Te, joilla on kanap-tukka, eli miestukka, mutta ei ihan: miksi teillä on sellainen? Mikä sai teidät leikkaamaan?
Kommentit (110)
Minulla on litteä takaraivo ja muutenkaan kallonmalli ei ole mitenkään hyvä. Matala otsa, pienet buldogit, pieni leuka, ihan peruspiirteet.
En sano, etteikö jokainen saa olla sellainen kuin haluaa. Ok.
Mutta itselleni lyhyt tukka ei sovi. Sovi ainakaan siinä mielessä, että lyhyellä tukalla olen koko ajan tietoinen noista huonoista puolistani ja ne vielä korostuvat, ihan tosiaan. Miksi siis korostaminen tahallaan huonompia piirteitä?
Minulle sopii, tai tunnen itse niin, polkkatukka, ei liian lyhyt eikä liian pitkä.
Senkin voi leikata väärin. Minulla on vakikampaaja joka osaa sen leikata.
Mutta sain lahjakortin toiseen kampaamoon. Vaikka kuinka selitin millaisen haluan, pyysin, että näytän kuvan kampaamon mallikansiosta, mutta ei halunnut katsoa.
Sanoin, nimenomaan korostin, että en halua niskaa lyhyeksi vaan normi polkka.
Mutta ei, hän leikkasi lapaluihin ulottuvat tasapitkät hyväkuntoiset hiukseni niskasta muutaman sentin pituiseksi, sivuilta tosin pidemmäksi.
No, ei enää voinut mitään, leikattu mikä leikattu.
Nyt odottelen, että takahiukset kasvavat, mutta kyllä harmittaa.
Aloittaja, älä leikkaa lyhyeksi ellet ole aivan varma. Kasvojen, otsan, kallon, leuan, niskan jne. huonot tai puuttuvat puolet korostuvat, se on vaan karu tosiasia.
Uskokoon ken haluaa.
Lakukissa kirjoitti:
https://stylesweekly.com/wp-content/uploads/2018/01/30-chic-short-pixie…
Olen pitkään harkinnut tällaista mallia. Olen aito blondi.
Ensimmäinen tuulenpuuska niin tuosta kampauksesta ei ole mitään jäljellä kun ne on päältä noin pitkät ja kammattu eteen kuten Trumpilla. Jos olisi lyhyet myös päältä niin tosi nätti.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
https://stylesweekly.com/wp-content/uploads/2018/01/30-chic-short-pixie…
Olen pitkään harkinnut tällaista mallia. Olen aito blondi.
Ensimmäinen tuulenpuuska niin tuosta kampauksesta ei ole mitään jäljellä kun ne on päältä noin pitkät ja kammattu eteen kuten Trumpilla. Jos olisi lyhyet myös päältä niin tosi nätti.
Olen samaa ihmetellyt kun ihmisillä tai kuvissa noita päältä pitempiä ja eteenpäin kammattuja hiuksia olen katsellut. Malli pysyy sisällä ollessa ja kun on paikallaan sekä hiukset ovat juuri aseteltu niin saattavat olla niinkuin on tarkoitettu.
Mutta pienikin liike tai juuri ulkona tuuli ja kosteus vie kampauksen idean.
Pitkä osa roikkuu missä roikkuu. Ja litistyy, suoristuu.
Muutenkin noin lyhyt takaosa vaatii hyvän kallonmuodon.
Ja kaulan.
Itse en tykkää, vaatii määrätyntyylisen ihmisen.
Tantalla on tantta.
Mitä on tarrarullat? Papiljotteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvin ohuet, lasimaiset hennot hiukset ja kauhulla ajattelen, millaisessa kunnossa ne ovat viisikymppisenä. Ostan varmaan peruukkeja käyttöön, en tykkää polkasta itselläni vaikka muilla näyttää nätiltä. Ostan monta peruukkia niin voin vaihdella sitten fiiliksen mukaan!
Aina voi leikata ihan lyhyen, siinä ei ohuus niin näy, ellei värjää mustaksi. Kampaajat osaavat suositella sopivaa kampausta ohentuneelle, jos löytää taitavan.
Näkyyhän se, mutta sitten ikäänkuin viestittää ymmärtävänsä tilanteensa, eikä yritä kasvattaa mitään noloo lirua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä leikkautan keväällä kananperseen ja vietän villin kesän eikä aika kulu pitkän tukan pesemiseen , suoristamiseen ja kuivaamiseen heippa vaan -nainen
Ikinä ei ole niin paljon kulunut aikaa hiuksiin kuin silloin, kun oli kananpers. Joka päivä tököttiä, tupeerausta, suoristamista ja laittamista. Never again!
