Alexi Laiho kuollut
Kommentit (4925)
Aivan sama mitä tekosyitä Kim lässyttää kuolinsyyn julkaisusta. Kostohan se oli, kun ei saanut mitä halusi. Alexi ITSE ei halunnut tuoda terveysongelmiaan julkisuuteen ja siinä suhteessa hänen toiveitaan olisi ehdottomasti pitänyt kunnioittaa. Oksettavaa toimintaa Kimiltä.
Nyt on juttu Ilta-Sanomissakin, tietona mm.
"Goss oli sitä mieltä, että Alexi tulee haudata Hietaniemeen, vaikka siellä ei ole tilaa kuin muistolaatalle muiden laattojen joukossa. Taiteilijakukkulakin on täynnä.
Perhe ja Goss ovat yrittäneet neuvotella asiasta asianajajien välityksellä. Perhe on esimerkiksi ehdottanut, että Goss voisi pitää oman muistotilaisuutensa uurnan läsnäollessa, mutta Goss ei ole suostunut.
IS on nähnyt asianajajien välistä viestinvaihtoa. Viestinvaihdosta käy lisäksi ilmi muun muassa se, että Goss olisi halunnut muuttaa Laihon asuntoon."
kuikiu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvalahan se pahin tenu tais olla koska hommat alkoi kusemaan. Laihon kohtaloksi koitui kun rupesi lapsena juomaan ja alkoholisoitui ennen täysi-ikäisyyttä.
Täh, oikeasti?
Joo Laiho rupes siinä 14-15-vuotiaana jo kaljaa juomaan. Ja se maistui ja lämmitti mieltä. Se on erittäin paha yhdistelmä. Hämmästelen vain sitä miten sai homman pidettyä vanhemmiltaan salassa. Ei ole ihme että oli muutaman vuoden päästä psykiatrisella.
Niin rupesin minäkin vk-loppuisin eikä musta alkoholistia tullut kuten ei ystävistäkään.
No tämä ketju ei olekaan sinun anonyymista elämästäsi vaan siitä miten Laiho alkoholisoitui jo lapsena. Minä sanon mitä tässä ketjussa kirjoitetaan tai se lähtee. Tai sattuu.
Siinähän tappelee mutta leski päättää
Hautatahtoa ja siihen liittyvää lainsäädäntöä pitää noudattaa.
Vainaja on voinut eläessään myös ilmaista, ketkä haluaa ja keitä ei halua paikalle.
Yhteistä omaisuutta tuskin kovin paljoa on kertynyt kun naimisissa oltu todellisuudessa pari vuotta ja erossa pari vuosikymmentä. Testamentin kanssa sama tilanne kuin sopueronkin?
Omaisille ja perheille voimia tilanteeseen - toivottavasti oikeus voittaa ja Alexi saataisiin haudan lepoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okke, sellanen juttu Iltalehdeltä. Mua jotenkin ärsyttää tämä ensinnäkin se, että on ylipäänsä ruvettu vääntämään siitä, että joku ei saa tulla hautajaisiin. Ymmärrän tietty, että perheellä on omat toiveensa, mutta kenenkään pääsyä EI VOI EVÄTÄ hautajaisiin. Vaikka perhe ei olisi halunnut Kimiä nähdä, Kimillä on siltikin kaikesta huolimatta oikeus tuntea myös surua ja mikäli hänellä oli vahvoja tunteita edelleen ensirakkauttaan kohtaan, niin mä ainakin ymmärrän erittäin hyvin närkästyksen siitä että joku menee ja kieltää sen ettei hautajaisiin saa saapua. Itseasiassa olisin myöskin ollut todella vihainen tollasesta. Toi uurnanlaskun estäminen on tietty todella ankeeta, mutta myös Laihon perheen pitäisi jo antaa hieman siimaa eikä alunperinkään olis pitänyt missään nimessä kieltää yhtään mitään.
