Te, joilla on kanap-tukka, eli miestukka, mutta ei ihan: miksi teillä on sellainen? Mikä sai teidät leikkaamaan?
Kommentit (110)
Vastaavasti miehet: älkää kaljuuntuko, kalju sopii vain harvoille. Perustelkaa, miksi kaljuunnutte!
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ihminen, jolla on itsemääräämisoikeus enkä siis ole holhouksen alainen ja voin näin itse päättää, minkälaiset hiukset päässäni on. Uskon tämän olevan itse asiassa yleisin vastaus.
+1
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt polkkatukkaa ehdottako! Se on lasten hiusmalli.
No ei kyllä ole. Eikä nykytytöillä enää useinkaan ole polkkaa, vaan pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset vaativat myös meikin käyttöä ja naisellista vaatetusta. Oletko valmis siihen vai olisiko hieman pidempien hiusten kanssa säätäminen kuitenkin helpompaa?
En nyt ota kantaa tuohon muuhun typeryyteen, mutta pidempien hiusten kanssa säätäminen...? Pitkät hiuksethan on just helpot, kun niitä ei tarvitse muotoilla tai huolehtia niiden säännöllisestä leikkaamisesta. Mulla on pitkät hiukset juuri tästä syystä!
Aloittajalla oli ongelmia OHENTUVIEN/OHUIDEN pitkien hiusten kanssa. Muutenhan pitkät ovatkin tosi helpot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset vaativat myös meikin käyttöä ja naisellista vaatetusta. Oletko valmis siihen vai olisiko hieman pidempien hiusten kanssa säätäminen kuitenkin helpompaa?
En nyt ota kantaa tuohon muuhun typeryyteen, mutta pidempien hiusten kanssa säätäminen...? Pitkät hiuksethan on just helpot, kun niitä ei tarvitse muotoilla tai huolehtia niiden säännöllisestä leikkaamisesta. Mulla on pitkät hiukset juuri tästä syystä!
Aloittajalla oli ongelmia OHENTUVIEN/OHUIDEN pitkien hiusten kanssa. Muutenhan pitkät ovatkin tosi helpot.
Auttaako säätäminen hiusten ohentumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tässä tekisi. Minulla on nyt pitkät lasihiukset jotka ovat luirut ja aivan mahdottomat. Ne ei taivu mutta taipuu kuitenkin sinne minne itse haluavat, eivät kastu, eivät kuivu kun lopulta kastuvat, eivät pysy kiinni, pinnit valahtelee ja ponkkarit/letit ei pysy. Saattavat takkuuntua tuosta vaan vaikka ovat suorat. Samoin hiukset on niin hennot että niitä irtoilee päivittäin runsaasti ja hiuksia on joka paikka täynnä.
Ongelmana on ruma kallon muoto eli en voi pitää lyhyitä hiuksia. Lisäksi minulla on vähän miesmäiset piirteet joten näyttäisin mieheltä lyhyissä hiuksissa. Pääni ei ole super iso mutta kuitenkin normaalia isompi eli normipipot ei mahdu mitä nykyisin myydään. Takaraivo on itselläni ruma kun omalla kumppanilla on täydellisen muotoinen pää ja sopii niin hyvin lyhyet hiukset hänelle.
Polkkaa pidän vähän tylsänä ja en halua olla nuorempi kuin olen mutta inhoan mitään tanttalookkia hiuksissa jne.
Polkka otsiksella tai ilman voisi sopia sinulle, jos on voimakkaat piirteet. Ei se ole tantta! Tai ei ainakaan ole pakko olla.
Minulla yleensä lyhyt (periaatteessa tykkään just siitä kananperseestä), mua nyt koronan aikaan olen antanut kasvaa. On polkkapituudessa ja ei kyllä ainakaan mun pehmeille piirteille sovi.
Oikeasti ohuesta hiuksesta, etenkää lasisesta, ei riitä polkkaan ja otsikseen. Ne pari otsalla roikkuvaa haituvaa eivät näytä hyvältä, kuten ei sekään, että otsis alkaa keskeltä päät ja muuhun osaan jää pari karvaa. Niin, eikä se ohut, roikkuva polkka ole oikeasti yhtään sen paremman näköinen kuin ohut, roikkuva pitkä tukka. Ohuelta lirulta se ohut liru näyttää aina, jos siinä on roikkuvaa pituutta.
Otsiksesta samaa mieltä, jos hiukset ovat oikein todella ohuet.
Mutta polkkaa on aika eri pituista. Olen nähnyt todella toimivia lyhyenpuoleisia polkkaratkaisuja ohuissa hiuksissa. Suomessa nyt melkein kaikille osuu joku ohuthiuksinen läheinen, minulle useampi.
Ja oikein ohuiden hiusten kohdalla myös lyhyt voi olla haaste, kun päänahka paistaa. Olen nähnyt tämänkin.
minä leikkautan keväällä kananperseen ja vietän villin kesän eikä aika kulu pitkän tukan pesemiseen , suoristamiseen ja kuivaamiseen heippa vaan -nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollutkaan aloittaja vaan ketjun toka. Ehdin jo unohtaa :)
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa toki te vastustajat, että mikä sitten olisi parempi kun hiukset ohenee? Minusta olisi noloa yrittää pitää pitkää kun se on sellainen ohut liru.
