Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töihin Alkoon?

Kyselen
08.01.2021 |

Millaista on olla töissä Alkossa? Rentoa, kiireistä, tylsää, siedettävää? Mitkä ovat työn hyvät ja huonot puolet? Millaiselle ihmiselle sopii/ ei sovi lainkaan? Suosittelisitko duunia sellaiselle, joka ei ole erityisen kunnianhimoinen ja tekee työtä lähinnä rahan vuoksi, eikä esim. kaipaa "uusia haasteita", tai joudu työnantajan vaatimusten vuoksi käyttämään somea? Miksi jatkat ko. työssä/ miksi vaihdoit työpaikkaa?

Asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ero juurikaan Alepan kassasta. Rauhallisempaa tiettyinä aikoina päivästä, mutta pe ja iltapäivistä iltaan on kiirettä. Pyhät vapaana ja se on hyvä.

Vierailija
2/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta jonkin verran kassatyöstä, ja siinä iso ongelma on valittavat, k- päiset asiakkaat. En ole havainnut vastaavaa, kun olen itse asioinut Alkossa. Onko mahdollisesti niin, että siellä asiakkaat vain ostavat pullonsa ja häipyvät vähin äänin? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä haasteita on, kun myyjän tulisi tietää niistä myytävistä tuotteista melko paljonkin. Ja alkoholistille ei sovi, siellä joutuu myös maistelemaan niitä tuotteita.

Vierailija
4/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät alkavat yleensä hyllyttäen ja vanhentumassa olevat Sorbukset pois juoden, päivän edetessä sitten siirrytään "maistelemaan" ensin Gambinaa ja lopulta luukku laitetaan kiinni suomiviinapulloa halaten ja persuhymniä laulaen.

Vierailija
5/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kokemusta jonkin verran kassatyöstä, ja siinä iso ongelma on valittavat, k- päiset asiakkaat. En ole havainnut vastaavaa, kun olen itse asioinut Alkossa. Onko mahdollisesti niin, että siellä asiakkaat vain ostavat pullonsa ja häipyvät vähin äänin? Ap

Varmaan riippuu vähän alueesta, millä Alko sijaitsee. En ole kuin vissiin kaksi kertaa käynyt Espoon keskuksen Alkossa ja kyllä siellä on kummallakin kerralla on joku hässäkkä asiakkaan kanssa päällä samaan aikaan. Omenassa tai Tapolassa nyt ei ole samaa kyllä näkynyt.

Vierailija
6/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti erilaisista juomista voi oppia nopeastikin, ja ainakin rekryilmossa sanotaan, että työntekijät perehdytetään tuotteisiin.  A- ongelmaisille ei varmaan tosiaan sovi. Kuinkahan moni asiakas keskimäärin haluaa kattavan selostuksen esim. jostain viinistä? Ap

Vierailija
7/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä haasteita on, kun myyjän tulisi tietää niistä myytävistä tuotteista melko paljonkin. Ja alkoholistille ei sovi, siellä joutuu myös maistelemaan niitä tuotteita.

Itse tiedän paljon tuotteista, lähinnä viineistä ja oluista, koska harrastan ruoanlaittoa ja valmistan oluita jo 12 vuoden kokemuksella. Tiedän oluista kaiken mahdollisen ja viineistä kattavasti minua kiinnostaa valmistusmenetelmät ja kulttuuri sekä viinialueet. Olen parhaillaan työtön ja hain alkoon noin 50 kertaa. Palkka olisi ollut mitätön, mutta olisin halunnut jotain työtä jossa olisin voinut käyttää tietämystäni. Olen yli 45v mies. En kiinnostanut alkoa työntekijänä. 

Vierailija
8/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten mahtaa olla pienissä Alkoissa? Olen asiakkaana joskus ajatellut että eikö ne ihmiset yleensä ole hyvällä tuulella kun viinakauppaan menee? Itse ainakin olen ihan poikkeuksetta, vaikken mikään suurkuluttaja olekaan. Mä arvostan Alkoja, siisteyttä, asiantuntemusta, yleensä hyvää palvelua.

Varmaan niitä vaikeitakin asiakkaita riittää..?

Vierailija
9/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niitä vaikeitakin asiakkaita riittää..?

Kuvittelen, että ruokakauppaan verrattuna olisi nimenomaan kivempi työ handelissa. Ja varmaan vaikeita asiakkaita on joka alalla, viimeisimmässä duunissa meni kuppi nurin totaalisesti, joten ei sinänsä yllättäisi. Siksi tässä kyselen, kun kiinnostaa Alkossa työskennelleiden näkemykset.

Vierailija
10/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasu=vähän kuin koulupuku

Vierailija
11/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostettu työpaikka

Suhteilla taitaa mennä

Vähän kuin valtionvirassa olisi, tullissa ym.

Vierailija
12/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt siellä rumaa henkilöä töissä 🤔

Taitaa olla pääsyvaatimus hyvä kroppa. Ei tietenkään sitä ääneen saa sanoa.

Vierailija
13/13 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava työpaikka. Koulutukset ovat hyviä ja työkaverit antavat alussa hyviä täsmävinkkejä yleisimpiin kysymyksiin. Esimerkiksi mitä viiniä risotolle, lihapadalle, kanalle tai mitä kannattaa ostaa lahjaksi. Yleensä pari kolme vaihtoehtoa riittää. Jos asiakas vaatii enemmän tietoa niin monet arvostavat, jos hakee kyseisiin viineihin erikoistuneemman kollegan. Harvemmin näitä tulee vastaan mutta aina silloin tällöin. Joskus on esimerkiksi etsitty täydellistä viiniä jänikselle. Hiljaisina aikoina ollaan yleensä käyty tuotteita läpi pareittain ja jaettu vinkkejä toisille.

Asiakkaat ovat pääasiassa mukavia. Hankalimmat asiakkaat ovat niitä, jotka loukkaantuvat, jos kysyy paperit, eikä heillä ole niitä mukana. Tai jos epäilee alaikäiselle välittämisestä.

Työpaikkana sopii minusta sellaiselle, jolla ei ole ehkä suuria uratavoitteita mutta joka arvostaa asiantuntevaa tietoa ja uuden oppimista. Ikävintä on, että esimerkiksi papereiden kysymistä seurataan, joten joskus pitää epäillä alaikäiselle välittämistä vain tilastojen takia. Työvaatteet ovat parhaimmat, mitä olen käyttänyt.