Sit toisekseen: "Vahinko on tapahtunut. Se on sääli, koska olisimme toivoneet, että Aleksi oltaisiin muistettu musiikillisista ansioistaan, eikä heikkouksista, mitä hänellä oli.
Siis ihan hirveetä p a s k a puhetta. Ihan niinkuin joku sairaus estäisi muistamasta Alexin lahjat. Ei missään nimessä. Kaikki tulee edelleen muistamaan Alexin kitarasta ja piste. Se, että kuolinsyy tuli ilmi, saattaa ainoastaan auttaa monia ihmisiä ketkä painii samojen ongelmien kanssa. Naurettavaa edes tuolta siskolta väittää mitään muuta. Ihan niinkuin olis joku hirvee häpeänaihe, että Alexi oli sairas ja mitään heikkouksia ei saisi ihmisellä olla. Siis suorastaan pöyristyttävää, että menee sanoon julkisesti jotain tollasta. Huh. Ja kyllä sen näki päällepäin että sairas on, sen sijaan, että totuutta ei oltais kerrottu, olisko ollut parempi, että ihmiset olis hamaan tappiin saakka vetäneet omia päätelmiään siitä että mikä sairaus veikään?
Täysin samaa mieltä. Jotenkin todella outo lausunto siskolta, selvästi häpeävät Alexin kuolintapaa. Aivan väärä lähestymistapa, tässä alkoholistien maassa nämä asiat pitää kertoa avoimesti, joku voi pelastua kun ymmärtää, että kuolema voi tulla äkisti jo hyvin nuorena viinalla yms påihteillä. Ei tuossa elämäntavassa ole mitään ihailtavaa ja on vaan hyvä, että asia tulee julki.
Mitä tulee testamenttiin ja siihen, että Alexi olisi yrittänyt saada Kimin kirjoittamaan avioehdon on nuo väitteet aivan naurettavia: eihän kukaan järkevä suostu avioehtoon noissa oloissa. Alexi olisi voinut ottaa eron vuosia sitten, olisi hävinnyt vähemmän rahaa. Oma mokansa, ja sitä on kyllä siskon turha inistä julkisuudessa. Kim voi olla häikäilemätön, mutta lain edessä hän on ainut, jolla on mitään oikeuksia. Siskon olisi parempi olla hiljaa.
Kun ei ne Alexin ongelmat olleet mitään suuria salisuuksia, itsekin on puhunut asioista jonkin verran ja hänen joutumisensa teholle 2012 oli ihan valtakunnan uutinen, siis ylen uutisissa ainakin. Eikä se musiikillisia ansioita syö, onhan vastaavia tapauksia vaikka kuinka.
En tiedä, olisiko se omaisistakaan mukavampaa, että spekulointi jatkuisi ja jatkuisi, itsemurha, alkoholimyrkytys, huumeiden yliannostus tai oksennukseen tukehtuminen Jimi Hendrixin tapaan.
Typerä oikein varsinainen ämmä tuo kim. Varmaan manipuloi aleksin kanssaan suhteeseen ja avioon ja kun huomasi ettei toista kiinnosta sellainen ruma lehmä millään niin katkeroitui ja jatkaa sitä edelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon, kuinka usein ja mitä se Alexi joi?
Ihan tosi vaikea ymmärtää, että nelikymppinen ihminen kuolee viinan aiheuttamiin sairauksiin, etenkin tuommoisessa duunissa, missä pitää kiertää, tehdä musiikkia jatkuvasti ja soittaa, soittaa, soittaa. Miten sä kännissä pystyt tuollaiseen elämään?
Onko kukaan av-mamma tai -pappa nähnyt Alexin juomista tai kännissä olemista?
Millainen määrä on liikaa? Tiedän yhden viiskymppisen naisen, joka kiskoo 5-6 litraa punkkua viikossa (ja on tehnyt sitä jo ainakin 15 vuotta), mutta ei isosta ruhostaan päätellen ainakaan haimassa ole vikaa.
Vastauksia noviisille pliis.
