ENE-dieetti
Aloitin eilen ENE-dieetin, eli erittäin niukkaenergisen ruokavalion, suomeksi pussikuurin. Painoani en tiedä, mutta takki on numeroa 48 ja tavoitteena olisi päästä kokoon 40. Aluksi tavoitteena on olla 12 viikkoa ENE:llä, katsotaan myöhemmin, mitä teen. Todennäköisesti ostan vaa'an ja punnitsen itseni päivittäin. Siinä hyvä dieetti! Kirjoitan kokemuksia tähän ketjuun. Eka päivä ohi ja toinen menossa, päässä sumua, muuten yllättävän hyvä olo.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Tai siis on tässäkin ketjussa jotain hölmöä: naurettavat jankkaajat, jotka eivät (vielä?) ole oppineet perus vuorovaikutustaitoja.
Sori off topic mutta ärsyttää.
Niinpä, jankkaavat vain kuinka hyvä laihdutuskeino ne pussit on, eivätkä edes sisältöä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä taas joitakin harmittaa, kun dieetti sujuu hyvin. Sen verran kerron itsestäni, että olen väitellyt, joten käypä hoito vs. suunsoittajat netissä - kaikki voivat päätellä kummalle vain nauran. Pussien sisällön voi jokainen käydä itse tarkistamassa, jos kiinnostaa. Eilen söin pussien lisäksi paahdettua ruusukaalia ja kirsikkatomaatteja sekä raejuustoa + rasvalisä. Hyvin menee. -ap
Miten se väittely tähän liittyy? Mäkin olen väitellyt, enkä ikinä koskisi noihin pussikuureihin. Olen myös sairastanut raskausdiabeteksen (vaikka olenkin normaalipainoinen), joten on omaa kokemusta ravitsemukseen liittyvien sairauksien hoidosta Suomesta ja ohjeet eivät todellakaan ole tätä päivää.
Vähähiilarisella ja pätkäpaastolla tammikuussa paino pudonnut jo 3 kg.
Helppoa, jätän vain ilta - ja aamuruuan syömättä. Ja sitten kun syön, niin syön oikein kunnolla.
Kiitos kokemuksista! Salaliittoteoreetikot ja muut höperöt ovat viihdyttäviä, vaikka olisikin mukavampi, jos perustaisivat oman ketjun höpötykselleen. Väitelleenä ymmärrän, miten tiedettä ja tutkimusta tehdään ja miten sitä ei tehdä. Siksi kiitos käypä hoito, ei kiitos netissä jankuttava pöpi. Ne jotka eivät tykkää lukea juttujani, voivat lukea jotain muuta. Pussien sisällön saa selville lukemalla ihan itse, mitä niissä sanotaan. Tämän neuvon olen antanut ennenkin ketjussa. Hauskaa maanantaita! -ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kokemuksista! Salaliittoteoreetikot ja muut höperöt ovat viihdyttäviä, vaikka olisikin mukavampi, jos perustaisivat oman ketjun höpötykselleen. Väitelleenä ymmärrän, miten tiedettä ja tutkimusta tehdään ja miten sitä ei tehdä. Siksi kiitos käypä hoito, ei kiitos netissä jankuttava pöpi. Ne jotka eivät tykkää lukea juttujani, voivat lukea jotain muuta. Pussien sisällön saa selville lukemalla ihan itse, mitä niissä sanotaan. Tämän neuvon olen antanut ennenkin ketjussa. Hauskaa maanantaita! -ap
Pussien sisältö joka pussin kyljessä lukee ei kuitenkaan kerro vielä mitään pussien laadusta ja tuo sama pätee kaikkiin lisäravinteisiin. Muutama juttu laatuun liittyen.
https://www.bodylab.fi/shop/onko-bcaa-si-1349c1.html
https://www.pispalanwoima.info/40850
https://thefeed.com/blogs/news/what-does-pharmaceutical-grade-mean
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussien sisältö joka pussin kyljessä lukee ei kuitenkaan kerro vielä mitään pussien laadusta ja tuo sama pätee kaikkiin lisäravinteisiin. Muutama juttu laatuun liittyen.
https://thefeed.com/blogs/news/what-does-pharmaceutical-grade-mean
Kyllä se kertoo sen verran, että vain täysin urpo pilaa niillä elimistönsä ja aineenvaihduntansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://thefeed.com/blogs/news/what-does-pharmaceutical-grade-meanKyllä se kertoo sen verran, että vain täysin urpo pilaa niillä elimistönsä ja aineenvaihduntansa.
Sitähän noilla linkeillä varmasti tarkoitettiinkin että pussien sisältö tuskin mitään kovin korkealatuista on, ihan samoin kuin kaupassa myytävien lisäravinteiden laatu muutenkaan.
Tsemppiä! Psyllium-kuitua kannattaa ottaa päivittäin, niin pysyy suoli hyvin toiminnassa. Mä tiputin 10 vuotta sitten 30 kg pussidieetillä.
No oishan se kiva kuulla, kuinka tuo oikeasti toimii. Se, että alkaa uus viikko samalla kuurilla ilman mitään tietoa edistymisestä ei kyllä vakuuta yhtään.
Itse olen tiputtanut nyt 3.5 vkon aikana 3kg, vyötäröltä 9cm ja lantiosta 5cm.
Tänään aloitin, pitkä matka edessä! Helppoa on kun ei tarvi säheltää, laskea, punnita, suunnitella yms. ja silti tulee kaikki tarvittava. :)
Vierailija kirjoitti:
Tänään aloitin, pitkä matka edessä! Helppoa on kun ei tarvi säheltää, laskea, punnita, suunnitella yms. ja silti tulee kaikki tarvittava. :)
Ja lisäksi paljon muuta, millä elimistön saa sekaisin.
