Te, joilla on kanap-tukka, eli miestukka, mutta ei ihan: miksi teillä on sellainen? Mikä sai teidät leikkaamaan?
Kommentit (110)
Googlettakaa blunt bob
Eli jos hiukset on tosi ohuet, se on ainoa toimiva malli. Tuuheutta saa kuivashampoolla.
🇺🇦🇮🇱
”Maantienväri” on termi, josta puolestani voisi luopua kokonaan. On nyt muodikaskin. Ja tunnetaan muualla planeetalla blondina, täällä vain haukutaan.
Eikä ole pakko olla ilman meikkiä, vaikka ei värjää hiuksiaan. Usein juuri tumman blondin nostaa upeaksi hyvin valittu huulipuna ja kulmakynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset vaativat myös meikin käyttöä ja naisellista vaatetusta. Oletko valmis siihen vai olisiko hieman pidempien hiusten kanssa säätäminen kuitenkin helpompaa?
No nyt tuli kyllä uutta ja mullistavaa tietoa. Että siis ihan oikeasti vaativat? Mitä minulle tapahtuu, jos uskallan yhtenä päivänä jättää tuon vaatimuksen toteuttamatta? Iskeekö salama vai perutaanko naiseuteni?
No vaatia oli vähän liian voimakas ilmaisu, mutta joku ketjussa ainakin pelkäsi miesmäistä ulkonäköä ja joillekin näin käy lyhyiden hiusten kanssa. Salama ei iske eikä naiseuskaan häviä ;)
Naisellisen näköinen nainen näyttää naiselta vaikka kaljuna. Miehekkäät piirteet eivät naisellisiksi muuta, vaikka tukka kasvaisi persuksiin asti. Meikkimäärällä toki voi piirteitään naisellisemmiksi muuttaa niin lyhyt- kuin pitkähiuksinen, mutta ei se hiusten pituus siihen vaikuta, onko nainen naisellisen näköinen vai vähän maskuliinisempi piirteiltään. Mutta en kyllä ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi väen väkisin yrittää meikillä ja hiuksilla itseään muuksi muuttaa. Ei se naisellinen ulkonäkö nyt ihan niin itseisarvo kuitenkaan ole edes parisuhdemaailmassa - muuten vielä vähämmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä leikkautan keväällä kananperseen ja vietän villin kesän eikä aika kulu pitkän tukan pesemiseen , suoristamiseen ja kuivaamiseen heippa vaan -nainen
Ikinä ei ole niin paljon kulunut aikaa hiuksiin kuin silloin, kun oli kananpers. Joka päivä tököttiä, tupeerausta, suoristamista ja laittamista. Never again!
Tietysti tämä riippuu varmasti hiuslaadusta. Jos on vaikka taipuisa ja karhea tukka, niin varmasti se näyttää luonnostaan tai vähällä vaivalla paremmalta lyhyenä. Mulla on liukas ja melko suora (taipuisuus tulee kyllä pitkässä tukassa esiin, mutta pituutta pitää olla jo jonkin verran) paksu tukka, se ei asetu kauniisti itsekseen tai mun tukanlaittotaidoilla. Toivottavasti mulla ei hiukset ohentuisi vaihdevuosissa (jotka on kohta edessä), koska kuten joku sanoi, on todella vaikea löytää kampaajaa, joka osaa leikata hyvän lyhen mallin, etenkin täällä maalla... : /
Taipuisa ja luonnonkihara karhea tukka lyhyenä vasta vaatiikin laittamista. Hius nousee ihan hallitsemattomaksi pörröksi ilman laittamista ja kostealla ilmalla ihan katastrofi laittamisesta huolimatta. Jos hiusta on paljon tai se on paksua, lyhyen mallin ylläpitäminen vaatii kampaajalla käyntiä 4 viikon välein pysyäkseen siistinä.
