Siirtyisittekö äitipuolena omasta sängystänne joka toinen vl nukkumaan toisaalle että isä saa nukkua yön poikansa kanssa.
Koitan ajatella lapsen parasta mutta nukun tosi huonosti ja ärsyynnyn koska joudun siirtymään.
Täällä kiukuttelen vaikka ärsyttääkin. En kotona.
Mite te ajattelette, olenko lapsellinen?
Kommentit (341)
Näin niitä tyrannilapsia kasvatetaan, epätervettä, sanoisin. Täysin normaalia on opettaa kouluikäinen nukkumaan omassa turvallisessa sängyssään ja myös se, että perheen parisuhteessa olevat aikuiset nukkuvat yhdessä. Mitä lapselle halutaan opettaa sillä, että hänen mielihalujensa mukaan aikuiset hyppivät sängystä toiseen ja että lapsi itse ei saa omaa nukkumisrauhaa? Riskinä on, että aikuisten parisuhde kärsii ja myös, että lapsi ei opi nukkumaan yksin.
Eiköhän se ole isä, joka siirtää patjansa sinne lapsensa viereen, jos on pakko nukkua vierekkäin. Ei tuon ikäinen enää muutenkaan kuulu samaan sänkyyn vanhempien (tai yhden vanhemman) kanssa. Paitsi poikkeustapauksissa, esim. kuumeisena, jos silloin nukahtaa paremmin.
Lapsi oli ennen sinua. Rikoit perheen ja puutut jopa siihen että lapsi ei saisi olla isän vieressä yötä. Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi kuvaus uusperheonnesta. Lapset käy sääliksi. Aptä kohtaan ei sympatiaa.
No totta tämäkin. Mutta kömmin täällä juuri kohta kuusivuotiaan poikani viereen nukkumaan ja ihan nelihenkinen ydinperhe meillä on. Kaikenlaisia järjestelyjä voi olla. Meillä asustaa erirytmisiä lapsia, herkkäunisia ja vuorotyöläisiä.
Miksi nukut mieluummin kuusivuotiaan poikasi kanssa, kuin aviopuolisosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen haju ärsyttää sinua? Melkoisen surullista luettavaa. Lapsiparka.
Mua ärsyttää kaikkien vieraiden ihmisten haju.
Tulen kyllä muuten lapsen kanssa toimeen ja kohtelen tasavertaisesti.
ApHaista nyt aapee vit*u.
Paskavammanen ämmä.Eikö isi nukkunut sun vieressä tarpeeksi tiiviisti, vai kenties liiankin tiiviisti? Sinuna hakeutuisin terapiaan, aika epätasapainoiselta vaikutat.
-Ohis
Nuo olivat u l i j o nn e n iltakiukuttelut, kun odottelee äitiä peittelemään, ei pidä välittää.
Turvaton erolapsi, sääliksi käy.
Minä en siirtyisi. En tietenkään. Nukkumisjärjestelyt hoidettaisiin niin, ettei ne häiritse talon tapaa elää. Tarkoittaa, että koska lapsella on oma huone niin sinnehän hankitaan riitävän leveä sänky tai kerrossänky tai patja lattialle, jossa iskä voi nukkua lapsensa vieressä/lähellä. Ihan niin kauan, kun molemmat kokevat tarpeelliseksi.
Alapeukuttakaa vaan ihan rauhassa.
Aha, okei. On kyllä hankala tilanne.
En todellakaan siirtyisi omasta sängystäni mihinkään. Mies saisi mennä lapsen kanssa muualle nukkumaan. Ymmärrän ihan täysin, ettei ap halua vieraan ihmisen hajua sänkyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan siitä onko poika 4 vai 14 vuotias :D Oiekin teet jos on pieni lapsi. Lapsi kyllä kasvaa ja siirtyy omaan sänkyyn :)
Meillä 17 v sairastui vakavasti ja nukkui meidän välissämme monta yötä. Nyt hoito on löytynyt ja pitää taudin kurissa ja lapsi elää itsenäisesti. Mutta ikinä en enää kommentoi toisten nukkumisjärjestelyjä. Asioille voi olla syynsä.
Miten ihmeessä tuon ikäinen on voinut haluta nukkua vanhempiensa välissä?
Ymmärtäisin, että samassa huoneessa, mutta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän isä voi järjestää itselleen sijan poiikansa huoneeseen viikoloppuisin!
No sitten mun lapsi siirtyy sängystä toiseen.
Joten siirryn mielummin itse. Musta olis parasta kun kaikki nukkuis aina samassa paikassa.
Ap
Yritä jotenkin kannustaa lapsia omaan huoneeseen kahdestaan? Esim. nukkumaan majaan ja saavat valvoa pidempään siellä? Tai sovitusti otat joskus oman lapsen teidän makkariin ja isä lähtee viettämään "perheiltaa" lasten huoneeseen? Kyllä tuon ikäistä voi jo kannustaa nukkumaan omassa huoneessaan (isän puolelta tietenkin) ja ei sun tarvitse automaattisesti siirtyä vain tottumuskysymyksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi oli ennen sinua. Rikoit perheen ja puutut jopa siihen että lapsi ei saisi olla isän vieressä yötä. Käsittämätöntä.
