Siirtyisittekö äitipuolena omasta sängystänne joka toinen vl nukkumaan toisaalle että isä saa nukkua yön poikansa kanssa.
Koitan ajatella lapsen parasta mutta nukun tosi huonosti ja ärsyynnyn koska joudun siirtymään.
Täällä kiukuttelen vaikka ärsyttääkin. En kotona.
Mite te ajattelette, olenko lapsellinen?
Kommentit (341)
Miksi ihmeessä pariskunnan pitää nukkua yönsä vierekkäin samassa sängyssä, joka ikinen yö? Meillä nukutaan ihan kenen kanssa halutaan. Välillä lapset nukkuvat isänsä vieressä ja mä lapsen sängyssä ja välillä lapset nukkuvat mun kanssa. Tuleeko teille ero, jos te puolisot nukutte eri sängyissä?
Kyllä siirtyisin. Kaikista tärkeintä on lapsen turvallinen olo ja kivat muistot. Lapselta kun ei ole kysytty että hei, mitäs tykkäisit uusperheestä.
Ja olen kuitenkin aika itsekäs jääräpää.
Nyt kun olen tätä ap:n jaarittelua lukenut sivu- ja päiväkaupalla, huomaan että paras on kun poika asuu äidillään. Käy silloin tällöin isän ja uuden perheen luona päiväkylässä. Ap ei anna tuumaakaan periksi siinä, että poika saisi oman isän vieressä nukkua. Anna lapsen asua äitinsä luona. Niin on paras.
Kyllä ekaluokkalainen voi vielä nukkua isänsä vieressä, varsinkin kun eivät asu samassa taloudessa. Pari vuotta vielä noin ja sitten varmaan haluaakin nukkua yksin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen tätä ap:n jaarittelua lukenut sivu- ja päiväkaupalla, huomaan että paras on kun poika asuu äidillään. Käy silloin tällöin isän ja uuden perheen luona päiväkylässä. Ap ei anna tuumaakaan periksi siinä, että poika saisi oman isän vieressä nukkua. Anna lapsen asua äitinsä luona. Niin on paras.
Ja miksi en anna, on nukkunut jo 2 vuotta ja nukkuu edelleen? Olen antanut periksi. Omassa lapsuuden ydinperheessä nukuttiin aina omissa sängyissä, siinä se.
Ap
Et ole ilonen siitä, että lapsi nukkuu isänsä vieressä. Siksi hänen tulee asua äitinsä kanssa. Olet katkera ja vihainen. Vain negatiiviset tunteet huokuvat ajatuksistasi. Poika haiseekin pahalle mielestäsi. En antaisi oman lapseni asua tuommoisen ihmisen luona.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilonen siitä, että lapsi nukkuu isänsä vieressä. Siksi hänen tulee asua äitinsä kanssa. Olet katkera ja vihainen. Vain negatiiviset tunteet huokuvat ajatuksistasi. Poika haiseekin pahalle mielestäsi. En antaisi oman lapseni asua tuommoisen ihmisen luona.
Ajatukseni eivät ole pelkästään negatiivisia, kikuttaa piloille hemmoteltu lapsi joka saa kaiken periksi.
Itse olen tiukkojen sääntöjen kannalla, toki oikeudenmukaisten.
Tuoksu asiasta vielä, ettekö te valitse puolisoanne tuoksun perusteella?
Jos mies ei musta tuoksu ominaistuoksultaan oikealta en ole koskaan voinut päästää lähelleni.
Tämä siis ohi aiheen mutta liittynee minulla samaan. Ap
Hommatkaa retki-/ vierassänky, jonka laitatte isän sängyn viereen, niin kaikki saavat oman sängyn ja ovat tyytyväisiä.On ihan luonnollista, että lapsi haluaa nukkua isänsä vieressä hänelle vieraassa paikassa.
Minun tyttö nukkuu joka yö vieressäni. Nukahtaa kyllä omaan sänkyyn, mutta aamuyöstä kipittää vauhdilla viereen ja tulee saman peiton alle selän taakse. Itsekin jo kaipaan sitä joka öistä tepsutusta ja turvallisuuden tunnetta, mikä lapsen viereen saamisesta tulee.
Ei samassa sängyssä nukkuminen väärin ole. Ajaa nyt pieni lapsi keskellä yötä pimeään ja pelottavaan paikkaan, pois vanhemman vierestä. Ei ihme, että suomalaisista tulee juroja, kun luontainen läheisyydenkaipuu tapetaan jo lapsena.
