Te, joilla on kanap-tukka, eli miestukka, mutta ei ihan: miksi teillä on sellainen? Mikä sai teidät leikkaamaan?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni kuvittelee, että päätä nuoleva, ohut letti on kivemman näköinen, kuin hyvin leikattu lyhyempi hiusmalli? Täällä moni kommentoi, että lyhyessä hiuksessa on laittamista. Joo, onhan siinä, mutta kyllä moni pitkähiuksinenkin joutuisi laittamaan sitä omaa kuontaloaan, että se näyttäisi hyvältä. Eli kyse ei olekaan siitä, onko se hyvännäköinen, vaan siitä, miten pääsee helpoimmalla.
Koska oikeasti moni todella pitää sitä ohutta mutta pidempää hiusmallia edelleen parempana kuin liian kynittyä. Kyllä minä ymmärrän että ihmisillä on erilaisia hiustyyppejä mutta edelleen se lyhyt tukka ei sovi läheskään kaikille. Sen lyhyen tukan sopivuus on enemmän kiinni kasvojen- ja päänmallista kuin hiustyypistä.
kun täällä monella tuntuu olevan melkein vesipää eikä lyhyt tukka sovi niin sanonpa vaan että pitkä tukka se vasta oikean kallon muodon vaatiikin ja älkää hyvät siskot uskoko kaikkea mitä kampaajat sanoo ne on opetettu sanomaan asiakkaille mitä asiakas haluaa kuulla
Vierailija kirjoitti:
minä leikkautan keväällä kananperseen ja vietän villin kesän eikä aika kulu pitkän tukan pesemiseen , suoristamiseen ja kuivaamiseen heippa vaan -nainen
Muista sitten meikata ja pukeutua naisellisesti koko ajan, tai syksyllä huomaat olevasi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä leikkautan keväällä kananperseen ja vietän villin kesän eikä aika kulu pitkän tukan pesemiseen , suoristamiseen ja kuivaamiseen heippa vaan -nainen
Ikinä ei ole niin paljon kulunut aikaa hiuksiin kuin silloin, kun oli kananpers. Joka päivä tököttiä, tupeerausta, suoristamista ja laittamista. Never again!
Tietysti tämä riippuu varmasti hiuslaadusta. Jos on vaikka taipuisa ja karhea tukka, niin varmasti se näyttää luonnostaan tai vähällä vaivalla paremmalta lyhyenä. Mulla on liukas ja melko suora (taipuisuus tulee kyllä pitkässä tukassa esiin, mutta pituutta pitää olla jo jonkin verran) paksu tukka, se ei asetu kauniisti itsekseen tai mun tukanlaittotaidoilla. Toivottavasti mulla ei hiukset ohentuisi vaihdevuosissa (jotka on kohta edessä), koska kuten joku sanoi, on todella vaikea löytää kampaajaa, joka osaa leikata hyvän lyhen mallin, etenkin täällä maalla... : /
Taipuisa ja luonnonkihara karhea tukka lyhyenä vasta vaatiikin laittamista. Hius nousee ihan hallitsemattomaksi pörröksi ilman laittamista ja kostealla ilmalla ihan katastrofi laittamisesta huolimatta. Jos hiusta on paljon tai se on paksua, lyhyen mallin ylläpitäminen vaatii kampaajalla käyntiä 4 viikon välein pysyäkseen siistinä.
Mulla on lievästi luonnonkihara tukka ja lyhyt leikkaus (Jean Seberg tässä artikkelissa:
https://www.huffpost.com/entry/pixie-haircut-evolution-photos_n_4144739… )
Vaatii leikkauksen n.6 viikon välein, mutta kampaajakäyntien välissä ei tarvitse tehdä mitään. Ihanan helppo. Jos päästäisin sen yhtään pidemmäksi, täytyisi alkaa "säätää" eli muotoilla päivittäin.