Kaikki erilaisii. Ozzy Osbourne käyttänyt päihteitä enemmän kuin kymmenen Laihoa ja silti hengis.
Ozzy käytti monipuolisemmin päihteitä eikä ne kaikki ole niin kuluttavia kuin alkoholi jota Alexi taas veti pääasiassa järjettömiä määriä. Ozzy on toki silti lääketieteellinen ihme koska on vieläkin hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okke, sellanen juttu Iltalehdeltä. Mua jotenkin ärsyttää tämä ensinnäkin se, että on ylipäänsä ruvettu vääntämään siitä, että joku ei saa tulla hautajaisiin. Ymmärrän tietty, että perheellä on omat toiveensa, mutta kenenkään pääsyä EI VOI EVÄTÄ hautajaisiin. Vaikka perhe ei olisi halunnut Kimiä nähdä, Kimillä on siltikin kaikesta huolimatta oikeus tuntea myös surua ja mikäli hänellä oli vahvoja tunteita edelleen ensirakkauttaan kohtaan, niin mä ainakin ymmärrän erittäin hyvin närkästyksen siitä että joku menee ja kieltää sen ettei hautajaisiin saa saapua. Itseasiassa olisin myöskin ollut todella vihainen tollasesta. Toi uurnanlaskun estäminen on tietty todella ankeeta, mutta myös Laihon perheen pitäisi jo antaa hieman siimaa eikä alunperinkään olis pitänyt missään nimessä kieltää yhtään mitään.
Sit toisekseen: "Vahinko on tapahtunut. Se on sääli, koska olisimme toivoneet, että Aleksi oltaisiin muistettu musiikillisista ansioistaan, eikä heikkouksista, mitä hänellä oli.
Siis ihan hirveetä p a s k a puhetta. Ihan niinkuin joku sairaus estäisi muistamasta Alexin lahjat. Ei missään nimessä. Kaikki tulee edelleen muistamaan Alexin kitarasta ja piste. Se, että kuolinsyy tuli ilmi, saattaa ainoastaan auttaa monia ihmisiä ketkä painii samojen ongelmien kanssa. Naurettavaa edes tuolta siskolta väittää mitään muuta. Ihan niinkuin olis joku hirvee häpeänaihe, että Alexi oli sairas ja mitään heikkouksia ei saisi ihmisellä olla. Siis suorastaan pöyristyttävää, että menee sanoon julkisesti jotain tollasta. Huh. Ja kyllä sen näki päällepäin että sairas on, sen sijaan, että totuutta ei oltais kerrottu, olisko ollut parempi, että ihmiset olis hamaan tappiin saakka vetäneet omia päätelmiään siitä että mikä sairaus veikään?
Täysin samaa mieltä. Jotenkin todella outo lausunto siskolta, selvästi häpeävät Alexin kuolintapaa. Aivan väärä lähestymistapa, tässä alkoholistien maassa nämä asiat pitää kertoa avoimesti, joku voi pelastua kun ymmärtää, että kuolema voi tulla äkisti jo hyvin nuorena viinalla yms påihteillä. Ei tuossa elämäntavassa ole mitään ihailtavaa ja on vaan hyvä, että asia tulee julki.
Mitä tulee testamenttiin ja siihen, että Alexi olisi yrittänyt saada Kimin kirjoittamaan avioehdon on nuo väitteet aivan naurettavia: eihän kukaan järkevä suostu avioehtoon noissa oloissa. Alexi olisi voinut ottaa eron vuosia sitten, olisi hävinnyt vähemmän rahaa. Oma mokansa, ja sitä on kyllä siskon turha inistä julkisuudessa. Kim voi olla häikäilemätön, mutta lain edessä hän on ainut, jolla on mitään oikeuksia. Siskon olisi parempi olla hiljaa.
Kun ei ne Alexin ongelmat olleet mitään suuria salisuuksia, itsekin on puhunut asioista jonkin verran ja hänen joutumisensa teholle 2012 oli ihan valtakunnan uutinen, siis ylen uutisissa ainakin. Eikä se musiikillisia ansioita syö, onhan vastaavia tapauksia vaikka kuinka.