Kaffepulla kirjoitti:
Googlettakaa blunt bob
Eli jos hiukset on tosi ohuet, se on ainoa toimiva malli. Tuuheutta saa kuivashampoolla.
Nättejä. Ja kun tekee polkkatukasta kuvahaun, osa malleista on aivan identtisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset vaativat myös meikin käyttöä ja naisellista vaatetusta. Oletko valmis siihen vai olisiko hieman pidempien hiusten kanssa säätäminen kuitenkin helpompaa?
En nyt ota kantaa tuohon muuhun typeryyteen, mutta pidempien hiusten kanssa säätäminen...? Pitkät hiuksethan on just helpot, kun niitä ei tarvitse muotoilla tai huolehtia niiden säännöllisestä leikkaamisesta. Mulla on pitkät hiukset juuri tästä syystä!
Mulla on ollut sekä pitkät että lyhyet hiukset ja mua ärsyttää tuo väite, että lyhyiden hiusten kanssa pitäisi säätää. Jos malli on kiva, niin ei niitä tarvitse muotoilla yhtään sen enempää ja se voi kasvaa vähän pidemmäksikin siten, että malli pysyy kivana. Eniten säätöä mulla on vaatinut polkkatukka ja sekin johtui vain siitä, että toinen reuna taipui sisään ja toinen ulos.
Mulla on ollut lyhyt polkka, kun kasvatin ihan lyhyttä tukkaa (värjäyskatastrofin jälkeen) pidemmäksi.
Jos joku luulee, että se on helppo hiusmalli, niin voin sanoa, että ei ole.
Yön jäljiltä tukka sojottaa sinne tänne ja vaatii hirveästi laittamista. Minulla on pyörteitä, joten tukka piti käsitellä joka aamu puhaltavalla kihartimella paikoilleen.
Muuten se sojotti ihan eri suuntiin varsinkin niskasta, jossa mulla hiukset kasvaa ylöspäin. Eli taakse tulee sellainen hassu lippa, jos hiuksia ei litistä alaspäin.
Ei kinä enää lyhyttä tukkaa!
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Mulla on ollut lyhyt polkka, kun kasvatin ihan lyhyttä tukkaa (värjäyskatastrofin jälkeen) pidemmäksi.
Jos joku luulee, että se on helppo hiusmalli, niin voin sanoa, että ei ole.
Yön jäljiltä tukka sojottaa sinne tänne ja vaatii hirveästi laittamista. Minulla on pyörteitä, joten tukka piti käsitellä joka aamu puhaltavalla kihartimella paikoilleen.
Muuten se sojotti ihan eri suuntiin varsinkin niskasta, jossa mulla hiukset kasvaa ylöspäin. Eli taakse tulee sellainen hassu lippa, jos hiuksia ei litistä alaspäin.
Ei kinä enää lyhyttä tukkaa!
Polkkatukan saa helposti muotoiltua isojen tarrarullien avulla. Pesun jälkeen föönaan lähes kuivaksi ja laitan tarrarullat 10-15 minuutiksi ja tukka on hyvin. Pesujen välissäkin voin rutistella siihen vähän kosteutta märillä käsillä ja laittaa tarrarullat vähäksi aikaa, ja taas on kampaus kohdillaan. Ainakin tämmöinen luonnontaipuisa tukka kesyyntyy noilla rullilla yllättävän helposti.
Miksi niin moni kuvittelee, että päätä nuoleva, ohut letti on kivemman näköinen, kuin hyvin leikattu lyhyempi hiusmalli? Täällä moni kommentoi, että lyhyessä hiuksessa on laittamista. Joo, onhan siinä, mutta kyllä moni pitkähiuksinenkin joutuisi laittamaan sitä omaa kuontaloaan, että se näyttäisi hyvältä. Eli kyse ei olekaan siitä, onko se hyvännäköinen, vaan siitä, miten pääsee helpoimmalla.
