ENE-dieetti
Aloitin eilen ENE-dieetin, eli erittäin niukkaenergisen ruokavalion, suomeksi pussikuurin. Painoani en tiedä, mutta takki on numeroa 48 ja tavoitteena olisi päästä kokoon 40. Aluksi tavoitteena on olla 12 viikkoa ENE:llä, katsotaan myöhemmin, mitä teen. Todennäköisesti ostan vaa'an ja punnitsen itseni päivittäin. Siinä hyvä dieetti! Kirjoitan kokemuksia tähän ketjuun. Eka päivä ohi ja toinen menossa, päässä sumua, muuten yllättävän hyvä olo.
Kommentit (124)
Viimeinen viikko käynnistyi ja enää aamupala on pussiruokaa, muuten tavallista sapuskaa. Tällä viikolla housut ovat tuntuneet löysiltä, eli paino kuitenkin putosi osanutrauksella nopeammin kuin loppuvaiheen tavallisella nutrauksella tai humahti alaspäin jumituksen jälkeen, miten vain. Olen pitänyt kalorit alle 1800 kcal ja pidän jatkossakin. En päässyt ihan tavoitteeseen eli koon 40 takkiin. Se on kyllä käytössä, mutta vähän tiukka ja selvästi pitäisi olla 42 tai 44. No ei se mitään. :) Vielä viikko aikaa lopulliseen yhteenvetoon. -ap
Siinä se oli. Eilen meni viimeinen pussi ja nyt kokonaan normaalilla ruoalla. :) Ihan hyvä kokemus, en usko, että pelkillä pusseilla olisin jaksanut. FatSecretin käyttö jatkuu 1800 kcal rajalla, mikä on ollut helppoa pussien jälkeen. -ap
Kiitos suuresti tästä raportoinnista! Antaa uskoa siihen että itsekin onnistuu.
Kaksi viikkoa jäljellä ja aika puuduttavaa alkaa olla. :) Laihtuminen hidastui maaliskuussa ja olen siksi aloittanut jo dieetin purkamisen ohjeen mukaan: viikon ajan olen syönyt pussien lisäksi tavallisen lounaan ja nyt alan syödä myös päivällisen. Latasin FatSecretin ja varmistan sillä, että kcal pysyy alle 1800, mitä suositellaan laihdutuskaloreiksi mulle. Paino nousi reilut 0,5 kg kun aloin syödä enemmän, mutta on taas lähtenyt laskuun. -ap