaan.

Vierailija
64/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.

Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?

Juu, mutta sanoi myös olevansa kasvissyöjä eli jotenkin sekavaa

Vierailija
65/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässäkin jutussa on yhdestä kommentistä tehty kärpäsestä härkänen. Jossain haastattelussa katsoin, että Martina sanoo asioita ennen kuin ajattelee. Siitä tulee kärkäs vaikutelma. On liian suora.

Esimerkiksi Jutta Larm on aina miellyttävän oloinen ja hän miettii sanomisiaan.

Ei kannattaisi sanoa kaikkea, mitä ajattelee.

Vierailija
66/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Mutta aivan järkyttävän vähän tuo ihminen syö. Ja suhteellisen paljon ihan höttöä; pastaa, riisiä, nuudeleita.

Ihmeen hyvin se kuitenkin jaksaa (juoksu, fillarointi ym)

Et sitten ymmärrä hiilareiden merkitystä kestävyysurheiluun?

Vierailija
67/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen pitäisi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on ja rakastaa itseään. Itseinho ei auta ketään. Sen jälkeen kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, voi alkaa muutos kohti terveellisempää.

Nähdäkseni kehopositiivisuus tähtää tähän. Mitä se auttaa, jos lihavat ihmiset inhoavat omaa kroppaansa? Muutoksen pitäisi tulla hyvän kautta.

Jos lukee lehtijutun, niin näinhän Martinakin ajattelee asiasta. Tuon klikkiotsikon perusteella voisi päätellä muuta.

Vierailija
68/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on läski samalla tavalla kuin ruusu on ruusu vaikka sitä kutsuisi eri nimellä.

Vierailija
69/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä halvattua Martinalle kuuluu, miltä kukakin näyttää.

Jos itse on täydellinen, niin siittä vaan, mutta ei kuulu hänelle. Kaikki kun ei ole itsestä kiinni, taustalla voi olla vakava sairaus (mm minulla)

No kun se mielellään myy niitä parinkympin kirjekurssejaan. :D En yhtään ymmärrä, kun niitä ostaa. Samat ohjeet saa ilmaiseksi netistä.

Vierailija
70/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut anoreksiaa siinä about 16-vuotiaana. Näin itseni siis lihavana ja tällaiset Martinan sanomiset olisi varmasti mennyt vielä lisää tunteisiin. Nykyään kyllä tiedän asioiden todellisuuden, mutta varmasti on paljon nuoria, joilla on täysin vääristynyt kehonkuva ja elävät siinä todellisuudessa, että se nahasta muodostunut pikkuruinen ryppy/makkara tarkoittaa ihan hirveää läskiä.

Vierailija
71/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä artikkelissa kyse olikin kehopositiivisista läskeistä. Sinä et selkeästikään kuulu tähän positiivisuusporukkaan.

Mutta mitä se auttaa, jos ihminen inhoaa omaa lihavaa kehoaan? Eikö kaikkien tulisi rakastaa itseään sellaisena kuin on. Siihen kehopositiivisuus nähdäkseni tähtää.

Vierailija
72/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paljon itseinhoa on himourheilijoissa. Pakonomainen tarve hallita omaa painoaan. Ei kyetä näkemään itseään kauniina, vaikka kaikki muut olisivat eri mieltä.

Vierailija
73/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina, missä pellossa tai puussa kasvaa tonnikala? Kerrot olevasi kasvissyöjä, tonnikala on eläin. Kannattaisi miettiä mitä puhuu, kun ruokaguruna puhuu. Jos syöt kalaa et ole kasvissyöjä.

Eikös hän sanonut jättäneensä punaisen lihan ja kanan?

Sanoo, että :"kasvissyöntini lähti siitä, että katsoin kamalia teurastusvideoita".

Vierailija
74/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyönnin lopettaminen ihmisen suurimpana mahdollisena ekotekona (niinkuin Martina sanoo) kuulostaa vähän kornilta sellaisen ihmisen suusta, joka tekee lentomatkoja monta kertaa vuodessa.

Mitä tästä matkustamisesta pitää jaksaa länkyttää? Kokonaisuudessa lentoliikennepäästöt on aika vähän, ja koneita olis ilmassa kuitenkin ilman lentomatkustajia. Suurin ekoteko on jäädä lisääntymättä.

Vierailija
75/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski on läski samalla tavalla kuin ruusu on ruusu vaikka sitä kutsuisi eri nimellä.

Jokaisen ihmisen tulisi rakastaa ja hyväksyä itsensä sellaisena kuin on: riippumatta kiloista. Ulkoapäin tulevat määritelmät menevät metsään.

Vierailija
76/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä se auttaa, jos ihminen inhoaa omaa lihavaa kehoaan? Eikö kaikkien tulisi rakastaa itseään sellaisena kuin on. Siihen kehopositiivisuus nähdäkseni tähtää.

Kehopositiivisuus toimii siihen asti kunnes runsas ylipaino aiheuttaa vakavan terveysriskin. Vähän sama kuin polttaisi tupakkaa ketjussa ylpeänä itsestään kunnes sairastuu. Ei ole ok antaa tällaista kuvaa muille että on hienoa olla sairas ja kuolla.