Tietysti tämä riippuu varmasti hiuslaadusta. Jos on vaikka taipuisa ja karhea tukka, niin varmasti se näyttää luonnostaan tai vähällä vaivalla paremmalta lyhyenä. Mulla on liukas ja melko suora (taipuisuus tulee kyllä pitkässä tukassa esiin, mutta pituutta pitää olla jo jonkin verran) paksu tukka, se ei asetu kauniisti itsekseen tai mun tukanlaittotaidoilla. Toivottavasti mulla ei hiukset ohentuisi vaihdevuosissa (jotka on kohta edessä), koska kuten joku sanoi, on todella vaikea löytää kampaajaa, joka osaa leikata hyvän lyhen mallin, etenkin täällä maalla... : /
Taipuisa ja luonnonkihara karhea tukka lyhyenä vasta vaatiikin laittamista. Hius nousee ihan hallitsemattomaksi pörröksi ilman laittamista ja kostealla ilmalla ihan katastrofi laittamisesta huolimatta. Jos hiusta on paljon tai se on paksua, lyhyen mallin ylläpitäminen vaatii kampaajalla käyntiä 4 viikon välein pysyäkseen siistinä.
Mulla on lievästi luonnonkihara tukka ja lyhyt leikkaus (Jean Seberg tässä artikkelissa:
https://www.huffpost.com/entry/pixie-haircut-evolution-photos_n_4144739… )
Vaatii leikkauksen n.6 viikon välein, mutta kampaajakäyntien välissä ei tarvitse tehdä mitään. Ihanan helppo. Jos päästäisin sen yhtään pidemmäksi, täytyisi alkaa "säätää" eli muotoilla päivittäin.
En näytä mieheltä ilman meikkiä, mutta kyllä kirkas huulipuna tai vahvempi silmämeikki näyttää kivalta tällaisen poikatukan kanssa. :)
Kyllähän noi lyhyet tukat näytti kivoilta noilla kaunottarilla. Yksikään ei ollut kasvoiltaan tavis, eikä yhdelläkään ollut rumaa, lyhyttä ja paksua kaulaa. Lyhyt tukka paljastaa armottomasti kaikki kasvonpiirteiden epäkohdat, eli pitäisi olla hyvin symmetriset piirteet. Muuten näyttää armottomasti tantalta.
Sitä vain tätä lukiessa mietin, että onkohan olemassa jotain sellaista tukkamallia, joka saisi kaikennäköiset ihmiset näyttämään kaunottarelta. Enpä oikein usko. Lue nyt ihmeessä tuo oma kirjoituksesi ja mieti, onko siinä mitään järkeä. "Paljastaa armottomasti kaikki kasvonpiirteiden epäkohdat" - siis sen, miltä ihminen näyttää. Ihan hullua puhetta! JOnkinlainen tukka sitä ihmisellä pitää olla. Kaikki eivät halua pitkää tukkaa, eikä se pitkä tukka välttämättä näytä hyvältä, vaikka sellaisen haluaisikin. Että pitääkö sitten pysytellä sisällä, ettei vain jonkun vauvapalstailijan mielestä näytä tantalta, kun kasvonpiirteiden epäkohdat ja ruma, lyhyt, paksu kaula näkyy.
Jos et trollaile, niin pysähdy hetkeksi miettimään, mitä oikein tulit kirjoittaneeksi.
Puhun ihan omasta kokemuksesta. Lyhyt tukka näytti karmealta, kun erehdyin sellaisen leikkauttamaan. Kertaakaan se ei näyttänyt hyvältä, ja aikaa sen laittamiseen tuhraantui loputtomasti. Kummasti kaikki naiset jaksoivat kehua, kuinka hyvältä se näytti. Just joo... miksiköhän. Mun pointti on, että on paljon sopivampiakin hiusmalleja, kuin ihan lyhyeksi kynitty tukka. Minä näytin lyhyessä tukassa ihan tantalta, eikä se sopinut mun kasvonpiirteisiin yhtään muutenkaan. Pitkä polkka sen sijaan on sopinut oikein mainiosti.
No sä et siinä viestissäsi, jota lainasin, puhunut omasta kokemuksesta mitään, vaan yleisesti lyhyistä hiuksista ja kasvonpiirteistä.
En leikannut lyhyeksi, sairastuin ja menetin hiukseni. Nyt kasvaa taas mutta on toistaiseksi lyhyttä kun kasvattamiseen menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa toki te vastustajat, että mikä sitten olisi parempi kun hiukset ohenee? Minusta olisi noloa yrittää pitää pitkää kun se on sellainen ohut liru.
Nutturalle ylös nostettuna on siisti, eikä tarvitse käydä alvariinsa leikkauttamssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Googlettakaa blunt bob
Eli jos hiukset on tosi ohuet, se on ainoa toimiva malli. Tuuheutta saa kuivashampoolla.Nättejä. Ja kun tekee polkkatukasta kuvahaun, osa malleista on aivan identtisiä :D
Runsashiuksisia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset vaativat myös meikin käyttöä ja naisellista vaatetusta. Oletko valmis siihen vai olisiko hieman pidempien hiusten kanssa säätäminen kuitenkin helpompaa?