En näytä mieheltä ilman meikkiä, mutta kyllä kirkas huulipuna tai vahvempi silmämeikki näyttää kivalta tällaisen poikatukan kanssa. :)
Kyllähän noi lyhyet tukat näytti kivoilta noilla kaunottarilla. Yksikään ei ollut kasvoiltaan tavis, eikä yhdelläkään ollut rumaa, lyhyttä ja paksua kaulaa. Lyhyt tukka paljastaa armottomasti kaikki kasvonpiirteiden epäkohdat, eli pitäisi olla hyvin symmetriset piirteet. Muuten näyttää armottomasti tantalta.
Ja sitten kun pitää ne harvenneet hiukset pitkinä, näyttää Juicelta.
Lyhyt tukka malli vaatii säännöllisen kampaajallakäynnin.
Polkka tai pitempi tukanmalli ei vaadi muotuilua niin usein, malli ei kärsi niin nopeasti kuin lyhyt.
Jos leikkaat lyhyen pystytkö tai haluatko käydä kampaajalla melko usein?
Minulla on melko pieni pää litteällä takaraivolla ja olen pullukka omena.
Lyhyessä tukassa tuntuu, että pullea vartaloni entisestään korostuu pieneen päähäni nähden. Kun on vähän tukkaa.
Hieman pitemmästä tukasta saa tuuheamman ja pää näyttää isommalla, on ikäänkuin sopusuhtaisempi kokonaisuuteen nähden.
Totta puhuen kun näkee melko kookkaitakin naisia joilla on se lyhyeksi kynittty tukka ja niska, niin iso koko kyllä jotenkin korostuu.
Pieni pää ja iso kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt tukka sopii jos on sirot kasvot, pieni pää ja hoikka, pitkähkö kaula. Esimerkkinä Katariina Souri.
Oma pää on valtavan iso ja kallonmuoto sellainen, että takaa puuttuu kokonaan se kaunis kaarre. Olen varmaan vauvana nukkunut vaan selälläni, kuten nyt aikuisenakin. Takaraivo on siis aivan suora, kuin laudalla olisi vetaistu. Kasvonpiirteet ovat kuin pieniä ituja isossa, kalpeassa perunassa. Kaula on ehkä 2 senttiä pitkä eli sellainen omituinen nahkapoimu jättipään ja luisujen hartioiden välissä.
Minun varmaan kannattaisi leikata tuo pixie-malli...
Piti ihan googlata tuo Katariina, kun ei heti muistanut minkä näköinen on. Mutta mä oon aika samanlainen niin kropalta kuin kasvoilta. En nyt saman näköinen, mutta saman tyylinen. Siro, myös pää ja se on myös hyvän muotoinen. Ja just tuo kaula ja takaraivo tekee sen että näyttää hyvältä jos niskasta on ihan lyhyet hiukset. Ja itsekin tykkään lyhyestä sen keveyden takia. Kirjoitin tuonne sen aiemman viestin, että mulle sopii oikeasti lyhyet hiukset paremmin. Ja tää hiustyyli on helppokin, kun voin itse sen aina leikata. Helppo koneella vetää niska ja sivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni kuvittelee, että päätä nuoleva, ohut letti on kivemman näköinen, kuin hyvin leikattu lyhyempi hiusmalli? Täällä moni kommentoi, että lyhyessä hiuksessa on laittamista. Joo, onhan siinä, mutta kyllä moni pitkähiuksinenkin joutuisi laittamaan sitä omaa kuontaloaan, että se näyttäisi hyvältä. Eli kyse ei olekaan siitä, onko se hyvännäköinen, vaan siitä, miten pääsee helpoimmalla.