Long Bob tai Pixie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako säätäminen hiusten ohentumiseen?
Ei, mutta hiusten laittaminen saattaa vaatia enemmän aikaa ja vaivaa eli "säätämistä"
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tässä tekisi. Minulla on nyt pitkät lasihiukset jotka ovat luirut ja aivan mahdottomat. Ne ei taivu mutta taipuu kuitenkin sinne minne itse haluavat, eivät kastu, eivät kuivu kun lopulta kastuvat, eivät pysy kiinni, pinnit valahtelee ja ponkkarit/letit ei pysy. Saattavat takkuuntua tuosta vaan vaikka ovat suorat. Samoin hiukset on niin hennot että niitä irtoilee päivittäin runsaasti ja hiuksia on joka paikka täynnä.
Ongelmana on ruma kallon muoto eli en voi pitää lyhyitä hiuksia. Lisäksi minulla on vähän miesmäiset piirteet joten näyttäisin mieheltä lyhyissä hiuksissa. Pääni ei ole super iso mutta kuitenkin normaalia isompi eli normipipot ei mahdu mitä nykyisin myydään. Takaraivo on itselläni ruma kun omalla kumppanilla on täydellisen muotoinen pää ja sopii niin hyvin lyhyet hiukset hänelle.
Polkkaa pidän vähän tylsänä ja en halua olla nuorempi kuin olen mutta inhoan mitään tanttalookkia hiuksissa jne.
sulla on just hyvä kallon muoto , ei muuta kun leikkautat tukan ja sillä sipuli
Vierailija kirjoitti:
heko heko vaatiiko kananperse myös stringit haista kuule vaatimuksesi ihan ite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa toki te vastustajat, että mikä sitten olisi parempi kun hiukset ohenee? Minusta olisi noloa yrittää pitää pitkää kun se on sellainen ohut liru.
Long Bob tai Pixie.
No tuo Long Bob on ainakin kuvan perusteella ihan todella pitkä. Pixie on nätti, mutta osa niistä kuvista on ihan selkeää kananpersettä (jossa ei siis minusta ole mitään vikaa). Kaikki kuulostaa (joidenkuiden mielestä) paremmalta ennglanniksi ja näyttää paremmalta missimallin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta! Vuosia oli puoleen selkään pitkät ja oli niin helpot! Pese ja pidä eikä haittaa vaikkei aina jaksaisi pestä. Nyt on sellainen pixie ja voi jestas että aina saa taistella, pestä ja laittaa. Ja nämä talven pipokelit 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Long Bob tai Pixie.
No tuo Long Bob on ainakin kuvan perusteella ihan todella pitkä. Pixie on nätti, mutta osa niistä kuvista on ihan selkeää kananpersettä (jossa ei siis minusta ole mitään vikaa). Kaikki kuulostaa (joidenkuiden mielestä) paremmalta ennglanniksi ja näyttää paremmalta missimallin päässä.
Joo, pixie cutin ja kananperseen ero ei monesti ole kuin nimi ja vuosikymmen :D
Vierailija kirjoitti:
minä leikkautan keväällä kananperseen ja vietän villin kesän eikä aika kulu pitkän tukan pesemiseen , suoristamiseen ja kuivaamiseen heippa vaan -nainen
Ikinä ei ole niin paljon kulunut aikaa hiuksiin kuin silloin, kun oli kananpers. Joka päivä tököttiä, tupeerausta, suoristamista ja laittamista. Never again!
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ja usein myös värin. Maantienväri lyhyessä hiuksessa hyvin harvoin toimii. Niitä värejä on sitten muitakin kun musta-punainen tai violetti.
Isoin ongelma on löytää kampaaja joka osaa leikata oikean lyhyen mallin.
Älä hyvä ihminen leikkaa kananpersettä! Menee tosi kauan, että hiukset kasvavat takaisin. Itket, jos menet kynimään hiuksesi. Ole ainakin ihan varma, että sopii pääsi muotoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole niin paljon kulunut aikaa hiuksiin kuin silloin, kun oli kananpers. Joka päivä tököttiä, tupeerausta, suoristamista ja laittamista. Never again!
Tietysti tämä riippuu varmasti hiuslaadusta. Jos on vaikka taipuisa ja karhea tukka, niin varmasti se näyttää luonnostaan tai vähällä vaivalla paremmalta lyhyenä. Mulla on liukas ja melko suora (taipuisuus tulee kyllä pitkässä tukassa esiin, mutta pituutta pitää olla jo jonkin verran) paksu tukka, se ei asetu kauniisti itsekseen tai mun tukanlaittotaidoilla. Toivottavasti mulla ei hiukset ohentuisi vaihdevuosissa (jotka on kohta edessä), koska kuten joku sanoi, on todella vaikea löytää kampaajaa, joka osaa leikata hyvän lyhen mallin, etenkin täällä maalla... : /
Älkää nyt polkkatukkaa ehdottako! Se on lasten hiusmalli.