En tiedä, olisiko se omaisistakaan mukavampaa, että spekulointi jatkuisi ja jatkuisi, itsemurha, alkoholimyrkytys, huumeiden yliannostus tai oksennukseen tukehtuminen Jimi Hendrixin tapaan.
Itse mietin samaa, että ainakin nyt loppuu itsemurhalla spekulointi.
Vierailija kirjoitti:
Vainaja on voinut eläessään myös ilmaista, ketkä haluaa ja keitä ei halua paikalle.Yhteistä omaisuutta tuskin kovin paljoa on kertynyt kun naimisissa oltu todellisuudessa pari vuotta ja erossa pari vuosikymmentä. Testamentin kanssa sama tilanne kuin sopueronkin?
Omaisille ja perheille voimia tilanteeseen - toivottavasti oikeus voittaa ja Alexi saataisiin haudan lepoon.
Heillä ei ollut avioehtoa, joten yhteinen omaisuus on kaikki se omaisuus, mitä heillä yhteensä on, oli se kerrytetty milloin tahansa. Se tässä juuri taitaa olla se pointti, joka asiat on tähän pisteeseen ajanut, ja siihen, ettei ole sopueroa saatu aikaiseksi.
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat "testamentin kanssa sama tilanne kuin sopueronkin". Testamentti oli ja sitä varmaankin noudatetaan.
Hautauksen osalta pitäisi kunnioittaa lapsuuden perhettä tässä tilanteessa, mutta en osaa yhtään arvata, kuinka käräjäoikeus lakia tulkitsee vastaavissa tapauksissa. Parasta olisi saada sopu aikaiseksi ja vaikka joustaa siinä, että Kimberly pääsisi tilaisuuteen mukaan, jos se auttaisi.
Kyllähän tää leski tulee saamaan omaisuudesta osuutensa koska olivat naimisissa. Avioliitto päättyy joko eroon tai toisen kuolemaan.
Kyllä ihmiset on yhä edelleen hölmöjä kun eivät tee heti avioehtoa. Sit menee omaisuus ja firmat.
Testamentin ja aviehdon pitäis olla pakollisia ni ei tulis tällästä soppaa.
Ei varmaan sisko tiennyt että Aleksi ei ole eronnut ja odotti jättipottia itselleen. (Toki vanhempien kautta)
Vierailija kirjoitti:
Vainaja on voinut eläessään myös ilmaista, ketkä haluaa ja keitä ei halua paikalle.Yhteistä omaisuutta tuskin kovin paljoa on kertynyt kun naimisissa oltu todellisuudessa pari vuotta ja erossa pari vuosikymmentä. Testamentin kanssa sama tilanne kuin sopueronkin?
Jos on ollut olemassa kirjallinen hautatahto, ei lesken asianajaja olisi saanut uurnan luovutusta vanhemmille estettyä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama mitä tekosyitä Kim lässyttää kuolinsyyn julkaisusta. Kostohan se oli, kun ei saanut mitä halusi. Alexi ITSE ei halunnut tuoda terveysongelmiaan julkisuuteen ja siinä suhteessa hänen toiveitaan olisi ehdottomasti pitänyt kunnioittaa. Oksettavaa toimintaa Kimiltä.
Jaa, minä olen nähnyt useamman haastattelunpätkän, jossa Alexi puhuu alkoholin aiheuttamista terveys- ja muista ongelmista. Myös siitä, että on jatkuvasti joutunut kipulääkkeitä syömään, on itse kertonut.
Toki ei ole haimatulehduksista kertonut, mutta ei nekään puskista varmaan kenellekään tullut.
Ja aina voi lohduttautua sillä, että Alexi itse on pahojen puheiden ja kauhistelujen ulottumattomissa.