En seuraa laihtumista vaa'alla, joten en voi antaa kilomääriä. Huomaan vaatteista laihtumiseni, joten edistystä tulee ja tietenkin tulee, koska noudatan dieettiä. Kiloja ja senttejä seurataan samoihin aikoihin aloitetussa ketjussa, siitä saa pudotustietoja, jos jollekin ne ovat tärkeimmät asiat. Minun ketjuni keskittyy fiiliksiin. -ap
Tänään tulee kolme viikkoa täyteen. Olen tosi iloinen muutenkin, koska vaihdoin työtä kesällä ja nyt sain kuulla, että paikkani vakinaistetaan. :) Elämässä pitää olla tärkeämpääkin sisältöä kuin dieetti, joka rullaa omalla painollaan. -ap
Viikko 4 alkaa ja ihanan suklaista juomaa koko päivä. Maha on pienentynyt tosi paljon ja vaatteissa on vyötäröllä löysä pussi. :) En mene vielä vaatekauppaan, kevätmuotia odotellessa. -ap
Mitäs sitten tapahtuu kun palaat normiruokaan? Et saakaan sitä ihanan suklaista juomaa enää vaan pitäisi kyetä syömään normaalisti?
Minä aloitin viikko sitten. Tosin ensin vähentämällä ruokaa ja varsinaisesti täysnutrausta vasta toinen päivä menossa. Kuitenkin olen jo ketoosissa tuon aiemman jälkeen. En mitannut lähtötilannetta, koska en ole onnistunut pääsemään ketoosiin viime yrittämillä ja nyt ihmeekseni jaksoin sen ajan. Oli se lukema 5,4kg vähemmän kuin joku aika sitten enimmilläni. Olen aiemmin laihduttanut nutrileteilla 27kg 10viikossa sairaalan seurannassa ja nyt teen saman itsenäisesti. Paino nousi tuon jälkeen, mutta sanotaanko, että elämässä oli tilanteita joissa koin jopa itsemurhan paremmaksi ja tuli syötyä. Lähtötilanne itselläni on sairaalloinen ylipaino. Tuplariippumahahan tästä kyllä jää jos paino laskee paljon. Tarkoitus olisi nutrata kesään saakka tai niin kauan kuin näytän siltä että kestän tilanteen ja sitten ehkä aion pitää tauon. Lääkäriin menen vasta jos ja kun saan nutrattua ainakin sen 10viikkoa. Ei sitä terveyttä kontrolloitu mitenkään tuolla sairaalan enelläkään. Pystyin pitämään viime kerralla painon kaksi vuotta siinä mihin sen tiputin(tiputin vielä 27kg jälkeen ruokavaliolla), mutta sitten tosiaan maailma romahti(meni koti, kuoli 4 läheistä, turha 150 000€lasku pöytään jne. "pientä").
Hei, hienoa kuulla uusia kokemuksia! Paljon tsemppiä kohtalotoverille. :) Joku kysyi, mitä sitten, kun kuuri loppuu. Se on hyvä kysymys, koska laihdutuksen jälkeinen aika on se, joka mm. minulla on aina mennyt pieleen. Muuten en olisikaan tässä tilanteessa. :) Kerroin avauspostauksessa, että ostan vaa'an ja alan punnita itseni joka aamu. Se lienee toimivin keino. -ap
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin viikko sitten. Tosin ensin vähentämällä ruokaa ja varsinaisesti täysnutrausta vasta toinen päivä menossa. Kuitenkin olen jo ketoosissa tuon aiemman jälkeen. En mitannut lähtötilannetta, koska en ole onnistunut pääsemään ketoosiin viime yrittämillä ja nyt ihmeekseni jaksoin sen ajan. Oli se lukema 5,4kg vähemmän kuin joku aika sitten enimmilläni. Olen aiemmin laihduttanut nutrileteilla 27kg 10viikossa sairaalan seurannassa ja nyt teen saman itsenäisesti. Paino nousi tuon jälkeen, mutta sanotaanko, että elämässä oli tilanteita joissa koin jopa itsemurhan paremmaksi ja tuli syötyä. Lähtötilanne itselläni on sairaalloinen ylipaino. Tuplariippumahahan tästä kyllä jää jos paino laskee paljon. Tarkoitus olisi nutrata kesään saakka tai niin kauan kuin näytän siltä että kestän tilanteen ja sitten ehkä aion pitää tauon. Lääkäriin menen vasta jos ja kun saan nutrattua ainakin sen 10viikkoa. Ei sitä terveyttä kontrolloitu mitenkään tuolla sairaalan enelläkään. Pystyin pitämään viime kerralla painon kaksi vuotta siinä mihin sen tiputin(tiputin vielä 27kg jälkeen ruokavaliolla), mutta sitten tosiaan maailma romahti(meni koti, kuoli 4 läheistä, turha 150 000€lasku pöytään jne. "pientä").
Yrität nyt taas laihduttaa samalla keinolla, millä et onnistunut aiemminkaan, vaan lihoit takaisin. Järjetöntä!
Vierailija kirjoitti:
Hei, hienoa kuulla uusia kokemuksia! Paljon tsemppiä kohtalotoverille. :) Joku kysyi, mitä sitten, kun kuuri loppuu. Se on hyvä kysymys, koska laihdutuksen jälkeinen aika on se, joka mm. minulla on aina mennyt pieleen. Muuten en olisikaan tässä tilanteessa. :) Kerroin avauspostauksessa, että ostan vaa'an ja alan punnita itseni joka aamu. Se lienee toimivin keino. -ap
Sulla on painonhallinta mennyt aina pieleen laihdutuksen jälkeen. Laihdutitko ennenkin pussikeitoilla?
Hyvä hyvä, kyllä jaksaa :)