Mitä minä olen rikkonut, lapsi näkee isäänsä enemmän kuin ennen minua, olen ajanut asiaa?
Oma lapseni on samassa tilanteessa ja saman ikäinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi kuvaus uusperheonnesta. Lapset käy sääliksi. Aptä kohtaan ei sympatiaa.
No totta tämäkin. Mutta kömmin täällä juuri kohta kuusivuotiaan poikani viereen nukkumaan ja ihan nelihenkinen ydinperhe meillä on. Kaikenlaisia järjestelyjä voi olla. Meillä asustaa erirytmisiä lapsia, herkkäunisia ja vuorotyöläisiä.
Miksi nukut mieluummin kuusivuotiaan poikasi kanssa, kuin aviopuolisosi?
Siihen on montakin syytä. Yksi syy: Mieheni kuorsaa niin kovaa, ettei siinä vieressä voi nukkua kukaan. Toinen syy: Kuusivuotias ja kolmevuotias eivät kertakaikkiaan nukahda samaan aikaan samaan huoneeseen. Jos odotan, että kolmevuotias on nukahtanut ensin ja kuudivuotias siirtyy vasta sitten lastenhuoneeseen nukkumaan, niin kuusivuotiaan unet jää liian lyhyiksi. Valitettavasti heillä ei ole toistaiseksi omia huoneita. Kunhan lapset kasvavat, niin nukahtaminen onnistunee paremmin samaan huoneeseen. Siitäkään huolimatta en aio nukkua mieheni vieressä. En ole kaavoihin kangistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyajan vanhempia oikein vaivaa? Kyllä aikuisilla ennen oli jotain auktoritettiä perheissä ja lapset nukkuivat siellä mihin heille oli sänky pedattu. Nykyään tuntuu että lapset määräävät perheissä ja vanhemmat nukkuvat siellä missä lapsi määrää.
Nykyajan lapsista iso osa joutuu elämään eroperheissä. Ennen lapset saivat asua omassa tutussa kodissaan, omien vanhempiensa kanssa. Onhan se silloin kiva mennä sinne omaan petiin nukkumaan. Soisin heille sen että saavat silloin tällöin olla vieressä. Surettaa. 💔
Mikä "ennen"? Milloin? 1800-luvulla? Ja nyt sua surettaa? Mitä widddua 😂
Seksin jälkeen kyllä, mutta jos ei ole ollut seksiä, niin en tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen lapsi?
Lapsi on pian 25-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän isä voi järjestää itselleen sijan poiikansa huoneeseen viikoloppuisin!
No sitten mun lapsi siirtyy sängystä toiseen.
Joten siirryn mielummin itse. Musta olis parasta kun kaikki nukkuis aina samassa paikassa.
ApYritä jotenkin kannustaa lapsia omaan huoneeseen kahdestaan? Esim. nukkumaan majaan ja saavat valvoa pidempään siellä? Tai sovitusti otat joskus oman lapsen teidän makkariin ja isä lähtee viettämään "perheiltaa" lasten huoneeseen? Kyllä tuon ikäistä voi jo kannustaa nukkumaan omassa huoneessaan (isän puolelta tietenkin) ja ei sun tarvitse automaattisesti siirtyä vain tottumuskysymyksen takia.
Lapset nukkuvat toisen yön omassa huoneessaan nytkin koko ajan. Suostuttelu ei tehoa, pitää määrätä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan siitä onko poika 4 vai 14 vuotias :D Oiekin teet jos on pieni lapsi. Lapsi kyllä kasvaa ja siirtyy omaan sänkyyn :)
Meillä 17 v sairastui vakavasti ja nukkui meidän välissämme monta yötä. Nyt hoito on löytynyt ja pitää taudin kurissa ja lapsi elää itsenäisesti. Mutta ikinä en enää kommentoi toisten nukkumisjärjestelyjä. Asioille voi olla syynsä.
Miten ihmeessä tuon ikäinen on voinut haluta nukkua vanhempiensa välissä?
Ymmärtäisin, että samassa huoneessa, mutta..
Tämä. Itse en asunut enää kotona 17-vuotiaana, niin ajatus, että olisin mennyt vanhempien väliin nukkumaan tuossa vaiheessa ihan missään tilanteessa tahansa on ihan mahdoton. Vaikka olisin tehnyt kuolemaa, olisin mielummin tehnyt sitä omassa sängyssä. Toiset todellakin kypsyy hitaammin.
En siirtyisi omasta sängystä. Isä saisi siirtyä makuuhuoneen lattialle jos lapsi ei pysty nukkumaan ilman isää.
Joku roti pitää sentään olla. Ei kouluikäinen enää nuku vanhempien sängyssä. Nämä on varmaan niitä perheitä joissa lapsi päättää mitä syödään, millaiset vaatteet puetaan ja mihin matkustetaan lomalle. Muistakaa että aikuinen on pomo jos ette halua että teillä määrää lapsityranni. Kun lapsi on oppinut pomoksi on asiaa enää myöhäistä muuttaa. Rakkautta pitää olla mutta myös rajoja.
Eikö isi nukkunut sun vieressä tarpeeksi tiiviisti, vai kenties liiankin tiiviisti? Sinuna hakeutuisin terapiaan, aika epätasapainoiselta vaikutat.
-Ohis