Kylläpä tässä ketjussa hienosti vastataan aloittajan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää, miten kananpersetukka on miestukka? Eihän se miehillä ole yleinen malli. Nimetkää yksikin nahkahousuja ja silmämeikkiä käyttämätön mies, jolla on kananpersetukka.
Jussi69
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tässä ketjussa hienosti vastataan aloittajan kysymykseen.
Kyllä itse asiassa vastataan.
Mulla on oikein kunnon miestukka eli sellainen "undercut", sivuilta ihan lyhyt ja päältä pidempi. Se on myös värjätty mustaksi. Tällainen tukka on helppo, kuivuu pesun jälkeen hetkessä ja laittamiseksi riittää hiusvahalla päälliosan pystyyn sukiminen. Olen lihava, vanha ja ruma joten hyvän näköistä minusta ei tule millään hiuksilla.
Minulla on hyvin ohuet, lasimaiset hennot hiukset ja kauhulla ajattelen, millaisessa kunnossa ne ovat viisikymppisenä. Ostan varmaan peruukkeja käyttöön, en tykkää polkasta itselläni vaikka muilla näyttää nätiltä. Ostan monta peruukkia niin voin vaihdella sitten fiiliksen mukaan!
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa toki te vastustajat, että mikä sitten olisi parempi kun hiukset ohenee? Minusta olisi noloa yrittää pitää pitkää kun se on sellainen ohut liru.
Ei se ohuus ole noloa, vai tuleeko joku koko ajan hiplaamaan hiuksiasi? Taidat itse niitä hiuksia neuroottisesti käpälöidä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heko heko vaatiiko kananperse myös stringit haista kuule vaatimuksesi ihan ite
Koo-Pee-lookin viimeistelee matalavyötäröiset housut, string-alkkarit jotka näkyy takaa housuja ylemmäs vedettynä , ja lyhyt karvakaulus takki. KP-kampaus toki kaikissa sateenkaaren väreissä niin ei jää siitä kiinni ettei osaa päättää yhtä väriä.
Esim. Alien ylösnousemuksen Call-nainen näytti tosi seksikkäältä lyhyellä kampauksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oikein kunnon miestukka eli sellainen "undercut", sivuilta ihan lyhyt ja päältä pidempi. Se on myös värjätty mustaksi. Tällainen tukka on helppo, kuivuu pesun jälkeen hetkessä ja laittamiseksi riittää hiusvahalla päälliosan pystyyn sukiminen. Olen lihava, vanha ja ruma joten hyvän näköistä minusta ei tule millään hiuksilla.
Hyvä, että itse olet tyytyväinen hiuksiisi ja itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ota kantaa tuohon muuhun typeryyteen, mutta pidempien hiusten kanssa säätäminen...? Pitkät hiuksethan on just helpot, kun niitä ei tarvitse muotoilla tai huolehtia niiden säännöllisestä leikkaamisesta. Mulla on pitkät hiukset juuri tästä syystä!
Mulla on ollut sekä pitkät että lyhyet hiukset ja mua ärsyttää tuo väite, että lyhyiden hiusten kanssa pitäisi säätää. Jos malli on kiva, niin ei niitä tarvitse muotoilla yhtään sen enempää ja se voi kasvaa vähän pidemmäksikin siten, että malli pysyy kivana. Eniten säätöä mulla on vaatinut polkkatukka ja sekin johtui vain siitä, että toinen reuna taipui sisään ja toinen ulos.
Mulla taas lyhyet hiukset olivat aina aamulla ihan hirveän näköiset, sojottivat pystyssä sinne tänne, joten eipä voinut oikein muuta kuin laittaa ne jotenkin.
Leikkaisin heti miestukan, jos olisi sen kunniakkaaseen kantamiseen tarvittava luusto. Inhoan tukan laittamista.
Mulla on luonnonkihara ja helposti muotoiltava tukka. En voi edes kuvitella kuinka kamalaa hiusten laitto olisi jämäkällä ja suoralla tukalla ollut 😬