Jos en ole raskaana niin miksi tulee maitoa rinnoista?
Kommentit (22)
Ootko varma ettei ne ole eiliset mällit?
Voi olla ensimmäinen merkki rintasyövästä.
Käytätkö/oletko aloittanut mahdollisesti jonkun psyykenlääkkeen? Joillakin voi olla sivuvaikutuksena tuota
Googlaa prolaktinooma...
Itselläni on ja ensimmäinen oire oli maitovuoto.
Misdä asut? Voin tulla kuolaamaan maidot pois sun rinnoilta. 😍
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta mullakin tulee pieni pisara lujaa puristamalla vasemmasta rinnasta silloin tällöin. Imetin viisi vuotta yhtäjaksoisesti ja imetyksen loppumisesta kohta kolme vuotta. Alkuun laitoin tuon imetyksen loppumisesta johtuvaksi "jäänteeksi", mutta viime aikoina tullut mieleen voisiko sittenkin olla rintasyöpä?
Lääkäriin pitäisi siis juu itsekin mennä.
Mut kysyisin nyt ensi alkuun miten paljon sitä maitoa tulee, jos on rintasyöpä?
Voipi olla aivolisäkkeen kasvain prolaktinooma.
Joka tapauksessa nyt on aihetta ottaa yhteys gynekologiin, ellet ole raskaana tai synnyttänyt.
Mulla aiheutti risperidoni-lääkitys. Vaikutti jotenkin hormoneihin.
Oletko joskus aikaisemmin synnyttänyt ja imettänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta mullakin tulee pieni pisara lujaa puristamalla vasemmasta rinnasta silloin tällöin. Imetin viisi vuotta yhtäjaksoisesti ja imetyksen loppumisesta kohta kolme vuotta. Alkuun laitoin tuon imetyksen loppumisesta johtuvaksi "jäänteeksi", mutta viime aikoina tullut mieleen voisiko sittenkin olla rintasyöpä?
Lääkäriin pitäisi siis juu itsekin mennä.
Mut kysyisin nyt ensi alkuun miten paljon sitä maitoa tulee, jos on rintasyöpä?
Prolaktinooma on todennäköisempi vaihtoehto. Rintasyövässä vuotoa vuotoa voi olla, mutta prolaktinooma on selkeästi yleisempi.
Mulla oli myös tuollaista että maito tippoja tuli silloin tällöin. Olin kyllä aikanaan imettänyt, mutta lopettanut sen jo aikoja sitten, mutta se maidon tulo jäi ns. päälle. Mainitsin tästä sitten joskus muissa asioissa lääkärille, kuvattiin pää, koska epäili että jos on aivolisäkkeen kasvain prolaktinooma. Kuvat oli ok, ei ollut rintasyöpä ja ei mitään vikaa löytynyt mistään. Loppui sitten aikanaan. Ei sille selitystä löytynyt koskaan
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli myös tuollaista että maito tippoja tuli silloin tällöin. Olin kyllä aikanaan imettänyt, mutta lopettanut sen jo aikoja sitten, mutta se maidon tulo jäi ns. päälle. Mainitsin tästä sitten joskus muissa asioissa lääkärille, kuvattiin pää, koska epäili että jos on aivolisäkkeen kasvain prolaktinooma. Kuvat oli ok, ei ollut rintasyöpä ja ei mitään vikaa löytynyt mistään. Loppui sitten aikanaan. Ei sille selitystä löytynyt koskaan
Tai siis se oli sellaista kirkasta, vaaleaa nestettä , ei se ihan maidon valkoista ollut. Että en tiedä oliko se edes maitoa, mutta maidoksi sitä sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai siis se oli sellaista kirkasta, vaaleaa nestettä , ei se ihan maidon valkoista ollut. Että en tiedä oliko se edes maitoa, mutta maidoksi sitä sanoin.
Minulla sama. Olen lopettanut imetyksen 15 vuotta sitten ja puristamalla tulee edelleen jotain, on koko ajan tullut, jos on joskus kokeillut.
Voi olla aivolisäkehormoni prolaktiinin liikatuotanto.Mene gynekologilla,verinäyte kertoo onko siitä kyse.Mulla oli koholla,sain lääkityksen siihen.Oli lapsettomuusongelma.Epäiltiin jopa prolaktinoomaa aivolisäkkeessä,ei onneksi ollut.Nyt reippaasti lääkäriin.Kaikkea hyvää sinulle.
Tuleeko maitoa. Tuos tänne tarviin kahviii maitoa.