Luulen, että tämä tiedonjulkistus on vanhempien kannaltakin parempi, tiedän itse, kuinka pahalta tuntuu esim. ulkopuolisten oletukset ja spekulaatiot itsemurhasta, jos sellainen ei ole ollut kyseessä.
IS:n jutussa selviää, että Alexilla ei ollut lapsia. Eli Kimberlyn lapsen isä ei ole väestörekisterissä Alexi, vaikka olivat naimisissa, kun lapsi syntyi. IS on nähnyt Alexin virkatodistuksen. (siihenhän on lapset merkitty, jos niitä on)
Eikä ole tätäkään spekuloitu kuin pari kuukautta. Ymmärrän, että läheisistä tuntuu vatvonta ja spekulaatio pahalta. Mutta tällainen ulostulo, minkä Anna nyt, vaikkakin vastentahtoisesti teki, leikkaa siivet monilta huhuilta.
Ja se kuolinsyyn avaaminen myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä olen nähnyt useamman haastattelunpätkän, jossa Alexi puhuu alkoholin aiheuttamista terveys- ja muista ongelmista. Myös siitä, että on jatkuvasti joutunut kipulääkkeitä syömään, on itse kertonut.
Toki ei ole haimatulehduksista kertonut, mutta ei nekään puskista varmaan kenellekään tullut.
Ja aina voi lohduttautua sillä, että Alexi itse on pahojen puheiden ja kauhistelujen ulottumattomissa.
Luulen, että tämä tiedonjulkistus on vanhempien kannaltakin parempi, tiedän itse, kuinka pahalta tuntuu esim. ulkopuolisten oletukset ja spekulaatiot itsemurhasta, jos sellainen ei ole ollut kyseessä.
Niin, Alexi on puhunut asiata sen verran julkisuudessa, kun on kokenut tarpeelliseksi. Jättänyt yksityiskohdat ja viimeiset alamäet kertomatta. Kun katsoo esim. Youtubesta tai Instasta videoita Alexista loppuvuodesta 2018 tai alkuvuodesta 2019, niin hän näytti todella huonokuntoiselta ja varmasti ihmiset häneltä siihen syytä ovat udelleet. Mutta avautuiko hän asiasta tuolloin kaikelle kansalle? No enpä ole sellaisia lukenut.
Eihän se Alexi tosiaan itse noita lehtijuttuja lue, mutta ei se ole mikään oikeutus asialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexihan antoi jokunen vuosi sitten julkisuudessa ymmärtää, että lopetti yltiöpäisen ryyppäämisen, ainakin kiertueilla. Jeff Watersin FB:ssä kommentoitiin, että sittemmin Alexia hävetti, ettei juominen pysynytkään aisoissa, jolloin mm yhteydenpito Jeffiin katkesi. Siksi hän varmaan myös kaikin keinoin halusi peitellä ongelmiensa todellista luonnetta ja olisi varmasti halunnut viedä salaisuutensa hautaan asti ja pitää ne siellä. Muiden kannalta kuolinsyyn julkaiseminen on pelkästään hyvä asia, tyydyttää uteliaisuuden ja lopettaa spekuloinnin, mutta kuten täällä on jo todettu, Alexin tahtoa ei Kim tässä kunnioittanut.
Oksettava muija. Keräisi jo luunsa ja painuisi takaisin Yhdysvaltoihin. KUKAAN ei halua häntä tänne.
Miksei täällä saa sanoa että Laiho joi etanolilla maksansa ja haimansa pilalle jos leskikin sen ilmeisen uskottavan asian on todennut julkisesti?
Varsinkaan, kun ei toinen osapuoli voi eroa Suomen lain mukaan pitkittää, jos toinen eroa hakee.
Nythän tilanne oli kai se, ettei Alexi hakenut eroa, koska Kim ei suostunut luopumaan avio-oikeudestaan Alexin rahoihin.
(enkä minäkään luopuisi, jonkunlainen sopuratkaisu voisi olla mahdollinen, mutta ei se, että luopuisin kaikesta)