Paras halpa itsetehty ruoka
Eli kyllä, pitäisi kiristää vyötä. Kerro oma paras halpa ruokasi.
Kommentit (1019)
Seljanka.
Pohja aina sama (2 perunaa, 1 pss keittojuureksia, 1 sipuli, valkosipulia maun mukaan, loraus sitruuna-, limemehua tai loraus etikkaa *kurkkujen säilöntäliemi on tässä erityisen hyvää!* 1 - 2 kasvisliemikuutiota *jos on, itse tehty tulee käytännössä ilmaiseksi*, mausteita, puoli purkkia tomaattipyreetä - näiden hinta jää reilusti alle 1 euron, annoksia tulee tästä ainakin 4).
Lisukkeena kala (tällöin pohjaksi ruodoista ja perkeistä keitetty liemi + mukaan näistä peratut kalapalat), kinkkusuikale (n. 100 - 150 g riittää, tähän käy hyvin esim. kinkun loput, jauheliha, nakit jne.), lisäkasvikset ja linssit, kanan loput jne. Eli käytännössä seljanka on "pyttipannua keittona". :) Käytä proteiinipitoiset ruuanloput keittoon tai heitä mukaan linssejä, papuja.
Ohjeena vielä, että kuori perunat, kuutioi pieniksi, samoin muut ainekset. Keitä lähes kypsäksi ja lisää vasta tällöin tomaattipyree ja proteiini. Lisävihannekset tietysti kypsymisajan mukaan. Käytä mielikuvitustasi ja tutki maustekaappi sekä kuivakaapin ainekset, tähän voi upottaa kaikenlaista ja on aina hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalapastavuoka
Tonnikalan kilohinta hirveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitto- Liitistä 750g pakastejuureksia. 300 g vettä, mausteita.
Maun ja kukkaron mukaan maustettua tai maustamatonta lihaa, kalaa tai muuta.
Mikä pleen Liiti! Yök.
Varmaan tarkoitti Lidl:ä. Elä hermostu noin pienestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalapastavuoka
Mutta vuokaan sitä tarvitsee niin vähän, että hinta jää kuitenkin edulliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?
Ei, ihme kun näissä kyselyissä aina puolet suosittelee jotain nollaenergisiä juureksia ja vihanneksia.
Linssikeitto (vihanneksia,linssiä, tomaattimurskaa)
Kananmunakastike ja keitetyt perunat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö teillä joku bors- tai sosekeitto nälkää?
Pitää hyvinkin. Sosekeittoon linssejä ja sulatejuustoa tai kermaa mukaan ja halutessaan vielä raejuustoa tai siemeniä päälle niin ihan varmasti pitää nälkää yhtä hyvin kuin joku makaronilaatikko.
Noi sun lisukkeesi maksaa kolme kertaa sen keiton hinnan. Se siitä halpuudesta.
Kerma maksaa parikymmentä senttiä. Eipä se paljon hintaa lisää.
Myös turkkilainen jugurtti lisukkeena on hyvin halpaa.
Kerro, mistä saat kermapurkin parillakymmenellä sentillä? Vai jaatko sen useammalle ruualle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitto- Liitistä 750g pakastejuureksia. 300 g vettä, mausteita.
Maun ja kukkaron mukaan maustettua tai maustamatonta lihaa, kalaa tai muuta.
Mikä pleen Liiti! Yök.
Varmaan tarkoitti Lidl:ä. Elä hermostu noin pienestä.
Tiedänhän minä se, mutta tuollainen vääntely on lapsellista.
Minä ymmärsin aloituksen niin, että ap haluaa vinkkejä herkullisista edullisista ruuista. Ja sitten täällä vinkataan puuroja ja sosekeittoja...
Oma herkkuni edellyttää kyllä sitä, että kaapissa on valmiiksi mausteita ja perustarvikkeita.
Halpaa ja hyvää on uunissa kokonaisena nesteessä ja aasialaisissa mausteissa haudutettu porsaankylki. Se kannattaa jäähdyttää ja leikata vasta seuraavana päivänä ja paistaa viipaleet pannulla. Lisukkeeksi riisiä tai bataattia ja itse tehty majoneesikastike.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty hernekeitto. Jos on oikein köyhää niin et tarvitse kuin kuivattuja herneitä ja suolaa. Ja sipulia ja pitkä haudutus. Jos on varaa vähän panostaa niin pala palvikinkkua sekaan.
Halvalla myös pääsee jos käyttää makkaraa, jauhelihaa tai jotain kinkkuleikettä jos sitä sattuu olemaan.
Tein kotikokki reseptin mukaan kaalilaatikon,se oli hyvää.Resepti oli metsänvartijan laatima,viitisen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhemakaroonilaatikko
Soijarouheen voit korvata silputulla pahvilla. Sama maku halvemmalla.
Maustaminen ei taida olla sun vahvin lajisi. Tai ylipäätään ruoanvalmistus.
Itse tein joskus makaronilaatikkoa soijasta johon tuli maidon sijaan vettä. Mausteita oli reippaasti ja hyvää tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalapastavuoka
Mutta vuokaan sitä tarvitsee niin vähän, että hinta jää kuitenkin edulliseksi.
Jos esim. teet perunalaatikkoa mihin tulee jauhelihan sijaan tonnikalaa, on hinta halvempi
Itse tehty pizza. Pohjan teet itse. Siihen päälle halpa paseerattu tomaatti ja kaapista löytyvät jämät + juusto.
Lataa Lidlin sovellus, ja käytät kaikki ne alet ja kupongit. Lidlissä on myös lihoista siellä sivussa se tarjouslaari.
Lämmin perunasalaatti. Eli keitetyt perunat, sipuli veitsellä pienittynä, voita, suolaa ja täysmaitoa loraus. Sekoitetaan lautasella nostelemalla vaikkapa kahdella haarukalla.
Murska maksaa korkeintaan 25 senttiä ( joko lidlin halvin tai rainbowN), sipuli ehkä korkeintaan 20 senttiä, valkosipulia kolme kappaletta maksaa euron joten parin kynttä ehkä 10 senttiä, paprika noin 50 senttiä.