Vierailija
77/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää kuinka liikuttavan paljon ihmiset ovat huolissaan toisten (ylipainoisten) ihmisten terveydestä. Jos joku vetää röökiä ketjussa, tai vetää pleksit joka viikonloppu, niin ei se muita huoleta. Mutta ruokavalio huolettaa :D

Tämä koko avaus Martinalta liittyy

20-45 -vuotiaisiin. Jos on vanhus tai iäkäs ihminen, jolla on muitakin murheita elämässä, niin ei siinä hirvesti voi triatlonia juosta. Samoin huomaa, että Martina ei ole kohdannut vielä vaihdevuosia. Jutta Larmhan sitä sanoi, että yllätyksenä tulivat ja humpsahti 5 kiloa lisää. Nämä kotkotukset eivät liity myöskään lapsiin, tietyn ikäinen lapsi saa ehkä kovan pituuskasvun ja se pyöreys poistuu siinä.

Yli 45-vuotias on iäkäs/vanhus?

Eikä vaihdevuosien aikana/jälkeen mitenkään yllättäen ja pyytämättä tule yhtään kiloa. Taas vaan yksi tekosyy ja selitys lihomiselle.

Vierailija
78/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lihavana ärsyttää tämä teidän kehopositiivisuudesta hermostuneiden vouhotus. Minä EN ajattele kehopositiivisesti itsestäni vaan kärsin tästä ja häpeän ja olen nytkin keskellä pitkää laihdutusprosessia. Älkää niputtako ihmisiä yhteen nippuun vain omien käsitystenne vuoksi. Minua inhottaa ajatus, että joku teistä katsoo minua halveksien ja ajatellen, että tuossa menee taas yksi kehopositiivinen, joka on rakastunut läskeihinsä. Ei mene.

Väitän vieläpä, että suurin osa ylipainoisista ei rakasta läskejään.

On vain niin halvatun vaikea saada niitä pois, itselläni tulivat pitkän masennusjakson aikana, jolloin oli täysi työ pysytellä ylipäätään elossa.

Mä olen ensimmäisen sivun kommentoija, joka sanoi että kehopositiivisuus on nykyään lihavien juttu ja että lihavuus on epäterveellistä. Se ei silti tarkoita, että katson lihavia kieroon tai että mulla olisi teistä mitään mielipidettä. Katson kieroon tyyppejä, jotka räppäävät läskistä pyllystään ja ovat voimaantuneita kun nykyään saa olla läski, niin käynpä mäkkärissä lounaalla ja illalla vedän sipsipussin iltapalaksi. Vaikka olisivat kuinka kauniita ja kurvikkaita, niin näkeehän sen että polvet ei montaa vuotta kestä.

Ei siitä painosta tarvitse ottaa stressiä tai häpeillä, kannattaa olla ylpeä itsestään ja kohdella kehoa hyvin. Syödä terveellisesti, liikkua maltillisesti, nukkua hyvin, välillä herkutella. Ole ylpeä itsestäsi. Ne kilot on vaan kiloja, mutta se että pyrit elämään terveellisesti on se pääpointti. Me ollaan kaikki kuitenkin eri lähtökohdista, toiset laihtuu helpommin kuin toiset, jollain on syömishäiriötaustaa, joku on lihonut kilpparin takia, toinen lääkkeiden, on riippuvuuksia. Ei me kaikki edes laihduta, vaikka yritettäisiin ja se on ihan ok, kunhan ei vedetä puolustukseksi kehopositiivisuutta "on seksikästä olla iso" ja "lopetat ikuisen laihduttamisen" ja käytät pikaruokiin satoja euroja kuussa kuin että tekisit terveellistä kotisafkaa.

Itsekin olen lievästi ylipainoinen, laihtuminen hankalaa ja silti nautin hyvästä ruoasta ja pidän itsestäni, tiedostan silti että tämä lieväkään ylipaino ei ole hyvästä eikä terveellistä. Ja yritän tehdä terveellisiä valintoja.

Vierailija
79/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti tykkää riisikakuista valtavasti. Hän ymmärtää ravinnosta valtavasti. Riisikakut ovat valtavan ravintorikasta syötävää. Äitillä on AINA riisikakkuja valtavan hienossa autossaan. 

T. Vikke

Kun kiusaamisesta ketjussa puhutaan, ehkä olisi tyylikästä jättää lasten rääpimiset sikseen.

Joku Stefu-faniko näitä "lapsen suusta" -räävittämyyksiä kirjoittelee, kun lopussa ei ole koskaan  t.Isbe.

Vierailija
80/1236 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihansyönnin lopettaminen ihmisen suurimpana mahdollisena ekotekona (niinkuin Martina sanoo) kuulostaa vähän kornilta sellaisen ihmisen suusta, joka tekee lentomatkoja monta kertaa vuodessa.

Mitä tästä matkustamisesta pitää jaksaa länkyttää? Kokonaisuudessa lentoliikennepäästöt on aika vähän, ja koneita olis ilmassa kuitenkin ilman lentomatkustajia. Suurin ekoteko on jäädä lisääntymättä.

Tällä kertaa valmennusammattilaisen analysoitavana sattui nyt vaan olemaan havaintonsa nimenomaan yksittäisen ihmisen suurimmasta mahdollisesta ekoteosta.