ENE-dieetti
Aloitin eilen ENE-dieetin, eli erittäin niukkaenergisen ruokavalion, suomeksi pussikuurin. Painoani en tiedä, mutta takki on numeroa 48 ja tavoitteena olisi päästä kokoon 40. Aluksi tavoitteena on olla 12 viikkoa ENE:llä, katsotaan myöhemmin, mitä teen. Todennäköisesti ostan vaa'an ja punnitsen itseni päivittäin. Siinä hyvä dieetti! Kirjoitan kokemuksia tähän ketjuun. Eka päivä ohi ja toinen menossa, päässä sumua, muuten yllättävän hyvä olo.
Kommentit (124)
Tämän päivän kommentointi jäikin myöhään. Töissä oli hurja kiire, eka kokous alkoi klo 9 ja viimeinen päättyi klo 18. Söin pussit jossain vaiheessa, lisäksi herkkusieniä ja rucolaa ja nyt nukkumaan. En ehtinyt ajatella mitään muuta kuin työjuttuja koko päivänä! -ap
Lauantai jälleen! Lempipäiväni! Meille tulee tänään vieraita, joita en ole nähnyt laihdutuksen aikana. Olisi kiva, jos huomaisivat laihtumisen, mutta en jaksa uskoa. He ovat sen tyylisiä, että puhuvat itsestään vaikka parin tunnin monologin ja siinä se. :D. -ap
Vieraat eivät sanoneet mitään laihtumisestani, mutta naispuolinen alkoi valitella lihoneensa. Ehkä hänen tapansa ilmaista asia. Tänään sain koon 42 housut jalkaan. Ne ovat yhä liian pienet, mutta eivät enää mahdottoman kaukana sopivista. Tämä antaa lisämotivaatiota suklaajuoman hörppimiseen. -ap
😆 Luulen, että uusi olemuksesi tuli huomatuksi. Joskus ei vaan kehdata tunnustaa, että tarkkailee toisen kehoa, noin niinkuin salaa. Ehkä tuo yhden vieraan toteaminen omasta painonnoususta oli pienehkö yritys, saada keskustelu siihen suuntaan, jossa olisi saanut sinut kertomaan, miksi näytät niin hyvältä ja olemuksesi/fiiliksesi on jotenkin.... Todennäköisesti kyläilyn jälkeen vieraasi puivat asiaa keskenään. Kiva juttu, että sulla menee hyvin. Kerro joskus sillä uudella Airfryer´illa valmistamistasi ruoista.
Kiitti, niin se varmasti oli. :) Airfryer on tosiaan kuin minikokoinen kiertoilmauuni, heitän sinne silputtua kaalia tai sieniä tai vaikka paprikaa 15-20 minuutiksi, päälle tilkka öljyä, suolaa ja mausteita ja ääntä kohti. Vihanneksista tulee maukkaampia näin. Kuurin jälkeen pitää opetella, mitä muuta sillä saisi. Muu perhe on käyttänyt lähinnä ranskalaisten ja nakkien valmistamiseen. Kaiken lisäksi ovat hoikkia. :( Taitaa annoskoko olla hieman erilainen kuin minulla perinteisesti. -ap
Tänään taas jatkettu urakkaa. :) Suolaiset keitot ovat alkaneet vähän tympiä. Olen syönyt Nutrilettin sieni-, pinaatti- ja porkkanakeittoja. Makeita jaksan kyllä juoda, suklaa on paras ja muutkin hyviä. -ap
Tänään tulee jo viides viikko täyteen ja mainiosti menee edelleen. Tänään taas suklaajuomaa, sieniä ja ruusukaalia. Kyllä näillä elää. -ap
Eilen jäikin päivittämättä. Töissä kiire! Nyt hörpin pinaattikeittoa, seuraava kokous tasalta. Hyvin menee. Hyvää viikonloppua kaikille! -ap
Ystävänpäivä ja laskiaissunnuntai, tänä vuonna jää brunssit, nuotiomakkarat, munkit ja pullat väliin, mutta onhan niitä tullut nautittua liiankin kanssa vuosien varrella. :) Eilen löysin Naturdietin vaniljaa ja innostuin, koska tykkään vaniljasta. Onneksi ostin niitä vain vähän, melkoista litkua. Ei pahaa, mutta ehdottomasti heikoin maku minun mielestäni. -ap
