Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"nuoruudessani miehet kasvatettiin oikeuden ja vallan tunteeseen, myös mitä tulee naisen kehoon. Sitä ei ole osattu kyseenalaistaa"

Vierailija
06.06.2024 |

Miehet kertovat miten naisviha rehottaa miesporukoissa. 

https://www.hs.fi/elama/art-2000010463954.html

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kommentoida, kun artikkeli on maksumuurin takana.

Vierailija
2/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, mitä haluat keskustella aiheesta. MIkä on ap oma, perusteltu näkymyksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tällaiseen törmännyt 47 vuoden ikään mennessä. Olen käynyt intin ja olen miesvaltaisella alalla ja aina on hyvin kohdeltu

Vierailija
4/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä uutinen näy mutta en tiesä missä nämä miehet ovat sitten kasvatettu, mutta ei ainakaan Suomessa. Nykyään on ihan yhtä paljon vihaa miehiä kohtaan naisten keskuudessa kun naisia kohtaan miesten keskuudessa niin jos otat asian puheeksi miksi valitsen vain toisen puolen luoden lisää sukupuolten välistä riitaa. Somessa/netissä saa helposti kuvan miten tulehtuneet ovat miesten ja naisten välit mutta oikeassa maailmassa en ole vielä tavannut mitään naisten tai miesten vihaajaa tässä +30 ikävuoden aikana.

Vierailija
5/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok, mitä haluat keskustella aiheesta. MIkä on ap oma, perusteltu näkymyksesi?

Saat itse päättää miltä kantilta haluat keskustella, en minä aloittajana sitä määritä. 

Ap

Vierailija
6/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jutun tekijänä Annastiina Lehtonen. Ei varmaankaan ole vihreä feministi toimittaja, joka on valikoinut sopivat kommentit juttuunsa.

Vierailija
7/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tällaiseen törmännyt 47 vuoden ikään mennessä. Olen käynyt intin ja olen miesvaltaisella alalla ja aina on hyvin kohdeltu

Sen täytyy tarkoittaa, että kaikkia muitakin on varmasti kohdeltu myös hyvin.

Vierailija
8/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä uutinen näy mutta en tiesä missä nämä miehet ovat sitten kasvatettu, mutta ei ainakaan Suomessa. Nykyään on ihan yhtä paljon vihaa miehiä kohtaan naisten keskuudessa kun naisia kohtaan miesten keskuudessa niin jos otat asian puheeksi miksi valitsen vain toisen puolen luoden lisää sukupuolten välistä riitaa. Somessa/netissä saa helposti kuvan miten tulehtuneet ovat miesten ja naisten välit mutta oikeassa maailmassa en ole vielä tavannut mitään naisten tai miesten vihaajaa tässä +30 ikävuoden aikana.

Varmaan voikin olla yhtä paljon puhetasolla mutta ero on siinä että naisviha purkautuu useammin väkivaltana tai sillä uhkailulla. 

Jos nainen kertoo sikamaisesta miehestä, muut naiset sanoo: jätä se sika

Jos mies kertoo vastaavasta naisesta, toiset miehet saattaa sanoa: lyö sitä ämmää

Vierailija
9/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et usko tilastoja ja tutkimuksia?

https://yle.fi/a/74-20072955

Vierailija
10/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jutun tekijänä Annastiina Lehtonen. Ei varmaankaan ole vihreä feministi toimittaja, joka on valikoinut sopivat kommentit juttuunsa.

Niita annasiinoja alkoi kasvattamaan 50-luvulla syntyneet. Oliko näiden ikäluokkien asiat liian hyvin? 

Vierailija
11/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kasvatettu vartavasten, sanallisesti, vaan asenne tuli pitkälti miehen omasta biologiasta.  Lisänä sitten se kompleksinen vuorovaikutus naisten kanssa. Miehellä ei ole juurikaan tarvetta ripustautua naiseen.  Siihen sopisi joku muu sana paremmin kuin viha, paitsi kieroon kasvaneilla. 

Vierailija
12/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan voikin olla yhtä paljon puhetasolla mutta ero on siinä että naisviha purkautuu useammin väkivaltana tai sillä uhkailulla. 

Jos mies kertoo vastaavasta naisesta, toiset miehet saattaa sanoa: lyö sitä ämmää

Väkevä nnaispissi haisee taas. Missä paksuperse on tuollaista kuullut?

Vierailija
13/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tun v*sut! Kyllä Spede oli oikeassa!

Vierailija
14/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä ettet ole miesten kanssa tekemisissä tai tiedä mitään miesten ajatusmaailmasta. Olen mies enkä ole koskaan kuullut tuommoisia sanoja mieheltä.

Vierailija
15/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1976 syntynyt ja koskaan minua ei ainekaan ole kasvatettu, että minulla olisi jokin oikeus naisen kehoon. Voi olla että toisilla on erilaiset kokemukset.

Vierailija
16/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko termi naisviha tai mikä -viha ylipäätänsä on kärsinyt täydellisen inflaation. Sitä heitellään kaikkeen mahdolliseen paikkaan oikeiden argumenttien puutteessa. Sitä käyttävät ihmiset ovat yleensä itse niitä vihaisia ja katkeria ihmisiä

Vierailija
17/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske kaikkia. Meillä päin naisten päällekäymiset oli yleisiä nörttiporukoissa. Jäi kammo humalaisiin autisteihin, käytös oli niin kamalaa. Samat tyypit on todennäköisesti näitä inceleitä tänä päivänä. En tiedä raiskasivatko, mutta repivät, löivät ja yrittivät ainakin. Umpihullua porukkaa. Miehille eivät uskaltaneet vtttuilla. 

Muissa nuorten porukoissa päällekäymiset oli harvinaisempia. Siellä missä oli totuttu siihen, että tytöt ja pojat liikkuu sekaisin samoissa paikoissa.

Sen oppi jo nuorena, että MIKÄÄN ei ole sitä, miltä näyttää meidän ikäluokassa (nyt keski-ikäiset).

Vierailija
18/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko termi naisviha tai mikä -viha ylipäätänsä on kärsinyt täydellisen inflaation. Sitä heitellään kaikkeen mahdolliseen paikkaan oikeiden argumenttien puutteessa. Sitä käyttävät ihmiset ovat yleensä itse niitä vihaisia ja katkeria ihmisiä

Käsite naisviha on myös kätevä työkalu selittämään omaa kompurointia elämässä. Muuten vain se ei ole todellinen Ilmiö.

Vierailija
19/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1976 syntynyt ja koskaan minua ei ainekaan ole kasvatettu, että minulla olisi jokin oikeus naisen kehoon. Voi olla että toisilla on erilaiset kokemukset.

Olen 60- luvulla syntynyt eikä meidän yhteisöissä eikä tutuissa mihinkään miesvaltaan ketään kasvatettu. Samoja töitä teki niin miehet kuin naisetkin, kukaan ei ollut kenekään vallassa, no ei kaikista tiedä mutta noin yleisesti. Toista opetettiin kunnioittamaan ja väkivaltaa vastustettiin. Ei sitä tosin juuri esiintynytkään meidän kylillä. Joku nyrkki- tai puukkosankari olisi eristetty täysin yhteisöstä, arvelen. Nuorempien ja kaupunkilaisten juttuja.

Vierailija
20/71 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut baarissa töissä. Kyllä tuota kuulee. Naiset ei yleensä kehota "kostona" väkivaltaan, miehiltä sellaista kuulee vähän liian usein.