En nyt ota kantaa tuohon muuhun typeryyteen, mutta pidempien hiusten kanssa säätäminen...? Pitkät hiuksethan on just helpot, kun niitä ei tarvitse muotoilla tai huolehtia niiden säännöllisestä leikkaamisesta. Mulla on pitkät hiukset juuri tästä syystä!
Mulla myös pitkät hiukset juuri siksi etten jaksa tehdä hiuksille mitään. Hyvä kun pestä ja harjata jaksan.
Se on just nyt sopiva malli. Kunhan hiukset kasvaa niin mallikin muuttuu. Syöpähoidot vei hiukset ja kananpersetukka kasvoi melkein itsestään, koska nuo nysät sojottaa takana joka ilmansuuntaan. Kampaaja sitten viimeisteli sen muotoon. Tästä ois tarkoitus kasvatella taas pitempään malliin.
Vierailija kirjoitti:
Lesbous
No ei. Lesboilla voi tietenkin olla millainen kampaus vain, mutta vanhan koulun butcheilla on useimmiten miestukka, ei kananprse. Pitkää polkkaa ja muuten vain pitkää näkyy nyt aika paljon, mutta niin näkyy muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa toki te vastustajat, että mikä sitten olisi parempi kun hiukset ohenee? Minusta olisi noloa yrittää pitää pitkää kun se on sellainen ohut liru.
Nutturalle ylös nostettuna on siisti, eikä tarvitse käydä alvariinsa leikkauttamssa.
Niin mikä vika tässä nyt on kun pitää alapeukuttaa? Ohentuneet hiukset eivät hae enää seksuaalista huomiotakaan vai onko täällä kampaajat itse asialla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on litteä takaraivo ja muutenkaan kallonmalli ei ole mitenkään hyvä. Matala otsa, pienet buldogit, pieni leuka, ihan peruspiirteet.
En sano, etteikö jokainen saa olla sellainen kuin haluaa. Ok.
Mutta itselleni lyhyt tukka ei sovi. Sovi ainakaan siinä mielessä, että lyhyellä tukalla olen koko ajan tietoinen noista huonoista puolistani ja ne vielä korostuvat, ihan tosiaan. Miksi siis korostaminen tahallaan huonompia piirteitä?
Minulle sopii, tai tunnen itse niin, polkkatukka, ei liian lyhyt eikä liian pitkä.Senkin voi leikata väärin. Minulla on vakikampaaja joka osaa sen leikata.
Mutta sain lahjakortin toiseen kampaamoon. Vaikka kuinka selitin millaisen haluan, pyysin, että näytän kuvan kampaamon mallikansiosta, mutta ei halunnut katsoa.
Sanoin, nimenomaan korostin, että en halua niskaa lyhyeksi vaan normi polkka.
Mutta ei, hän leikkasi lapaluihin ulottuvat tasapitkät hyväkuntoiset hiukseni niskasta muutaman sentin pituiseksi, sivuilta tosin pidemmäksi.
No, ei enää voinut mitään, leikattu mikä leikattu.
Nyt odottelen, että takahiukset kasvavat, mutta kyllä harmittaa.Aloittaja, älä leikkaa lyhyeksi ellet ole aivan varma. Kasvojen, otsan, kallon, leuan, niskan jne. huonot tai puuttuvat puolet korostuvat, se on vaan karu tosiasia.
Uskokoon ken haluaa.
Voi ollakin. Mulle kampaaja sanoi, ettei olisi suostunut vetämään niin lyhyeksi, jollei olisi uskonut, että se sopii mulle.
Jos hiukset ohenee niin sellainen söpö pixie-hiustyyli sopii tosi monille, varsinkin suomalaisille :) ei naisilla tarvitse olla pitkät hiukset. Pixie cut Googleen, sitäkin saa muutettua tyylin mukaan
Ainiin ja tuohon edelliseen, jos on tuulista ja pelkää että kampaus menee pilalle, pipo vaan päähän. Kun laittaa kuivashampoota ja hieroo sen kunnolla hiuksiin kun pipon ottaa pois, kampaus näyttää taas ihan hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin ja tuohon edelliseen, jos on tuulista ja pelkää että kampaus menee pilalle, pipo vaan päähän. Kun laittaa kuivashampoota ja hieroo sen kunnolla hiuksiin kun pipon ottaa pois, kampaus näyttää taas ihan hyvältä.
Yäk.
Tällaiset kirjoitukset saa miettimään, missä miehen hiustenleikkuukone olikaan
Ai että ainoat vaihtoehdot ovat joko kananp.rse tai pitkät hiukset?🙄