Puoliväli lähestyy. :) Katselin eilen uutta olemustani peilistä. En voi väittää, etteikö ylimääräistä yhä olisi, mutta vatsa ja lantio ovat pienentyneet hurjasti 1.5 kk:ssa ja vyötärö kaartunut paremmin esiin. Ihana valo antaa energiaa ja olo on onnellinen. Ennen on aina alkanut vain ahdistaa, kun kevät tulee ja rasva pysyy suunnitelmista huolimatta. Hyvää alkavaa viikkoa! -ap
Kuudes viikko ja puoliväli tänään. Katsoin eilen etäkokouksen aikana naamaani ja posket ovat kaventuneet paljon. Ihanaa. -ap
Viikon talviloma alkoi tänään. Ei voi oikein mennä muualle kuin omalle mökille, mutta tänä vuonna se ei haittaa, kun pitää muutenkin syödä niukasti ja vältellä lomakohteiden ravintoloita. Päivitysten väli on minulla harventunut, mutta nyt kun olen yli puolivälin, ei uusia tai ihmeellisiä asioita paljon olekaan. Minulla on koon 40 villakangastakki, joka on malliltaan hieman kietaisutyylinen. Se meni nyt päälle, mutta kiristi hieman olkavarsista. Eiköhän se ole maalis-huhtikuulla käytössä, kun sää tästä lauhtuu ja kuivuu. Hauskaa viikonloppua! -ap
Seitsemän viikkoa ohi tän päivän jälkeen. Muutosta on tapahtunut tosi paljon peilissä, mutta ei tämä tähän jää. ENEä vielä viisi viikkoa ja sitten vaa'alle. Olen vähän ihmeissäni kuinka hyvin olen sitoutunut tähän ja kuinka kevyesti on mennyt. Otan jatkossakin ohjeet käypä hoidosta, niin hyvä tämä on. -ap
Talviloman viimeinen päivä. Ainoa matka ulottui mökille. Siellä oli vähän orpo olo, kun join cola zero ja napostelin kirsikkatomaatteja saunan jälkeen kuistilla. Mutta tämä on uuden opettelua syömisten suhteen. -ap
8 viikkoa takana ja 4 jäljellä. Alkaa jo tympiä, mutta en luovuta, kun olen jo näin pitkällä. Makeat juomat uppoavat yhä hyvin mutta suolaiset keitot eivät niinkään. Toinen vaikeus on löytää muita ruokia. Kaalit ja sienet tulevat jo korvista ulos, joten munia ja tomaatteja menee nyt enemmän. Jaksaa jaksaa... -ap
Kävin vaa'alla ja urakkaa on edelleen paljon, mutta se että painoni on jo terveemmässä bmi-luokassa kuin aloittaessani, tuo lisämotivaatiota. Hyvää viikonloppua! -ap
Ap, minkä verran kaloreita tulee tällä menetelmällä per vuorokausi?
Kaloreita tulee n. 1000-1100 päivässä eli enemmän kuin perusidea max. 800 kcal, mutta käypä hoito -suosituksen mukaan eli max. 150 kcal proteiinilisästä ja 150 kcal rasvalisästä. Kasvit, sienet ym. mahtuvat sinne 800 kcal alle. Nälkä ei ole. Nyt olen viikon ajan käynyt vaa'alla ja aika perus 0,5 kg näyttäisi lähteneen. Mulla tulee tänään 9 viikkoa täyteen, joten tahti on hidastunut. 3 viikkoa jäljellä.... -ap
Vierailija kirjoitti:
Kaloreita tulee n. 1000-1100 päivässä eli enemmän kuin perusidea max. 800 kcal, mutta käypä hoito -suosituksen mukaan eli max. 150 kcal proteiinilisästä ja 150 kcal rasvalisästä. Kasvit, sienet ym. mahtuvat sinne 800 kcal alle. Nälkä ei ole. Nyt olen viikon ajan käynyt vaa'alla ja aika perus 0,5 kg näyttäisi lähteneen. Mulla tulee tänään 9 viikkoa täyteen, joten tahti on hidastunut. 3 viikkoa jäljellä.... -ap
Kiitos ja tsemppiä, sain motivaation itsekin tästä ketjustasi!
Kiitos ja paljon tsemppiä muille kilojaan pudottaville! Viikko 5 alkoi tänään. -ap