Koska oikeasti moni todella pitää sitä ohutta mutta pidempää hiusmallia edelleen parempana kuin liian kynittyä. Kyllä minä ymmärrän että ihmisillä on erilaisia hiustyyppejä mutta edelleen se lyhyt tukka ei sovi läheskään kaikille. Sen lyhyen tukan sopivuus on enemmän kiinni kasvojen- ja päänmallista kuin hiustyypistä.
kun täällä monella tuntuu olevan melkein vesipää eikä lyhyt tukka sovi niin sanonpa vaan että pitkä tukka se vasta oikean kallon muodon vaatiikin ja älkää hyvät siskot uskoko kaikkea mitä kampaajat sanoo ne on opetettu sanomaan asiakkaille mitä asiakas haluaa kuulla
Ei pitkät hiukset oikeasti sovi kaikille. Varsinkin jos naisella on pitkä kapea soikionaama korkealla otsalla, niin se pitkä tukka saa aikaan jopa luihumaisen vaikutelman. Pitkät hiukset sopii parhaiten sellaisiin sydämenmuotoisiin kasvoihin.
Erikseen on sitten ne naiset jotka ovat niin kauniskasvoisia, että näyttävät hyvältä vaikka kaljuna.
Olen jonkun kerran hetken mielijohteesta antanut leikata hiukseni tosi lyhyiksi. Kasvattaminen on alkanut sitten saman tien.
Olen pitkä ja vähemmän siro. Kasvonpiirteeni ovat hiukan miesmäiset tai androgyynit. Aikanaan lyhyttukkaisena discoissa heilueessa saattoi joku joraamaan pyytävä nuorukainen varmuuden vuoksi kysyä, että olethan sinä nainen.
Joten joo - ei innosta ajatus miestukasta. Iän myötä hiukset ovat harmaannuttuaan alkaneet myös kihartua. Voin vain kuvitella, miten kävisi kun ähräisi sateisena aamuna hiustensa kimpussa aikansa ja ulos päästyä ne olisivat kohta lähtötilassa. Pesun jälkeen mulla on nimittäin melkoinen hattara päässäni.
Olen tyytynyt pitämään hiukseni sellaisessa pituudessa, että ne saa sitaistua kiinni. Sopivaan kohtaan viriteltynä nuttura jotenkin tasapainottaa kallonmuotoa. Mutta tiedän, että tämä ratkaisu ei kaikkia miellytä tai hiuslaatu on sellainen, ettei onnistu. (Mulla auttaa hiuspuuteri tai kuivapesuaine antamaan "pitoa").
Jossain välissä hiuksia lähti järkyttävä määrä, mutta asia korjaantui kun hoidettiin anemia ja aloitettiin kilpirauhasen vajaatoiminnan hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset vaativat myös meikin käyttöä ja naisellista vaatetusta. Oletko valmis siihen vai olisiko hieman pidempien hiusten kanssa säätäminen kuitenkin helpompaa?
No nyt tuli kyllä uutta ja mullistavaa tietoa. Että siis ihan oikeasti vaativat? Mitä minulle tapahtuu, jos uskallan yhtenä päivänä jättää tuon vaatimuksen toteuttamatta? Iskeekö salama vai perutaanko naiseuteni?
Ainakin minuun iski salama ja henkilötunnuksen loppuosa muuttui. Lisäksi mikään ehostus ei tartu enää, vaikka kuinka yritän. Kaverit alkoivat sanoa Petriksi ja oma äiti ei tunne.
Kannattaa meikata yöksikin, jos on lyhyet hiukset :/
Ai kamala, varmaan järkky kokemus. Toivottavasti olet muuten kunnossa.
Lyhyt tukka sopii jos on sirot kasvot, pieni pää ja hoikka, pitkähkö kaula. Esimerkkinä Katariina Souri.
Oma pää on valtavan iso ja kallonmuoto sellainen, että takaa puuttuu kokonaan se kaunis kaarre. Olen varmaan vauvana nukkunut vaan selälläni, kuten nyt aikuisenakin. Takaraivo on siis aivan suora, kuin laudalla olisi vetaistu. Kasvonpiirteet ovat kuin pieniä ituja isossa, kalpeassa perunassa. Kaula on ehkä 2 senttiä pitkä eli sellainen omituinen nahkapoimu jättipään ja luisujen hartioiden välissä.
Minun varmaan kannattaisi leikata tuo pixie-malli...