Ymmärrän että tuntuu pahalta. Mutta ero tuntuu lapsestakin pahalta ja sinä olet aikuisempi ymmärtämään. Tilanne ei ole ikuinen ja uskon puolison arvostavan enemmän jos ymmärrät ilman että nostat haloota. Parhaimmassa tapauksessa lapsella on tuplaten turvallisia vanhempia. Toivon sinulle kaikkea hyvää <3
Pitäisin tilannetta epämiellyttävänä, koska kärsin hajuista. Onneksi en ole äitipuoli.
Voisiko lapsella olla oma huone, jossa isä nukkuu hänen kanssaan ja sinä saat nukkua teidän sängyssänne?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin tilannetta epämiellyttävänä, koska kärsin hajuista. Onneksi en ole äitipuoli.
Voisiko lapsella olla oma huone, jossa isä nukkuu hänen kanssaan ja sinä saat nukkua teidän sängyssänne?
Korjauta ilmastointi
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttö nukkuu joka yö vieressäni. Nukahtaa kyllä omaan sänkyyn, mutta aamuyöstä kipittää vauhdilla viereen ja tulee saman peiton alle selän taakse. Itsekin jo kaipaan sitä joka öistä tepsutusta ja turvallisuuden tunnetta, mikä lapsen viereen saamisesta tulee.
Ei samassa sängyssä nukkuminen väärin ole. Ajaa nyt pieni lapsi keskellä yötä pimeään ja pelottavaan paikkaan, pois vanhemman vierestä. Ei ihme, että suomalaisista tulee juroja, kun luontainen läheisyydenkaipuu tapetaan jo lapsena.
First world problems: lapsi laitetaan nukkumaan omaan sänkyynsä ja silloin koti onkin pimeä ja pelottava paikka kun se ei olekaan kylki kyljessä vanhemman vieressä.
Uskaltaakohan tuo lapsi mennä omalle pihalle leikkimään, tai kouluun, vai istuuko isä tai äiti siellä hänen kanssaan samassa pulpetissa koko päivän ettei ole pelottava ja kylmä paikka?
Enemmänkin lapsen pelkoja vahvistaa se että vanhemmat näköjään ovat samaa mieltä että jopa oma lämmin ja pehmeä sänky rauhallisessa kodissa on pelottava ja turvaton paikka.
Minun poikani tuli viereen joka yö. Kokeiltiin kaikki keinot.
Kun poika oli 10 v, niin luovutin. Ostin itselleni leveämmän sängyn, jotta mahdumme molemmat, ja annoin pojalle oman vanhan sänkyni. Se kun oli monenkertaisesti kalliimpi kuin pojan Jyskin sänky.
Tuon päivän jälkeen poika ei kertaakaan tullut viereeni. Ei edes yhtä kertaa. Ongelma oli vain siinä, että hän ei saanut hyvin nukuttua liian kovassa sängyssä, ja kun yöllä heräsi, ei saanut unen päästä enää kiinni - kuin minun sängyssäni.
Lopeta jo ap. Nuku missä nukut. Ketään ei enää kiinnosta. Vaikutat itsekkäältä.
En ikinä alkaisi äitipuoleksi. Omat lapseni riittävät, en sietäisi miehen. Seurustella voi toki niinkin ettei tarvi olla äitipuolena ja tavata lapsia
Jos olisin tuossa tilanteessa ja näkisin omaa lastani noin harvoin (💔) niin kyllä se nukkuisi vieressä ja kumppani sais nukkua missä haluaa. Siitä tulee turvallinen olo. Niin monta tuntia kuukaudessa kaukana vanhemmasta, koulussa ja menoissa. Pitäisin oman ajan lasta lähellä, myös yöt. Musta se on vaan söpöä 😊❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjauta ilmastointi
Tarkempi selvennys: haistan liian hyvin. Osa kuulee hyvin, osa näkee hyvin ja minä - valitetttavasti - olen erittäin tarkkenenäinen.
Elämä olisi todennäköisesti helpompaa, jos ei kärsisi mm. liasta, haisevista roskiksista ja ihmisistä.
Kyllä minä siirryn välillä tyttären sänkyyn nukkumaan. Tyttö voi nukkua isänsä vieressä silloin. Meillä on tilanne, että 7 vuotta helmikuussa täyttävä neiti sai oman huoneen, mutta välillä ei uskalla nukkua yksin siellä. Siskonsa on jo 11 v., eikä huoli enää samaan huoneeseen pikkusiskoa nukkumaan. Minä olen joustava, voin nukkua tytön sängyssä silloin tällöin, jos siten saadaan unirauha.
Ne haluaa varmistaa, että sillä ex miehellä ei tule eron jälkeen olemaan toimivaa seksi elämää. Ja läheisyyttä toisen aikuisen kanssa.