Kuinkas ne armeijasta seuloo, jos on niin heikkolahjainen ettei itse huomaa?
Menee vain sinne kun kerran pitää, eikä tajua heikompaa asemaansa? Eikö ole äo testin tapaista seulaa?
Kommentit (12)
Kyllä sen sitten matkan varrelle huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä.
Juuri mietin.
Kyllä armeijassa tarvitaan monenlaista lahjakkuutta ja myös lahjattomuutta. Etummaiseenkin monttuun tarvitaan joku.
Tykinruoka ei paljon ajattelukykyä tarvitse. Ajattelun hoitavat ne joilla on kuvioita arvomerkissä.
Eräs kuuluisa tubettajakin kävi armeijan vaikka diagnoosina laaja-alainen oppimishäiriö joten ei siellä kai kovin tarkkaan katsota.
Meillä se heikompi seulottiin kesken ammuntojen kun laukaisi aseensa väärässä paikassa
Vierailija kirjoitti:
Meillä se heikompi seulottiin kesken ammuntojen kun laukaisi aseensa väärässä paikassa
Pitäsi huomata ennen kuin käy jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ns. palikkatesti.
Silloin kauan sitten sain kokeakseni oman elämäni "luutnantti Dan"-hetkeni: perusyksikköön oli laitettu oikeasti vajaamielinen, suorastaan kehitysvammainen heppu. Vahva kuin härkä, mutta kiltti kuin 6v pikkupoika kilteimmillään on. Kapteeni äkkäs että olemme samoilta seutuvilta kotoisin joten hän sitten määräsi minut huolehtimaan että ko jeppe pysyy edes jotenkin mukana ja osaa kulkea lomareissut oikein. Jepjep, sitähän minä oikeasti kaipasinkin, vajaamielisen paimentamista. Maastossa sai koko ajan olla etsimässä hepun kamoja ja vahtimassa että se löytää edes itsensä. Mutta veti ahkiossa tuplakuorman kamaa verrattuna muihin, kunhan sille sanoi "perässä/seis!". Muutamaan kertaan kyllä teki mieli sovittaa saapasta kankkua vasten, mutta säälistä jäi väliin.
Kyllä se heppu kävi 8 kk, mutta loppuajan EK-spadena eikä taidettu antaa edes ampua kaikkia ammuntojakan. Ja olihan se omalla tavallaan aika hellyttävää kun ko heppu forrestgumppina seurasi kuin hai laivaa, puheli omiaan ja myöhemmin ylpeänä esitteli nuoremille jääkäreille kuinka "tuo upseerikokelas on hänen hyvä kaverinsa, me mentiin alokkaana yhdessä aina lomille..."
Toivottavasti tollaisia ei enää pakoteta/houkutella mukaan, suoranaista sadismia ja kieroa tornihuumoria. Hänelle tosin tarjottiin P-kokeen jälkeen kotiinlähtöä mutta itse halusi käydä loppuun asti.
On siellä sellainen testi jossa näkee meneekö hissi edes suunnilleen ylös asti.